Forum Machete,Modelism,Hobby: Mosquito B Mk. IV :48 Revell - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mosquito B Mk. IV :48 Revell Cadou de la Mos Craciun

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 25 December 2009 - 06:41 PM

Cum am fost baiat cuminte nevasta mi-a cumparat un kit de Mosquito de la Revell la 1:48. M-a vazut uitandu-ma la el prin Carefour, nu ca s-ar pricepe ea in mod deosebit la pretentiile mele in acest domeniu. Initial Revell nu mi-a inspirat incredere oftand dupa kitul de la Tamiya dar incepand sa studiez kitul si internetul am vazut ca este destul de bine realizat, pe nu mai stiu ce site spuneau ca e kitul cu cea mai delaiata cabina la un Mosquito si intradevar au dreptate. Tot pe net spuneau ca are doua greseli, prima greseala sunt coafele elicilor care au o forma prea bombata, aveau dreptate, dar despre a doua greseala adica trenul de aterizare ar fi prea scurt, eu zic ca e vrajeala, comparand poza cu macheta de pe instructiuni cu poze din cartile Squadron despre Mosquito. In mare recomand kitul cu multa caldura, cu toate ca mai are ceva span pe piese si par (cele subtiri) cam grosolane, necesita ceva munca suplimentara, ca sa zic.

Si sa incepem cu probleme, urmate de intrebari:
pentru interior revell da un amestec de 3 vopsele si anume, yellow, sea green si light grey. Exista vreo vopsea echivalenta combinatiei sau ceva ce folositi voi. Precizez ca e primul meu britanic si nu am experienta cu vopselele lor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RevellMosquito_B_MkIV.jpg

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 25 December 2009 - 06:43 PM


#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 December 2009 - 10:52 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 25 Dec 2009, 18:41, a spus:

Si sa incepem cu probleme, urmate de intrebari:
pentru interior revell da un amestec de 3 vopsele si anume, yellow, sea green si light grey. Exista vreo vopsea echivalenta combinatiei sau ceva ce folositi voi. Precizez ca e primul meu britanic si nu am experienta cu vopselele lor.


Salut,

Nu sunt un specialist nici eu dar m-am uitat putin pe un site sa vad cum sunt schemele de vopsire la alti producatori.
Tamiya iti cere tot un amestec din trei culori : Mosquito / Tamiya
Hasegawa in schimb da in instructiuni Gunze Sangyo enamel 364. Mosquito / Hasegawa
Vezi daca are xaba culoarea...

Succes!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 25 December 2009 - 10:52 PM


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 December 2009 - 10:44 AM

Interiorul avionelor englezesti, din ce stiu eu, era vopsit intr-un verde mai ciudat, Humbrol da Mat Cockpit green 78.

#4 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 26 December 2009 - 12:17 PM

Vezi postareaZ-mare, la 26 Dec 2009, 10:44, a spus:

Interiorul avionelor englezesti, din ce stiu eu, era vopsit intr-un verde mai ciudat, Humbrol da Mat Cockpit green 78.



Intradevar, se vede in poza ca scaunul e vopsit in Cockpit green 78, dar restul nu prea seamana, mai degraba aduce cu interior green, al americanilor. In realitate e mai asemanator decat in poza. Poza de pe cutie arata doua feluri de verde iar Tamyia si Hasegawa dau doar o singura culoare. Cam coplicat pentru ca prin forumurile straine am citit ca e kitul cu cel mai detaliat cockpit si as vrea sa-l fac frumos.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6027.jpg

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 26 December 2009 - 12:20 PM


#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 December 2009 - 03:34 PM

Nu te mai inspira din pozele de pe cutie, ca oricum vopsirea e sa fie, numai corecta nu.

Acel Humbrol pare relativ OK, insa nu-l am si nu pot sa zic clar. Insa se apropie de culoarea de interior britanica.
NU incurca cu Interior Green-ul american, ca asta-mi pare ca ai in poza de sticluta. Cel american n-are nici o legatura cu cel britanic. Da' chiar nici una.

#6 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 04 January 2010 - 06:34 PM

Iar ma repet, parca ar fi Interior green de la americani.
Poza este de pe http://aeroscale.kitmaker.net/modules.php?...&artid=2915 cu un Lancaster.

Si am mai gasit asta fe un forum strain

"Without finding the specification requests, for each, and every, airframe, it will be difficult, to say the least. The spec., for what became the Spitfire and Hurricane, called for a grey-green cockpit, but the S6B already used that colour, as did the Walrus, so it's possible that Supermarine had used a green for years. The Gladiator had a green cockpit, but the Bulldog (and the Fury) did not, while the Hart did. The Spitfire had a green cockpit to the end of the 24 production, but the Seafire (partially in the 17, totally in the 47) went black. The Typhoon and Meteor had black cockpits before the end of the war. It's possible that the Spitfire was always viewed as a day fighter, so kept to a green, while the Seafire, Meteor, and the Typhoon were viewed as possibilities for night operations. Then, of course, you have the Mosquito, which was used as a night bomber & intruder, but always had a green cockpit. The change from black to grey is fairly easy, since it was with the Lightning, either the Mark 2, or 3.
I've just read over this again, and I'll be amazed if you're not as unsure as before; I wrote it, and I'm confused!
"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Interior_Lancaster.JPG

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 04 January 2010 - 07:26 PM


#7 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 05 January 2010 - 04:29 AM

Acum nu stiu exact ce culoare avea Mosquito pe interior, dar ca principiu, in primul rand verdele de interior american avea un puhoi de nuante care tindeau mai de graba spre ceva deschis, in unele cazuri chiar spre galbui (aici e mai lunga povestea). In poza postata de tine oricum cel care a facut macheta a folosit nuanta gresita.
Ce-i drept prin cautari am gasit si nuante asemanatoare cu poza ta, dar sunt avioane de prin muzeu sau avioane restaurate, iar astea sunt facute uneori de mantuiala. Verdele american chiar n-are treaba. Acum poate te lamureste cineva cu poze precise.

Aceasta postare a fost editata de Bazu: 05 January 2010 - 04:52 AM


#8 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2010 - 05:02 AM

Interior green-ul american avea O SINGURA nuanta. E drept ca inainte de standardizarea sa exista 'tinted zinc chromate' care se folosea, dar si ala avea o reteta la baza. Nu iesea precis, dar nici prea foarte departe nu se ducea. Chestia cu uneori e verde uneori galbui tine de niste factori, daca vreti ii detaliem...
In plus fata de interior green mai aveai si dull dark green sau bronze green no. 9. Dar in fine, divagam. Daca vreti facem o discutie doar pe tema asta :hug:

Mosquito n-avea cum sa fie vopsit cu interior green american, e totalmente absurd. Nu-mi pasa ce vad pe alta macheta, dar britanicii au folosit intotdeauna verdele lor de interior, specific, dinaintea razboiului si au renuntat la el de abea prin anii '50. Avion britanic = verde de interior britanic, fara dubii. Cel putin pe toate Mosquito-urile pe care am apucat sa le vaz, ala era.

Ce zice tipul ala acolo are o logica, pentru ca la un moment dat s-a trecut la negru, gradual, dar de cand sunt, si la toate avioanele britanice pe care le-am studiat in persoana, n-am vazut alt verde decat al lor. Si nici in textul tau nu se face vreo mentiune in acest sens. Oricum, negrul a aparut foarte tarziu ca utilizare, spre sfarsitul razboiului. Cam tot atunci cand a fost introdus si pe la americani.

O reteta ochiometrica pe care am folosit-o in trecut: 1 parte green zinc chromate de la MM + 1 parte medium grey de la MM. Iese cam pe-acolo, n-o sa te verifice nimeni cu nuantierul, decat daca respectivul are o viata patetica si plictisitoare.

O alta solutie mai 'de-a gata': XF-71 Cockpit Green (IJN). Tocmai am vopsit un Spitfire pe interior cu asa ceva, comparat cu un Cockpit Green STAS e pe-acolo, nu-i identic dar nici foarte departe.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 January 2010 - 03:03 PM

Unele tabele de echivalenta dau ca fiind BS283 sau 27D3 (aircraft grey-green) dupa Methuen Handbook of Color
Foloseste ce a spus Cartula, este OK!
PS. Am mai gasit asta: Interior Grey-Green Interior finish FS:34226 (34128, 34373, 34227) Hu:78 (6*Hu:78 + 3*Hu:34 + 1*Hu:72) X:X11
FS = federal standard
Hu = Humbrol
X = Xtracolor
6*Hu:78 = inseamna s6 parti din Humbrol, cod 78.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 January 2010 - 03:09 PM


#10 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 05 January 2010 - 05:19 PM

Vezi postareacartula, la 5 Jan 2010, 05:02, a spus:

O reteta ochiometrica pe care am folosit-o in trecut: 1 parte green zinc chromate de la MM + 1 parte medium grey de la MM. Iese cam pe-acolo, n-o sa te verifice nimeni cu nuantierul, decat daca respectivul are o viata patetica si plictisitoare.



Super, :hug: :whistle: :hi: :wacko: :bang: am ambele vopsele, le-am combinat si vedeti ce a iesit (am facut pose cu/fara blitz)
Si ultimele trei poze, de pe net, cam seamana

Daca primesc unda verde ma dau la vopsit.

Multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06066.jpg
  • Imagine atasata: DSC06067.jpg
  • Imagine atasata: DSC06068.jpg
  • Imagine atasata: DSC06069.jpg
  • Imagine atasata: DSC06070.jpg
  • Imagine atasata: DSC06071.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg


#11 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 05 January 2010 - 06:29 PM

Intre timp sa va prezint ceva puntin ciudat despre acest kit: tot ce inseamna suprafata de control este mobila, adica nu detasata sa o montezi cum vrei ci mobila in adevaratul sens, Revell a facut fiecare flaps, eleron, profundor si directia cu mici balamale. Culmea, miscarea flapsurilor e permisa doar in sensul corect, adica nu se dau peste cap.
In total in cutie sunt cam 150 de piese, iar o chestie ciudata. Nevasta ma vazut cand l-am desfacut si m-a intrebat cate avioane fac dintr-o cutie doua sau trei.
Concluzie, este un altfel de Revell :hug: , un Revell la care pana acum nu am folosit putty, un Revell care imi place.

Oups, se vede in poza ca profundoarele sunt diferite, adica pe unul se vede chestia aia care misca trimerul si unul nu, asa erau in realitate sau e gresit kitul care tocmai l-am laudat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06072.JPG
  • Imagine atasata: DSC06074.JPG

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 05 January 2010 - 06:36 PM


#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2010 - 06:40 PM

Pai culoarea fa-o sa semene cu ce-ai vazut in pozele alea trei. Nuanta obtinuta n-ar trebui sa aiba tenta oliv, cum apare in multe din pozele tale... Eventual, creste procentul de gri din amestec si vezi ce iese.

#13 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2010 - 11:53 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 5 Jan 2010, 18:29, a spus:

[...]
Oups, se vede in poza ca profundoarele sunt diferite, adica pe unul se vede chestia aia care misca trimerul si unul nu, asa erau in realitate sau e gresit kitul care tocmai l-am laudat


Nu stiu la Mosquito, dar sincer ma indoiesc ca e gresit. Am vazut si la aviatia de azi, trim doar pe un semiprofundor. Nu e nevoie pe amandoua, roll-ul dat de trim fiind minor. Plus ca sincronizarea celor doua trimuri ar fi prea complicata pentru un job asa de simplu. Inclin sa cred ca asa era si la Mosquito.

#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 January 2010 - 04:40 AM

Salut , Daniel . La perioada 1938-1945 , cam pe la sfarsit vei gasi " interior grey green " ( RAF) . Poti vizualiza culorile dand clik pe codurile albastre . http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/s...orcharts_uk.htm .Cred ca e cam acelas lucru cu ce zicea Z mai sus ----------Am mai gasit asta: Interior Grey-Green Interior finish FS:34226 (34128, 34373, 34227) Hu:78 (6*Hu:78 + 3*Hu:34 + 1*Hu:72) X:X11
FS = federal standard
Hu = Humbrol
X = Xtracolor
6*Hu:78 = inseamna s6 parti din Humbrol, cod 78.----------- .

#15 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 23 January 2010 - 12:19 PM

Intrerbare de baraj. Daca avionul era facut din lemn cum fac drybrushing pe interior? de fapt nu cum, cu ce culoare? ca aluminiu iese din discutie. :whistle:

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 January 2010 - 05:00 PM

Drybrushing are scopul de scoate in evidenta niste muchii prin "iluminare" sau prin "intunecare". Drybrushing-ul nu creaza umbre, precum spalarea. Am putea spune ca este opusul spalarii.
Cu alte cuvinte, tu trebuie sa luminezi muchiile, deci poti folosi un gri neutru (eu folosesc MM1728) sau o nuanta mai deschisa a culorii de baza.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi