Interior green-ul american avea O SINGURA nuanta. E drept ca inainte de standardizarea sa exista 'tinted zinc chromate' care se folosea, dar si ala avea o reteta la baza. Nu iesea precis, dar nici prea foarte departe nu se ducea. Chestia cu uneori e verde uneori galbui tine de niste factori, daca vreti ii detaliem...
In plus fata de interior green mai aveai si dull dark green sau bronze green no. 9. Dar in fine, divagam. Daca vreti facem o discutie doar pe tema asta
Mosquito n-avea cum sa fie vopsit cu interior green american, e totalmente absurd. Nu-mi pasa ce vad pe alta macheta, dar britanicii au folosit intotdeauna verdele lor de interior, specific, dinaintea razboiului si au renuntat la el de abea prin anii '50. Avion britanic = verde de interior britanic, fara dubii. Cel putin pe toate Mosquito-urile pe care am apucat sa le vaz, ala era.
Ce zice tipul ala acolo are o logica, pentru ca la un moment dat s-a trecut la negru, gradual, dar de cand sunt, si la toate avioanele britanice pe care le-am studiat in persoana, n-am vazut alt verde decat al lor. Si nici in textul tau nu se face vreo mentiune in acest sens. Oricum, negrul a aparut foarte tarziu ca utilizare, spre sfarsitul razboiului. Cam tot atunci cand a fost introdus si pe la americani.
O reteta ochiometrica pe care am folosit-o in trecut: 1 parte green zinc chromate de la MM + 1 parte medium grey de la MM. Iese cam pe-acolo, n-o sa te verifice nimeni cu nuantierul, decat daca respectivul are o viata patetica si plictisitoare.
O alta solutie mai 'de-a gata': XF-71 Cockpit Green (IJN). Tocmai am vopsit un Spitfire pe interior cu asa ceva, comparat cu un Cockpit Green STAS e pe-acolo, nu-i identic dar nici foarte departe.