primul meu vehicul de razboi Sd.Kfz 251/3 Zvezda 1/35
#22
Postat 05 February 2010 - 09:30 PM
Cand ajungi la senile, ataseaza mai multe poze si detaliaza procesul de montare.
Dintre semi-senilatele nemtesti, imi place foarte mult acest tip datorita formei "ciudate" si a liniilor drepte.
Blindata arata bine si iti urez spor la modelit.
PS: Cunosti un producator care scoate aceasta macheta (sau alta versiune) cu senile de cauciuc/vinil?
Aceasta postare a fost editata de buha: 05 February 2010 - 09:34 PM
#23
Postat 05 February 2010 - 09:55 PM
buha, la 5 Feb 2010, 21:30, a spus:
PS: Cunosti un producator care scoate aceasta macheta (sau alta versiune) cu senile de cauciuc/vinil?
Tamiya. Hobbyx.ro
Problema cea mai mare a senilelor Zvezda (zala cu zala) e in primul rand faptul ca fiecare "colt" de imbucare trebuie ajustat/scurtat pe ambele laturi, pentru a potrivi in urmatoarea za. Ar mai fi faptul ca zalele sunt cu 0.5 mm mai late si mai lungi decat ar trebui, respectiv 8.00x4.00 mm. Neglijabil pentru unii, impardonabil pentru puristi.
Faci cum crezi, insa eu as alege sa curat zalele Zvezda (le ai deja la indemana), urmand sa efectuez respectivele corectii de care am zis mai sus. Binenteles- este obligatorie si umplerea cu kit a pastilelor ce inchid zalele, asta in cazul in care o reprezinti mai curata.
Poate o mica accentuare a fiecarui sant al zalelor nu ar strica (reprezinta modelul Zgw5001/280/140-cel mai des intalnit in fotografii).
Tu alegi.
Spor si chef de lucru sa ai.
-Octave - ce culori folosesti predominat la acel filtru ? Si mai ales, cum faci tu acel filtru ?
Explica mai pe larg, n-ar strica sa pui si o imagine (fara raze de soare pe o jumatate de macheta).
Spor si tie
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 February 2010 - 09:57 PM
#24
Postat 06 February 2010 - 10:51 AM
in legatura cu senilele, eu prefer sa le fac bucata cu bucata si intr-adevar si eu mai taiam un pic din piese ca sa se potriveasca. problema e ca dupa lipirea pastilelor bucatile nu mai sunt flexibile si nu stiu cum o sa fac atunci cand o sa trebuiasca sa le curbez, cel mai probabil le asamblez direct pe model.
despre ce spatii era vorba la umplerea cu chit?
#25
Postat 06 February 2010 - 11:24 AM
Si eu am aceleasi probleme cu filtrele... raman dare. Si eu tot acrilic pe acrilic folosesc momentan, tot cu detergent foarte diluat cu apa distilata.
O alta intrebare - mitralierele cu ce vopsea le faceti? cand am cumparat vopselele mi s-a recomandat gunmetal pentru metalul armelor (duh!) dar nu-mi place cum ies, sunt prea... argintii.
Spor!
#26
Postat 06 February 2010 - 12:40 PM
octav_x, la 6 Feb 2010, 10:51, a spus:
Iar ma mananca degetele si o sa-mi descopar (din nou) multi "amici". Scuze.
Procedurile de imbatranire/uzura/accentuarea detaliilor , eu unul le vad cam asa :
1. Vopsirea machetei in ce vrei tu (acrilic/email, etc)
2. Accentuarea detaliilor machetei (ochii nostrii-bata-i vina nu vad chiar tot ce li se pune inainte). De regula folosesc culori de ulei, pe fond lucios, plecand de la nuanta de baza (macheta vopsita) spre culori inchise. Caut sa fie complementare cu ceea ce este dat ca si fond. Nu merge sa folosesti spre exemplu -galben cadmiu- la un fond dunkelgrau. Acolo ar merge sienna arsa,spre exemplu, verde (spre negru), albastru ultramarin, etc. Accentuarea asta a detaliilor merge facuta si cu acrilice sau emailuri, insa nu sunt iertatoare. Mai ales emailurile-ai gresit, corectia va fi destul de dificila (datorita diluantului folosit in unele cazuri). Ii mai zice si WASH.
3. Filtrele (musai cu vopsele de ulei) aplicate obligatoriu pe un strat de lac lucios (pentru tensiunea aia superficiala de care tot vorbeste lumea).
-La macheta ta, fiind vopsita "gri". merge sa faci filtre cu :
a. albastru marin
b. verde (atentie cat pui pe macheta)
c. alb
d. sienna
e. umbra arsa
f. galben
etc.
Atentie la fiecare culoare (cat si unde pui) asa va vira (ca tonalitate de culoare) per ansamblu, toata partea respectiva.
Daca ai zone de care nu esti multumit, dupa uscarea uleiurilor, repeti pasii, schimband insa numarul predominat al "punctelor" de culoare.
Se pot aplica filtre in mai multe straturi, fie folosind doar o singura culoare (insa vei da 3, 4 sau chiar 5 filtre -albastru, verde, galben, sienna, etc) pana vei obtine jocul de culoare dorit, fie folosesti toate culorile in acelasi timp (pui puncte din fiecare culoare si le imbini impreuna in acelasi timp).
-Ultimul procedeu e destul de laborios, trebuind sa-ti planifici fiecare culoare (care pe unde va fi aplicata predominant). Dupa ce le combini cu ajutorul diluantului (fara a le sterge), dupa o prealabila uscare a lor le sigilezi cu lac mat.
In functie de cat de multa culoare ai (pe zone de aplicare) asa va arata la final. Un echilibru este destul de dificil de obtinut-deci mare atentie la filtrele astea, nu macelarii macheta punand pe ea tot ce-ti cade sub mana. Pierzi/ingropi detalii care i-ar prinde bine.
4. Evidentierea detaliilor "inalte" ale machetei. Se face de regula cu vopsele acrilice/email/tempera-nu uleiuri, prin asa zisa "pensulare uscata". Nu intru in detalii, e arhicunoscut procedeul.
5. Scurgerile, ruginile, mizeria se fac cu uleiuri, email, de multe ori cu acrilice (ultimele prin dilutia pe care ai indicat-o tu mai sus). De regula se fac pe fond mat.
6. Acest punct nu este obligatoriu insa ofera naturalete si credibilitate machetei. Rugina, noroiul, praful, etc.
Nuantele se obtin de regula cu pulberi gen Mig production si pana la banalii pigmenti de zugraveli din comert (era sa scriu socialist), cretele pastel, care merg foarte bine (atentie-sunt de doua feluri) si in reprezentarea diverselor dare relativ estompate in fondul de culoare al machetei. Ultimele au prostul obicei de a nu sta pe macheta, orice atingere lasand amprente, sau chiar mai rau-disipandu-se in fond. Se "sigileaza" cu ajutorul terebentinei, white spirit (sau spirt- ma rog), terpinol, etc, etc, etc. Atentie insa la procedura de "fixare" a lor. Nu ineca macheta !
Ar fi multe de discutat- insa ma opresc aici. Fiecare machetist isi gaseste o metoda de lucru adaptata stilului sau, desi si pasii pot diferi putin ca ordine de aplicare. Acelasi lucru legat si de culorile uleiurilor folosite.
octav_x, la 6 Feb 2010, 10:51, a spus:
despre ce spatii era vorba la umplerea cu chit?
Din pacate, "pastilele" alea nu au fost lipite cum trebuia-rezultand rigidizarea senilei.
Ai mai jos imagini mai pe inteles, cu precizarea ca au fost extrase de pe Armorama :
Buss, la 6 Feb 2010, 11:24, a spus:
O alta intrebare - mitralierele cu ce vopsea le faceti? cand am cumparat vopselele mi s-a recomandat gunmetal pentru metalul armelor (duh!) dar nu-mi place cum ies, sunt prea... argintii.
@ Buss
Cu dedicatie (mai ales pentru M3) :
Nu folosi tot ce-ti cade la indemana pentru a reprezenta noroiul pe macheta. Galbenul si maro-ul aplicat excesiv, nu reprezinta ceea ce ar trebui. Parerea mea doar. Foloseste NUANTE ale aceleiasi culori de baza (a noroiului in cazul tau), pentru asa ceva. Prea violent contrastul dintre cele doua culori.
Atentie mare pe unde arunci noroi, dar mai ales LA FORMA. Am vazut acolo urme de pensula (prin stergere) aplicate vadit intentionat. Cauta sa eviti aplicarea noroaielor/mizeriei dand cu pensula in fel si chip, urmand un adevarat "patern" de aplicare (vezi griul aplicat pe aripa spate dreapta in interiorul masinii), etc.
In fine, nu mai insist, urmatoarele cu siguranta vor arata - altfel. Si hotaraste-te ce inmatriculare vei pune, inainte de a incepe murdarirea. Americanii aia sau rusii, nu si-au pictat stelele dupa ce au trecut cu trotinelele prin noroaie, ci taman invers.
Culoarea pe care ai folosit-o la mitraliera (gun metal) reprezinta asa cum ii zice si numele -metal de arma-, nu ? Poti folosi (pentru a avea contrast si adancime la detalii) si negru si albastru (cei care au facut armata stiu la ce ma refer), chiar si alminiu curat (prin tufuire). Atentie la cat si pe unde pui. In caz contrar, va arata ca arma cromata a unui gangser modern imbecil.
Spor sa aveti toti si scuze Buss daca am dezamagit.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 February 2010 - 12:52 PM
#27
Postat 06 February 2010 - 01:48 PM
Buss, la 6 Feb 2010, 11:24, a spus:
Foloseste uleiuri pe orice vrei:acrilic,email,etc.
Filtre acrilic/acrilic... - vorbesti serios?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 February 2010 - 01:48 PM
#28
Postat 06 February 2010 - 02:36 PM
Asta e tot ce voi mai face
un filtru cu negru(uleiuri de data asta)
usoara prafuire
drybrushing
sigilare cu lac mat
si pe masura ce prind curaj si experienta o sa tot incerc lucruri noi, dar pe machete mai ieftine.
mai atasez cateva poze, una din ele e cu filtrul proaspat, de accea luceste asa
.la sfarsit o sa fac o sedinta foto cu lumina ca lumea si aparat profi, imi iau revansa pentru pseudo-pozele astea
mai am statiile radio apoi urmeaza calvarul numit senile dar o scoatem noi la capat ca suntem baieti mari
later edit: din pacate o roata a ramas in aer, am incercat sa o trag in jos dar nimic
pastilele de la revell nu mai au acea adancitura, sunt perfect plate
Aceasta postare a fost editata de octav_x: 06 February 2010 - 02:53 PM
#29
Postat 07 February 2010 - 03:48 PM
#30
Postat 08 February 2010 - 09:55 AM
#32
Postat 08 February 2010 - 04:08 PM
AdiP, la 6 Feb 2010, 12:40, a spus:
a. albastru marin
b. verde (atentie cat pui pe macheta)
c. alb
d. sienna
e. umbra arsa
f. galben
etc.
+
Citeaza
sau
Citeaza
Si a iesit o macheta neagra.
La gri-ul ala(culoare inchisa) daca faceai un wash negru mai ziceam dar un filtru negru nu merge deloc.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 08 February 2010 - 04:12 PM