VEB PLASTICART-DDR istorie,colectie,consideratii personale
#61
Postat 19 February 2010 - 09:44 PM
Foarte frumoase pozele cu modelul lui Kevin Johnson.
Eu am evitat sa le postez pentru ca nu i-am cerut acordul desi cred ca nu ar fi fost o problema.
Nadajduiesc ca nu se va opune ca pozele sale sa apara aici.Dupa cum ati vazut,precizez mereu sursa informatiilor ca,nu se stie....
s
#62
Postat 20 February 2010 - 09:54 PM
http://modelingmadne...vil/thom114.htm
P.S. Scuze ptr.omiterea sursei Nu a fost cu intentie.Multumesc ptr. atentionare sandy.
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 20 February 2010 - 09:59 PM
#63
Postat 04 March 2010 - 03:46 PM
Episodul 15
Comet 4 scara 1/100 inmatriculare G-APDB al BOAC
Acest model de la Plasticart este unul dintre primele aflate in productie si a vazut "lumina raftului" intre 1964-1986.
Pentru vremurile acelea,nu era un model rau,imbinindu-se relativ ok.Asa cum spuneam,insa,modelele Plasticart nu au suferit absolut nici o imbunatatire dealungul timpului.
Acest lucru face ca greselile unui model din 1964 sa fie tot alea si in 1986,Asfel,de exemplu,geamurile trebuie lipite unul cite unul,deoarece rigla care le contine nu se potriveste cu gaurile din fuselaj.
Desi in urma cu un an se gasea destul de greu,iata ca in ultima vreme il gasim destul de frecvent pe ebay.
Unul dintre cele pe care le-am cumparat eu,a sosit din SUA acum citeva zile,posta americana stabilind un nou record,adica aproape 11 luni pe drum pina in Romania!
De Havilland Comet este primul jet de pasageri care a intrat in productie de serie.A zburat pentru prima data in 1949 si este considerat un avion extrem de important pentru cursul istoriei aviatice britanice.
Comet este faimos si pentru celebrele accidente aviatice datorate unui fenomen de "oboseala a metalului".Nu o sa intru aici in amanunte.
Modelul Comet 4 cu inmatricularea G-APDB in culorile BOAC este celebru pentru ca a fost primul jet de pasageri care a efectuat un zbor transatlantic,la 4 octombrie 1958.
Dupa ce o vreme a purtat culorile Dan-Air,a fost revopsit in schema BOAC si este expus la muzeul Duxford.
Primul boxart Plasticart poarta semnatura "Ho" sieste produs intre 1964-1968 fiind unul dintre cele mai anoste cu putinta:(A.Goethe)
Dupa cum observati,kitul venea vopsit direct in culoarea argintie,lucru care se va pastra pina in 1972.
Decalurile sint si ele aceleasi da capo al fine si poarta,bineinteles aceeasi greseala:inscripia de pe codal este G-BOAC in loc sa fie G-APDB cum era pe aripi.
Din 1968 pina in 1972 este produs al doilea boxart.Pozele provin din colectia personala si arata in ce hal e o macheta din 1967 pe care am dat o caruta de bani:)
In cutie,piesele sint tot argintii:
Din 1972 pina la finalul productiei,in 1986,boxartul ii apartine lui Reich.Piesele din cutie sint de-acum albe,cu roti negre si unele dintre ele argintii (colectia personala)
Iata cum arata Comet 4 in cataloagele Plasticart din 1965 si din 1974(R Wimmer):
Si cam asa arata modelul meu:
Spor si nu uitati:
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#64
Postat 08 March 2010 - 04:56 PM
Tupolev TU-104 scara 1/100
Este una dintre cele mai,daca nu chiar cea mai vinata macheta produsa de Plasticart.Se gaseste rarissim pe ebay si ajunge pina la 600-700 de euro.
Printr-un noroc chior,am reusit sa cumpar um exemplar din 1964 la doar...200 de euro
Pretul acesta dement este dat de faptul ca a fost produsa doar 11 ani(1963-1974),unele surse indicind ca s-a fabricat pina in 1976.
Din informatiile mele,TU-104 de la Plasticart nu a fost importat in Romania.S-a importat insa o "replica" produsa de sovietici undeva in Ucraina,prin 1988-1989.
Ca macheta,e slaba insa respecta destul de bine proportiile originalului.Nu are gravuri,nituri si alte delicatese....
Chiar si decalurile sint facute prost si stingace,stirnind ilaritate.
La momentul producerii acestui kit,concurenta era puternica,avind in vedere ca acelasi model il faceau si Aurora sau Lindberg,insa la alta calitate si unele,la alte scari.
TU-104(cod NATO "Camel") a fost un jet de pasageri cu doua motoare incastrate in aripi si,desi inaintea lui s-au mai produs De Havilland Comet, Avro Jetliner, si Sud Aviation Caravelle,este considerat primul de mare si constant succes in serviciul operativ.
CSA,liniile aeriene cehoslovace,a fost prima companie din lume,in afara de Aeroflot,care a folosit TU 104,in 1957.
Avionul,proiectat de biroul Tupolev,deriva din bombardierul strategic TU-16 "Badger" si a inceput serviciul in 1956,la Aeroflot.Productia a incetat in 1960,dar Aeroflot l-a mentinut pina in 1979 iar pentru scopuri militare a folosit pina in 1981 cind a avut loc un accident aviatic.
Desi s-a dovedit un succes tehnic,aeronava avea o profitabilitate mica deoarece putea transporta doar aprox 50 de pasageri iar consumul era foarte mare .Motoarele erau excesiv de puternice si implicit,grele.In plus nivelul de zgomot era intolerabil.
Astazi,TU 104 poate fi admirat ca si exponat,de ex la Kbely-Praga sau linga Aeroportul Vnuhovo,Rusia.
Primul boxart TU 104 a fost produs intre 1963-1968.In cutie,piesele albe erau gata vopsite cu argintiu,insa calitatea vopsirii e foarte slaba.Pozele ilustreaza macheta pe care am achizitionat-o de pe ebay si care,culmea,e in stare foarte buna.
Doar decalurile,saracele,sint vai de mama lor dar din 1963,cind au fost fabricate,sint ceva ani.....
Observati data ambalarii: 24 martie 1964!Decalurile erau mai vechi,din 1963...
Al doilea boxart este produs in 1967,in paralel cu cel de sus,ca experiment la noul design pe care il vor avea de-acum toate cutiile.Este o ultrararitate si poza e din colectia R Wimmer:
Intre 1968 si 1970 se produce al treilea boxart,un derivat al celui de sus care contine si inscriptia tipului de avion pe coperta frontala(R Wimmer,A Goethe):
In cutie puteai gasi piese vopsite sau nu,dupa cum nimereai(din pacate nu eu)
Pe alocuri au mai schimbat pe ici-pe colo si instructiunile:
Din 1971 pina la finalul productiei boxartul ii apartine lui Reich.Pretul exagerat al kitului este dat chiar de acest boxart care e la fel de rar ca omul cu ochi in frunte,femeia cu trei sini sau ciinele vorbitor :drinks:Pina si poze cu asa ceva sint greu de gasit. ( R Wimmer)
Iata cum apare prezentat TU 104 in catalogul din 1965 (R Wimmer):
Mie,sincer,mi-e cam frica sa ma apuc de acest model.Cel putin acum.
O sa o fac doar dupe ce gasesc niste decaluri acceptabile si dupa ce se mai incalzeste un pic.
Pina atunci-o poza de pe siteul lui Arne Goethe:
Va doresc succes!
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#65
Postat 08 March 2010 - 07:18 PM
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 08 March 2010 - 07:19 PM
#66
Postat 08 March 2010 - 07:42 PM
Sandy, daca iti gasesc niste modele de astea (dar nu promit nimic, nu stiu daca persoana le mai are sau daca vrea sa le dea), montate nasol, rupte si harbuite, te intereseaza?
#70
Postat 13 April 2010 - 07:03 AM
Mil Mi 10 K scara 1/100 inmatriculare Aeroflot 29115
Modelul Mi 10 K de la Plasticart ,produs intre 1968-1991,este bine realizat pentru vremea respectiva,cu piese care se potrivesc uimitor de bine,nituri si citeva gravuri.
La ora cind scriu,observ ca numarul de modele Plasticart de pe ebay a scazut constant si dramatic in ultimele luni dar,intre acestea,Mi 10 K se gaseste relativ frecvent.
Constructia acestui model necesita un alt algoritm decit cel uzual,datorita dispunerii rezervoarelor dar si modului de vopsire.
Mi 10 K (cod NATO "Harke")este un elicopter sovietic,dezvoltat la inceputul anilor 60 din Mi 6 si a folosit atit in scopuri civile,cit si in scopuri militare ca macara zburatoare,transportind de la piese grele si containere pina la tancuri si TAB-uri.
Au existat mai multe versiuni care se deosebeau intre ele in special prin lungimea trenului de rulare.De exemplu,Mi 10 R avea jambele mult mai lungi decit Mi 10 K.
Zboara si azi,fiind folosit frecvent in Rusia si Ucraina.
Modelul Plasticart vine cu piese de culoare alba,neagra si argintie,precum si cu vopsea argintie.
Au existat urmatoarele boxarturi:
Primul,produs intre 1968-1972(A Goethe):
Al doilea,produs in numar mare,intre 1972-1986,ii apartine lui Reich si este un usor facelift al primului(colectie personala):
Al treilea,cel mai urit,este produs pina in 1990-1991(colectia personala):
Ultimul,sub brandul Master Modell e produs in 1991:
Iata cum apare in fotografiile revistei Scale Modeller din anii 70:( R Wimmer)
Si asa apare in catalogul Plasticart 1974(R Wimmer)
Acesta este modelul pe care l-am construit eu,folosind pentru intrados culparea gri deschis:
Spor si enjoy:
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#72
Postat 28 April 2010 - 11:43 AM
Caravelle 1/100 Air France inmatriculare F-WHEL
Sud Aviation Caravelle produs de Plasticart este unul dintre acele modele care chiar daca nu e prea reusit,umbli luni intregi sa il gasesti prin diverse cotloane si cind dai de el,hop!da cineva mai mult si ti-l ia:)
Macheta a fost construita intre 1960-1985 si se pare ca numarul a fost destul de mic deoarece pe ebay este o raritate(nu a mai aparut de anul trecut-2009) iar pretul e pe masura.
Pe de alta parte,tin minte ca si atunci cind eram copil se gasea foarte greu si nu voi uita momentele in care le-am gasit pe cele doua ale mele:unul intr-o librarie din Fagaras intr-o dupa-masa ploioasa din aprilie 1977 iar altul in Iasi in alta librarie de cartier,prin 1979:)
Constructia machetei este simplista ca toate Plasticarturile de faza initiala.
Daca la inceput modelul venea pre-vopsit,fie cu albastru,fie cu argintiu,dupa o vreme se livra fara aceste "amanunte ajutatoare",ci doar cu celebra vopsea argintie.
Inmatricularea nu a suferit modificari fiind aceeasi de la inceput la final.
Nu voi intelege niciodata de ce Plasticart au oprit atit de devreme productia unui model frumos dealtfel dar si extrem de dorit de pasionati.
Caravelle a fost primul jet scurt-mediu curier produs de firma franceza Sud Aviation incepind cu 1959.Aeronava a avut un mare succes,fiind folosita atit de companii europene ca Air France,Scandinavian,Finnair,Swissair etc cit si de americanii de la United Airlines.Multe aparate au intrat in serviciul civil sau militar in tari din Africa,America Latina sau Asia.Din fostul bloc socialist,doar Yugoslavia a achizitionat Caravelle,fie pentru Inex Adria Avopromet sau Yugoslav Airlines fie pentru Yugoslav Air Force.
Primul prototip Caravelle (F-WHHH) botezat "Madamme de Gaulle" zboara in 1955.In total s-au produs peste 280 de aparate atit din variantele Caravelle(I,IA,III,VI-N,VI-R,VII) cit si Super Caravelle(10 R,11R,10 B si 12).
In Europa,ultimul Caravelle a zburat in 1996,iar in Africa a fost scos de curind din serviciu.
Modelul produs de Plasticart a avut patru boxarturi.
Primul,produs intre 1960-1967 este conceput de Siegfried Hommola(colectia personala):
Dupa cum aratam,initial macheta venea pre-vopsita fie cu albastru-argintiu(R Wimmer):
fie cu argintiu(colectia personala):
Instructiunile din aceasta perioada sint prezentate destul de saracacios,sub aspect grafic.Urmariti si gama de alte machete in productie la acea ora(colectie personala):
#73
Postat 28 April 2010 - 01:41 PM
Caravelle scara 1/100 inmatriculare Air France F-WHEL
Intre 1967 si 1973 este produs cel de-al doilea boxart(A Goethe si R Wimmer):
Observati ca modelul nu mai vine pre-vopsit de catre fabrica.S-or fi plictisit.
Al treilea boxart,preferatul meu,este produs intre 1973-1979 si ii apartine lui Reich(R Wimmer):
Ultimul boxart,cam fara umor,e produs intr 1979-1985(colectia personala):
Instructiunile sint ceva mai detaliate.In schimb,la gama de produse,s-a strecurat o greseala-avionul Jak-40 este inclus in rubrica de elicoptere:(colectia personala):
Iata cum apare Caravelle in cataloagele KVZ Plasticart din vremurile acelea-1965,1968,1974(R Wimmer):
Don Richard(SUA) a construit acest model straight-from-the box insa marturiseste ca din cauza decalurilor prea batrine a fost nevoit sa vopseasca el anumite parti(R Wimmer):
Tot din cauza decalurilor care cu vremea devin ca niste bucati dure de celofan care nu se mai muleaza pe model,am aminat constructia machetei mele Plasticart.Probabil ca o voi face-o in momentul in care voi folosi alte decaluri noi,cu alte inmatriculari,asta in cazul in care nu voi gasi Air France.
Am incercat sa folosesc Mr Mark Softer sau Mr Mark Setter dar se pare ca decalurile Plasticart sint imune la asemenea"prajiturele" capitaliste:)
In schimb am construit modelul de la Revell scara 1/100 care nu e rau iar decalurile sint fresh!:
Spor,
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#75
Postat 29 April 2010 - 10:14 AM
Mil MI-1 scara 1/100
Mi-1 face parte din cel de-al doilea val de machete produse la KVZ Zschopau si este unul dintre cele mai mici modele ale firmei Plasticart.
Macheta este destul de bine realizata,cu nituri si gravura in sant iar piesele se imbina fara prea mare efort.Venea livrata in culoarea verde-olive inchis,caz singular la Plasticart.
Pe ebay se gaseste destul de frecvent,lucru firesc avind in vedere ca s-a produs intr-un numar mare de exemplare,intre 1965-1989.
Mil 1(cod NATO "Hare") este un elicopter de larga utilizare si de mici dimensiuni,proiectat de Mikhail Mil .
Mil incepe sa lucreze la acest proiect incepind cu 1946 iar in 1949 au loc primele teste.Desi doua prototipuri s-au prabusit,proiectul a fost incurajat iar in 1950 a fost lansata prima comanda de 15 aparate.Stalin insusi a sustinut constructia acestui elicopter care se dorea a fi o replica la Sikorsky S-51 sau Bristol 171 Sycamore (cu care dealtfel seamana destul de mult).
Prima data Mi-1 a fost vazut zburind de catre publicul larg in 1951,de Ziua Aviatiei Sovietice la Tushino.
Productia a insumat peste 1000 de bucati in URSS si peste 1500 in Polonia unde a fost fabricat sub numele de SM 1.
Mi-1 a fost folosit in variate misiuni,fie militare,fiind o prezenta comuna in armatele statelor Tratatului de la Varsovia dar si in tari din Africa si Asia,fie civile,de la transport de personal si observatie pina la antrenamente si agricultura.
Mi-1 a avut numeroase variante care difereau in esenta prin puterea motorului sau prin numarul de pasageri transportabili.
Macheta Plasticart a avut trei boxarturi:
Primul boxart,cu "Sclangenlogo"(cu sarpe) este produs intre 1965-1972(R Wimmer):
Al doilea ii apartine lui Siegfried Hommola si este produs intre 1973-1986 (colectia personala):
Richard Wimmer face si o frumoasa comparatie intre piesele si boxarturile din perioadele 1 si 2.Observati ca in prima perioada piesele aveau o culoare mai deschisa si mai putine detalii ceea ce ma face sa cred ca este un caz unic de "ueberarbeitung" al unei machete Plasticart(R Wimmer):
Mi 1 este prezentat si in Scale Modeler din Aprilie 1973(CHALLENGE PUBLICATIONS; INC.)-colectia R Wimmer:
In cataloagele din 1965 si 1974 apare asa(R Wimmer):
Cel de-al treilea boxart este produs intre 1986-1989 si,la fel ca in cazul Mi-4,Saab J-35 sau Mig 21 din acea periada,are pe coperta poza unui copchil DDR-ist care de mic e familiarizat cu tehnicile modelistice(colectia personala):
Modelul pe care l-am construit eu a fost revopsit si are inmatriculare Volksarmee RDG 506:
Toate bune,
sandy
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
#77
Postat 03 May 2010 - 01:47 PM
http://www.youtube.c...h?v=k7LoL_DVRAA
Machetiţi, machetiţi, că pân' la urmă tot trebuie să iasă ceva!
#80
Postat 07 May 2010 - 11:13 AM
Antonov AN-12 scara 1/100 varianta civila Aeroflot CCCP 14363
AN-12 de la Plasticart a ramas pentru mine unul dintre acele modele invaluite in mister chiar si dupa ce l-am construit.
In primul rind,in copilarie si adolescenta l-am cautat asiduu si nu l-am gasit niciodata.Probabil ca in Romania nu s-a importat desi colegul Bill sustine ca l-a vazut cu ochii sai pe un raft al unui magazin de jucarii din Cluj la inceputul anilor 1980.
In al doilea rind este singura macheta Plasticart care a fost lansata in doua versiuni(civila si militara) concomitent.Astfel,avea si boxarturi diferite pentru fiecare varianta si culmea,cutiile erau de dimensiuni diferite desi inauntru in afara de decaluri,era acelasi lucru.
In al treilea rind,nu se stie exact perioada in care s-a fabricat.
Cert este ca nu a durat multi ani,iar eu,studiind boxarturile estimez(mai bine zis speculez) ca s-a produs de prin 1971-72 si pina la inceputul anilor 80.
Si,in al patrulea rind(dar nu si ultimul),recenziile pasionatilor despre aceasta macheta au fost atit de proaste incit marturisesc faptul ca am construit-o cu oarecare frica si sub amenintarea unui esec.
In fine,pentru mine e si o premiera pentru ca este una dintre putinele machete Plasticart pe care nu am facut-o niciodata pina acum.
Antonov 12 (cod NATO Cub) este o varianta,initial militara a avionului civil si de transport An-10.
Primul prototip zboara in 1957 si pina in 1973 s-au produs in jur de 900 de bucati.
Este un turbopropulsor cvadrimotor folosit in serviciul militar si civil.
Fiind prevazut cu o trapa posterioara s-a pretat la misiuni de desant aerian parasutat sau de blindate.
In misiunile civile a asigurat transport si suport mai ales in zonele polare,fiind capabil sa foloseasca aerodroame scurte si slab amenajate.
In filmul "Lord of War" unde Nicholas Cage il interpreteaza pe traficantul de arme Iuri Orlov,regizorul a folosit la filmari un An-12 apartinind controversatului om de afaceri Viktor Bout.
Asa cum aratam,primele doua boxarturi au fost lansate concomitent,parerea mea fiind ca acest lucru s-a intimplat prin 1971-1972.
Interesant este faptul ca au desenatori diferiti iar cutiile nu au aceleasi dimensiuni(colectia personala):
Boxartul cu varianta civila este produs de Reich si este preferatul meu de la Plasticart:
Varianta militara nu il are ca desenator pe Reich:
Interesant este faptul ca acest boxart ilustreaza o controversata manevra pe care rusii se pare ca au folosit-o la invazia din Cehoslovacia din 1968: desantul de blindate.
Se pare ca la inceputul anilor 80 a fost conceput cel de-al treilea boxart care,in opinia mea,este si prost facut dar si foarte urit (R Wimmer)
Decalurile din cutii sint fie pentru varianta civila fie pentru cea militara(R Wimmer):
Iata cum apare in catalogul din 1974(R Wimmer):
In revista Scale Modeller din 1974(CHALLENGE PUBLICATIONS INC) apare si o recenzie in care modelul este aspru criticat(R Wimmer):
Avind in vedere doza mare de neincredere care plana asupra acestei machete,constructia sa s-a desfasurat anevoios.Am folosit mult chit pentru ca mai ales la nacelele motoarelor a fost un adevarat macel
Si iata si citeva ipostaze cu un alt AN-12,de data aceasta de la Roden.
Este la scara 1/72 si fara indoiala ca e o macheta mai buna,fiind si mai noua.
Totusi,plasticul greu ucrainean face ca trenul de aterizare destul de firav sa nu suporte greutatea modelului:
Spor,
sandy
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/