Pagina 1 din 1
Vopsele ARR WWII
#1
Postat 30 November 2009 - 06:43 PM
Ma apucat si pe mine dorul de facut avioane romanesti (WWII) si m-am uitat peste instructiunile de fopsire al IAR-80 cu vopselele de la Agama si am ceva probleme:
n44 m arata ca un RLM 83 e corect? sau care ar fi mai corect
n13 m arata ca naiba, parca e gri
iz1 m nu prea stiu, dar ce stiu e ca se chiama terra cotta (denumirea italiana)
Va rog, ce s-ar potrivi mai bine pentru perioada 1941 ca am de facut un I-16
In orice caz banuiesc ca verdele si albastrul deschis au fost aceleasi pe toata perioada razboiului
Multumesc
n44 m arata ca un RLM 83 e corect? sau care ar fi mai corect
n13 m arata ca naiba, parca e gri
iz1 m nu prea stiu, dar ce stiu e ca se chiama terra cotta (denumirea italiana)
Va rog, ce s-ar potrivi mai bine pentru perioada 1941 ca am de facut un I-16
In orice caz banuiesc ca verdele si albastrul deschis au fost aceleasi pe toata perioada razboiului
Multumesc
#2
Postat 30 November 2009 - 11:31 PM
Terra Cotta - de la soba de teracota a bunicii. Adica tera (pamantul pe care te afli) cotta (coapta, arsa) - adica pamant ars. Deci, un maro.
Rezulta printr-o deductie logica ca avionul, asa cum e desenat si pe cutie este maro cu verde pe spate si gri albastriu deschis pe burta.
Ca dracu - indeed !!!
Rezulta printr-o deductie logica ca avionul, asa cum e desenat si pe cutie este maro cu verde pe spate si gri albastriu deschis pe burta.
Ca dracu - indeed !!!
#3
Postat 01 December 2009 - 06:29 PM
Din pacate nu am acele vopsele, asa ca nu stiu sa spun daca sunt sau nu corecte, ma rog, ca sa ma exprim corect, daca sunt aproape de realitate
Pentru IAR-ul meu am folosit (ma autocitez):
.
Pentru IAR-ul meu am folosit (ma autocitez):
.
Citeaza
Deci, extradosul aripilor si fuselajului, precum si intradosul acestuia, au fost vopsite in pete de verde (MM1713) si maro (Humbrol 142 sau 3*H29+1*H155), iar intradosul aripilor si fuselajul, pina la borbul de fuga al aripilor, a fost vopsit in RLM 76.Calota motorului, coafa elicii, capetele de plan si inelul de recunoastere, au fost vopsite in galben, Humbrol 24. Palele elicii, in negru, Revell 9
#4
Postat 01 December 2009 - 08:26 PM
Asa...daca e sa ne raportam dupa culorile lui Z-mare, avem asa:
-MM1713 este Agama A8 (Green FS 34102)
-HUMBROL 142 este Agama A19 (Brown FS 30118)
-RLM 76 este Agama N3...
Asta dupa un tabel cu echivalente.....
RLM 83 n-are cum sa fie,pentru ca, din cate stiu eu, culoarea a fost introdusa destul de tarziu in timpul razboiului...Sper sa nu ma insel
-MM1713 este Agama A8 (Green FS 34102)
-HUMBROL 142 este Agama A19 (Brown FS 30118)
-RLM 76 este Agama N3...
Asta dupa un tabel cu echivalente.....
RLM 83 n-are cum sa fie,pentru ca, din cate stiu eu, culoarea a fost introdusa destul de tarziu in timpul razboiului...Sper sa nu ma insel
Aceasta postare a fost editata de tommy: 01 December 2009 - 08:35 PM
#6
Postat 03 December 2009 - 10:11 AM
Citeaza
RLM 83 n-are cum sa fie,pentru ca, din cate stiu eu, culoarea a fost introdusa destul de tarziu in timpul razboiului...Sper sa nu ma insel
Eu folosesc, in loc de RLM 66, o vopsea folosita in mod normal pentru ...vapoare si avioane americane!
#7
Postat 28 February 2010 - 09:33 PM
Problema cu nuantele exacte ale vopselelor folosite pe avioanele romanesti este - o problema! Nu am gasit nicaieri standardel sau formulele de fabricare a vopselelor, sau proportii de amestecare a vopselelor de baza pentru obtinerea anumitor nuante. Avioane originale nu s-au pastrat (multumim din inima partidului!), iar fotografiile color ale epocii sunt cam virate.
Avioanele produse in Romania au fost vopsite cu vopsele conform standardelor romane. Verdele era destul de inchis, eu folosesc pentru el Model Master Dark Green mat, cod 1710. Pentru maro am folosit Millitary Brown Flat 1701. Arata destul de realist. Pentru albastrul deschis de pe burta am facut combinatii de alb cu albastru, asa ca nu garantez nimic, dar mie imi place.
Avioanele britanice (Hurricane, Blemheim) au venit gata vopsite (deci vezi standardele britanice), dar ulterior, cu ocazia reparatiilor, unele au fost vopsite cu vopselele romanesti.
Avioanele poloneze refugiate la noi au fost revopsite cu vopsele romanesti in 1940/1941. Asta pentru ca petrecusera iarna 1939/1940 afara, neprotejate, si aratau ca dracu in primavara.
Avioanele germane au venit si ele vopsite cu vopselele germane standard si asa au ramas pana la terminarea razboiului. Desigur, pot exista exceptii.
Avioanele produse in Romania au fost vopsite cu vopsele conform standardelor romane. Verdele era destul de inchis, eu folosesc pentru el Model Master Dark Green mat, cod 1710. Pentru maro am folosit Millitary Brown Flat 1701. Arata destul de realist. Pentru albastrul deschis de pe burta am facut combinatii de alb cu albastru, asa ca nu garantez nimic, dar mie imi place.
Avioanele britanice (Hurricane, Blemheim) au venit gata vopsite (deci vezi standardele britanice), dar ulterior, cu ocazia reparatiilor, unele au fost vopsite cu vopselele romanesti.
Avioanele poloneze refugiate la noi au fost revopsite cu vopsele romanesti in 1940/1941. Asta pentru ca petrecusera iarna 1939/1940 afara, neprotejate, si aratau ca dracu in primavara.
Avioanele germane au venit si ele vopsite cu vopselele germane standard si asa au ramas pana la terminarea razboiului. Desigur, pot exista exceptii.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 28 February 2010 - 09:35 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1