Am o serie de intrebari legate de modul de inscriptionare al vehiculelor germane in timpul ww2
1.Marcajul de greutate de pe portiere; ce contine, este permanent, ce categorii de vehicule il afiseaza?
2.Autovehiculele din Rohlbahn; ce incriptionari tactice aveau, ce alte marcaje distincte,poze?
3.Camioanele militare afisau sau nu,ca in toate filmele, crucea pe portiere?
4.Feldgendarmerie. Inscriptionare tactica; nr de inmatriculare (wh,ss sau specific?)
5.Inmatriculare remorci. Aveau nr de inmatrriculare acelasi cu camionul sau diferit? alte inscriptionari specifice?
Astept sa ma lamuriti
deasemenea multumesc in avans pt poze ,linkuri eventual manual cu reguli.
Pagina 1 din 1
INSCRIPTIONARI VEHICULE WH Intrebare
#2
Postat 16 November 2009 - 11:56 PM
.-----Camioanele militare afisau sau nu,ca in toate filmele, crucea pe portiere?----------- Salut Modelfan. Raspund (foarte sumar) aici ca e cel mai usor . Din cate stiu eu , camioanele de productie germana sau cele produse de aliatii nemtilor si folosite de armata germana ( ex camioane italienesti )--nu . Doar marcajul " de greutate "si dupa caz emblema unitatii sau corpului de armata ( de ex. Afrika Korps ),etc . Uneori , ca insemn de recunoastere aeriana aveau vopsita svastica ( cu alb) pe capota sau pe cabina , sau insemnul WH sau WL pe bot sau aripile rotilor din fata (am vazut asta pe camioane produse de aliatii nemtilor si uneori capturi sovietice ). Cu totul altfel stateau lucrurile cu camioanele provenite din capturi ( in special teatrele din Afrika , Tunisia , Italia / mai rar Normandia sau Rusia). Acestea afisau cruci / svastici pe portiere , pe capota , chiar si pe prelata de toate marimile sau stilurile .
#3
Postat 17 November 2009 - 03:19 AM
1. Marcajele de greutate erau folosite pentru sistemul feroviar, deci pentru aproape toate clasele de vehicule (tancurile grele par sa fi fost exceptia). Au fost variatiuni de marime si continut, dar in general un astfel de marcaj continea denumirea vehiculului (kfz/sdkfz nr. ...), masa maxima admisa, masa vehiculului gol (in kg sau tone) si clasa de incarcare pentru transportul feroviar. De obicei la tancuri era mai simplu marcajul, uneori doar denumirea si clasa de incarcare. Marcajele erau aplicate din fabrica si erau de obicei acoperite de camuflaj si de cele mai multe ori neaplicate din nou.
2.Prin vehicule din Rohlbahn cred ca te referi la coloanele logistice. Insemnul tactic era o linie verticala cu un cerculet in capatul de sus sau doua linii paralele orizontale. Acestea se suprapuneau cu alte insemne care simbolizau gradul de motorizare (de obicei 2 cerculete - motorizat), uneori un dreptunghi (care teoretic simboliza infanteria) sau capacitatea de transport in tone a coloanei. Camioanele mai aveau la inceputul razboiului indicatorul de latime - cele doua benzi albe- sau distanta minima care trebuia respectata in partea din spate in metri (Abstand ...). Triunghiul de pe cabina indica daca respectivul camion tracteaza o remorca (cand era ridicat)
3. Nu sunt sigur. A fost o oarecare variatie cand vine vorba de cruci, dar portierele erau cam singurul loc unde le puteau pune... Cand vine vorba de material de captura (beute...) lucrurile stau altfel. In cazul masinilor capturate de curand crucile erau mai multe si mai mari, avand in vedere multimea de nemti trigger happy care trageau mai mult dupa silueta unui vehicul decat dupa marcaje. Se folosea uneori chiar si zvastika. Daca exista timp, respectivele masini primeau camuflaj german si numere de inmatriculare regulamentare.
4. Versiunea timpurie (pana prin '43): insemnul infanteriei motorizate (un dreptunghi cu ...2 roti) inauntrul caruia era un semn de circulatie stilizat (un bat cu un cerc negru solid inclinat spre dreapta) si deasupra dreptunghiului un alt bat cu un cerc gol si un ~ spre dreapta de la cerc. Varianta tarzie este doar insemnul infanteriei motorizate cu semnul de circulatie redus la o simpla diagonala (in aceiasi directie ca si semnul de circulatie de la varianta timpurie.)
5. Nu stiu....
2.Prin vehicule din Rohlbahn cred ca te referi la coloanele logistice. Insemnul tactic era o linie verticala cu un cerculet in capatul de sus sau doua linii paralele orizontale. Acestea se suprapuneau cu alte insemne care simbolizau gradul de motorizare (de obicei 2 cerculete - motorizat), uneori un dreptunghi (care teoretic simboliza infanteria) sau capacitatea de transport in tone a coloanei. Camioanele mai aveau la inceputul razboiului indicatorul de latime - cele doua benzi albe- sau distanta minima care trebuia respectata in partea din spate in metri (Abstand ...). Triunghiul de pe cabina indica daca respectivul camion tracteaza o remorca (cand era ridicat)
3. Nu sunt sigur. A fost o oarecare variatie cand vine vorba de cruci, dar portierele erau cam singurul loc unde le puteau pune... Cand vine vorba de material de captura (beute...) lucrurile stau altfel. In cazul masinilor capturate de curand crucile erau mai multe si mai mari, avand in vedere multimea de nemti trigger happy care trageau mai mult dupa silueta unui vehicul decat dupa marcaje. Se folosea uneori chiar si zvastika. Daca exista timp, respectivele masini primeau camuflaj german si numere de inmatriculare regulamentare.
4. Versiunea timpurie (pana prin '43): insemnul infanteriei motorizate (un dreptunghi cu ...2 roti) inauntrul caruia era un semn de circulatie stilizat (un bat cu un cerc negru solid inclinat spre dreapta) si deasupra dreptunghiului un alt bat cu un cerc gol si un ~ spre dreapta de la cerc. Varianta tarzie este doar insemnul infanteriei motorizate cu semnul de circulatie redus la o simpla diagonala (in aceiasi directie ca si semnul de circulatie de la varianta timpurie.)
5. Nu stiu....
#4
Postat 17 November 2009 - 09:46 PM
Danu, la 17 Nov 2009, 03:19, a spus:
1. Marcajele de greutate erau folosite pentru sistemul feroviar, deci pentru aproape toate clasele de vehicule (tancurile grele par sa fi fost exceptia). Au fost variatiuni de marime si continut, dar in general un astfel de marcaj continea denumirea vehiculului (kfz/sdkfz nr. ...), masa maxima admisa, masa vehiculului gol (in kg sau tone) si clasa de incarcare pentru transportul feroviar. De obicei la tancuri era mai simplu marcajul, uneori doar denumirea si clasa de incarcare. Marcajele erau aplicate din fabrica si erau de obicei acoperite de camuflaj si de cele mai multe ori neaplicate din nou.
2.Prin vehicule din Rohlbahn cred ca te referi la coloanele logistice. Insemnul tactic era o linie verticala cu un cerculet in capatul de sus sau doua linii paralele orizontale. Acestea se suprapuneau cu alte insemne care simbolizau gradul de motorizare (de obicei 2 cerculete - motorizat), uneori un dreptunghi (care teoretic simboliza infanteria) sau capacitatea de transport in tone a coloanei. Camioanele mai aveau la inceputul razboiului indicatorul de latime - cele doua benzi albe- sau distanta minima care trebuia respectata in partea din spate in metri (Abstand ...). Triunghiul de pe cabina indica daca respectivul camion tracteaza o remorca (cand era ridicat)
3. Nu sunt sigur. A fost o oarecare variatie cand vine vorba de cruci, dar portierele erau cam singurul loc unde le puteau pune... Cand vine vorba de material de captura (beute...) lucrurile stau altfel. In cazul masinilor capturate de curand crucile erau mai multe si mai mari, avand in vedere multimea de nemti trigger happy care trageau mai mult dupa silueta unui vehicul decat dupa marcaje. Se folosea uneori chiar si zvastika. Daca exista timp, respectivele masini primeau camuflaj german si numere de inmatriculare regulamentare.
4. Versiunea timpurie (pana prin '43): insemnul infanteriei motorizate (un dreptunghi cu ...2 roti) inauntrul caruia era un semn de circulatie stilizat (un bat cu un cerc negru solid inclinat spre dreapta) si deasupra dreptunghiului un alt bat cu un cerc gol si un ~ spre dreapta de la cerc. Varianta tarzie este doar insemnul infanteriei motorizate cu semnul de circulatie redus la o simpla diagonala (in aceiasi directie ca si semnul de circulatie de la varianta timpurie.)
5. Nu stiu....
2.Prin vehicule din Rohlbahn cred ca te referi la coloanele logistice. Insemnul tactic era o linie verticala cu un cerculet in capatul de sus sau doua linii paralele orizontale. Acestea se suprapuneau cu alte insemne care simbolizau gradul de motorizare (de obicei 2 cerculete - motorizat), uneori un dreptunghi (care teoretic simboliza infanteria) sau capacitatea de transport in tone a coloanei. Camioanele mai aveau la inceputul razboiului indicatorul de latime - cele doua benzi albe- sau distanta minima care trebuia respectata in partea din spate in metri (Abstand ...). Triunghiul de pe cabina indica daca respectivul camion tracteaza o remorca (cand era ridicat)
3. Nu sunt sigur. A fost o oarecare variatie cand vine vorba de cruci, dar portierele erau cam singurul loc unde le puteau pune... Cand vine vorba de material de captura (beute...) lucrurile stau altfel. In cazul masinilor capturate de curand crucile erau mai multe si mai mari, avand in vedere multimea de nemti trigger happy care trageau mai mult dupa silueta unui vehicul decat dupa marcaje. Se folosea uneori chiar si zvastika. Daca exista timp, respectivele masini primeau camuflaj german si numere de inmatriculare regulamentare.
4. Versiunea timpurie (pana prin '43): insemnul infanteriei motorizate (un dreptunghi cu ...2 roti) inauntrul caruia era un semn de circulatie stilizat (un bat cu un cerc negru solid inclinat spre dreapta) si deasupra dreptunghiului un alt bat cu un cerc gol si un ~ spre dreapta de la cerc. Varianta tarzie este doar insemnul infanteriei motorizate cu semnul de circulatie redus la o simpla diagonala (in aceiasi directie ca si semnul de circulatie de la varianta timpurie.)
5. Nu stiu....
multumesc ptr informatii
eram nelamurit pt ca in toate filmele toate vehiculele sunt inscriptionate cu cruci,iar in pozele de epoca nu.
din ceea ce spui inseamna ca un vehicul in culori de camuflaj nu prea mai poarta inscriptionarea de greutate.
Feldgendarmerie separat de semnul tactic poarta si insemnul de divizie?
existau formatiuni care nu erau integrate vreunui rgt sau divizie?
#5
Postat 26 November 2009 - 06:17 PM
modelfan, la 16 Nov 2009, 10:30, a spus:
Am o serie de intrebari legate de modul de inscriptionare al vehiculelor germane in timpul ww2
1.Marcajul de greutate de pe portiere; ce contine, este permanent, ce categorii de vehicule il afiseaza?
2.Autovehiculele din Rohlbahn; ce incriptionari tactice aveau, ce alte marcaje distincte,poze?
3.Camioanele militare afisau sau nu,ca in toate filmele, crucea pe portiere?
4.Feldgendarmerie. Inscriptionare tactica; nr de inmatriculare (wh,ss sau specific?)
5.Inmatriculare remorci. Aveau nr de inmatrriculare acelasi cu camionul sau diferit? alte inscriptionari specifice?
Astept sa ma lamuriti
deasemenea multumesc in avans pt poze ,linkuri eventual manual cu reguli.
1.Marcajul de greutate de pe portiere; ce contine, este permanent, ce categorii de vehicule il afiseaza?
2.Autovehiculele din Rohlbahn; ce incriptionari tactice aveau, ce alte marcaje distincte,poze?
3.Camioanele militare afisau sau nu,ca in toate filmele, crucea pe portiere?
4.Feldgendarmerie. Inscriptionare tactica; nr de inmatriculare (wh,ss sau specific?)
5.Inmatriculare remorci. Aveau nr de inmatrriculare acelasi cu camionul sau diferit? alte inscriptionari specifice?
Astept sa ma lamuriti
deasemenea multumesc in avans pt poze ,linkuri eventual manual cu reguli.
Salutare, Cristi. Căutând, bineînţeles altceva, am dat peste niste poze cu remorci. Unele dintre ele, cele mai măricele, erau înmatriculate, numărul de înmatriculare era diferit de cel al vehiculului.
#6
Postat 02 January 2010 - 12:59 PM
Cate ceva despre Inscriptionarea blindatelor germane aici: http://germandressda...nzer%20Menu.htm
Arata acest topic
Pagina 1 din 1