My Mustang Colectia de P 51 Mustang diversi producatori construite de Tibi
#1
Postat 20 November 2009 - 11:07 PM
Dupa ce am facut un Mustang de la ICM, mi-am zis sa fac acum originalul de la Tamiya. Kitul Tamiya este mai bun in privinta potrivirii pieselor dar la detalii parca ICM este pe alocuri putin mai rafinat. Am construit macheta in acelasi fel ca si cel de la ICM, vopselele de interior fiind aceleasi. Bordul in schimb nu include fotoincizii asa cum am facut la P 51 ICM doar centurile pilotului pe care le-am fost cumparat mai demult...
Vopselele exterioare au fost majoritatea vopsele Tamyia Laquer (din spray decantate si vopsite cu aerograful). Singura gresala a fost folosirea vopselei albe care este acrilic lucios si iau trebuit 2 saptamani sa se usuce bine!
Decalurile de la Kit au fost exceptionale, multe parti curbate au putut fi modelate cu betisoare cu vata inbibate in apa fierbinte! Am folosit si putin Micro Sol dar cu apa calda a mers parca mai bine si mai repede.
La sigilarea decalurilor si a machetei am folosit lac semi lucios de la Gunze Sangyo ( B 502).
Macheta are si doua hibe, dar va las pe voi sa le descoperiti!
Cam asta ar fi cu Mustangul P 51 D Tamiya.
#5
Postat 21 November 2009 - 10:28 PM
BRAVO
Spor si numai bine
PS-poate ne spui tu pana la urma ce hibe sunt
Aceasta postare a fost editata de axor: 21 November 2009 - 10:29 PM
#9
Postat 02 March 2010 - 07:42 PM
Sa pus putin praful pe acest topic, dar astazi reusesc sa-l sterg si ai dau putin lustru!
Am reusit sa termin primul Mustang dintr-o mica serie de 3. Dar nu va dura mult pina prezint si al doilea Mustang care cred ca va fi gata saptamana viitoare.
Deci noul Mustang, este un F 6C, o varianta de recunoastere, dar care a fost folosit cu succes si in lupta. Din pacate, fotografii cu avionul original am numai unul singur, cu toate ca am tot sapat pe net, m-am capatuit cu o gramada de informatii despre Mustang-uri, acest avion apare numai intr-un singur loc, cu o singura fotografie. Cu toate astea, m-am hotarit sa-l fac pentru faptul ca aveam decalurile de la Aero Master si mi-am propus sa incerc ceva nou mie, sa vad daca sunt in stare.
Pentru acest mic proiect, nu am vrut sa cumpar machete scumpe, daca le busesc nu ma costa mult. Deci am exclus Tamiya, dar mi-am propus sa cumpar doua machete ICM care cu toate ca sunt cam strimbe, cu putina ambitie le scoti cum trebuie. Zis si facut, am cumparat un Kit P 51 B/C si unul de P 51 D.
Singura diferenta mare intre un P 51 B/C si acest F 6C este partea din spate al fuselajului , mai exact prelungirea ampenajului vertical, in rest exteriorul este in cea mai mare parte identic. Puteam sa rezolv acest lucru si altfel, dar veti vedea peste ceva timp dece am ales aceasta varianta! Diferentele sunt in interior, aceste avioane fiind dotate cu mai multe aparate de fotografiat. Am incercat sa reproduc macar orificiile acestor camare pe partile laterale al fuselajul ( dupa aripa). Unele variante au avut aparate de fotografiat si in spatele pilotului, in zona aparatului radio, totusi dupa informatiile subtiri furnizate de Aero Master nu reiesea nimic clar, asa ca nu m-am mai incumetat sa fac ceva acolo.
O mica probleme am avut cu suportul scaunului care nu a fost livrat cu kit-ul, efectiv lipsea de pe culee, dar pina la urma l-am facut eu si mi-a iesit foarte bine.
Singurele fotoincizii folosite sunt centurile de siguranta Eduard, eu le-am pus dar trebuie sa te straduiesti sa le vezi! Bordul este cel original, vopsit in negru mat iar instrumentele le-am scos in evidenta prin drybrushing.
Macheta a fost vopsita cu grund gri apoi alb, am avut la fiecare etapa cite ceva de corectat. Culmea era ca anumite zgirieturi sau lovituri ce le incaseaza kit-urilein fabrica nu le-am vazut imediat, ma tot trezeam cu cite ceva nou...
Pentru cei interesati vopselele folosite sunt Tamiya AS 12 Bare Metal Silver, TS 14 Gloss Black, XF 62 Oliv Drab, XF 1 Matt Black si Gunze Sangyo Interior Green H 58 si Revell 91 email . Lacurile folosite Tamiya X 22 ( un singur strat subtire ) si Gunze Sangyo B 502 Semi Gloss pentru sigilarea decalurilor. Absoult toate vopselele au fost diluate cu diluantul Gunze Mr. Color Thinner (inclusiv Revell!).
Pentru scoaterea in evidenta a panourilor am folosit din nou trucul cu vopsea Aqua Revell negru si maro diluate cu multa apa si putin detergent de vase, invatat aici pe forum si prezentat de cartula!
Ok, va las ca vorba multa saracia omului, sper sa va placa macheta!
#11
Postat 02 March 2010 - 07:59 PM
Inca ceva... Ai montat rezervoarele pe suporturile de bombe... Alea nu aveau ce cauta acolo. "moatele" alea de pe pilon erau suportii pentru rezervoarele suplimentare. In capete aveau cate un surub pentru stabilizarea rezervorului.
Suportii pentru bombe erau montati DOAR pentru bombe.
#13
Postat 02 March 2010 - 08:38 PM
cartula, la 2 Mar 2010, 19:59, a spus:
Cartula eu nu te contrazic cu camerele din spatele pilortului, dar nu am avut referinte bune, asa ca nu l-am facut. Dar cele din lateral sunt desenate pe instructiunile Aero Master, eu le-am reprodus. Am spus ca nu am poze cu acest avion, cu un alt F 6 C am gasit si are camerele laterale. Aici m-am gindit la un compromis! Asa a iesit.
cartula, la 2 Mar 2010, 19:59, a spus:
Suportii pentru bombe erau montati DOAR pentru bombe.
Aici nu te inteleg ce vrei sa spui.
Este drept ca este un Mustang restaurat dar uite aici o poza si exact asa este reprodus si de mine.
vlad, la 2 Mar 2010, 20:12, a spus:
Acum e tārziu dar la următorul, dacă a tot īn aluminiu īcearcă vopsirea de care am vorbit. Sunt convins că īţi va ieşi foarte frumos
Va multumesc Romulus si Vlad!
@ Vlad - M-ai facut curios cu trucul asta, dar am sa-l incerc altadata, acum toate trei au trecut de faza argintie. Eventual cind fac macheta Spirit of St. Louise...
#14
Postat 02 March 2010 - 08:40 PM
In genere, exista camera ventrala (sau macar portul). Camerele laterale au fost in spatele pilotului (ca era cel mai simplu). Insa, odata cu aparitia F-6D, si imposibilitatea de a mai monta camera oblica in cockpit, s-a ajuns la solutia montarii camerei laterale desupra celei ventrale, in fuselaj.
Oricum, deschizatura camerei nu arata asa, cu sticla in plan vertical. Era sticla optica speciala, si era paralela cu sticla obiectivului..
Vezi o poza aici: http://www.aero-web.org/database/aircraft/...age.htm?id=7786
#20
Postat 02 March 2010 - 10:24 PM
wurger, la 2 Mar 2010, 22:11, a spus:
Se vede ca esti perfectionist la finishuri.
Felicitari si sper sa-ti vezi visul cu ochii.
Multumesc wurger, ma straduiesc sa finisez machetele cit mai bine. Dar nu este usor si am un dusman comun tuturor - scamele si praful...
DGDaniel, la 2 Mar 2010, 22:14, a spus:
Ma bucur ca iti place , si sper sa iti placa si cel care urmeaza sa iasa