Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 28 January 2010 - 05:41 PM
VEB PLASTICART-DDR istorie,colectie,consideratii personale
#42
Postat 29 January 2010 - 12:32 PM
L-60 "Brygadyr" scara 1/100
Fain nume,"Brygadyr"!Te duce cu gindul la recolte,avint socialist,grane auri......
L-60 este cel mai mic model produs de Plasticart in scara 1/100.E simplu,fara prea multe detalii,nu ca originalul ar fi fost mai complicat.
El vine in culoarea argintie,ceea ce necesita vopsire,daca vrei sa arate ca pe cutie.Dintre minusuri-bechia este disproportionat de mare.
Modelul s-a produs din 1963 pina in 1991,apoi firma poloneza Wojar l-a reeditat si ea insa nu pot sa estimez pina cind.
Aero L 60 este un avion de constructie cehoslovaca si a fost construit intr-un numar de 273 de bucati intre 1953-1960.
Prototipul a zburat in 1953 dar era submotorizat asa ca s-au facut modificari iar in 1954 zboara cel de-al doilea prototip.
L-60 este un avion usor de tip STOL(Short Take off and Landing) si seamana cumplit de tare cu Fiesler" Storch " Fi 156 care la rindul sau a fost produs in Cehoslovacia dupa razboi sub numele de K 65.Practic,L-60 a fost conceput ca sa il inlocuiasca pe K-65.
L-60 a fost folosit intensiv in Europa de Est dar si in tari ca Argentina,Arabia sau China ca avion de observatie,transporturi de marfuri usoare,pentru unele misiuni militare,stropirea recoltelor,ambulanta aeriana,tractare planoare.
L-60 cu inmatriculare Interflug DM-SID se pare ca a folosit pentru transportul bagajelor pierdute de aceasta companie.
Variantele L-60 S si SF,cu motoare in stea de 260-cp de tip Ivchenko AI-14R au fost produse de polonezii de la PZL.
Primul boxart este din 1963 pina in 1968 si vine livrat cu decaluri pentru inmatricularea DM-SID Deutsche Lufthansa,pe albastru(R Wimmer):
Observati faptul ca pe prospect este sigla si inscriptia "Lufthansa Modellbaukasten" asa ca si la IL 14,AN-2,Aero 45 sau IL 18 din acea perioada.Practic,"Deutsche Lufthansa" este viitorul Interflug dar in vremurile alea RDG-istii nu isi dadeau seama cam cit or fi de comunisti.
Din 1968 pina in 1970 se produce al doilea boxart,de data aceasta cu decaluri Interflug pe rosu,ca deh,acum nu mai exista Deutsche Lufthansa-e prea capitalist!(A Goethe):
Iata si citeva poze comparative cu modele din prima si a doua perioada(R Wimmer):
Intre 1970 si 1972,din cauza stocurilor mari,modelul nu se produce.
Al treilea boxart este produs pentru o scurta perioada,intre 1972-1974(R Wimmer):
Observam aparitia unui misterios designer care se semneaza"Ho":
Al patrulea boxart este produs din 1975 pina in 1990.In cutie sint livrate decaluri pentru varianta Interflug DM-SID,pentru una militara 242 si pentru cea cehoslovaca OK-NNF(colectie personala):
Intre 1990-1991 se vinde sub brandul Master Model,mai apoi firma poloneza Wojar reediteaza modelul(R Wimmer):
Modelul construit de mine arata asa:
Enjoy:
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#43
Postat 29 January 2010 - 04:35 PM
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 29 January 2010 - 04:40 PM
#46
Postat 30 January 2010 - 11:31 AM
Intr-una din poze se vede putin din DC-8 de la KLM cu trei motoare.Unul l-a pierdut in timp... Cam asa arata cutia editia Playfix Kits pe care o am eu.Desigur ca varianta de vopsire a lui TU-20(TU-95 M) box-art Playfix e una fantezista
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 30 January 2010 - 11:57 AM
#47
Postat 02 February 2010 - 10:38 AM
Baade 152 scara 1/100 si 1/125
Este fara indoiala cea mai rara macheta produsa de Plasticart.De 2 ani,de cind urmaresc in fiecare zi ce se intimpla pe e-bay,este singurul pe care nu l-am vazut niciodata.
Sincer,mi-e cam frica sa ma gindesc cam la ce pret s-ar licita daca ar aparea dar cred ca asta nu se va mai intimpla.
Este un model construit, se pare , doar intre 1959 si 1962,deci am toate motivele sa cred ca nu se mai gaseste neconstruit decit,poate,in colectia vreunui nebun din careva colt de lume.
Interesant este faptul ca a fost produs concomitent la scarile 1/100 si 1/125.Oare de ce?
Povestea avionului original este si ea interesanta si invaluita in mister.
Baade 152,cunoscut si ca Dresden 152, VL-DDR 152 sau doar 152 este primul jet de pasageri german.
Baade vine de la numele designerului aeronavei,Brunolf Baade.Doar trei prototipuri au fost construite.
Primul,avind inmatricularea DM-ZYA,este derivat din Samoliot 150 sau Alexeiev 150,un bombardier coceput in URSS de fosti proiectanti de la Junkers,adusi ca prizonieri.
Trenul de aterizare in tandem era ceva neobisnuit pentru acea vreme,in schimb,avea cupola de sticla anterioara,pentru observatie,tipic pentru avioanele din zona est-europeana.
Primul zbor are loc in 1958 si dureaza 35 de minute.Aeronava se prabuseste insa in timpul celui de-al doilea zbor si tot echipajul moare.
Cel de-al doilea prototip,inmatriculat DM-ZYB,nu mai are cupola de sticla frontala.In plus,trenul de aterizare se afla sub motoare,impartind aceeasi consola,fapt extrem de neobisnuit ca si solutie tehnica.
Cel de-al treilea prototip,inmatriculat DM-ZYC a fost utilizat doar pentru teste la sol.
Testele de zbor pentru serviciul operativ de pasageri erau gata in 1961 si in acel moment 4 avioane erau in productie,la Dresda.Ele urmau sa echipeze compania Est-germana Deutsche Lufthansa,viitoarea "Interflug".
Brusc,guvernul RDG hotaraste oprirea nu doar a proiectului Baade 152 dar si a tuturor activitatilor de constructie aeronautica est-germana.Acest lucru s-a intimplat la presiunea sovieticilor care,pe de o parte au refuzat sa comande acest avion iar pe de alta parte doreau sa-si promoveze propriile aeronave,in speta Tu-124 care era "pe teava" in acel moment.
De atunci,est-germanii nu au mai produs pe teritoriul lor aeronave decit sporadic,sub licenta,ca in cazul IL-14.
Se spune ca in prabusirea celui de-al doilea prototip,sovieticii au dat si ei "o mina de ajutor",simtind productia aeronavei ca pe o amenintare la adresa planurilor lor.
In plus,intuind capacitatea de regenerare germana,au impus acestora si alte masuri pe termen lung cum ar fi productia de autovehicule doar cu motoare in 2 timpi sau limitarea la maximum a productiei de locomotive grele,in special diesel.
Asa se face ca RDG-ul a fost impinzit de celebrele locomotive"Taigatrommel" si "Ludmila" de provenienta ruseasca dar si de U-Boot-ul romanesc produs la uzinele 23 August.
Cert este ca toate aparatele care erau in fabricatie au ajuns sa fie dezmembrate insa unul dintre ele a fost restaurat in anii '90 de EADS EFW (Elbe Flugzeugwerke GmbH) din Dresda.
Ca model,repet,nu l-am fazut niciodata "pe viu",doar in pozele lui Richard Wimmer si Arne Goethe.
Ceea ce se poate remarca este calitatea nu prea grozava a modelului insa,deh,erau alti ani si alta tehnologie.
Inmatricularea nu e nici ea corecta:DM-SCA Deutsche Lufthansa este fantezista.By the way,aceasta inmatriculare va ajunge ulterior la un Tu 134 Interflug.
Dupa cum spuneam au existat doua variante scalare si implicit doua boxarturi .Acesta e boxartul pentru 1/100:(toate pozele-colectia R.Wimmer):
Iar acesta e pentru scara 1/125:
Si citeva poze cu modelele construite,din pacate nu de catre mine:
Enjoy!
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#48
Postat 02 February 2010 - 05:07 PM
Salut.
Desi sunt un pasionat (inca din 1977) al modelelor VebPlastikart, abia am descoperit ca nu sunt singurul si mai ales, ca nu sunt cel mai "zombi" !
AM si eu inca 20-25 de cutii ince neoperate care, asteapta pensionarea mea pentru a fi asamblate la un nivel profi.
Imi amintesc de anii 1992 cana am descoperit in Bulgaria modelele Italeri pentru care, faceam economii la sange in micile afaceri "de Istanbul", spre a le adauga colectiei.
Apoi a aparut importatorul autohtom Nicoro care m-a imbolnavit cu 3 camere ale unui apartament inchiriat in Bucuresti, ticsite pana la tavan cu cutii de modele neasamblate de avioane, nave, blindate si alte vehicule.
Ma laud cu 3 B-727, alte 3 Mi-10K, 2 IL-28, 2 TU-20, 3 L-410, un L-60 (pe care l-am mostenit gata incropit de la taica-meu), cate un MI-1, MI-6, MI-4, Yak-24P, YAK-40, IL-62, TU-154, TU-144, 3 Saab 35, 2 Mig-21...iarlista continua cu cele inca neasamblate.
Va multumesc ca ne-am adunat p-aici si daca e cineva pe care pot sa-l ajut cumva, nu ezitati sa ma zdranganiti.
Cu stima,
Daniel Dinu Galati Dr.Parbriz 0744-920337
#49
Postat 02 February 2010 - 07:49 PM
P.S.Mai bine sa fiu un zombi cu toata colectia...
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 02 February 2010 - 07:55 PM
#50
Postat 03 February 2010 - 09:39 AM
deltadagger, la 2 Feb 2010, 19:49, a spus:
P.S.Mai bine sa fiu un zombi cu toata colectia...
Multumesc pentru aprecieri, deltadagger.
Acum am ajuns la workshop (care intamplator este casa unde m-am nascut si unde sper sa nu-mi termin nylonul de pe mosor !!!!) si la sugestia D-tale o sa fac imediat cateva poze, pe care sa la expun aici.
Va multumesc tuturor pentru pasiunea voastra si sper sa ne intalnim cat mai des !
Daniel DInu, Galati, Dr.Parbriz
#53
Postat 04 February 2010 - 12:04 PM
Ma bucur sa vad interes la acest subiect si ca nu sint singurul diliman in zona
Pentru ca am observat un interes deosebit pentru modelul Boeing 727,astazi vom trece la:
Episodul 12:
Boeing 727 scara 1/100 inmatriculare Pan American N314PA
Este unul dintre cele mai frumoase si bine realizate modele de la Plasticart si a fost produs intre 1968-1991.
Are nituri,gravura in sant si respecta destul de bine proportiile originalului.Pe e-bay se gaseste foarte frecvent,semn ca a fost produs intr-un numar foarte mare.
Pentru vremea respectiva era un model super dar si concurenta era mare-l-au fabricat si Nitto (acelasi cu Otaki sau Entex Doyusha),Heller,Faller,Airfix si altele.
Povestea avionului original este,atipic pentru orientarea Plasticart,una de succes.
Boeing 727-100 este un jet trimotor produs intre 1963-1984 intr-un numar impresionant de exemplare: 1832! Dintre acestea ,peste 600 sint si azi in serviciu operativ.
Boeing 727 este un mediu curier care a fost creat pentru a inlocui modelul 707,un cvadrimotor de mare succes la vremea sa.B 727 a mai avut si o varianta marita,B 727-200.
In general a fost utilizat de operatori americani,ca United, Eastern Air Lines şi American Airlines dar si de multe alte companii din lume.
Singura tara din blocul comunist care a optat pentru aceasta aeronava a fost Yugoslavia ,a carei companie JAT a avut concomitent si acest model dar si concurentul sau direct,Tupolev TU-154.
Modelul cu inmatricularea N314PA a fost construit in 1965 si a functionat in cadrul companiei Pan American pina in 1976 cind a trecut la compania Alaskan si capata inmatricularea N314AS.
A fost dezmembrat in 1985.
In cutia modelului Plasticart vin decaluri de calitate ok chiar si dupa 20-30 de ani si poti opta intre inmatriculare "Pan American" sau "Pan Am" deci,oricum nu e mare diferenta.
Primul boxart este produs din 1968 pina in 1973 si se pare ca e desenat de Reich:
Din 1973 pina in 1987 se produce al doilea boxart care e un fel de face-lift al primului (colectia personala si R Wimmer):
din 1987 pina in 1990 este prezent celebrul boxart cu poza de groaza:(r Wimmer):
In 1991 este comercializat sub brandul "Playfix Kits" ,in doua variante de boxart sau NU-BEE fie sub "Master Model" sau reeditat de Dahlmann (R Wimmer):
Iar acesta e modelul construit de mine,folosind pentru partea inferioara vopsele Alclad:
Spor!
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#54
Postat 05 February 2010 - 05:06 PM
P.S. Good work Sandy!
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 05 February 2010 - 05:09 PM
#56
Postat 10 February 2010 - 08:30 PM
Inca 2 poze cu capitalistu':
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 10 February 2010 - 08:43 PM
#57
Postat 18 February 2010 - 01:10 PM
Mil MI-4 scara 1/100 inmatriculare DM-SPE
Mi-4 este unul dintre modelele longevive ale firmei Plasticart.El a fost fabricat ,dupa unele surse,incepind din 1967,dar,mai sigur,din 1965 pina in 1991.
Se gaseste frecvent pe e-bay,ceea ce face ca pretul sau sa fie rezonabil.
Modelul Mi-4 este in general bine realizat,cu nituri si gravura in sant,iar piesele,desi destul de mici,potrivesc fara mare bataie de cap.
Interesant este faptul ca este singurul model Plasticart livrat cu vopsea rosie,pina in 1972.Toate celelalte modele au avut in cutii celebra vopsea argintie pe care eu si colegul Bill o mai mirosim din cind in cind,ca sa ne aducem aminte de vremurile alea
Dupa 1972,locul vopselei rosii este luat de un set de decaluri care nu vor nicicum sa se potriveasca pe fuzelaj.
Mi-4,avind codul NATO "Hound" sau USAF "Type 36" a intrat in serviciu operativ in 1952,inlocuindu-l pe MI-1.
A fost proiectat ca replica a elicopterului american Sikorsky H 19 Chickasaw cu care dealtfel seamana foarte mult.
Produs in peste 4500 de exemplare(daca luam in calcul si modelele Harbin Z 5 produse in China),MI-4 a fost o aeronava de succes folosita atit in plan civil cit si miltar intr-un numar mare de tari,in principal socialiste,printre care si Romania.
Locul lui MI-4 a fost preluat ulterior de MI-8.
Chiar in cazul originalului MI-4,inmatricularea DM-SPE trece din 1965 pe un elicopter MI-8.
Primul boxart e produs din 1965 pina in 1972 si are imprimat logo-ul cu sarpe,"Schlangenlogo" ( R Wimmer):
In cutie se afla piesele de culoare argintie si neagra precum si sticlute de lipici si vopsea rosie.Nu lipseste nici plastilina pentru echilibrarea modelului,deoarece nu era prevazut cu stand(R Wimmer):
Instructiunile au ramas aceleasi de-a lungul vremii(R Wimmer):
Al doilea boxart,semnat de misteriosul Ho,este produs din 1972 pina in 1986 si infatiseaza un MI-4 dind tircoale unui vapor.Din 1972,apare si nefericitul decal rosu:(R Wimmer,A Goethe si colectia personala):
din 1986 pina in 1990 e "emanat" cel de-al treilea boxart.E oribil atit ca prezentare cit si ca desen iar pe coperta e poza unui mic Hans sau Kurt care,probabil astazi e om in toata firea:(Colectia personala):
Iata si o poza din colectia lui Arne Goethe care arata "calitatea" la care lucrau fratii nostri intru socialism:
In 1990-1991 modelul este distribuit sub brandurile Master Model si NU-BEE(asta are un design turbat!) si mai apoi productia este resuscitata de enigmaticii polonezi de la Wojar(colectia R Wimmer):
Iata si un articol din Scale Modeler nr 8/1973 in care este prezentat kitul(Challenge Publications Inc.-R Wimmer):
Puteti gasi intregul articol aici(R Wimmer):
http://www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/h...x.html#mi-4-s52
Asa arata modelul meu,dupa ce am folosit argintiu Tamiya si rosu de la Valejo,ambele acrilice:
Enjoy:
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy
#58
Postat 19 February 2010 - 11:34 AM
#59
Postat 19 February 2010 - 01:19 PM
Asa cum spuneam si in postarile anterioare,voi continua episoadele Plasticart dar fara poze cu modelele mele, dintr-un simplu motiv:inca nu le-am construit.
Dupa ce vor fi gata,voi ruga administratia forumului sa adauge pozele la articolele deja existente.
Pina atunci,
Episodul 14
Tupolev TU-114 scara 1/100
Este unul dintre primele modele Plasticart si a fost construit intre 1963-1975.
Deoarece productia s-a oprit destul de devreme,se gaseste destul de rar pe e-bay si uneori pretul ajunge si la 150-200 euro la licitatii.
Ca model in sine nu e cine stie ce,neavind foarte multe detalii.Tematica insa e frumoasa si spectaculoasa,aeronava avind o constructie originala.
In primii ani ai productiei,macheta venea cu partea inferioara gata vopsita din fabrica,acelasi obicei existind si la Comet-4,IL-18 sau Caravelle.
Tu 114 "Rossyia",cod NATO "Cleat" a fost cel mai mare si mai greu airliner din lume pina la aparitia lui Boeing 747.
Avionul Tu 114 provine din bombardierul strategic TU-95 "Bear"(cunoscut in mediile occidentale si ca TU-20).Fata de acesta,fuselajul presurizat este mai gros iar botul are o cupola de observatie,atit de tipica pentru airlinerele sovietice din acei ani.
Datorita faptului ca aripile sint inserate mai jos pe fuselaj,Tu 114 e mai inalt decit TU-95,avind astfel si un tren de aterizare mai mare.
Modelul Plasticart infatiseaza prototipul cu inmatricularea CCCP-л5611,avion cu care s-a deplasat Nikita Hrushciov in Statele Unite in 1959 intr-o vizita extrem de mediatizata dar si pentru a participa la o sesiune a Natiunilor unite unde a avut loc "incidentul pantofului".
Atunci,avionul a zburat non-stop de la Moscova la New York .La coborirea pe aeroportul Idlewind(azi JFK),americanii si-au dat seama ca nu au o scara atit de inalta pentru a ajunge la usa lui TU 114.
Intr-un final,Hrushciov a coborit pe o scara improvizata,spre deliciul presei dar si spre mindria rusilor care aveau atunci cel mai mare avion din lume.
Tu 114 a intrat in serviciu operativ in 1962 si a zburat pina in 1976,dovedindu-se a fi un avion foarte sigur si de incredere.In total,au existat doar doua accidente din care doar unul s-a soldat cu morti.Este vorba de zborul inaugural Moscova -Conakry din 1966 cind din cauza vizibilitatii reduse datorata ninsorii abundente,la decolare avionul acroseaza o gramada de zapada.Pilotul a redresat aeronava spre dreapta ceea ce a dus la lovirea unui motor de pista,urmare fiind un incendiu si distrugerea avionului.
Tu 114 a fost utilizat majoritar de Aeroflot.In anii 60 a existat o intelegere intre Aeroflot si japonezii de la JAL pentru operarea in colaborare a zborurilor Moscova-Tokio.
Tu-114 este posesorul a peste 30 de recorduri mondiale.
Pozele pe care le voi posta provin din colectia Richard Wimmer si au ca autori pe Don Richard,Allen si Mike(SUA),Daniel P. ,Jens si Paul-Germania.
Primul boxart,cu "Schlangenlogo" e produs intre 1963 si 1968.Mie mi se pare foarte urit dar,deh,era in spiritul acelorani.Observati ca modelele veneau semi-vopsite:
Iata cum apare in peospectul Plasticart din 1965:
Al doilea boxart,probabil al lui Kunstler este produs intre 1968-1973:
Observati ca piesele nu mai sint vopsite.
Ultimul boxart este produs intre 1973-1976 si e al lui Reich:
Iata cum apare TU-114 in catalogul din 1974:
Si iata citeva poze cu excelenta lucrare a lui Don Richard din SUA:
Spor:
http://www.familie-wimmer.com
http://www.arnes-modellbauseite.de/
sandy