Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 17 January 2010 - 02:47 PM
VEB PLASTICART-DDR istorie,colectie,consideratii personale
#21
Postat 17 January 2010 - 01:48 PM
#22
Postat 17 January 2010 - 08:52 PM
Eu ma bucur cind vad oameni preocupati de munca mea si ,sincer, nici eu nu asteptam sa aiba acest impact.
Acest thread este doar la inceput pentru ca voi prezenta aici toate modelele Plasticart cu istoria lor cu tot.
Din pacate, m-am apucat abia acum un an sa le construiesc iar treaba merge greu dar cu rabdare.Chiar azi am dat un strat de Alclad pe un B 727 si a iesit un dezastru-pacat, voiam sa vi-l prezint saptamina viitoare.
Asadar,dupa ce voi epuiza subiectele cu modelele pe care le-am construit si eu,voi face prezentarile utilizind doar fotografii din colectiile lui R Wimmer si A Goethe,urmind ca, dupa ce le voi avea si eu finisate,sa le inseram in articole mai apoi.
La final,cu permisiunea lui Cartula,am povestit ca o sa le stringem pe toate intr-un loc,asa, ca reparatie morala pentru o firma carora multora ne-a deschis calea spre universul modelistic.
@ deltadagger:In ceea ce priveste TU 104 si IL 14 trebuie sa recunosc ca nu ai deloc gusturi rele
Ma tem insa ca preturile de pe e-bay sint descurajatoare.
TU 104 l-am luat cu vreo 200 euro, cred, dar de curind s-a vindut unul cu...631 euro!
IL 14 nu am mai vazut de anul trecut,cind s-a adjudecat la vreo 300 euro.Aci ma refer la ebay.
Daca ai cumva un zacamint de petrol in fundul curtii poti incerca si pe aukro.ro unde dai cautare "PLASTICART" cu optiunea "toate tarile".Vei gasi un TU 104 cu "buy now " la aprox 2700 RON!!!!!
Ca si orientare,iata o lista cu preturi informative de pe e-bay(in euro,far transport si alte "delicatese"):
Aero 45 1/40-.........75-120
An-2 1/75...............20-25
An-12 1/100............50-70
An-14 1/72...............20-25
An-24 1/100.............10-50
Baade 152 1/100.......nu l-am vazut niciodata
Beriev-6 1/72............20-40
B-727-100 1/100........10-30
Caravelle 1/100..........75-200
Comet-4 1/100............30-50
DC-8 1/100.................30-75
Il-4 1/100.....................10-20
Il-14 1/87....................300-500
Il-18 1/100...................100-130
Il-28 1/100....................10-30
Il-62 1/100.....................25-50
Ju-23/24 1/72.................25-30
Yak-24P 1/100................15-30
Yak-40 1/100...................15-30
L-60 1/100.....................10-20
Let-410 1/100................10-50
Mercure 1/100.................20-30
Mi-1 1/100......................10-20
Mi-4 1/100.......................10-20
Mi-6 1/87.........................20-40
Mi-10K 1/100...................20-30
MiG-15 1/50.....................75-250
MiG-21 1/100...................15-20
Saab J35 1/100.................10-20
Su-7 1/100........................15-30
Trident 1/100......................15-30
Tu-2 1/72..........................15-30
Tu-20 1/100........................20-220
Tu-104 1/100......................600-700
Tu-114 1/100......................100-150
Tu-134 1/100.......................20-40
Tu-144 1/100.......................10-40
Tu-154 1/100........................10-40
Vostok 1/25...........................25-50
Energia+Buran 1/ 288 ...........25-50
sandy
#23
Postat 17 January 2010 - 08:53 PM
Salut.Dedic acest topic machetelor Veb Plasticart fabricate in fosta R.D.G. si celor care au copilarit si crescut cu ele.Ce pot sa spun,ma numar si eu printre ei.Prima macheta Plasticart am primit-o cadou de sarbatori prin 1989 parca, chiar in perioada Revolutiei.Era un L-410 pe care il mai am si acum dupa ce a trecut prin prea multe peripetii.Aceste modele s-au gasit, cred eu cam in toate librariile din tara si in majoritatea magazinelor mari.Primele machete le-am vazut asamblate la Cercul de Aeromodelism de pe Iulius Fucik(sper ca am scris bine) prin anii 80.Si uite asa cascam ochii la acele modele care drept sa va spun mi se pareau destul de piperate ca pret.Din ce m-am documentat eu am inteles ca ar fi in jur de 40 de modele ce cuprinde in majoritate modele sovietice,americane si europene.Se vindeau alaturi de machetele autohtone si parca rusesti(IL-18,TU-104 etc.).Machetele romanesti daca nu ma insel erau de provenienta Airfix dar de o calitate ce lasa de dorit.Poate cel mai reusit a fost Rombac 1-11,dar a fost facut in editie limitata,parerea mea.Cele rusesti cred ca nu are rost sa le amintesc ,din moment ce nu prea stiu istoria modelelor ce s-au comercializat pe la noi.Am auzit destule critici la adresa lor,cum ca ar fi destul de superficiale ca nu se respecta scara,etc.Cred ca cel mai contestat model era Tupolev Tu-2 si asta datorita multor greseli legate de reprezentare.Asta o spuneau majoritatea modelistilor ce au avut curaj sa scoata din ea, cat de cat o macheta rezonabila.La polul opus cred ca se afla Junkers G-23/24(parere personala),care de altfel a fost preluat si de Revell pe la inceputul anilor 90.Ca scari,au fost folosite 1:50,1:100,1:72.Colectia cuprinde urmatoarele modele(din ceea ce stiu eu):
Tu-2,20(cred ca era de fapt Tu-95D),104,114,134,144,154
An-2,12,14,24
Mig-15(1:50),21
Il-4(Revell version),14,18,62
L-60,L-410,Be-6,Mercure,Trident,B-727,DC-8,Junkers G-23/24,Saab J-35 Draken
Mil Mi-1,4,6,10
Iak-24,40,Baade 152(pe asta nu l-am vazut niciodata),Su-7,satelitul artificial WOSTOK,Aero A-45(probabil SuperAero,nu stiu sigur),Energhia cu Buran(Revell version),Comet 4,Caravelle(facut si de Revell?)
Cred ca le-am enumerat pe toate,asta din ce stiu eu.Colectia personala cuprinde aproximativ 75% din modelele amintite,multe din ele aratand cam jalnic.Motivul:lipsa de spatiu si anii ce-au trecut peste ele.Multe din ele nu se mai gasesc de multi ani,doar cateva mai fiind prezente pe e-Bay cu preturi intre 15-120E.
Mai jos cateva foto cu ce mai am eu prin casa.
#25
Postat 19 January 2010 - 06:51 PM
Jakovlev Jak 24 P scara 1/100
A fost produs de Plasticart intre 1968-1991.
Desi are numeroase detalii,in special nituri,e considerata o macheta slaba,in special din cauza problemelor de la geamuri la care se adauga "cireasa de pe tort":nu are interior, decit in cabina pilotilor.Altfel este un proiect interesant pentru modelisti.
Se gaseste pe ebay foarte frecvent,semn ca s-a fabricat intr-un numar mare,insa entuziasmul hobby-istilor a fost destul de mic.
Acest elicopter,in aceasta versiune,nu s-a fabricat niciodata.S-ar fi vrut sa fie un derivat din Jak 24,pentru pasageri si,desi prototipul a fost expus in 1961,nu a zburat.
Dezvoltat de biroul Jakovlev,Jak 24 "Horse" a decolat pentru prima data in 1952.Chiar daca Jakovlev nu era specialist in elicoptere,biroul sau a primit misiunea de a dezvolta un elicopter cu rotoare in tandem, care sa fie folosit in scopuri de transport militar si sa il inlocuiasca pe Mil Mi-4.
In 1958,varianta Jak 24 U ,imbunatatita, putea sa transporte 40 de militari sau 3500 kg inclusiv 2 GAZ 69 sau arme anti-tanc.
Varianta 24 A este varianta civila si se spune ca nici nu a fost fabricat. Jak 24 P ar fi fost o imbunatatire a lui 24 A si ar fi trebuit sa poata transporta 39 persoane.
Cum n-a transportat nici o persoana, niciodata, acesta o fi motivul pentru care si macheta are interiorul gol :))
Datorita slabelor calitati dar si datorita faptului ca functia de transport a fost preluata cu succes de Mil Mi-6,elicopterul s-a fabricat in numar mic, unii spun 40, altii spun 100 de bucati.
Daca a fost doar o himera,oare de ce s-or fi incapatinat Plasticart sa-l faca intr-un numar asa de mare?
Primul box-art a fost produs intre 1968-1970.Cutia nu are semnatura si se crede ca nu ii apartine lui Reich.Tot in aceasta perioda,cutia poarta celebrul "Schlangenlogo"-Logo-ul cu sarpe(R Wimmer si A Goethe):
Observati fundalul pe care se afla elicopterul:blocuri in constructie,macarale,avint revolutionar....
Din 1970 pina in 1978 este produs al doilea box-art,de data asta sigur desenat de Reich.Acum,in loc de privelistea idilica muncitoreasca din fundal,apare cladirea Universitatii Lomonosov, un simbol al Moscovei comuniste precum si niste persoane bine imbracate care asteapta sa urce in aeronava.
Cum muncitorii nu se plimbau asa,tam-nisam cu elicopterul iar intelectualii aveau soarta pe care o aveau in comunism,ma gindesc la faptul ca Reich ar fi ilustrat niste politruci dar la bascalie.Cum altfel se explica faptul ca ,in timp ce elicopterul aterizeaza, se apropie chiar sub el ,nestingerit, un grup de oameni.Pai,sintem in gara?Astia n-au auzit de norme de tranfer?Si cum de nu le trintea aerul din rotoare palariile cit colo?.(R Wimmer):
Al treilea box-art se produce din 1978 pina in 1987.Mi se pare total anost si reprezinta un Jak 24 P care nu stim sigur cu ce se indeletniceste(colectia personala):
Al patrulea e produs din 1987 pina in 1991 si arata oribil iar poza e de-a dreptul deprimanta:
In ultimii ani Plasticart ,modelul Jak 24 P apare sub brandurile Master Model si NU-BEE iar mai apoi e produs si de polonezii de la Wojar(R Wimmer):
Observati ca la versiunea NU-BEE scrie"Assault Helicopter" dar e desenat un elicopter de persoane.Fain!
Si ca totul sa fie perfect, dupa decaluri, elicopterul "stim" ca a fost inmatriculat Aeroflot dar...n-avea numar:))).
Eu inteleg ca transporta mari mahari dar chiar si Ceausecu avea numar la masina
Si iata si citeva imagini cu modelul construit de mine.M-am chinuit destul de mult cu el mai ales ca imagini cu originalul.....nu sint:
enjoy:
www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de
sandy
#26
Postat 19 January 2010 - 09:23 PM
#27
Postat 19 January 2010 - 09:31 PM
Primul a fost un AN-24/100 prin '75 construit, distrus de fratii mai mici cat am servit patria. Am mai avut un MI1/100 si un MI 4/100, distruse cu ocazia schimbarilor de domiciliu. Un TU-20/100 facut prin '85 a rezistat pana anul trecut cand a fost doborat de pe biblioteca de pisica care pana atunci nu s-a urcat acolo.
Singurul supravietuitor la ce am putut colectiona in acei ani este un MIG 21/100 F13:
Poate ca intr-o zi am sa refac TU-20 (Bear) caruia in lipseste un motor distrus la doborare. Pe vremea ceaia nu aveam aerograf ( frigiderele se luau pe lista), vopseluri (ce Revell, Tamya si alte alea, le vopseam cu un aluminiu folosit la plitele bunicii, aragaz aveam totusi) si toate sculele de azi. Nu aveam magazine virtuale, si in coltul de tara unde vietuiesc eu se gaseau greu machete. AN 24 l-am cumparat dintr-o librarie, in ziua in care am castigat 100 lei la loz in plic si a costat 28 lei (1975).
Sa aveti spor,
#28
Postat 20 January 2010 - 05:05 PM
Mercure 1/100 Air Inter
Oare cum au facut Plasticart de s-au concentrat fie pe prototipuri,fie pe avioane destinate falimentului?
Mercure este unul dintre acele proiecte care desi nu a fost rau a sucombat relativ repede.
Macheta,de calitate medie spre "neinspirata"-as zice eu- a fost produsa intre 1975-1991 si se gaseste din belsug pe ebay,la un pret relativ ok.
Are gravura in relief iar partile se potrivesc destul de bine ceea ce atesta faptul ca matrita e de productie mai recenta,nu ca IL 18 care parca a facut tratament cu Botox.
In 1967,cu ajutorul guvernului francez,Marcel Dassault ,cunoscut prin creatiile sale cu destinatie militara,ca Mystere sau Mirage, a decis sa proiecteze o aeronava civila-Mercure 100- care sa fie un competitor pentru Boeing 737.
Dassault ii da acest nume pentru ca dorea ca avionul sa poarte numele unei zeitati grecesti si Mercur era singurul zeu reprezentat in arta cu un fel de aripioare la picioare.
Prototipul zboara pentru prima data in 1971 dar,desi putea transporta mai multi pasageri decit B 737 avea o autonomie de zbor mica,de numai 1700 km ceea ce nu il propunea pentru zboruri transatlantice.
Acest motiv,devalorizarea dolarului precum si criza petrolului la nivel mondial din 1973 au determinat ca prea putine companii aeriene sa fie interesate de Mercure 100.
Pina la urma,singurii care au pus avionul la treaba a fost compania Air Inter,o structura semiprivata care va deveni ulterior parte din Air France.
In total,intre 1971 si 1975 s-au fabricat 10 bucati iar unul dintre cele doua prototipuri a fost restructurat si vindut si el.
Dassault dorea sa ia un imprumut si a incercat sa propuna proiectul Mercure 200,dar fara succes,statul fiind reticent la o noua aventura de acest gen.
Dupa cum aratam,Mercure de la Plasticart s-a produs din 1975,anul in care s-a oprit productia originalului.Mie mi se pare ca o urmari cu asemenea precizie proiecte perdante e si asta o arta.
Decalurile sint gresite.In loc de F-WTMD(care nu a existat) trebuia sa fie F-BTMD,inmatricularea celui de-al doilea prototip.
Macheta a avut putine box-arturi.Putine si urite:
Primul s-a produs intre 1975 si 1987 si nu cred ca e al lui Reich.Acesta nu avea obiceiul sa foloseasca acuarela pe fond umed pentru difuzie,asa cum e pe fundal(colectie personala):
Al doilea a fost produs intre 1987-1990.Autorul e cu siguranta un idiot,din moment ce a reusit sa uniformizeze toate cutiile.Pe vremea cind se mai gaseau pe la noi ,pe timpul lui Ceausescu,in magazine era doar un bec chior si era usor sa incurci o cutie de Mercure de acest gen cu alta asemanatoare de la SU-7 sau Mi 10 K sau chiar cu un "Nu te supara frate" sau un "Scrabble"
Ca sa nu mai zic de poza.Cred ca a facut-o Hansi,baiatul contabilei de la Plasticart a doua zi dupa ce s-a imbatat cu "Apoldauer Brau" la circiuma "Zum Barkas",cu un aparat Smena cu obiectivul spart,legat la ochi,cu ochelari de soare si o punga neagra de 1DM pe cap.( colectie R Wimmer):
In 1991 se distribuie sub brandul Master Model:(R Wimmer):
Modelul pe care l-am construit eu:
Toate bune,
www.familie-wimmer.com
www.arnes-modellbauseite.de
sandy
#29
Postat 23 January 2010 - 08:31 PM
Cam asa arata TU-134 in colectia proprie.Mai am cateva tot cu el mai jos:
Cum zicea cineva"are linii elegante rusnacul..." :-)Inca se tine destul de bine avand in vedere ce batranel este.De vreo 10-11 ani il am eu.Cine l-a avut inaintea mea a tinut la el.Arata IMPECABIL(la trecut)
Continui cu un 727-100 Pan Am care cred ca are cel putin 20 de ani de cand a fost asamblat,si asta dupa culoarea decalurilor care-s cam galbene.Un 727 Plasticart destul de dragut l-am vazut in inmatriculare Lufthansa.O sa caut poze cu el sa-l vedeti.Mai jos poze facute cu tel.
Mentionez ca ambele machete nu au fost asamblate de mine.Inca nu am avut onoarea
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 23 January 2010 - 09:08 PM
#30
Postat 23 January 2010 - 09:54 PM
Mai am cateva poze si cu alte modele dar unele din pacate arata de parca au prins razboiul.Ar fi interesant sa se posteze in continuare si alte poze.Imi place sa le vad in orice stadiu .Am copilarit si crescut cu machetele astea.N-am sa uit niciodata An-2-ul care ma oftic ca nu-l mai am.Intr-adevar este un avion frumos si merita un loc in orice colectie.Sper ca intr-o buna zi sa le am pe toate.Il felicit pe sandy ptr. efortul depus de a ne readuce aminte de ce a fost candva PLASTICART.Keep it up man!
Continuam cu doua Concordski.Unul saracu de el a fost revitalizat din...bucati.Nu de mine.Ambele asamblate din nou,de altcineva.Cateva foto:
Frumos avion.Unul din preferatele mele.Mai jos un Be-6 pe care nici nu-mi mai amintesc de unde-l am.Deh,batranetile .Arata cam prafuit si asta datorita conditiilor vitrege in care sunt pastrate aceste minunate machete
Cam atat deocamdata.Pe viitor sa vad ce am sa mai gasesc.
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 23 January 2010 - 10:29 PM
#31
Postat 24 January 2010 - 07:21 PM
Cum vi se pare?
Si acum unul din primele machete Plasticart,mai exact nr.2 in lista lui R.Wimmer - MiG-15.Colectia personala contine 32 modele aflate in stadii diferite,asamblate si neasamblate mai mult sau mai putin intregi.
Scuze ptr. calitatea foto,dar deocamdata p-astea le am momentan.
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 24 January 2010 - 07:54 PM
#32
Postat 24 January 2010 - 07:41 PM
#34
Postat 25 January 2010 - 02:39 PM
Boeing 727, VEB Plasticart 1:100 - Modellversium
Boeing 727 von VEB Plasticart in 1:100, ein Eintrag von Michael Leuchtenberger. ... Boeing 727. Lufthansa. von Michael Leuchtenberger (1:100 VEB Plasticart) ...
Si mie mi-a placut cum a iesit,mai ales ca are la baza un Plasticart care nu poti sa zici ca este un kit cu pretentii...
Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 25 January 2010 - 02:49 PM
#35
Postat 27 January 2010 - 02:08 PM
#36
Postat 28 January 2010 - 09:39 AM
Desigur, speranta moare ultima dar contul bancar moare primul!
Pe aukro.ro am gasit TU 104 din Rusia cu 27.000 RON (27 milioaneeee!) la "buy now".Desi m-a fulgerat gindul,n-am intrat in joc:)
Il 14 l-am vazut ultima data in ianuarie 2009 cind cineva mi l-a "suflat" cu 321 euro.
Pe Baade 152 nu l-am vazut niciodata si nici nu cred ca vreau sa-l vad....:)
sandy
#37
Postat 28 January 2010 - 11:14 AM