Am inceput acum multa vreme constructia catorva nave comerciale si de cercetare, prim aprezentata fiind Smit Houston. Cea de a doua in constructie a fost Savannah, a carei definitivare a stagnat considerabil, avand probleme inexplicabile la un moment dat la vopsirea ei.
Kitul este produl de Revell, eu spun ca e un kit frumos. Din pacate pozele de la debutul constructiei nu mai sunt disponibile. Ceea ce mi-a placut a fost multitudinea de detalii constructive si de vopsire a reactorului nuclear (nava fiind din cate stiu eu prima nava comerciala dotata cu un astfel de mijloc de propulsie), in pofida faptului ca acest reactor nu mai este vizibil ulterior.
Am spus ca au fost probleme de vopsire, pentru ca desi macheta a fost degresata corespunzator cu detergenti si cu alcool, s-a dat un primer, la extragerea benzii de mascare a sarit din vopsea. Parca nu s-a lasat nicicum (m-am convins inca odata ca asa dupa cum pofta vine mancand, in modelism experienta este totul). Culmea a fost ca am avut exfolieri de vopsea chiar si la aplicarea de vopsea spray, care din ce am constatat este una dintre cele mai robuste dion acest punct de vedere.
Cateva imagini ale modelului finalizat, cu o mica incercare de wheatering, destul de nereusita. Nu am incercat mai mult, dar este un inceput. Planuiesc exersarea acestor tehnici mai in detaliu in constructia unui T34 in tandem cu un prieten pasionat si el de modelism.
Alte imagini.
Pagina 1 din 1
Savannah
#2
Postat 06 November 2009 - 10:02 AM
Nava are linii frumoase.
Nu am vazut originalul dar in momentul de fata cablurile mi se par un pic cam groase pentru dimensiunile ei.
Ma bucura sa vad ca mai apar si subiecte civile pe aici ca sa mai diminuam senzatia de belicozitate (exista cuvantul asta ?!).
Incearca sa faci scurgerile de diverse (cum ar fi aia de la ancora) putin mai transparente si mai pierdute spre final. Incearca cu pigmenti sau cu farduri. Eu am facut asa ceva si cu acuarele. Dupa ce dai lacul final nu o sa mai fie in pericol sa se stearga.
Nu am vazut originalul dar in momentul de fata cablurile mi se par un pic cam groase pentru dimensiunile ei.
Ma bucura sa vad ca mai apar si subiecte civile pe aici ca sa mai diminuam senzatia de belicozitate (exista cuvantul asta ?!).
Incearca sa faci scurgerile de diverse (cum ar fi aia de la ancora) putin mai transparente si mai pierdute spre final. Incearca cu pigmenti sau cu farduri. Eu am facut asa ceva si cu acuarele. Dupa ce dai lacul final nu o sa mai fie in pericol sa se stearga.
#3
Postat 06 November 2009 - 11:12 AM
Ok,
mersi pentru sfaturi.
O sa renunt la a mai folosi ata chiar cea livrata in kit, si o sa ma orientez (dupa sfatul lui Z-mare din alt topic) catre firul de pescuit. Oricum cred ca se va comporta mai bine pe o macheta din plastic.
Cel putin nu se va scamosa si va avea o linie "continua".
mersi pentru sfaturi.
O sa renunt la a mai folosi ata chiar cea livrata in kit, si o sa ma orientez (dupa sfatul lui Z-mare din alt topic) catre firul de pescuit. Oricum cred ca se va comporta mai bine pe o macheta din plastic.
Cel putin nu se va scamosa si va avea o linie "continua".
#4
Postat 06 November 2009 - 08:22 PM
Frumoasa nava si imi place cum ti-a iesit. Iti dau dreptate in ceea ce priveste vopseaua spray, si mie mi se pare ca e foarte robusta. De asta ma mir ca s-a exfoliat. Ce primer ai folosit? Acum depinde cat de mare sunt zonele exfoliate, mici "accidente" sunt inevitabile. Eu pentru weathering folosesc mult uleiuri, mai ales la nave. Au tendinta sa arate un usor luciu, ceea ce pentru coca unui vas aflat in permanenta in contact cu apa, nu e chiar rau. Aplica-le discret, in general, desi depinde mult de proiect si ce vrei sa reproduci. Sa ai spor!
Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 06 November 2009 - 08:23 PM
#5
Postat 08 November 2009 - 12:37 AM
Degrelle, la 6 Nov 2009, 20:22, a spus:
Frumoasa nava si imi place cum ti-a iesit. Iti dau dreptate in ceea ce priveste vopseaua spray, si mie mi se pare ca e foarte robusta. De asta ma mir ca s-a exfoliat. Ce primer ai folosit? Acum depinde cat de mare sunt zonele exfoliate, mici "accidente" sunt inevitabile. Eu pentru weathering folosesc mult uleiuri, mai ales la nave. Au tendinta sa arate un usor luciu, ceea ce pentru coca unui vas aflat in permanenta in contact cu apa, nu e chiar rau. Aplica-le discret, in general, desi depinde mult de proiect si ce vrei sa reproduci. Sa ai spor!
Am utilizat un primer auto, nededicat modelismului, culmea de acelasi tip cu vopseaua la spray. Exfolioerea nu a fost masiva, s-a produs la dezlipirea benzii de mascare, dar este destul pentru a necesita corectie.
In conditii de bloc este destul de dificil de a lucra cu vopseaua la spray, chiar si cu aerograful nu este intotdeauna o fericire, sunt pe care de a confectiona o cutie de vopsire cu ventilatie fortata, va mai dura un pic insa.
De aceea lacuirea si vopsirea cu spray o fac intr-un garaj sau afara, lucru mai nasol iarna, dar asta e.
Ca fapt divers, am aplicat cu aerograful si un enamel pe coca, la vopsire s-a comportat perfect, nu s-a exfoliat, problema a fost ca pe strada mea (ca peste tot aproape) este foarte mult praf, asa ca lasand coca sa se usuce pana dimineata am avut surpriza sa am aderente ale firelor de praf . Am spalat si am folosit acrilic.
Recunosc ca wheateringul a iesit foarte prost, fiind prima incercare nici nu m-am asteptat la cine stie ce.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1