Coltul cu decolare verticala Multe Harriere si alte surprize :)
#107
Postat 22 May 2010 - 12:31 PM
Da,frumoase frumoase...subscriu si la ''descopera expozantul/concurentul dan' tine'' ,dar am o vaga banuiala ca n-o sa-l auzim pe Edy spunand ''Multumesc academiei pentru acest premiu.... '',nu-l vad participand la concursuri...dar cine stie...
Felicitari dudelle pentru reparatii si rezultate si spor la celelalte.
Felicitari dudelle pentru reparatii si rezultate si spor la celelalte.
Aceasta postare a fost editata de axor: 22 May 2010 - 12:35 PM
#108
Postat 22 May 2010 - 02:04 PM
Le-am vazut saptamana trecuta pe viu, lovite de raie. In sufletul meu de manelist roman, nu stiam ce sa fac: sa plang, sau sa ma bucur de raul altuia?
Facand abstractie de eczeme, calitatea executiei si finish-ul nu lasau loc de comentarii.
Sa ne mai faci, sa avem de ce ne oftica!
Facand abstractie de eczeme, calitatea executiei si finish-ul nu lasau loc de comentarii.
Sa ne mai faci, sa avem de ce ne oftica!
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 22 May 2010 - 02:06 PM
#110
Postat 23 May 2010 - 01:22 AM
Gr-7 nu se lasa...dar ii vin eu de hac:
Am pus decaluri pe pilonii de acrosare si am scratchuit lansatorul de Maverick.
Rezervoarele si pilonul ventral le-am luat cu japca de la un alt Harrier (Hasegawa).
Maverickul inert e dintr-un set Hasegawa de armament, i-am taiat insa aripioarele din spate.
Lansatoarele de Sidewinder (Boz- cu dispenser de chaff) le-am luat tot dintr-un set de rachete de la hasegawa si au fost modificate un pic.
Asta va fi destul de saracut la armament (era la antrenament in Norvegia) : Un sidewinder si un maverick inerte si un CBLS (pe care trebuie sa-l comand insa)
#112
Postat 25 May 2010 - 12:23 AM
Am mai detaliat un pic rackurile pilonilor:
Pina la sosirea CBLS-ului care va fi pus sub aripa dreapta, declar inchise lucrarile la asta.
Voi reveni cu poze mai bine facute.
Concluziile primelor trei kituri terminate:
Frs-1 Italeri (Esci) - Un kit superb ! aproape totul a mers la fix. Ce trebuie avut grija:
Sub aripi exista niste carenaje in dreptul pilonilor externi. Ele apar doar cind pilonii nu sunt montati.
Daca puneti pilonii, trebuie razuite (eu am aflat asta prea tarziu)
Fuselajul anterior are plasticul foarte subtire. La lipirea cockpitului cu un lipici mai dur (precum nitro)
apar urme pe exterior (am observat dupa vopsitre)
Marea majoritate a detaliilor sunt excelente (efuzoare, tren de aterizare, lansatoarele rachetelor si rezervoarele suplimentare).
Citeva trebuie insa inlocuite (rachetele, scaunul de catapultare si majoritatea antenutelor)
Rachete "lima" gasim cam peste tot, scaun Mb.10H tocmai a aparut la Pavla. Antenutele se fac usor din foita de plastic de iaurt.
Chiar daca in cutie avem decaluri pentru cockpit, el merita detaliat un pic.
Fa-2 Airfix: un kit dragut, ieftinut. Decalurile sint insa excelente fie si numai pentru ele merita.
Liniile panourilor sint exagerat le late si adinci. Se pot rezolva partial prin umplerea cu Mr.Surfacer 1000.
La uscarea lui se poate slefui usor cu smirghel de 1000 iar gravajele vor fi estompate.
Detaliile sint de neutilizat (efuzoare, rachetele Aim-9L si Amraam, trenul de aterizare, frina aerodinamica)
Eu am avut noroc cu kitul de Frs-1 Italeri caruia i-am copiat in rasina efuzoarele, trenul si frana)
Trapele trenului de aterizare sunt grosiere. Intake-urile par prea mici.
Cockpitul este saracut. Parbrizul incorect in forma iar cupola prea mica (ii lipseste si cordelina exploziva)
Retrospectiv, avind in vedere ca nici FA-2ul de la MPM/Special Hobby nu e prea stralucit,
cred ca cea mai buna solutie este FRS-1 de la Italeri (Esci) cuplat cu kitul de conversie de la
Heritage Aviation (e 7-8 lire).
Ah, Gr-7 de la Italeri...cred ca cel care mi l-a lasat la tombola de Craciun de acum citiva ani mi l-a dat
murmurind marunt printre dinti...parca a fost blestemat.
Sunt 3 kituri de Av-8b/Gr-5/7 pe piata, asta e cel mai slab.
Airfix/Heller (forme bune, in pozitiv, detalii grosiere)
Hasegawa/Revell (gravat, relativ OK in forme, usor de construit, decaluri bune, detalii mai finute dar necesita mult de munca pentru a-l "RAF"ui)
Italeri/Esci (pozitiv, prost in forme : fuselajul subtire, pilonii si efuzoarele mult prea mici, cupola gresita - e plata pe laterale, nu bubble - greu de construit - singurul care da aripile separate, asta ingreunind mult alinierea si asamblarea. Prizele suplimentare de aer sunt inchise, si in variata de prototip Av-8B, cu doua rinduri de clapete; sa mai mentionez ca nici nu are "palnia" de la priza la paletele motorului ?)
Daca stiam de la inceput, nici nu ma apucam de el. Fuselajul mi-a crapat pe mijloc intre aripi de doua ori dupa vopsire,
camoul a fost aplicat gresit din lipsa de poze, reparat dupa aceea de 2-3 ori, in final sticla de nitro varsata pe el aproape l-a terminat.
E clar de ocolit. Daca vreti un GR britanic, Hasegawa/Revell sau Airfix/Heller e solutia, NU Italeri.
Volumul de munca e oarecum similar - Airfix are deja elementele RAF (container ECM in spatele frinei, diferite alte antenute) dar trebuie gravat,
Hasegawa e gravat dar fiind derivat din AV-8 ul american, multe elemente RAF trebuie facute de la zero. La asta se adauga si frina aerodinamica, figurata inchisa. Cind avionul e la sol, ea intotdeauna sta deschisa.
Pina la sosirea CBLS-ului care va fi pus sub aripa dreapta, declar inchise lucrarile la asta.
Voi reveni cu poze mai bine facute.
Concluziile primelor trei kituri terminate:
Frs-1 Italeri (Esci) - Un kit superb ! aproape totul a mers la fix. Ce trebuie avut grija:
Sub aripi exista niste carenaje in dreptul pilonilor externi. Ele apar doar cind pilonii nu sunt montati.
Daca puneti pilonii, trebuie razuite (eu am aflat asta prea tarziu)
Fuselajul anterior are plasticul foarte subtire. La lipirea cockpitului cu un lipici mai dur (precum nitro)
apar urme pe exterior (am observat dupa vopsitre)
Marea majoritate a detaliilor sunt excelente (efuzoare, tren de aterizare, lansatoarele rachetelor si rezervoarele suplimentare).
Citeva trebuie insa inlocuite (rachetele, scaunul de catapultare si majoritatea antenutelor)
Rachete "lima" gasim cam peste tot, scaun Mb.10H tocmai a aparut la Pavla. Antenutele se fac usor din foita de plastic de iaurt.
Chiar daca in cutie avem decaluri pentru cockpit, el merita detaliat un pic.
Fa-2 Airfix: un kit dragut, ieftinut. Decalurile sint insa excelente fie si numai pentru ele merita.
Liniile panourilor sint exagerat le late si adinci. Se pot rezolva partial prin umplerea cu Mr.Surfacer 1000.
La uscarea lui se poate slefui usor cu smirghel de 1000 iar gravajele vor fi estompate.
Detaliile sint de neutilizat (efuzoare, rachetele Aim-9L si Amraam, trenul de aterizare, frina aerodinamica)
Eu am avut noroc cu kitul de Frs-1 Italeri caruia i-am copiat in rasina efuzoarele, trenul si frana)
Trapele trenului de aterizare sunt grosiere. Intake-urile par prea mici.
Cockpitul este saracut. Parbrizul incorect in forma iar cupola prea mica (ii lipseste si cordelina exploziva)
Retrospectiv, avind in vedere ca nici FA-2ul de la MPM/Special Hobby nu e prea stralucit,
cred ca cea mai buna solutie este FRS-1 de la Italeri (Esci) cuplat cu kitul de conversie de la
Heritage Aviation (e 7-8 lire).
Ah, Gr-7 de la Italeri...cred ca cel care mi l-a lasat la tombola de Craciun de acum citiva ani mi l-a dat
murmurind marunt printre dinti...parca a fost blestemat.
Sunt 3 kituri de Av-8b/Gr-5/7 pe piata, asta e cel mai slab.
Airfix/Heller (forme bune, in pozitiv, detalii grosiere)
Hasegawa/Revell (gravat, relativ OK in forme, usor de construit, decaluri bune, detalii mai finute dar necesita mult de munca pentru a-l "RAF"ui)
Italeri/Esci (pozitiv, prost in forme : fuselajul subtire, pilonii si efuzoarele mult prea mici, cupola gresita - e plata pe laterale, nu bubble - greu de construit - singurul care da aripile separate, asta ingreunind mult alinierea si asamblarea. Prizele suplimentare de aer sunt inchise, si in variata de prototip Av-8B, cu doua rinduri de clapete; sa mai mentionez ca nici nu are "palnia" de la priza la paletele motorului ?)
Daca stiam de la inceput, nici nu ma apucam de el. Fuselajul mi-a crapat pe mijloc intre aripi de doua ori dupa vopsire,
camoul a fost aplicat gresit din lipsa de poze, reparat dupa aceea de 2-3 ori, in final sticla de nitro varsata pe el aproape l-a terminat.
E clar de ocolit. Daca vreti un GR britanic, Hasegawa/Revell sau Airfix/Heller e solutia, NU Italeri.
Volumul de munca e oarecum similar - Airfix are deja elementele RAF (container ECM in spatele frinei, diferite alte antenute) dar trebuie gravat,
Hasegawa e gravat dar fiind derivat din AV-8 ul american, multe elemente RAF trebuie facute de la zero. La asta se adauga si frina aerodinamica, figurata inchisa. Cind avionul e la sol, ea intotdeauna sta deschisa.