Diorama cu hidroavion Macchi M5 Lucrare "in progres"
#1
Postat 01 December 2009 - 12:53 PM
Intotdeauna mi-au placut hidroavioanele italiene si in special cele din primul razboi. De aceea avind o idee de diorama cu un avion tras pe un tarm de mare, inspirata dintr-o lucrare vazuta pe net acum citiva ani, la aparitia acestui kit produs de firma ceheasca Fly, am simtit ca ideea poate prinde viata
Kitul este o reeditare a unui kit Flashback din 2002 la care FLY au adaugat motorul si alte citeva piese din rasina. El ofera 2 inmatriculari din care una e "speciala" si anume capul de dragon, pentru care am la dispozitie 3 poze din cartea Windsock Datafile Macchi M5. Decalurile arata bine, au doua rinduri de ochi si de dinti dar sa vedem cum se vor comporta in momentul aplicarii lor. Am mai avut surprize la kiturile "short-run" cehesti. Cele pentru trasaturile capului de dragon sunt destul de sumare dar am ca alternative sa le desenez, pur si simplu, cu pensula.
Exista 2 culee dintr-un plastic destul de moale si cu destul de multe bavuri precum si o punga cu piese de rasina.
Dupa o cercetare pe net in recenzii si pe forumuri de WW1 am aflat ca exista citeva defecte ale kitului pe care vi le voi zice pe parcursul constructiei.
Am inceput prin debavurarea semifuselajelor si a pieselor din cocpit precum si a motorului de rasina
Va urma....
Spor
Bill
#5
Postat 01 December 2009 - 04:36 PM
Dupa vopsirea interiorului cu "lemn"
In poze se vad semifuselajele, cocpitul si, sumara plansa de bord.
Motorul din rasina dupa vopsire/slefuire cu paste Agama, spalare si drybrushing. Mai am la el de adaugat si esapamentele
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 01 December 2009 - 04:37 PM
#6
Postat 02 December 2009 - 10:54 AM
Am ajuns si la prima "duda", cocpitul este prea "in fata" si plansa de bord lipita de mansa, daca se monteaza conform indicatiilor din kit. Am eliminat pinul de pozitionare din spate si am deschis mai tare cocpitul in partea din fata pentru ca sa pun plansa mai departata.
Am mai pus citeva fire ce merg de la mansa si de la paloniere la comenzi. Ele vor fi aranjate pe calea fireasca dupa lipirea semifuselajelor.
Si motorul dupa ce am pus masca radiatorului si esapamentele din rasina. Va mai fi spalat si murdarit cu ulei.
cam atit, urmeaza lipirea fuselajului
spor,
Bill
#8
Postat 03 December 2009 - 10:00 AM
Am lipit fuselajul si am incarcat cu Mr Disolved Putty Gunze, in citeva locuri. Dupa prima finisare iata rezultatul. Ca un plus al plasticului, este foarte obedient la lipirea cu toluen, se lipeste mult mai bine ca si altele.
Estimez inca 2 incarcari si slefuiri in portiunea din spatele cabinei.
Cam atit...spor,
Bill
#11
Postat 03 December 2009 - 08:55 PM
Pai ... cel hidroavion ...
Pacat ca limba romana nu are termen special pt. "flying boat". La noi toate sunt "hidroavioane", ceea ce nu-i tocmai corect ...
Mi-am luat abonament in primul rand, la acest "serial", care ma intereseaza grozav.
#13
Postat 04 December 2009 - 10:27 AM
Sincer ma gindesc la inmatricularea cu capul de dragon, insa trebuie sa-mi fac decaluri cu inscriptiile de pe laterale. De fapt scrie " I CASI SONO DUE " nu " ICH SONO AVE" (referinta Windsock Datafile 86 pagina 31 si 32), insa fiind doar un scris pe negru poate-l scot cumva...tiparit pe coala de decal si acoperit cu Future si/sau Decal Film Microscale.
Kitul are si multe defecte de forme: aripi, coada, bot, nervuri aripi si altele. Sincer e vorba doar de placerea constructiei ma depaseste serios ideea sa corectez totul. Ba unele sunt chiar de nereparat dupa modelistii consacrati de pe WW1 Digest.
Ma voi rezuma cu ce imbunatatiri am facut in cocpit(mai pun centuri) si cu micile modificari posibile la restul, insa treaba cu decalul e musai s-o rezolv. Va fi o constructie mai mult din placere fara mari pretentii de acuratete istorica si tehnica, si un exercitiu(de care inca ma tem..) de diorama cu apa.
Daca stiam de cind am cumparat kitul poate-l luam pe asta:
Sau il iau oricum cindva in viitor....
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 04 December 2009 - 10:29 AM
#14
Postat 04 December 2009 - 03:44 PM
wurger, la 4 Dec 2009, 09:54, a spus:
M-a frapat felul in care-i altereaza forma (nu neaparat in sensul rau) vopsirea.
Tare de tot barcazul!
Si mie mi se pare ca varianta aleasa de tine e prea incarcata si ii ia din linii. Aia austriaca e mai eleganta, dar e treaba de gust.
Iar despre corectitudine, parerea mea e ca daca te stresezi prea tare, te doare capul, iar placerea modelismului dispare incetisor - tot chestiune de gust.
Chiar si in boala noastra comuna exista si termenii de "rezonabil" si "suficient".
#15
Postat 04 December 2009 - 04:54 PM
Treaba e sensibila, eu m-am gindit sa-mi iau aceste decaluri
Macchi M5 decals
Insa dupa cum zice si producatorul ar necesita ceva truda sa se potriveasca la acest kit, destul de relativ in forma botului....
Mai reflectez!
Spor,
Bill
#16
Postat 04 December 2009 - 05:35 PM
Avionul e latin, deci sa nu fim retinuti.
Parerea mea !!
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 04 December 2009 - 05:54 PM
#17
Postat 04 December 2009 - 06:25 PM
#19
Postat 05 December 2009 - 08:27 PM
Faina jucarie ti-ai ales, cu un subiect frumos.
Avand in vedere ca l-am catalogat "subiect", ma intreb de ce stai pe ganduri privind corectarea greselilor/lipsurilor machetei ?
Un pas inainte spre corectare l-ai facut deja prin folosirea chitului pe zonele de imbinare, nu-i asa ? cel putin corectia nasului se poate face cu usurinta, ai doar trei planuri simple acolo, cu pasiune/liniste in ganduri si simtiri trebuie sa iasa ceva frumos din mainile tale. Restul corectiilor ramanand la aprecierea ta daca merita sau nu investirea a cateva ore de muna in plus pentru ele. Nu as baga mana in foc chiar pentru orice se catalogheaza ca nereparabil/corectabil. Chiar si daca ne referim la cei de pe WW 1 Digest. E doar parerea mea.
Mingea-i ridicata la fileu si m-as bucura sa vad un "rever" puternic din partea ta.
Sa ai spor si pricepere la realizarea H2O-ului dorit.
alexelu_marinelu, la 4 Dec 2009, 15:44, a spus:
Chiar si in boala noastra comuna exista si termenii de "rezonabil" si "suficient".
Salut Alexelu
Ce insemna rezonabil si cat reprezinta acel suficient ?
Intreb asta- ulterior- citirii motto-ului din dreptul tau, raportat la boala comuna de care suferim cu totii.
Sa inteleg ca are aplicabilitate "Enough it's enough" ?
Merci
#20
Postat 06 December 2009 - 09:55 AM
AdiP, la 5 Dec 2009, 20:27, a spus:
Ce insemna rezonabil si cat reprezinta acel suficient ?
Intreb asta- ulterior- citirii motto-ului din dreptul tau, raportat la boala comuna de care suferim cu totii.
Sa inteleg ca are aplicabilitate "Enough it's enough" ?
Merci
Limitele si le stabileste fiecare (chestiune de gust). Asta a fost ideea postarii.
Si eu fac research, scratch, conversii, etc., dar consider ca modificarea aripii unui avion de la 14 la 16 grade e pierdere de timp pretios (si eu, ca si multi din acesta comunitate am sub birou vreo 300 de machete nefacute, iar o mare parte probabil vor ramane asa, din lipsa de timp).
In prezent, mai exact de doua luni, muncesc la o figurina care va fi postata zilele astea pe forum (sper sa va placa). Deja nu mai suport sa o vad pe birou, din cauza celor foarte multe modificari pe care i le-am facut (OK, sunt satisfacut / mandru de ce a iesit, dar asta nu inseamna ca nu mi-a stresat noptile).
Enough said!