Bungee Jumping Valea Loarei - 1944
#1
Postat 26 November 2009 - 11:54 PM
Diorama a inceput sa capete forma , lucrez intens insa apar timpi morti (uleiuri ce trebuie sa se usuce, culori ce trebuie sa se zvante, pana si future vrea odihna), deoarece am mari mancarimi am hotarat sa fac o diversiune gen articol, articol care la final se va incheia cu diorama propriu-zisa.
Daca aveti comentarii, sugestii, impresii nu va sfiiti, mai mult ca sigur n-am sa pot repara raul facut dar macar bag la cap pentru urmatoarea lucrare.
Puma
Intrucat se facea anul de la achizitionare am decis ca este momentul, schema fiind explicita si bavurile modeste munceam cu spor.
La un moment dat, exact cand lipeam ultima osie, am realizat ca am studiat superficial schema astfel cele 4 osii din fata (2 stanga si 2 dreapta) au "ciocul" indreptat spre inainte iar la osiile din spate "ciocul" este indreptat spre inapoi. La mine toate ciocurile erau spre inainte. Am incercat desprinderea osiilor gresite, n-am reusit si daca insistam se lasa cu daune. Am aplicat metoda simpla : am taiat ciocurile si le-am repozitionat.
Daca tot m-am apucat de modificari am continuat cu decuparea trapelor laterale (in ignoranta mea, m-a amuzat copios prezenta celor 8 lacate mi-l inchipuiam pe Fritz cu gemul de chei). Dupa decupare ( doua trape mari de fiecare parte) cu ajutorul komatexului de 1mm am croit peretii laterali iar fundalul l-am realizat din carte de joc plastifiata.
Am "descuiat" cate un lacat pe fiecare parte iar trapele decupate le-am lipit in pozitia deschis.
Am continuat asamblarea vehiculului, putinele piese oferite pentru interior n-au fost montate ( placa cu doua scaune, doua manete si doua volane) intrucat doar prin trapa turelei se poate "vedea" interiorul. La fel de tiranic m-am purtat si cu piesele din turela (fara scaune, fara rotite), ba mai mult am taiat dispozitivul de incarcare iar Machine Gun a zburat complet fiind inlocuit cu doua ace de seringa (0,6 mm in 0,9 mm).
Dupa asamblarea finala am montat diverse bagaje si unelte (pastrand putine din cele oferite de kit), am fixat turela si trapele acesteia (pe interior cu patafix) si am facut botezul aerografului. Am administrat un strat metalic (Steel - Gunze H18), dupa uscare am lipit mici bucati de patafix (viitoare zgarieturi, julituri, escare etc.). Cu patafix am protejat si zonele unde urma sa fixez rotile cat si fata interna a trapelor decupate, pentru protejarea niselor am folosit hartie igienica.
A urmat un strat de Dark Yellow (Tamiya XF-60), apoi mascare cu patafix....am folosit un intreg pachet (evident mai tarziu am intrebat ).
A urmat Dark Green (tTamiya XF-61).
Va invit, maine, la dezvelire si alte dezvaluiri.
#3
Postat 27 November 2009 - 12:31 PM
Am desfacut patafixul...frumos, ce putem sa spun, era prima incercare. Eu am vopsit voiniceste, am insistat pe sub patafix, ulterior am aflat ca trebuie perpendicular pe suprafata. Asta era intr-o sambata (ora 6.00), am rezistat eroic pana la 8-8.30 cand am sunat un prieten. Mi-a trimis scheme de camuflaj si m-a incurajat: "Ticule, cu presiune mica dai din poignet, fara patafix, fara masti".
Evident ca m-am apucat de treaba, dupa 2-3 carnaciori am derapat. A urmat o serie de pete si filtre acrilice pe toata suprafata, avand grija sa schimb pozitia turelei, pana cand m-am declarat multumit. Am indepartat patafixul (ala cu zgarieturile), am vopsit uneltele, am hotarat sa las doar o trapa deschisa la turela si am vopsit interioarele niselor.
In nise am indesat tot felul de resturi si piese. Am folosit un ac de acupunctura pe post de antena. Turela am fixat-o in pozitia optima si am tras un strat de future.
Am studiat schema oferita, am consultat net-ul si am decis ca prea este lumea plina de 415 si 1111, cu tupeul pe care ti-l ofera ignoranta am trecut la partea de creatie:
Crucile de la folia originala
Numerele albe de la ASU-57 (AER Moldova)
Am deslusit schema, daca 1111 are in bot (si spate) cifra 1 iar 415 are cifra 5 iar grupul de litere este rosu iar cifra alba (sper ca nu v-am pierdut pe traseu) => ca imi trebuia cifra 1 rosu........am gasit-o pe coala de la parcmodels.
Aveam doua coli (una incompleta) de la Opel Blitz asa incat am facut rost de numere de inmatriculare (rutiere) si de semne de arme (sau ce D-zeu reprezinta ele).
Am folosit niste nitro pentru decalul 821 care arata mai rau decat dupa interventia mea.
Chiar daca dpdv istoric este nul, trebuie sa recunoasteti ca "da bine"
Am schitat o spalare cu future si tus brun apoi un nou strat de future si am asteptat uscarea.
S-a uscat repede, asa se intampla cad te invarti pe langa precum ventilatorul.
Am efectuat o spalare cu ulei (Raw Umber - Winton) diluat cu benzina Zippo.
Intrucat am fost avertizat ca uleiul trebuie sa se usuce bine, mi-am gasit de lucru cu rotile (asamblat si vopsit) n-am avut probleme cu cele 8 dar mi-a pus capac a IX-a (exact ca-n liceu) asa incat am acoperit lufturile cu Kit repair Moment, dar sub forma de prelata.
Am asteptat mult uscarea uleiului, pe masura ce trecea timpul vehiculul parea tot mai uzat incat plutea suspiciunea ca este scos din uz.
Cu inima stransa am tras o spalare (de fapt clatire) a spalarii cu benzina pana cand (in conceptia mea) vehiculul arata o.k.
Peste pneuri am vopsit cu Model Master (Gummy, achizitionat la "expozitia" din cabinet, 2005?)
Am sigilat totul cu lac mat, Sinto Peinture spray.
Si astfel epopeea PUMA se incheie, urmeaza (desi nu tocmai in ordine cronologica) episodul "Omul sfinteste locul" (cu referire la figurine, evident)
Pe curand!
#4
Postat 29 November 2009 - 07:50 PM
Pentru comandant am ales o figurina primita cadou de la wurger, figurina gata vopsita.
Singura interventie artistica, i-am vopsit nasul (julit din cauza depozitarii defectuoase).
Interventie drastica: l-am scurtat, pantalonii initial i-am vopsit in alb apoi m-am razgandit si i-am tras un camuflaj.
Harta (va place, nu?) am decupat-o din cartela telefonica si am subtiat-o cu smirghel.
Din parul sotiei am tras cablul castilor.
Pentru restul echipajului am ales un kit Dragon, cu interventii minime asupra celor trei figurine (repozitionare palme).
Dupa asamblare le-am vopsit cu aerograful folosind un amestec din doua acrilice tamiya (flat brown si earth).
Primele pete de camuflaj le-am trasat cu pensula Tonitza 00, folosind XF-60 (dark yellow)
Urmatoarele pete au fost RLM 81 (brown violet) de la Gunze.
A urmat vopsirea accesoriilor si o spalare cu uleiuri.
Doar figurina nr.3 a pastrat capul original pentru restul am descompletat niste kituri Dragon (Stalingrad Inferno si Commandera Conference).
Capetele au fost vopsite cu aerograful folosind vallejo Dark Flesh.
Dupa fixarea capetelor pe pozitie si vopsirea ochilor, am fixat chipiurile si tigara, am pregatit armamentul si binoclul.
Fetele au fost spalate cu ulei (Burnt Sienna).
La final sigilare cu lac mat, Sinto Peinture spray.
In curand "Povestea Bazei", doua episoade (pe masura agitatiei produse).
#6
Postat 30 November 2009 - 01:28 AM
Fi mai curajos la highlites... drybrush... daca pensula este aproape uscata foarte greu gresesti iar daca se intampla sa gresesti, se poate corecta foarte usor. Idea este valabila si pt. Puma.
Urmaresc cu mare placere evolutia.
Spor la treaba.
#8
Postat 30 November 2009 - 09:25 PM
Baza I (tehnoredactare)
Pe cand debavuram piesele pumei am hotarat sa fabric un zid/o cladire asa incat vehiculul sa nu fie elementul de baza al dioramei.
Am rasfoit o serie de cataloage, reviste si albume in cautarea unei fatade adecvate.
Inima mi-a tresarit pe cand traversam Valea Loarei, sub impresia de moment am facut un proiect la scara
Dupa o perioada a trebuit sa recunosc faptul ca nici macar EU nu pot construi pornind de la acest "proiect".
Cu albumul ,la subrat , am ajuns la un prieten (Dan Garleau), aici acesta dedus ca fotografia este la scara 1:200, a transformat dimensiunile la 1:35 si asa s-a nascut juma' de pod.
Am xeroxat documentul si cu doua foi de indigou l-am transferat pe doua foi de mate, studentesc (una din foi am pus-o gresit asa incat sa apara desenul pe ambele fete ale foilor); am lipit cele doua foi si am xeroxat ambele fete.
Cele doua laterale ale podului le-am transferat pe placa de komatex (de 3mm), cu un zgarieci am trasat tot desenul si apoi am decupat cele doua piese.
Baza I (Constructie generala)
Pentru umplutura am folosit polistiren extrudat (de 3 cm) din care am decupat sase piese, lipite cu aracet. Umplutura era gata.
A doua zi, duminica, cand ne intalnim trei machetisti [ alexie, hartman-ace si Nae( yoghin si papermodelist)] la o barfa, un cola si munca individuala, m-am prezentat cu piesele podului si sandwich-ul din polistiren. Baietii s-au distrat copios si apoi m-au convins sa renunt la sandwich si "sa casetez" placile. Sub atenta supraveghere si indrumare am reusit casetarea, din komatex de 1mm am facut peretii arcelor podului.
Am indepartat excesul de material si (precum dracul cu broasca, in "Ivan Turbinca") am revenit cu polistirenul din care aveam de gand sa fac capetele rupte ale podului. Polistiren lipit cu prenandez Bison si decupat fistichiu cu traforajul (dimpreuna cu komatexul).
Ajuns acasa am hotarat ce polistirenul este "de porc" si am revenit la komatex, decupare de "blocuri de piatra" si lipire la interior, pentru capatul lung alegand un sandwich din komatex.
Dupa adaugare de "pietre" si fixarea sandwich-ului am considerat ca arata mai bine.
Baza I (Constructie detalii)
Mi-am luat inima-n dinti si am trecut la construirea jumatatilor de cilindru, am masurat pe desen si a reiesit ca imi trebuie trei rondele cu diametrul de 62 mm si doua dreptunghiuri de 70/64 mm. Am decupat trei rondele aproximativ egale, fiecare din ele a fost impartita in doua.
Am lipit cate trei jumatati de cerc pe fiecare dreptunghi de komatex.
Am trasat doua placi de komatex (1mm), care le-am lipit (din aproape in aproape) pe piesele sus amintite; evident ca atunci suna telefonul, familia are nevoie urgenta de tine, tu ai nevoi urgente etc. Dupa o perioada lipitura cu super glue a fost destul de rezistenta incat sa pot abandona piesa pentru rezolvarea problemelor enumerate.
Manopera s-a desfasurat si a doua oara (cu aceleasi solicitari urgente). La final studiind jumatatile de cilindru am observat ca placa de 1 "fugise", suficient cat liniile hasurate sa tinda, dizgratios, catre linii oblice.
Pana la gasirea unei solutii am trecut la taierea de baghete cu latimea de 3mm, din care am obtinut "caramizi" cu lungimea de 15mm.
Caramizile au fost lipite pe lateralele podului, conform desenului.
VA URMA
#10
Postat 01 December 2009 - 04:35 PM
Am hotarat sa am ocup de con (cele doua jumatati de con), plin de elan am cercetat "Mica Enciclopedie Matematica" ( , parerea mea). Desenul parea accesibil, cand am inceput sa citesc adnotarile s-a schimbat situatia. Am dezertat, spre rusinea mea, pornind in fuga la prietenul Garleanu (posesor de strung). Cu lacrimi in ochisori am aflat ca nu are un par cu diametrul de 6cm...mi-am amintit de o piesa cu care ma desmiarda consoarta.
La fel ca Nica am sustras piesa, am taiat o bucata si restul a ramas la mila strungului (si a sotiei, daca descopera complotul).
Facalet din lemn de stejar, s-a predat destul de greu dar la final aveam un con (in scari, pentru o ornare mai usoara), restul de "lemn" l-am lasat in atelier (piesa fiind la fel de periculoasa).
Conul a fost sectionat cu panza de traforaj.
Am trasat o placa de komatex de 2 mm, am taiat "caramizi" pe care le-am lipit circular, de la baza spre varf, pe jumatatile de con.
Dupa ce am terminat cu jumatatile de con, am trecut la confectionarea bazei conului, sa ajung la grosimea de 65 mm si pentru o prelucrare mai facila am ales sa tai sase rondele cu diametrul de 70 mm, din komatex de 1mm. Rondelele au fost taiate pe jumatate, lipite intre ele si finisate cu smirghel.
Am efectuat o proba cu cele trei componente ale "casutei".
Jumatatile de cilindru le-am imbracat cu carte de joc plastifiata, pe cartea de joc am trasat linii la interior. Din komatex de 1mm am taiat caramizi 16/5 mm, caramizi pe care le-am lipit pe lateralele podului pana in apropierea zonei unde aveam sa fixez "casuta". In ordine si bilateral am fixat piesele : juma' de cilindru, juma' de postament si juma' de con.
Am completat bilateral cu cele doua tipuri de caramizi si apoi mi-am admirat capodopera.
Fiind roman get-beget, instinctual, mi-am complicat activitatea modelistica prin ideea de a face pavajul si altfel decat trasand pe komatex.
Asa se face ca am taiat un metru de culee, de diferite diametre, firme si culori. Pucurile obtinute le-am lipit cu "picatura" One by One. Urma ca la final sa dau un spray cu chit si sa slefuiesc.......in mijlocul actiunii am sunat niste prieteni modelisti si am aflat ca chit la spray inca n-au facut astia, chit auto sa intind cu spatula n-aveam chef asa ca am trecut direct la smirgheluire.
Balustrada am confectionat-o din creta scolara (3,5 lei/100 buc.), creta lipita cu prenandez Bison, dupa consolidarea am trasat linii cu betigas de frigaruie, nu inainte de a efectua o proba cu vehiculul.
Betele de frigaruie le-am sectionat si fixat in concavitatile create si apoi am sigilat toata balustrada cu Future.
Primul strat de vopsea aspersata a fost Dark Sand, Vallejo.
Au urmat apoi diferite straturi sau tuse de vopsea si Future.
O spalare cu ulei iar dupa uscare (ca nu-mi placea evidentierea rosturilor, de fapt absenta era deranjanta) un nou strat de Future.
Spalare cu Future amestecat cu tus negru, stergerea excesului si sigilare cu lac mat, S.P. spray
Podul a fost fixat (cu prenandez) pe placa. Placa= scandura smirgheluita si lacuita cu Future & bait mahon.
Va las sa asimilati aceste tehnici desavarsite si revin (in aceasta noapte sau in cursul zilei de maine) cu "Bungie Jumping", diorama in rate !
Pe curand!
Aceasta postare a fost editata de alexie: 01 December 2009 - 04:39 PM
#13
Postat 01 December 2009 - 08:32 PM
[center]Si alte imagini[/center]
[center][/center]
[center] [/center]
#16
Postat 01 December 2009 - 09:20 PM
As avea cateva carcoteli.
Funia parca-i prea putin tensionata, in special in zona amatorului de adrenalina si pozitia respectivului e ciudata, parca ar sta pe o caramida iesita din pod.
Acum ar mai merge un drybrush cu culori deschise peste tot podul.Ca sa arate cam asa.As folosi niste uleiuri nediluate.
Apa nu mai adaugi?In diorama cu scafandrul ti-a iesit foarte frumos.
Aceasta postare a fost editata de tgr: 01 December 2009 - 09:22 PM
#17
Postat 01 December 2009 - 10:57 PM
Bravo,din nou.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 December 2009 - 10:58 PM
#19
Postat 02 December 2009 - 01:17 PM
Podul este distrus de infamii sabotori maquis, Puma a ramas izolata pe pod (vezi filmul Taxi , Gérard Pirés ), la scara 1:35 pana la apa mai sunt 3 cm astfel am evitat morti, raniti, vehicule avariate, sange etc.
De drybrush nu-mi mai arde, poate la pensie cand le iau pe toate la mana .