Coltul cu decolare verticala Multe Harriere si alte surprize :)
#1
Postat 10 January 2010 - 08:22 PM
M-am apucat printre altele si de citeva Harriere.
Dupa multa lene si c@iala, m-am hotarit sa le prezint aici.
In ordine alfabetica incep cu FA-2ul de la Airfix, un kit new tool nou noutz.
Destul de simplut, cu gravaje in negativ dar greoaie, este totusi suficient de detaliat si mai ales ieftin.
Cutia, modelul nou, foarte atragatoare:
Inauntru:
Detalii:
In vreme ce unele piese sunt simplificate (vezi rotitele auziliare), alte detalii sunt surprinzator de finute si bine-venite.
Rotile sint "ingreunate" deja, avem diverse optiuni de armament, inclusiv rachete antinava Sea-Eagle.
Locasurile trenului si ale frinei aerodinamice sint de asemenea bine detaliate.
Cupola:
Decalul, foarte bine printat, permite trei variante de FA2:
Instructiunile de vopsire, printate color pe hirtie de calitate, m-au surprins placut:
M-am apucat de treaba. Piesele se potrivesc destul de bine.
Am aplicat cu pensula Mr. Surfacer pe toate liniile de panou, intr-o incercare de a le mai micsora un pic:
Am decupat si ascutit interiorul prizelor auxiliare.
Acum se vad mai bine:
Am lipit si kituit efuzoarele:
#2
Postat 10 January 2010 - 10:01 PM
N-o sa fac un preview al kiturilor, deoarece sint foarte cunoscute.
Pentru Frs gasiti aici, pentru Gr-7 aici.
Voi spune doar ca FRS 1 de la Italeri (ESCI) este cel mai bun in 1/72 ( Peste Hasegawa, Fujimi si Airfixul nou . Airfixul vechi, Heller, Frog si Matchbox ies din discutie), in vreme ce GR-7 e cu siguranta cel mai prost :) . L-am inhatat acum un an-doi la tombola anuala si am hotarit in sfirsit sa-l fac, asa prost cum e.
Ce am apucat sa fac la FRS :
Am taiat si repozitionat prizele auxiliare (la sol stateau deschise iar in kit erau deschise).
La GR-7 a fost mult mai mult de munca.
L-am regravat cu totul. Piesele se imbina ingrozitor.
Ca si la FRS, am taiat prizele auxiliare si le-am repozitionat deschise.
Prizele principale nu se continuau inauntru pina la motor, asa ca am folosit
foita de plastic pentru a crea un racordaj, ca o pilnie.
Placa de protectie termica de la efuzoarele din spate e turnata odata cu fuselajul, apare groasa ca un blindaj.
Cu mare grija am bagat cutterul si smirghel si am subtiat-o, acum arata mai normal.
Acum stam cam asa:
FRS are prizele lipite, vopsite si mascate (sper sa nu patesc ce am patit la U2...
Gr-7 are citeva piesisoare noi lipite : lerx-urile, citeva prize si antenute ECM, precum si containerul de decoyuri pe intrados.
I-am decupat si locasul frinei aerodinamice, care intotdeauna statea deschisa la sol ( multe kituri ignora acest fapt).
O frina de rezerva o am de la FRS , asa ca am scapat de scratch.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 10 January 2010 - 09:48 PM
#5
Postat 11 January 2010 - 03:13 AM
Citeaza
Nu chiar. Stau altii si pentru tine...
De cand m-am bagat in calculele Kfir-ului, am inceput sa le gust mai mult pe astea dupa '45. Desteapta proiectare la Harrier
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 11 January 2010 - 03:21 AM
#7
Postat 13 January 2010 - 11:21 PM
La FA-2 am lipit aripa, s-a imbinat surprinzator de bine cu fuselajul. Nu la fel a fost cazul cu botul si prizele de aer.
Gr-7 a mai primit prizele si ceva antenute :
Acum toate trei (FRS-1, Fa-2 si Gr-7) sunt cam la acelasi nivel de finalizare.
Problema e ca am mai primit doua (AV-8B) si mai urmeaza sa-mi soseasca inca 5 (2xGr-7, un Gr-3, un Gr-1 si un AV-8B Plus)
...ce sa fac, ce sa fac :))
#9
Postat 16 January 2010 - 12:52 AM
Citeaza
Nuuuuuuuu, sarumana!
Am primit azi cele doua bijuterii de la Esci, Gr-1 si Gr-3.
In esenta sunt identice cu FRS-1, cu cite un cadru schimbat, in functie de varianta.
Am lucrat repede si la ele, se imbina usurel.
Gr-1 va avea un camo tabacit de iarna:
Gr-3 va fi un veteran din Falklands:
Cam asa stau acum, inainte sa lipesc fuselajul anterior si prizele, trebuie sa dau cu vopsea alba .
#13
Postat 17 January 2010 - 07:31 PM
Am lipit carenajul probei de realimentare, am mai detaliat un pin spatele cockpitului si am inceput sa indepartez micile cutite aerodinamice de la baza aripilor. (nu stiu ce e cu ele la kitul italeri...in realitate nu apar nici la Av-8urile americane nici la Gr5-7 britanice)
#16
Postat 18 January 2010 - 12:24 AM
Am mai pus citeva detalii in cockpit.
Am decis sa nu folosesc decalurile si sa refac pe cit posibil
toate cinci tablourile de bord conform fotografiilor.
Cind imi amintesc unde am pus acele-preducele, o sa fac si cadranele instrumentelor :))
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 18 January 2010 - 12:25 AM
#17
Postat 19 January 2010 - 11:57 PM
(unele la misto, altele pe bune, in functie de ce poze am avut la dispozitie).
Mare lucru n-o sa se vada odata montate scaunele.
FRS-1:
FA-2
GR-7
Am vopsit tablourile de bord, mai trebuie ceva retusuri ici-colo.
De la stinga la dreapta, Fa-2. Gr-7, Frs-1, Gr-1 si Gr-3
#20
Postat 20 January 2010 - 11:31 PM
Kitul este de fapt Gr-7 de la Hasegawa, la rindul sau derivat direct din kitul de Av-8B, "dezamericanizat".
Cutia:
Dragut, nu? Nu...Revell practic cere 98 Ron pe o cutie aproape goala.
Asta e marimea cadrelor cu piese, ar incapea lejer trei kituri in cutia asta:
Aici rezultatul:
Aici manutzele arata diferenta de marime intre boxul revell si Hasegawa. Cam aiurea, nu?
Whatever...Iata ce e inauntru:
90% din piese sint cele comune cu Av-8b, exceptie facind botul (care imi lipseste din una din cutii- nici o problema, oricum planuiam sa fac unu Gr-5 cu bot de la quickboost ), pilonii suplimentari si tunurile englezesti.
Cupolele (care au o linie pe mijloc - un compromis pentru a turna cupola bombata) si piulitele din vinil ce tin efuzoarele si le permit sa se invirta:
Decalul:
Cam asta e, unul va fi Gr-5 (bot de la QB), altul Gr-9 (lerx 100% de la model-work)