Forum Machete,Modelism,Hobby: My Mustang - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

My Mustang Colectia de P 51 Mustang diversi producatori construite de Tibi

#41 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 March 2010 - 01:31 PM

Multumesc Bill si Axor!

@axor - pentru poza in grup te rog sa mai ai putina rabdare, mai este inca un Mustang in "paint shop".
Problema pentru o fotografie buna nu este spatiul ci lumina...

#42 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 June 2010 - 08:51 PM

Salut prieteni!

Am mai reusit sa termin un Mustang, de data aceasta un model controversat pe internet. LOU IV / Athelene.
Macheta este un ICM modificat cu coada de P 51 B/C ( vezi si Satans Son). Este a doua macheta la care am facut putin mai mult decit un simplu lipit, slefuit vopsit etc. Nu este lucru mare, dar pina nu faci asaceva, nu stii la ce te poti astepta :hi:
Macheta a fost vopsita folosind schema de vopsire de la Tamiya si fotografii de pe internet cu avionul original. Din pacate avionul a fost fotografiat clar si de aproape numai de pe partea stinga, din dreapta am gasit o singura fotografie care este cropata dintr-o fotografie mare pe care intre timp o detin, dar avionul este in plan mai indepartat si nu se vede foarte clar! Decaluirle folosite sunt o parte Tamiya , o parte Aero Master / Cartograf iar o parte Aero Master made in Mexico. Daca decaluirle Tamiya si Aero Master Mexico a functionat perfect, cele de la Aero Master dar produse de Cartograf m-au tradat si au facut o draguta de silvering de nu mai stiam cum sa le mai scot la capat. Dupa trei zile de cosmar au cedat in cea mai mare parte dar mai sunt pe alocuri mici puncte argintii vizibile numai din anumite unghiuri.
La macheta asta am facut niste detalieri simple dar de efect prin aplicarea firelor pentru frina la jambele trenului de aterizare, cite doua fire pentru alimentare de la rezervoarele de auxiliare. Mitralierele le-am facut din ace de seringa. Vopsit ca de obicei cu aceleasi vopsele ca si Mustang-ul E2 S.
Sper sa va placa si acest model. Pentru cei interesati pot arunca o privire aici : http://www.aircrewremembrancesociety.com/u.../christian.html
Urmeaza peste citeva luni o noua supriza! :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Lou_IV_1.jpg
  • Imagine atasata: Lou_IV_2.jpg
  • Imagine atasata: Lou_IV_3.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09671.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09672.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09674.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09675.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09676.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09680.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09682.jpg
  • Imagine atasata: sDSC09685.jpg


#43 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 18 June 2010 - 09:08 PM

La cat de extraordinar a iesit nu-mi pare rau decat ca nu ai si un Mustang la scara 1:1.Superb. :hi:

#44 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2010 - 08:40 AM

Frumoasa realizare! Felicitari!
Poate mai merita macar un wash radiatoarele si ceva pentru a schimba nuanta evacuarilor.

#45 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 19 June 2010 - 09:03 AM

Salut Tibi,
Ca de obicei ingrijit si extrem de curat. Felicitari pentru realizare.
Sunt de acord cu Alexelu, la esapamente e prea "virgo intacta" :hi:
Ti-as mai recomanda sa nu faci pozele cu acea lumina galbena, fura din detalii.
Spor,
Bill :hi:

#46 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 June 2010 - 01:20 PM

Vezi postareadeltadagger, la 18 Jun 2010, 22:08, a spus:

La cat de extraordinar a iesit nu-mi pare rau decat ca nu ai si un Mustang la scara 1:1.Superb. :hi:

Si mie imi pare rau ca nu am banii lui John Travolta, fii sigur ca as fi avut unul! :hi:

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 19 Jun 2010, 09:40, a spus:

Frumoasa realizare! Felicitari!
Poate mai merita macar un wash radiatoarele si ceva pentru a schimba nuanta evacuarilor.


Multumesc Alexelu! M-am gindit si eu inca inainte de a posta fotografiile sa-l mai murdaresc putin. Tevile de esapament vor primii putin fum, la fel si mitralierele, dar nu mult deoarece avionul nu a zburat mult timp cu acesta vopsire, fiind la destuil de scurt timp doborit in Franta. Pentru restul astept sa imi vina Weathering Master de la Tamiya si am sa-l mai "aranjez" pe aici si pe acolo!

Vezi postareaBill, la 19 Jun 2010, 10:03, a spus:

Salut Tibi,
Ca de obicei ingrijit si extrem de curat. Felicitari pentru realizare.
Sunt de acord cu Alexelu, la esapamente e prea "virgo intacta" :hi:
Ti-as mai recomanda sa nu faci pozele cu acea lumina galbena, fura din detalii.
Spor,
Bill :hi:


Multumesc pentru aprecieri si recomandare, Bill! Fundalul este alb, problema sunt luminile care imi falsifica fundalul, dind acea noanta galbuie.
Caut, dar inca nu gasesc niste hirtie mata gri sau albastra. Ceva experimente am facut si diferenta este mare! Problema este ca bucatile pe care le detin sunt prea mici pentru machete. Voi rezolva problema asta.

#47 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2010 - 09:12 PM

Vezi postareatibi22, la 19 Jun 2010, 14:20, a spus:

Multumesc Alexelu! M-am gindit si eu inca inainte de a posta fotografiile sa-l mai murdaresc putin. Tevile de esapament vor primii putin fum, la fel si mitralierele
.... Pentru restul astept sa imi vina Weathering Master de la Tamiya si am sa-l mai "aranjez" pe aici si pe acolo!

Dupa parerea mea, nu-l "murdari". Doar revopseste-i tevile de esapament, avand in vedere materialele din care sunt facute - si daca ar fi fost nichelate in fabrica, n-ar fi rezistat la acele temperaturi (in umila mea opinie, poti folosi cu incredere mixuri de culori de ulei care incep cu burnt).
In rest, mi se pare, alaturi de celelalte lucrari ale tale, o treaba ingrijita, curata, care merita sa ramana asa. Daca vrei sa te lansezi in imbatraniri, murdariri, astea nu se pot aborda fara chipping si toate ing-urile existente. Adica ori te bagi (de tot), ori stai un pic mai departe. E un teren extrem de alunecos, unde usor poti ajunge la o macheta incarcata de jeg (scuze). Ceva de genul - dai macheta cu prafuri, da' nu si pete de ulei (scurgeri); faci fum la evacuari, dar nu "arzi" caucioacele.
Am vazut prea multe machete incercate a fi salvate cu un weathering sanatos. De fapt, aratau mai penibil decat inainte.
Inca o data: e parerea mea, ghidata de gusturile mele: faci niste avionete frumoase, din toate punctele de vedere. De ce sa-ti complici existenta si sa n-o lasi asa?

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 19 June 2010 - 09:12 PM


#48 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 20 June 2010 - 06:36 PM

FELICITARI!
Am avut ocazia sa vad pe viu macheta, cand inca era in lucru. Arata cu mult mai bine decat in poze.
Este o lucrare de exceptie avand in vedere modificarile facute si tinand cont si de lipsa informatiilor foarte clare.
Toata stima! :hi: :hi: :hi:

#49 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 June 2010 - 09:24 AM

Excelent! Aceeasi aplecare spre detalii, ingrijit lucrat. Poate prea ...curat, dar asta dupa gustul meu. :pardon:

#50 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 June 2010 - 01:15 PM

Va multumesc pentru aprecieri!
@Z-mare, da, inca este curat dar va mai fi "murdarit" asa mai discret. Totusi la capitolul imbatrinire/weathering am cunostinte limitate, telul meu a fost intotdeauna sa scot machetele cit mai curate/ingrijite. Am mai fost critica pe un alt forum (modellboard.net) ca machetele mele sunt prea sterile.
Incet dar sigur vine vremea sa pun mai mult accentul pe machete "uzate", partea asta o consider deja o noua treapta pentru mine in modelism, si deocamdata nu mi se pare asa de usoara!

#51 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2010 - 02:53 PM

Foarte frumos Tibi...

#52 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 21 June 2010 - 05:00 PM

Felicitari pentru lucrare.
Adevar ai grait cand ai spus ca un fundal gri te poate ajuta pentru fotografii mai aproape de adevar (dar nu intotdeauna), totusi ar fi bine sa incerci sa reglezi manual white-balance-ul camerei foto, asta daca se poate. Ideal ar fi sa faci probe cu temperaturi de culoare diferite pana cand iti iese, apoi memorezi setarile si le folosesti ori de cate ori vei avea nevoie.

#53 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 22 June 2010 - 07:54 PM

Multumesc baieti!
@Liviumaff - aparatul meu este unul destul de vechi, il am de 6 ani. Comparat cu ce se gaseste momentan pe piata, este preistoric :pardon:
Ceva setari manuale are dar destul de limitate, problema este in schimb display-ul care este foarte mic si de aici incepe buba.
Sper ca saptamana asta sa va mai pot arata progresele de la Hellcat pe un alt fundal...

Numai bine!

#54 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 14 September 2010 - 08:42 PM

Salut prieteni! Revin cu o noua lucrare terminata in seara aceasta. Este din nou un Mustang, de data aceasta varianta cu motor Allison, P 51 A, pilotat de James John England in China 1944. Acest model l-am construit mai mult pentru a tatona un teren nou mie, am realizat pentru prima data (in mod voit :hi: ) tehnica de vopsea sarita (chipping), murdarire imitind mizeria si chiar putin noroiul.
Macheta (ICM) are dupa parerea mea la baza fuselajul Accurate Miniaturs si aripa Tamiya (P 51 B/C) Aceste componente de baza nu se prea potrivesc, am fost nevoit sa pilesc si slefuiesc destul de mult. A fost chiar nevoie sa regravez anumite parti la imbinare. Niturile au fost refacute complet. Interiorul are multe fire dar cind imbini jumatatile de fuselaj iti dai seama ca ai muncit aproape in zadar! Nu se vad pre mult :whistle: . Am indraznit sa tai carlinga pentru a reprezenta macheta "deschisa" in speranta ca se va vedea citeceva daca tot m-am straduit atita!
Macheta este vopsita in metoda mea deja binecunoscuta de voi (grund Tamiya Alb, vopsea AS 12 Bare Metal, lac lucios Gunze B 501 pentru a proteja vopseaua, intradosul XF 20 medium grey, extradosul XF 62 Oliv Drab.
Pentru realizarea vopselei sarite am incercat doua metode, prima prin zgiriere cu un cutit foarte ascutit, a doua cu smirghel de 400. Eu sint de parere ca am exagerat putin dar numai asa inveti :-D . Mai departe am trecut la lacul lucios, doua straturi bine diluate au facut suprafata buna pentru decaluri iar dupa 4 zile de uscare am inceput sa aplic mai intai wash-ul la panouri iar dupa aceea la decaluri. Am folosit decalurile originale. Inainte de a le folosii am aplicat peste ele un film lichid (Microscale Liquid Decal Film) care ajuta decalurile vechi si nu le lasa sa se rupa asa usor. Decalurile au fost foarte bune, nu au facut deloc silvering lucru care m-a bucurat foarte mult. Dupa uscare am sigilat toate decalurile cu inca doua straturi de lac lucios. In final am aplicat un nou lac mat Gunze enamel peste toata macheta (mai putin baia trenului de aterizare si componentele care au fost vopsite metalic).
Firul de antena este nylon de pescuit de 0,1 mm vopsit. Am mai folosit ceva nou, firele de alimentare de la rezervoarele suplimentare (drop tanks) sunt realizate cu ajutorul unui fir de plumb (Lead Wire 0,4 mm).
Nu am reusit sa fac multe fotografii pentru ca mi sa descarcat acumulatorul, poze cu intradosul machetei eventual maine!
Comentarii si criticile voastre sunt bine venite! :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00199s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00200s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00201s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00202s.jpg
  • Imagine atasata: DSC00204s.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 14 September 2010 - 08:44 PM


#55 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 September 2010 - 09:37 PM

Yummy :hi: , ce fainut e ! BRAVOS ,Tibbi! :whistle: O observatie tot am , insa :hi: .. De obicei vopseaua se ducea mai mult in jurul capotelor motorului , a ramelor cupolei , uneori in zona bordului de atac si pe lungimea racordului ?(aerodinamic) ce facea legatura dintre fuselaj si aripa , precum si in zona panourilor detasabile de pe aripi ( munitie) , etc. Astfel se creeaza centre de interes , sporeste "dramatizmu'" si se completeaza foarte placut ansamblul .

#56 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 15 September 2010 - 09:54 AM

Salut Dany, iti multumesc pentru comentarii! Acum, vopseaua sarita dupa umila mea parere nu are o regula de unde a sare, dupa cum bine stii, vopseaua se poate desprinde si din cauza intemperiilor, fara sa fie fortate de mina omului. Repet ce am scris putin mai sus, sunt de parere ca am exagerat putin in anumite locuri, dar pentru o prima incercare nu cred ca este asa de rau. Mai trebuie sa exersez, dar am constatat ca varianta cu cutitul iti da un control cu mult mai bun decit cu tehnica aplicarii bulgarilor de sare. Inca nu am incercat tehnica cu buretele, dar varianta asta mi se pare falsa, din ce am vazut la altii arata bina dar nu este vopsea sarita...

#57 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 16 September 2010 - 10:04 AM

:whistle: inca un ''calut in herghelie''...mai faci inca 10 pasoapte si-ti mai iei o vitrina :hi:
Frumos,imi place!
Spor si numai bine Tibi :hi:

#58 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 16 September 2010 - 10:51 AM

Vezi postareaaxor, la 16 Sep 2010, 11:04, a spus:

:whistle: inca un ''calut in herghelie''...mai faci inca 10 pasoapte si-ti mai iei o vitrina :hi:


Esti destul de aproape de adevar! :-D Dar am sa incerc sa modific vitrina pe care o am si sper sa incapa dublul de machete. Astfel pot amina cumparearea unei vitrine macar 1 an! :hi:

#59 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 24 April 2011 - 09:23 PM

Hristos a Inviat!

Salut prieteni,

Va prezint un nou Mustang, ultimul din versiuni si cel care nu a mai contat si nu a mai participat la nici o lupta aeriana in timpul razboiului - P/F 51 H. Din acest motiv sau fabricat numai in jur de 555 buc. Defapt, acest avion nu a luat parte nici macar la luptele din Coreea, fiind preferat mai vechiul si deja consacratul P/F 51 D. Iar cu intrarea primelor avioane cu reactie, exploatarea si viata acestor avioane nu a mai durat mult timp.
Din informatiile pe care le am, in prezent mai exista numai 5 exemplare P 51 H, din care 2 sunt in stare buna si zboara, doua sunt doar expuse ca piese de muzeu iar unul este in restaurare.

Macheta acestui avion aproape anonim a fost fabricat in aceeasi perioada de timp de doi fabricanti, HiPM si Classic Airframes. Cel din urma a intrat in insolventa, iar Kit-ul nu mai este de gasit... pacat.

Macheta pe care v-o prezint este produs de HiPM la scara 1:48. Kit-ul este turnat short-run, piesele mari arata binisor, dar piesele mici sunt extrem de slabute calitativ. Partea pozitiva este un set de fotodecupaje (produs de Eduard) si decaluri exceptionale de la Propaga Team. Acestea sunt cele mai bune decaluri cu care am lucrat vreodata! Cred ca se lipesc pe orice, egal ce suprafata este! :-D
Dupa ce am inchis partile fuselajelor am constatat ca voi avea doua probleme mari, unul a fost imbinarea aripilor cu fuselajul, iar altul a fost unghiul profundoarelor. Profundoarele aveau un unghi tip sageata ( vazute de sus). Internetul a fost bun cu mine si mi-a gasit un set de desene foarte bune pentru a corecta unghiul gresit.
Macheta este regravata in proportie de 80 %. Multe linii de panou au fost astupate cu super glue si refacute in zonele specificate dupa desenele mentuionate de mai sus. Multe cai de acces nici nu erau gravate, acestea le-am facut folosind diverse sabloane Eduard.
Vopsirea a fost la inceput incununata de insucces. Am folosit vopsele Alcald 101 si 106. Daca Alcald 101 (Aluminiu) merge bine si nu face build-up, 106 (White Aluminiu) este jale! Pe suprafete plane sau usor curbate merge bine dar la unghiuri, zone complexe cum este radiatorul sub aripa nu a mers indiferent de presiunea si cantitatea de vopsea folosita. In anumite locuri arata ca si cum as fi dat cu nisip. De aceea, zonele problema au fost slefuite la ud si dupa mascare am aplicat Tamiya TS 30 care este in proportie de 99% identic cu acest Alcald 106, dar mai bun. Dupa doua straturi subtiri de la Lac lucios Gunze B 501 am aplicat decalurile care au fost un deliciu. Am aplicat un usor wash iar dupa sigilarea machetei cu inca doua straturi de lac lucios am aplicat lac semi mat Gunze B 502. In final am aplicat antireflexul de pe bot prin aplicarea unui strat de Tamiya X 18 si inca un strat de Tamyia XF 1.
Ansamblarea machetei nu este 100% finalizata dar ceea ce nu am pus oricum nu se poate vedea decit cu ochiul liber. Ce lipseste si se poate vedea ar fi colimatorul pe care l-am pierdut pe undeva. Oricum este cam naspa, rau turnat si destul de sigur nici nu se va potrivii in locul alocat, asa ca voi face eu unul din scrach...
Ce nu mi-a iesit bine ( vezi ce inseamna sa pierzi din antrenament :clapping: ) a fost chiar fumul care trebuia sa fie usor curbat. Nu mi-a iesit dar am invat minte, pe viitor imi fac un sablon!
Ok, cam astea ar fi vorbele, acum pozele si sper sa va placa! Daca va place spuneti, daca nu... si asa puteti spune dar nu dati prea tare ! :lol:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#60 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 25 April 2011 - 08:00 AM

Hi prieteni,

I could not work with alclad paints....but you done it very well.. good looking NMF :clapping:

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi