Nu intru in detalii biografice si tehnice (le gasiti in revista Top Gun si in cartea Romanian Aeronautical Constructions sub semnatura d-lor Dan Antoniu si George Cicos). Voi posta numai cateva foto pt a va face o idee despre cum aratau (ideea a fost de a face niste avioane foarte sigure plasand o mica aripa in fata aripii principale care impiedica angajarea in limita de viteza).
Incep cu Fernic T-9 construit in 1929, un bimotor de pasageri cu care George Fernic dorea sa realizeze in luna septembrie 1930 un zbor New York - Bucuresti, dupa cum ii relata chiar el tatalui sau intr-o scrisoare trimisa in luna august 1930. Din pacate, moartea sa neasteptata a facut ca acest zbor sa nu se mai realizeze. Nefericitul eveniment s-a produs pe 29 august 1930 in timpul unui zbor demonstrativ la Chicago Air Race in timp ce venea la aterizare, la cativa metri de sol si s-a datorat exploziei unui cilindru al motorului Rover 75HP ce echipa modelul monomotor T-10 Cruisaire pe care-l construise pt promovarea conceptului sau. O bucata din motor l-a lovit in cap avionul prabusindu-se imediat pe un alt aparat parcat pe pista.
Fernic T-9 (1929) - primele 7 foto.
Fernic T-10 Cruisaire (1930). Monomotorul construit in 1930 pt zboruri demonstrative si acrobatice. (ultimele 6 foto)
Si, in final, cireasa de pe tort. Fac si eu ca Diaconescu de la OTV:
-Stimati telespectatori, pregatiti-va aparatele de inregistrat, chemati rudele, prietenii, vecinii, SENZATIONAL, EXTRAORDINAR, in premiera pe tara (nu cred sa mai fi vazut cineva in Romania aceste doua filme) doua clipuri cu Fernic T-9, SENZATIONALE!!!
http://www.youtube.c...h?v=jistDit5a_s
http://www.britishpa...rd.php?id=21212
In al 2-lea film, se vede pregatirea de decolare, punct fix, decolarea si aterizarea urmata de cedarea jambei de bot si nasul in iarba. Iar la sfarsit, apare George Fernic in pullover.
Aceasta postare a fost editata de MRX: 10 January 2010 - 04:34 PM