Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 39, Fleet 10 G Azur - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 39, Fleet 10 G Azur

#1 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2009 - 10:16 AM

M-am apucat de aceste doua kituri mai demult.
Cu fuselajele si interioarele nu am avut mari probleme. Rasinile arata chiar bine si in marea majoritate se potrivesc la locurili lor fara mari interventii.
Singura chestie mai inervanta a fost suportul mitralierei din spate de la IAR 39. E facut din PE si trebuie pliat si indoit in vreo 7 chipuri ca sa obtii ceva care oricum nu seamana prea mult cu realitatea.
EEEEEiii, dar am ajuns la exterior ca sa zic asa....Paranteza - eu sunt constient ca sunt short-run-uri si mai ales pe astea le face cine doreste foarte tare, respectiv niscai romani disperati de viata si criza. Mai nenicule, dar sa nu concepi si tu firma, producator cu ceva traditie niste sisteme mai rasarite de prindere a montantilor si a cracilor trenului de aterizare !!!
Cracii de la IAR 39 destul de grosi (adica avem o suprafata mare de lipire) nu ar trebui sa puna probleme. Faza nasoala, cel putin la mine, a fost ca suprafata de pe crac nu se pupa deloc cu cea de pe fuselaj. Si dai si calculeaza curburi ca sa se potriveasca si sa iasa si unghiul bun. Nu zic ca dupa asta am scapat fuselajul din mana (varsta deh) si au zburat toate alea (craci si aripi inferioare).
Asta n-ar fi nimic dar ajungi la montanti. Aia mici de pe fuselaj, in afara de faptul ca sunt lati, ar trebui sa se prinda in cap pe fuselaj unde producatorul a schitat niste cerculete.....Nu tu unghiuri, nu tu pini, ceva de ancorare. Nici macar nu-i dau mai lungi sa-i infigi cumva in fuselaj.
Un bun prieten, mult mai profesor decat mine la avioane, mi-a sugerat sa folosesc altceva. Eu am zis ace hipodermice; el a zis sa le aplatizez prin incalzire si turtire cu o menghina. A iesit ce vedeti in poze. Gaurile le-am dat inclinate default ca sa nu ma chinui sa stramb acele dupa aia. Am practicat gauri fara sa strapung, si in intradosul aripii superioare. Acum pot trece la fixarea ei si apoi pozitionarea cat mai corecta a montantilor dintre aripi.
Despre IAR 39 va mai pot spune ca are capotajul motorului prea ingust. Fixarea de fuselaj e foarte nesigura si se face prin intermediul esapamentelor care au trebuit si ele modificate si repozitionate fata de ce da Azur. Am mai pus o piesa in plus in partea superioara a cercului din spate al fuselajului.
Priza de aer ventrala se termina aiurea catre fuselaj si nu seamana cu ce se vede in poze.

Cat priveste Fleet-ul, montantii sunt asa subtiri si nesigurantati ca mi-e frica sa trag guta intre planuri sa nu pliez montantii.

Sincer sa va spui, abia astept sa ma ocup de un Tamiya ca sa imi mai revin.

Pozele sunt un amestec de Dosarele X si albumul bunicii din cauza conditiilor tarzii in care am ajuns sa la fac. Oricum sper sa va dati seama ce inseamna ce se vede in ele.
Raspund la orice provocari si intrebari.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR39_003.jpg
  • Imagine atasata: IAR39_004.jpg
  • Imagine atasata: IAR39_005.jpg
  • Imagine atasata: IAR39_006.jpg
  • Imagine atasata: IAR39_010.jpg


#2 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2009 - 05:46 PM

Da' la inlauntru nu prestasi poze?
PE-urile vine cu chitu'?

#3 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 03 December 2009 - 08:50 PM

Dulce ca mierea e glontul patriei .....
Pacat ca aceste subiecte RO se lasa mai greu dovedite. Dar e bine ca un modelist experimentat ca tine, le-a inceput.
Toti ce-i interesati sa deschida ochii si sa ne luam cu totii notite.

#4 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2009 - 09:52 AM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 3 Dec 2009, 17:46, a spus:

Da' la inlauntru nu prestasi poze?
PE-urile vine cu chitu'?


Ai si tu dreptatea ta. PArca am facut da nu mai stiu pe unde sunt. Interiorul e frumos si se monteaza bine.

Cat despre ce zici tu cu mierea Cristiane, daca cineva nu-si doreste cu adevarat sa vada terminate machetele astea si mai ales IAR39, mai bine sa nu se apuce.
Ma gandesc cu groaza ca voi ajunge la hobane..... Sunt dublate, infasurate in tabla pe alocuri....Cosmar.
Va tin la curent.

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2009 - 10:56 AM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_12_2009/post-19-1259916974.jpg


#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2010 - 11:33 PM

Le-am terminat inainte de Craciun. Perioada sarbatorilor insa a facut sa uit sa le fotografiez.
L-am rugat pe prietenul care le-a luat cu el sa le faca niste poze.
Iata-le impreuna cu un IAR 80 de la MPM cu care am vrut sa-i fac o surpriza.
Spre sfarsit m-a parasit de tot cheful de a lucra la ele. Poate daca decurgea constructia mai oblu nu ajungeam sa ma sastisesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1150943.jpg
  • Imagine atasata: P1150944.jpg
  • Imagine atasata: P1150945.jpg
  • Imagine atasata: P1150946.jpg
  • Imagine atasata: P1150947.jpg
  • Imagine atasata: P1150948.jpg


#7 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 27 January 2010 - 11:41 PM

Ehe, cam subtire topicul :hi: . Dar imi place ce a iesit. Am si eu IAR-ul. Cand o sa ma apuc de el mai mult ca sigur o sa te consult. :good:
Foarte frumos. :unsure: Spor la urmatorul!

#8 Userul este online   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2010 - 11:49 PM

Citeaza

Iata-le impreuna cu un IAR 80 de la MPM cu care am vrut sa-i fac o surpriza.

Unde-i ascuns?
Frumos. Frumos dom'le. Le sade bine impreuna.

#9 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 28 January 2010 - 11:28 AM

Foarte frumoase :hi: , am avut si eu un Iar 39 de care mam plictisit cand am vazut cat e de munca si am renuntat la el, stateam si destul de prost cu uneltele pe atunci. Iar-ul 80 a dezertat?

#10 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 28 January 2010 - 08:39 PM

Frumoase piese
Insa am o nelamurire ?
Iar 39 e prea inalt in jambe?
Am sentimentul ca e cam "cu nasul pe sus" :hi: sau e unghiul de fotografiere ?

#11 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2010 - 11:16 PM

Ai dreptate, are jambele prea lungi.
In plus priza ventrala de pe capotajul motorului se termina intr-un fel in care ar fi trebuit sa se muleze pe fuselajul ce ar fi trebuit sa fie mai gros (in diametru).
Pentru capotaj, nu se dau nici un fel de puncte de sprijin/lipire asa ca a trebuit sa le fac eu. Daca lipesti capotajul direct la fuselaj, nu mai incap esapamentele.
Rotile se prind pe jambe printr-o lipire cap in cap asta facand ca lipitura sa fie destul de slaba. In timpul manipularilor au zburat de mai multe ori.
Unghiul planului oval cu care se termina jambele in portiunea de sus nu se potriveste cu unghiul curburii fuselajului deci trebuie pilit si incercat pana se potrivesc, in asa fel incat sa aiba unghiul bun de inclinare fata de o linie mediana.
Bechia, nu seamana mai deloc cu cea adevarata.
Face parte din categoria kiturilor care te impresioneaza prin numarul de piese si finetea turnarii, dar te dezamageste in timpul montajului.

Pe de alta parte, Fleetul e prea pe burta. Deci trenul de aterizare e prea scurt.
Instructiunile de montaj nu sunt deloc clare in ceea ce priveste rigging-ul - adica sistemul de hobane.
La IAR 39 e asa de complicat ca nu l-au mai dat deloc.

Am folosit pentru hobane fir elastic ASEMANATOR cu cel de la Hobby+Plus, dar pe care l-am gasit la mercerie. Se imparte in fasii mai subtiri ca si celalalt si se poate achizitiona la papiota la fabuloasa suma de 5 lei (parca).
Am ales varianta asta, pentru ca machetele urmau sa calatoreasca pana departe peste mari si tari si mi-era ca daca pun guta sau altceva s-ar fi rupt in transport.
Ideea era, la IAR 39 ca firul care pornea de langa motor si se ducea spre extremitatea din spate a planului de sus trebuia sa fie dublu si imediat langa fuselaj, sa fie protejat de un manson de tabla. Distanta intre gauri fiind mica a facut ca firele sa stea apropiate.
Sfat : Cand folositi fir din asta elastic, fie ca e de la H+P sau de la mercerie, aveti grija sa nu il rasuciti. Fiind plat se vede.

Decalurile au mers bine si fara solutii de inmuiere.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi