Forum Machete,Modelism,Hobby: Montare lumini la machete auto - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Montare lumini la machete auto 1:24 si 1:18

#1 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 08 December 2009 - 03:31 PM

Necesare:
- leduri 3mm albe (in cazul machetelor 1:18 cred ca se pot folosi cu succes si leduri de 5mm). Eu utilizez leduri albe pentru ca imi place mai mult lumina lor. Se pot utiliza si alte culori pentru faruri (galben, albastru etc).
- leduri 3mm rosii transparente 4 bucati (in cazul machetelor 1:18 cred ca se pot folosi cu succes si leduri de 5mm). La 645Ci am utilizat leduri dreptunghiulare rosii pentru luminile de ceata. Depinde mult ce alegeti in functie de cum arata "blocul optic".
- intrerupatoare/comutatoare (in mod normal nu e acelasi lucru, dar aici facem o exceptie). Mergeti la magazin si alegeti cel mai mic model (ale mele au ~10mm lungime si 6mm latime).
- fire subtiri (cu cat sunt mai subtiri cu atat sunt mai usor de ascuns prin interior). Alegeti culori separate: negru pentru minus, albastru pentru plusul proiectoarelor de ceata, albe pentru faruri etc. Eu iau vreo 2-3 metri de cablu UTP, il desfac si folosesc firele din interior; imi ajunge pentru muuuuuuulte machete.
- rezistente 1k (1 kiloohm) la 0.25w pentru pozitiile spate si 2k7 (2.7 kiloohmi) la 0.25w pentru pozitiile fata.
- rezistente de 100 de ohmi la 0.25w pentru ledurile din faruri in pozitia de faza lunga, leduri de ~1k (1 kiloohm) 0.25w pentru ledurile din faruri in pozitia de faza scurta.
- rezistente de ~600 de ohmi la 0.25w pentru luminile de ceata spate.
- baterii. Aici depinde de spatiul pe care il aveti la dispozitie. Aveti in principiu 2 alternative pentru baterii mici care sa poate fi ascunse cu succes: ceva din gama CR (2025 spre exemplu) sau ceva gen AG3. La CR2025 avantajul e ca aveti nevoie doar de una (tensiunea este de 3v). Daca vreti sa utilizati CR2025 faceti rost de un suport pentru ea ca sa puteti lipi firele de alimentare (placile de baza folosesc acest tip de baterii pentru BIOS...cautati o placa de baza defecta si scoateti suportul). Dezavantajul la AG3 este ca trebuie sa utilizati minim 2 (tensiunea la fiecare este de 1.5v). Cumparati o bricheta cu led si scoateti suportul din interior cu tot cu led si baterii. Lipiti firele de suport.
"Scule" necesare:
- bormasina cu burghiu de 2.5mm si 3mm. De obicei ledurile au 3mm dar exista o marja de eroare de 0.1mm parca la fiecare. Daca dati gaura cu burghiu de 3mm direct s-ar putea ca ledul sa nu stea fix.
- sfic (cleste pentru taiat firele si terminalele ledurilor si rezistentelor).
- s(h)pit(z) (e un cleste cu varful lung) ca sa tineti terminalele cand le lipiti (in felul asta nu va ardeti degetele).
- pistol de lipit cu accesorii (cositor/fludor, sacaz).
Ar mai fi si altele pe care eu le utilizez (penseta, set de pile mici etc), dar cred ca se pot intui.
SFAT: cand lipiti terminalele ledurilor nu insistati mult si faceti un sunt termic intre locul in care lipiti firul pe terminal si capul ledului cu ajutorul spitului sau a pensetei. Altfel riscati sa ardeti ledul.
Explicarea schemei: primul comutator este general (fara el nu se aprinde nimic). Ledurile de pozitii spate sunt conectate permanent dupa ce actionati primul comutator. Al doilea comutator controleaza ledurile de pe interiorul farurilor: pozitii (cu ajutorul rezistentei 2k7) sau faza scurta (fara rezistenta). Acelasi lucru este valabil pentru comutatorul 3, dar pentru ledurile de pe exterior. Comutatorul 4 aprinde luminile de ceata fata-spate sau le stinge.
Unii vor intreba: "Bine, dar faza lunga?" Desi nu am studiat cu atentie luminile la BMW in realitate eu am decis sa le "compun" din ambele faze scurte concomitent.

PS: valorile rezistentelor sunt date orientativ, ele difera in functie de led (uzual, transparent, intensitate luminoasa mare, culoare etc).

Video pentru exemplificarea functionarii: http://www.youtube.c...h?v=q3yha-E25Gg
Saptamana viitoare revin cu niste poze cu "dedesubturile" machetei din video ca sa se vada firele, rezistentele etc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Schema.PNG


#2 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1778
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 06:13 PM

Vezi postareabmwh548, la 8 Dec 2009, 15:31, a spus:

Video pentru exemplificarea functionarii: http://www.youtube.c...h?v=q3yha-E25Gg

Arata foarte, foarte tare. Felicitari.
Patre tehnica ma depaseste complet - as vrea s-o inteleg, intrucat un tanc cu farurile aprise e un proiect mult visat.

#3 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 11 December 2009 - 11:23 AM

Ca sfat,
daca macheta auto se preteaza la montare de LEDuri, ar fi cred mai interesant sa se conserve si suportul cu care macheta vine in cutie, de regula din plastic, sau sa se confectioneze unul, pentru a masca firele care merg catre comutatoare, evitand astfel manevrarea cu mana a machetei in timpul prezentarii, lucru care ii scade din efect.

Pentru semnalizatoare, se pot folosi cu succes schemele de lumini intermitente cu LEDuri, care se gasesc din belsug pe net, si care sunt foarte simplu de construit si implementat.

#4 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 11 December 2009 - 02:17 PM

Nu cred ca am inteles ideea...ce anume sugerati in privinta comutatoarelor?

Pentru semnalizari se gasesc scheme din belsug, dar trebuie sa aiba un consum redus, alimentare la o tensiune de 3v-4.5v si dimensiuni microscopice.

Aceasta postare a fost editata de bmwh548: 11 December 2009 - 02:19 PM


#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 15 December 2009 - 09:44 AM

Se poate sa fi inteles eu gresit, dar in filmuletul cu pricina mi s-a parut ca se umbla la macheta pentru a comuta diferitele sisteme de iluminare. Eu ma gandeam ca este oarecum inestetic, si se poate folosi suportul de prindere in cutia de prezentare, prezent la multe dintre marcile de masini, pentru a masca firele care merg catre alimentare si blocul de comutatoare. Acest sistem are dezavantajul ca anuleaza mobilitatea machetei.

Un alt sistem, ceva mai laborios, este acela care ar folosi module de telecoman,da auto, cu mai multe canale, pentru a comanda de la distanta diferitele posibilitati de lucru ale LEDurilor.

#6 Useril este offline   bmwh548 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Location:Iasi

Postat 15 December 2009 - 02:16 PM

Acum am inteles la ce va refereati. Intr-adevar comutatoarele sunt plasate pe "sasiul" machetei pentru a pastra mobilitatea acesteia.
Personal nu as utiliza solutia sugerata de dumneavoastra din doua motive:
- la scara 1:24 de multe ori macheta nu vine pe un suport propriu-zis (cred ca trei sferturi din machetele mele nu au un suport), ele sunt prinse pur si simplu de un carton total inestetic
- prin pastrarea suportului accesul la partea de dedesubt (sasiu) devine zero...chiar daca acea zona nu e lucrata excelent de majoritatea firmelor mie imi place sa o pot analiza oricand fara sa fiu nevoit sa demontez de fiecare data macheta de pe un suport

In privinta modulelor cu telecomanda...posibil sa mearga la 1:18, dar la scara 1:24 (pe care o colectionez eu) aceste module nu ar avea loc.
Comutatoarele la o macheta de BMW seria 5 1:24 (la acest model am integrat si luminile pentru avarie):
Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi