In sfarsit I.A.R. 80 (M) 1:72
#1
Postat 29 December 2009 - 03:16 PM
Sper ca pana la anul sa o termin... cu ceva noroc si timp.
Am gasit in cutia cu maimute si un pilot la 1:72 caruia i-am facut loc in carlinga. asta daca cupola nu se poate deschide.
#3
Postat 29 December 2009 - 08:20 PM
- prima ar fi un mic decalaj la imbinarea jumatatilor de fuselaj; rezolvare: mai multa atentie ca de obicei.
- imbinarea jumatatilor de aripi, adica la capetele jumatatii inferioare lipseste cam 1,5 mm sau mai mult; rezolvare: chit revel plasto si mult sanding (slefuire).
- la asasmblare am avut probleme cu centrarea podelei cockpitului si cea mai grava cu asamblarea bordului; rezolvare: multe chestii n-am facut pentru ca nu se vede avand in vedere ca, cupola este inchisa, am incercat sa le pun cat mai bine, am pilit ceva din bord ca sa il pot monta.
- partea superioara a planurilor au un defect de injectare pe care am rezolvat-o cu un pic de plasto.
- capotajele motorului au mici diferente rezolvabile f simplu cu putina atentie;
- si ultima ar fi cum se aseaza cupola, problema pe care am rezolvat-o cu pilind zona din spatele pernei de cap a pilotului (nu stiu cum ii zice).
Concluzii : mie unul mi-a placut foarte tare macheta mai ales ca este "romanian made" si nu este foarte greu de asamblat, ramane totusi sa vedem cum o sa iasa si cu vopsitul si mai ales cu aplicarea decalurilor.
Am sa va tin la curent.
#4
Postat 30 December 2009 - 11:10 AM
#5
Postat 30 December 2009 - 09:00 PM
Poate te ajuta putin.
#7
Postat 04 January 2010 - 10:19 AM
Aceasta postare a fost editata de seemann: 04 January 2010 - 10:22 AM
#13
Postat 08 January 2010 - 10:13 AM
Cel mai simplu mod de verificare: pune langa elice o oglinda paralel cu fuselajul sau pe masa, sub elice. Sau pui oglinda in fata avionului....Tie iti trebuiesc palele
(elicea) din oglinda!
Aceasta postare a fost editata de Kromag: 08 January 2010 - 10:33 AM
#14
Postat 08 January 2010 - 07:23 PM
Kromag, la 8 Jan 2010, 10:13, a spus:
Cel mai simplu mod de verificare: pune langa elice o oglinda paralel cu fuselajul sau pe masa, sub elice. Sau pui oglinda in fata avionului....Tie iti trebuiesc palele
(elicea) din oglinda!
DA? si cum le iau din oglinda?
#15
Postat 08 January 2010 - 07:26 PM
Cand vorbim de sensul de rotatie al elicei unui avion, IAR-80 de exemplu, se discuta privind din cabina sau din spatele avionului.
Motoarele Gnome-Rhone se rotesc spre stanga, contrar sensului acelor de ceasornic, normal si la IAR-14K fiind licenta motorului amintit.
#16
Postat 08 January 2010 - 08:52 PM
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2005...es/iar80_06.jpg
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2005...es/iar80_08.jpg
Aceasta postare a fost editata de axor: 08 January 2010 - 08:55 PM
#19
Postat 09 January 2010 - 11:30 AM
Aceasta postare a fost editata de seemann: 09 January 2010 - 11:30 AM