Forum Machete,Modelism,Hobby: JEEP CJ-7 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

JEEP CJ-7 Ressurection of the jeep :P

#1 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 21 December 2009 - 11:52 PM

Achizitionat de pe forum, mai mult ca o provocare, cu scopul de a face "ceva ce nu vezi in fiecare zi" :)

Primul pas, alta culoare, era galben cu niste "decaluri", o sa fie alb. A fost decapat, au mai ramas cateva coltisoare, dar nu pentru mult timp.

Nu are roll-bar, nu are volan si nici roata de rezerva. Roll-bar va avea, volan deasemenea, roata de rezerva va fii improvizata, adica ceva de aceeasi dimensiune, dar imbracata in husa. Va mai fii si un troliu, o bara mai off-road, alte scaune, bancheta spate nu va mai fii.

Din punct de vedere al caroseriei, vreau sa unesc rama geamului cu restul, si sa incerc sa deschid capota motorului...care daca reusesc, va fii prezent si el :D

Partea interesanta consta in faptul ca vreau alte roti, mai mari, provocarea mai mare va fii in faptul ca vreau sa-i fac directie, si o mica suspensie, deci jumatate din sasiu va disparea.

Rotile originale au 31 mm diametru si 15mm latime. Daca aveti p-acasa si nu va trebuiesc 4 bucati anvelope(optional si jante) de cel putin dimensiunea asta, dar maxim 40mm diametru si 20mm latime... spuneti-mi si mie poate va scap de ele :)



Astept idei, cat inca e in faza de "constructie". Puteti venii cu orice, de la modificari ale caroseriei, ale "mecanicii" (suspensie/directie) pana la roll-bar, scaune, interior, paint-job.



Imagine postata  Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de GGG: 21 December 2009 - 11:53 PM


#2 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 22 December 2009 - 09:31 AM

Cum ai dat vopseaua jos? Smirghel?

#3 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 22 December 2009 - 10:49 AM

Decanol Super de la Policolor. (decapant)
Face ca vopseaua sa se scorojeasca, si se indeparteaza foarte usor. A fost 15 lei parca, dar nici nu se compara ca timp de lucru. Se aplica cu pensula si dupa jumatate de ora e data jos.

http://www.1001case.ro/images/products/big...mage0-86134.jpg
http://www.policolor...canol_super.pdf

#4 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 22 December 2009 - 11:47 AM

Vezi postareaGGG, la 22 Dec 2009, 10:49, a spus:

Decanol Super de la Policolor. (decapant)
Face ca vopseaua sa se scorojeasca, si se indeparteaza foarte usor. A fost 15 lei parca, dar nici nu se compara ca timp de lucru. Se aplica cu pensula si dupa jumatate de ora e data jos.
http://www.1001case.ro/images/products/big...mage0-86134.jpg
http://www.policolor...canol_super.pdf


pai si tu l'ai luat d'undeva din Pitesti, sau...
Cit despre Jeep as vedea un monster truck ceva de genul
Imagine postata
numai ca trebuie sa faci trenul de rulare integral.
Dar nu pare a fi o problema pentru tine.
Daca nu vrei sa scratch build - uiesti poti lua un monster truck 1/24 kit de plastic.
Dar cred ca manufacturarea mecanicii ar fi placerea cea mare in acest caz, nu adaptarea unei mecanici deja existente
Oricm spor si inspiratie !

#5 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 22 December 2009 - 03:49 PM

michi: decapant gasesti pe la magazinele de genul Praktiker la raionul de vopsea, pe langa diluanti.

#6 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 22 December 2009 - 08:29 PM

Dap, de la Policolor din Prundu.

Revenind la Jeep, iti dai seama ca va fii ceva mai off-road, iar mecanica vreau sa i-o fac eu, poate doar sa adaptez ceva pre-existent dar nu mult.

Marea problema e la roti, unde s-ar putea sa ma risc la o comanda pe internet daca nu gasesc nimic satisfacator.

Uite si niste poze care m-au inspirat un pic.
Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata

#7 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 23 December 2009 - 02:18 PM

Cateva ideeei dale' mele: pui o canistra, roata de rezerva ai putea sa o pozitionezi asemanator pozei 2 de mai sus, oblonur ar disparea, poti face deasemenea si o cusca de protectie asemanator pozei 1 si pune o prelata ce sa acopere cabina. Poti pune 2 proiectoare galbene rotunde pe bullbar si 3-4 proiectoare albe deasupra geamului. Cu suspensia si directia zic sa te documentezi bine inainte sa faci prostii...
Succes!

#8 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 23 December 2009 - 04:49 PM

Mersi pt idei @ciprian gl. Chiar ma uitam la poza 2, la cum e prinsa roata de rezerva, si ca sa merg pe acelasi tip, bullbar-ul va arata ca in ultima poza.

Canistra va avea sigur, la prelata ma gandeam tot ca in poza 2, dar cu rollbar gen poza 3. Acu ma uitam si la masina mea ca trebuie sa-i fac si usi :))

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Veste buna, mi-am gasit roti :D

D=35mm cu L=18mm 

De la o masinuta teleghidata din Auchan. M-am jucat oleaca cu ea, are 4 baterii AA pe telecomanda, si un cablu cu care se incarca masinuta, din telecomanda. A stat 5 min la incarcat, se stinge un led, si m-am pus pe treaba, am alergat-o 5minute..si aia a fost, a cedat, s-a dus bateria:)) Ea e faina asa, are caroserie de Hummer H1, destul de reusita, chiar ma gandeam ca ar fii pacat sa o las fara roti, cred ca o sa fac schimb pe schimb :)) Nu e facuta sa fie "alergata" pe covor deja motorasu ala e lesinat.

Aceasta postare a fost editata de GGG: 23 December 2009 - 04:50 PM


#9 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 23 December 2009 - 10:34 PM

Bine ca ai gasit roti ! Daca vrei sa acoperi cabina cu tesatura poti face si usile tot din tesatrura, majoritatea Jeep-urilor o au asa, mai ales cele de la Ecuator cand ploua e acoperita iar cand nu e simpla si faciliteaza si accesul persoanelor inauntru. Pot face si aparatori de noroi la garda actuala a masini, din material textil sau cauciuc ceva mai moale si poti face incercari pe cauciuc de decaluri cu inscriptii Jeep.
Jantele ar da mai bine cele originale, sunt mai detaliate, vezi daca se potrivesc si fa o incercare, ai tu timp sa te gandesti pana la finalizare!
Despre rollbar si bullbar ar fi bine sa te mai gandesti... cauta pe net accesori pt acest Jeep, vei fi surprins cate ideei vei gasii nu numai despre roll si bull.
Ma bucur ca iti place ideea cu roata de rezerva, daca mai ai intrebari nu ezita!

#10 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 23 December 2009 - 11:51 PM

Or fii ele detaliate, jantele, dar sunt mai mici. O sa raman tot cu astea pentru ca am gandit deja si prinderea. Maine seara s-ar putea sa pun poze cu puntea spate, si daca merge treaba bine si repede, poate si cea fata.
Am facut din Poxilina, rama geamului (de fapt am umplut, sa fie dintr-o bucata cu restul caroseriei) si am "umplut" buza aripilor (in primul post, a doua poza, buza aceea mica de la fiecare aripa).

Cred ca am vreo ora jumate de cand ma uit pe site-uri de accesorii...nici nu stiu la ce sa ma opresc :))
Cat despre usi, cred ca o sa raman la unele tip "rama", ca in poza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: WAR90875.jpg


#11 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 24 December 2009 - 11:41 AM

Rama o poti face din agrafe si le lipesti cu un cositor sau faci o bulinuta de poxilina si lipesti capetele.

#12 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 24 December 2009 - 09:58 PM

S-au facut ceva progrese astazi, dar n-am fost toata ziua acasa :pint:

Cam asa o sa arate caroseria, mai trebuie finisat la rama geamului, si la praguri, dar cam asta e ideea.

Imagine postata

Este aproape gata puntea, mai trebuie umplute niste rosturi. Rotile stau perfect si se invart.

Dedesuptul spate a fost decupat si lipit o bucata cu poxipol, pentru a pastra "forma". Bancheta cu podeaua a fost iara decupata, va venii o noua podea, un pic mai "coborata", oblonul a disparut, dupa lupte seculare de polizat atent, ca trebuia sa pastrez locul unde se insurubeaza plasticul interiorului.

Imagine postata Imagine postata

Suspensia este facuta din pixuri. Am gasit o mina mai mare care formeaza corpul telescopului, din varful unor mine mai subtiri am facut telescopul, arcul este de la pixuri, partea de jos este un capacel, lipit de corpul telescopului este un "cordon" de silicon, care il aveam pe acolo (cu scop de furtun), arcul este lipit cu poxipol, iar tot ansamblul este perfect functional ! 

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Din partea decupata a "sasiului" original, am pastrat foile de arc, care momentan sunt lipite de amortizor. Urmeaza sa lipesc telescopul de caroserie, partea arcului de foi, lipit de punte, iar la capetele arcului de foi, ceva flexibil, atasat sasiului. Mai urmeaza si 2 sau 4 bare care sa tina puntea rigida fata de sasiu. Vor fii atasate de punte, si spre mijlocul masinii.

Cand o sa fie gata si partea asta revin cu poze.

#13 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 24 December 2009 - 11:46 PM

Ai gandit foarte bine amortizorul.. uitete in postul lui gobi si vezi mai atent cum a facut el arcurile, sasiu, mai ia cateva ideei de la el...

#14 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 13 January 2010 - 11:53 PM

Imagine postata se vede un pic de sasiu facut "la comanda", pe arcurile de foi teoretic nefunctionale, ca sunt cele originale, scoase din ansamblu, si facute de sine statatoare, am lipit dintr-o banda de cauciuc, si am facut niste suporti flexibili, cu rol de centrare a puntii si fixare a puntii, sa nu cada daca e ridicata la inaltime sa zicem. Toata "burta" masinii a fost curatata, de scrisuri, de suportul de fixare...

Imagine postata puntile cu roti

Oficial sta pe propriile "picioare", dar n-am mai facut poze, o sa fac maine cred, cand o sa dau si o vopsea pe dedesupt, sa arate a masina, si nu a plasticuri lipite cu poxipol... Are cutie viteze, reductorul, cardane... vor mai venii si altele.

Aceasta postare a fost editata de GGG: 13 January 2010 - 11:55 PM


#15 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 14 January 2010 - 04:33 PM

salut,
ti-a iesit bine sasiul si puntile.
Insa mi se pare ca arcurile au cam putine spire pentru lungimea lor...
Cel putin asa apare in poze

#16 Useril este offline   ampopa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 01-February 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:machete (de camioane si utilaje de constructii), off-road

Postat 14 January 2010 - 05:36 PM

Vezi postareamichi, la 14 Jan 2010, 16:33, a spus:

salut,
ti-a iesit bine sasiul si puntile.
Insa mi se pare ca arcurile au cam putine spire pentru lungimea lor...
Cel putin asa apare in poze


O remarca, daca-mi este permis: CJ-7 are, in mod normal, arcuri pe foi. Nu au ce sa caute elicoidalele pe amortizoare! Sau, daca este pe arcuri elicoidale (exista posibilitatea asta - exista kit-uri de conversie), nu au ce cauta arcurile lamelare.

Aceasta postare a fost editata de ampopa: 14 January 2010 - 05:41 PM


#17 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 14 January 2010 - 07:32 PM

http://image.jpmagazine.com/f/18124045+w75...io+1979_cj7.jpg
http://image.automotive.com/f/featuredvehi...79_jeep_cj7.jpg
http://offroadworld....mages/20309.jpg

Uite aici un jeep si cu lamelare...si cu amortizoare, doar ca mie imi trebuiesc arcurile elicoidale ca altfel...nu se mai scoala de jos :))
O greseala daca pot spune ar fii pe spate, unde amortizoarele ar trebui sa stea mai inclinate...dar o pozitie functionala, alta decat cea verticala, n-am prea gasit sa si mearga bine. Mai trebuie sa facem si compromisuri :clapping:
p.s. normal ca sunt permise remarcile :diablo:


@michi - arcurile alea 4 (2mici pe fata si 2 mari pe spate) sunt singurele care erau mai moi, sa poata functiona suspensia...decent, altele n-am mai gasit (sunt de la pixuri destul de vechi) toate astea noi sunt mai tari decat respectivele.

Aceasta postare a fost editata de GGG: 14 January 2010 - 07:38 PM


#18 Useril este offline   ampopa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 01-February 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:machete (de camioane si utilaje de constructii), off-road

Postat 15 January 2010 - 01:16 PM

Vezi postareaGGG, la 14 Jan 2010, 19:32, a spus:

http://image.jpmagazine.com/f/18124045+w75...io+1979_cj7.jpg
http://image.automotive.com/f/featuredvehi...79_jeep_cj7.jpg
http://offroadworld....mages/20309.jpg

Uite aici un jeep si cu lamelare...si cu amortizoare, doar ca mie imi trebuiesc arcurile elicoidale ca altfel...nu se mai scoala de jos :))
O greseala daca pot spune ar fii pe spate, unde amortizoarele ar trebui sa stea mai inclinate...dar o pozitie functionala, alta decat cea verticala, n-am prea gasit sa si mearga bine. Mai trebuie sa facem si compromisuri :clapping:
p.s. normal ca sunt permise remarcile :diablo:


@michi - arcurile alea 4 (2mici pe fata si 2 mari pe spate) sunt singurele care erau mai moi, sa poata functiona suspensia...decent, altele n-am mai gasit (sunt de la pixuri destul de vechi) toate astea noi sunt mai tari decat respectivele.


Eu am zis ca nu au ce cauta doua tipuri de arcuri (elicoidale si lamelare), nu am zis ca nu ii trebuie amortizoare.
Evident ca va avea amortizoare, indiferent de ce tip de arcuri are. Nu confunda (in ultima poza) chestia aia spiralata, galbena, de pe fata, cu un arc. Nu este un arc, ci furtunul de la compresorul "on-board".
Pe de alta parte, nu am stiut ca i-ai pus arcurile ca sa ai o suspenise functionala - asta este altceva. Insa daca aveau numai rol "decorativ", mai bine le scoteai.
Uite cateva site-uri de unde te-ai putea documenta:

http://www.jeep-cj.com/forums/

http://www.jeepforum.com/forum/f8/

http://www.jeep-cj.com/gallery/

#19 Useril este offline   GGG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-September 09
  • Location:Pitesti

Postat 15 January 2010 - 10:03 PM

Am inteles ce ai spus, d-asta am si mentionat ca ele sunt functionale, pe de alta parte, mi-era mult mai usor sa le pun amortizoare simple si sa arate cat mai simplu, decat sa ma complic, dar ele sunt functionale....si alta metoda n-am...decat sa le fii ascuns cumva inauntru...dar 1:24 nu prea-mi permite (cel putin pt un arc de pix :clapping:)

P.S. stiam ca ala e furtun, era prea subtire si prea incolacit :)) (d-ala am avut eu la aerograf pana cand mi-am luat unul de cauciuc flexibil)
in poza aia m-as fii referit la faptul ca se vede bine in spate, ca amortizoarele sunt inclinate...la mine sunt verticale.
Multam de link-uri :)

#20 Useril este offline   ampopa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 01-February 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:machete (de camioane si utilaje de constructii), off-road

Postat 18 January 2010 - 12:24 PM

Vezi postareaGGG, la 15 Jan 2010, 22:03, a spus:

Multam de link-uri :)



Oricand ai nevoie de lamuriri suplimentare privind Jeep-uri (mai ales CJ, YJ sau TJ), iti stau la dispozitie.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi