Forum Machete,Modelism,Hobby: In sfarsit I.A.R. 80 (M) 1:72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

In sfarsit I.A.R. 80 (M) 1:72

#1 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 03:16 PM

Avand in vedere ca suntem putini care ne-am apucat de el deschid si eu un topic depre I.A.R. 80 Parc Models. Kitul nu il mai descriu pentru ca presupun ca il cunoaste toata lumea. L-am cumparat mai de mult de la machete.ro (Pantelimon) fiind al doilea kit I.A.R. 80 (asta pentru a ajuta si eu la vanzarea lor :pint: ). Dupa cum stie toata lumea care este interesata de kit-ul respectiv are niscai probleme dar care se rezolva destul de simplu si prin multa munca. Macheta mea este in stadiul in care o sa o vedeti in pozele de mai jos.
Sper ca pana la anul sa o termin... cu ceva noroc si timp.

Am gasit in cutia cu maimute si un pilot la 1:72 caruia i-am facut loc in carlinga. asta daca cupola nu se poate deschide. :drinks:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1_1.JPG
  • Imagine atasata: 1_2.JPG
  • Imagine atasata: 1_3.JPG
  • Imagine atasata: 1_4.JPG
  • Imagine atasata: 1_5.JPG


#2 Useril este offline   CristianD 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 12-March 09
  • Location:Ploiesti

Postat 29 December 2009 - 07:10 PM

mult spor la macheta. am sa urmaresc cu interes ! poate poti detalia si ce probleme sunt si cum le-ai remediat !

#3 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2009 - 08:20 PM

Pai hai sa le luam in ordine:
- prima ar fi un mic decalaj la imbinarea jumatatilor de fuselaj; rezolvare: mai multa atentie ca de obicei.
- imbinarea jumatatilor de aripi, adica la capetele jumatatii inferioare lipseste cam 1,5 mm sau mai mult; rezolvare: chit revel plasto si mult sanding (slefuire).
- la asasmblare am avut probleme cu centrarea podelei cockpitului si cea mai grava cu asamblarea bordului; rezolvare: multe chestii n-am facut pentru ca nu se vede avand in vedere ca, cupola este inchisa, am incercat sa le pun cat mai bine, am pilit ceva din bord ca sa il pot monta.
- partea superioara a planurilor au un defect de injectare pe care am rezolvat-o cu un pic de plasto.
- capotajele motorului au mici diferente rezolvabile f simplu cu putina atentie;
- si ultima ar fi cum se aseaza cupola, problema pe care am rezolvat-o cu pilind zona din spatele pernei de cap a pilotului (nu stiu cum ii zice).

Concluzii : mie unul mi-a placut foarte tare macheta mai ales ca este "romanian made" si nu este foarte greu de asamblat, ramane totusi sa vedem cum o sa iasa si cu vopsitul si mai ales cu aplicarea decalurilor.
Am sa va tin la curent.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 December 2009 - 11:10 AM

Ar mai fi ceva, lucru ce explica si diferenta dintre aripi. Extradosul este pentru avion cu mitraliere, intradosul pentru varianta M. Asta deoarece producatorul s-a gindit la mai multe variante de IAR. Ar mai fi o greseala, o scapare a celui ce a facut matrita, am mai atras atentia supra ei: elicea este inversata. Adica, motorul de la IAR -80 se invirte invers ca la Bf! Cu alte cuvinte, bordul "de atac" al elicii este in dreapta, nu in stinga ca la Bf.

#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 30 December 2009 - 09:00 PM

Salut, uite aici unul terminat pe forumul modellboard.net => http://www.modellboa...p?topic=30953.0
Poate te ajuta putin.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 December 2009 - 10:47 AM

Elicea...

#7 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2010 - 10:19 AM

Cateva poze noi. Am reusit sa-l vopsesc (cu pensula... :hug: )! Am folosit pentru maro revell 84+afrikabrown si pentru verde am folosit revell 39, intradosul este vopsit cu humbrol 55, iar capota motorului, banda si varfurile planurilor sunt vopsite cu revell SM310. Le-am ales pe astea pentru ca am considerat ca se apropie foarte mult cu ce trebuia. Am tinut cont de treaba cu elicea si am montat-o cu bordul de atac in spre stanga. Nu stiu cand o sa-l termin pentru ca nu prea mai am timp... sper totusi sa fie gata intr-o saptamana.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 12.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 14.JPG
  • Imagine atasata: 15.JPG

Aceasta postare a fost editata de seemann: 04 January 2010 - 10:22 AM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2010 - 12:56 PM

Cred ca nu am fost inteles. Elicea trebuie sa fie ca mai jos:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: elicee.JPG


#9 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 04 January 2010 - 01:16 PM

Merge o elice de YAK 3 - VK 107, putin pilita. Eu aveam una de la un A-model.

#10 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 04 January 2010 - 07:44 PM

Cam asa arata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF1629.jpg


#11 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2010 - 09:45 PM

Vezi postareaZ-mare, la 4 Jan 2010, 12:56, a spus:

Cred ca nu am fost inteles. Elicea trebuie sa fie ca mai jos:

Pai eu cred ca asa am facut. Am sa fac cateva poze mai de aproape.

#12 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2010 - 09:18 AM

Vezi postareaZ-mare, la 4 Jan 2010, 12:56, a spus:

Cred ca nu am fost inteles. Elicea trebuie sa fie ca mai jos:


Bun... am vazut, am inteles, cum se rezolva? Da-mi o idee. Sa tai palele si sa le lipesc din nou?

#13 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 08 January 2010 - 10:13 AM

Poti folosi aceleasi pale doar daca profilul palei e simetric pe axa de curgere (coarda profilului) si daca profilul palei n-are rotirea sectiunilor in lungul palei - ceea ce m-ar mira.
Cel mai simplu mod de verificare: pune langa elice o oglinda paralel cu fuselajul sau pe masa, sub elice. Sau pui oglinda in fata avionului....Tie iti trebuiesc palele
(elicea) din oglinda
!

Aceasta postare a fost editata de Kromag: 08 January 2010 - 10:33 AM


#14 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2010 - 07:23 PM

Vezi postareaKromag, la 8 Jan 2010, 10:13, a spus:

Poti folosi aceleasi pale doar daca profilul palei e simetric pe axa de curgere (coarda profilului) si daca profilul palei n-are rotirea sectiunilor in lungul palei - ceea ce m-ar mira.
Cel mai simplu mod de verificare: pune langa elice o oglinda paralel cu fuselajul sau pe masa, sub elice. Sau pui oglinda in fata avionului....Tie iti trebuiesc palele
(elicea) din oglinda
!


DA? si cum le iau din oglinda?

#15 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 08 January 2010 - 07:26 PM

Dragilor, nu va suparati pe mine dar poate va spun lucruri pe care le stiti deja.
Cand vorbim de sensul de rotatie al elicei unui avion, IAR-80 de exemplu, se discuta privind din cabina sau din spatele avionului.
Motoarele Gnome-Rhone se rotesc spre stanga, contrar sensului acelor de ceasornic, normal si la IAR-14K fiind licenta motorului amintit.

#16 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 08 January 2010 - 08:52 PM

Poze

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2005...es/iar80_06.jpg
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2005...es/iar80_08.jpg

Aceasta postare a fost editata de axor: 08 January 2010 - 08:55 PM


#17 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2010 - 09:12 PM

Eu va multumesc pentru ajutor. Ma asteptam sa imi dati o rezolvare mai exacta... voi cum ati rezolvat problema?

#18 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 08 January 2010 - 09:37 PM

Rezolvarea ar fi cea propusa de Paul mai sus !

#19 Useril este offline   seemann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2010 - 11:30 AM

Am rezolvat problema cu elicea. Am taiat palele si le-am lipit in sensul corect. Nu stiu cat de bine se vede in poze... dar am verificat cu una de Bf si de La. Acum I.A.R.-ul sta pe picioare si e aproape gata. Am sa revin la final cu poze dupa ce o sa-i pun decalurile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 12.JPG

Aceasta postare a fost editata de seemann: 09 January 2010 - 11:30 AM


#20 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 09 January 2010 - 11:50 AM

Imagine atasata: sens_pala.jpg

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi