Forum Machete,Modelism,Hobby: Diorama cu hidroavion Macchi M5 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Diorama cu hidroavion Macchi M5 Lucrare "in progres"

#1 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 01 December 2009 - 12:53 PM

Salut,

Intotdeauna mi-au placut hidroavioanele italiene si in special cele din primul razboi. De aceea avind o idee de diorama cu un avion tras pe un tarm de mare, inspirata dintr-o lucrare vazuta pe net acum citiva ani, la aparitia acestui kit produs de firma ceheasca Fly, am simtit ca ideea poate prinde viata

Imagine atasata: boxart.jpg


Kitul este o reeditare a unui kit Flashback din 2002 la care FLY au adaugat motorul si alte citeva piese din rasina. El ofera 2 inmatriculari din care una e "speciala" si anume capul de dragon, pentru care am la dispozitie 3 poze din cartea Windsock Datafile Macchi M5. Decalurile arata bine, au doua rinduri de ochi si de dinti dar sa vedem cum se vor comporta in momentul aplicarii lor. Am mai avut surprize la kiturile "short-run" cehesti. Cele pentru trasaturile capului de dragon sunt destul de sumare dar am ca alternative sa le desenez, pur si simplu, cu pensula.

Imagine atasata: box_back.jpg

Imagine atasata: decaluri.jpg



Exista 2 culee dintr-un plastic destul de moale si cu destul de multe bavuri precum si o punga cu piese de rasina.


Imagine atasata: piese3.jpg

Imagine atasata: piese4.jpg

Imagine atasata: rasini.jpg

Dupa o cercetare pe net in recenzii si pe forumuri de WW1 am aflat ca exista citeva defecte ale kitului pe care vi le voi zice pe parcursul constructiei.

Am inceput prin debavurarea semifuselajelor si a pieselor din cocpit precum si a motorului de rasina

Imagine atasata: piese1.jpg

Va urma....

Spor

Bill

#2 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 01 December 2009 - 01:37 PM

Interesant subiectul, iar diorama va fi superba cu siguranta:d
Spor la modelit!!!

#3 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 01 December 2009 - 02:30 PM

Parca vad cum o sa iasa...
Atentie la plastic! Nu stiu cat de moale e, dar s-ar putea sa-ti crape vopseaua!
Bafta!

#4 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 01 December 2009 - 02:42 PM

Ce chestie,parca sunt cocarde siriene...Banuiesc ca asa au fost in acele timpuri,si nu e o greseala grosolana.
Magnific subiect,sper sa-l vad si pe viu cand e gata (Alba Iulia -2010...)!
Spor frate !
Vali

#5 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 01 December 2009 - 04:36 PM

.....continuam... si multam de insotire. Ca de obicei orice comentarii sunt binevenite. Daca la avion sunt increzator la partea cu apa, simt ca mi-am depasit conditia :drinks: Insa daca nu incerc nu invat niciodata, asa ca vedem ce iese, oricum mai e mult pina atunci
Dupa vopsirea interiorului cu "lemn"

Imagine atasata: interior2.jpg

In poze se vad semifuselajele, cocpitul si, sumara plansa de bord.
Motorul din rasina dupa vopsire/slefuire cu paste Agama, spalare si drybrushing. Mai am la el de adaugat si esapamentele

Imagine atasata: motor.jpg

Spor,
Bill :bang:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 01 December 2009 - 04:37 PM


#6 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 02 December 2009 - 10:54 AM

in acest episod..
Am ajuns si la prima "duda", cocpitul este prea "in fata" si plansa de bord lipita de mansa, daca se monteaza conform indicatiilor din kit. Am eliminat pinul de pozitionare din spate si am deschis mai tare cocpitul in partea din fata pentru ca sa pun plansa mai departata.
Imagine atasata: eroare_cocpit1_sageti.jpg
Imagine atasata: cocpit_gata.JPG
Am mai pus citeva fire ce merg de la mansa si de la paloniere la comenzi. Ele vor fi aranjate pe calea fireasca dupa lipirea semifuselajelor.
Si motorul dupa ce am pus masca radiatorului si esapamentele din rasina. Va mai fi spalat si murdarit cu ulei.
Imagine atasata: motor_esap.jpg
cam atit, urmeaza lipirea fuselajului
spor,
Bill :drinks:

#7 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 02 December 2009 - 12:44 PM

molto bello signori,forza,avanti

#8 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 03 December 2009 - 10:00 AM

grazie Busila :-D
Am lipit fuselajul si am incarcat cu Mr Disolved Putty Gunze, in citeva locuri. Dupa prima finisare iata rezultatul. Ca un plus al plasticului, este foarte obedient la lipirea cu toluen, se lipeste mult mai bine ca si altele.

Imagine atasata: fuselaj3.JPG

Imagine atasata: fuselaj4.JPG

Imagine atasata: fuselaj_cocpit.JPG

Estimez inca 2 incarcari si slefuiri in portiunea din spatele cabinei.
Cam atit...spor,
Bill :pardon:

#9 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 03 December 2009 - 12:18 PM

Greii modelismului de la noi sau pus din nou pe treaba cu niste WIP-uri inedite!
Din nou un subiect deosebit! Foarte fain bill! Astept cu interes in continuare progresele pe care le faci!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 03 December 2009 - 12:19 PM


#10 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 03 December 2009 - 01:22 PM

Nu e bine cu avioane. Frustrant. Faci un interior bestial si apoi nu-l vede nimeni. Nici sa nu-l faci nu merge ca e mai greu sa dai cu noroi pe cupola.
Spor la treaba brudere .

#11 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 03 December 2009 - 08:55 PM

Care-i cel mai grozav biplan ?!
Pai ... cel hidroavion ... :-D

Pacat ca limba romana nu are termen special pt. "flying boat". La noi toate sunt "hidroavioane", ceea ce nu-i tocmai corect ...
Mi-am luat abonament in primul rand, la acest "serial", care ma intereseaza grozav.

#12 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2009 - 09:54 AM

Excelent subiect.
Sunt curios la ce vopsire te opresti.
M-a frapat felul in care-i altereaza forma (nu neaparat in sensul rau) vopsirea.
Spor !!!

#13 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 04 December 2009 - 10:27 AM

Multam pentru complicitate fratilor :-D
Sincer ma gindesc la inmatricularea cu capul de dragon, insa trebuie sa-mi fac decaluri cu inscriptiile de pe laterale. De fapt scrie " I CASI SONO DUE " nu " ICH SONO AVE" (referinta Windsock Datafile 86 pagina 31 si 32), insa fiind doar un scris pe negru poate-l scot cumva...tiparit pe coala de decal si acoperit cu Future si/sau Decal Film Microscale.
Kitul are si multe defecte de forme: aripi, coada, bot, nervuri aripi si altele. Sincer e vorba doar de placerea constructiei ma depaseste serios ideea sa corectez totul. Ba unele sunt chiar de nereparat dupa modelistii consacrati de pe WW1 Digest.
Ma voi rezuma cu ce imbunatatiri am facut in cocpit(mai pun centuri) si cu micile modificari posibile la restul, insa treaba cu decalul e musai s-o rezolv. Va fi o constructie mai mult din placere fara mari pretentii de acuratete istorica si tehnica, si un exercitiu(de care inca ma tem..) de diorama cu apa.
Daca stiam de cind am cumparat kitul poate-l luam pe asta:
Imagine atasata: TM41101.jpg
Sau il iau oricum cindva in viitor....
Spor,
Bill :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 04 December 2009 - 10:29 AM


#14 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2009 - 03:44 PM

Vezi postareawurger, la 4 Dec 2009, 09:54, a spus:

Sunt curios la ce vopsire te opresti.
M-a frapat felul in care-i altereaza forma (nu neaparat in sensul rau) vopsirea.

Tare de tot barcazul!
Si mie mi se pare ca varianta aleasa de tine e prea incarcata si ii ia din linii. Aia austriaca e mai eleganta, dar e treaba de gust.
Iar despre corectitudine, parerea mea e ca daca te stresezi prea tare, te doare capul, iar placerea modelismului dispare incetisor - tot chestiune de gust.
Chiar si in boala noastra comuna exista si termenii de "rezonabil" si "suficient".

#15 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 04 December 2009 - 04:54 PM

Multam Alex,
Treaba e sensibila, eu m-am gindit sa-mi iau aceste decaluri
Macchi M5 decals
Insa dupa cum zice si producatorul ar necesita ceva truda sa se potriveasca la acest kit, destul de relativ in forma botului....
Mai reflectez!
Spor,
Bill :-D

#16 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 04 December 2009 - 05:35 PM

Pai daca e loc de dat cu parerea, cu toate ca sunt fan de aviatie germanoida :-D de toate timpurile, as zice in niciun caz varianta austro-ungara.
Avionul e latin, deci sa nu fim retinuti.
Parerea mea !!

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 04 December 2009 - 05:54 PM


#17 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 December 2009 - 06:25 PM

Yumm , Yummm , foarte fain Bill :pardon: . Subscriu parerii lui Blue -Max .Dupa mine inmatricularea austriaca strica acea combinatie de ... pasiune si sportivitate latina ( sa zic asa ) pe care o regasim in formele avioanelor italienesti ( nu doar cele din ww1 ). E adevarat ca ,cel cu " capul de dragon " arata traznet , dar si celelalte inmatriculari de pe foaia de decalsuri pe care ai pus-o in link , sint la fel de frumoase si ai subliniaza din plin caracterul. Sporuri ... si continua sa ne incanti cu aceste extraordinare subiecte , desi nu voi fi in stare a spune prea multe datorita :-D , "inimioare" :pardon: , am destule .

#18 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 05 December 2009 - 08:06 PM

Cu īntārziere, văd şi eu acest topic (de iniţiativa ta, frate Billbor, am avut cunoştinţă de mai demult), şi īl urmăresc cu mare atenţie, pentru că sunt convins că o să te autodepăşeşti, deşi ştacheta e sus de tot. Sporuri!

#19 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 December 2009 - 08:27 PM

Serus Tudor
Faina jucarie ti-ai ales, cu un subiect frumos.
Avand in vedere ca l-am catalogat "subiect", ma intreb de ce stai pe ganduri privind corectarea greselilor/lipsurilor machetei ?
Un pas inainte spre corectare l-ai facut deja prin folosirea chitului pe zonele de imbinare, nu-i asa ? cel putin corectia nasului se poate face cu usurinta, ai doar trei planuri simple acolo, cu pasiune/liniste in ganduri si simtiri trebuie sa iasa ceva frumos din mainile tale. Restul corectiilor ramanand la aprecierea ta daca merita sau nu investirea a cateva ore de muna in plus pentru ele. Nu as baga mana in foc chiar pentru orice se catalogheaza ca nereparabil/corectabil. Chiar si daca ne referim la cei de pe WW 1 Digest. E doar parerea mea.
Mingea-i ridicata la fileu si m-as bucura sa vad un "rever" puternic din partea ta.
Sa ai spor si pricepere la realizarea H2O-ului dorit.


Vezi postareaalexelu_marinelu, la 4 Dec 2009, 15:44, a spus:

Iar despre corectitudine, parerea mea e ca daca te stresezi prea tare, te doare capul, iar placerea modelismului dispare incetisor - tot chestiune de gust.
Chiar si in boala noastra comuna exista si termenii de "rezonabil" si "suficient".


Salut Alexelu
Ce insemna rezonabil si cat reprezinta acel suficient ?
Intreb asta- ulterior- citirii motto-ului din dreptul tau, raportat la boala comuna de care suferim cu totii.
Sa inteleg ca are aplicabilitate "Enough it's enough" ?
Merci

#20 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2009 - 09:55 AM

Vezi postareaAdiP, la 5 Dec 2009, 20:27, a spus:

Salut Alexelu
Ce insemna rezonabil si cat reprezinta acel suficient ?
Intreb asta- ulterior- citirii motto-ului din dreptul tau, raportat la boala comuna de care suferim cu totii.
Sa inteleg ca are aplicabilitate "Enough it's enough" ?
Merci

Limitele si le stabileste fiecare (chestiune de gust). Asta a fost ideea postarii.
Si eu fac research, scratch, conversii, etc., dar consider ca modificarea aripii unui avion de la 14 la 16 grade e pierdere de timp pretios (si eu, ca si multi din acesta comunitate am sub birou vreo 300 de machete nefacute, iar o mare parte probabil vor ramane asa, din lipsa de timp).
In prezent, mai exact de doua luni, muncesc la o figurina care va fi postata zilele astea pe forum (sper sa va placa). Deja nu mai suport sa o vad pe birou, din cauza celor foarte multe modificari pe care i le-am facut (OK, sunt satisfacut / mandru de ce a iesit, dar asta nu inseamna ca nu mi-a stresat noptile).
Enough said!

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi