Forum Machete,Modelism,Hobby: Ilyushin Il-28 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ilyushin Il-28

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 05 November 2009 - 11:38 PM

Salutare tuturor.
Desi nu sunt un fan declarat al zburatoarelor, am inceput lucrul la cateva kituri de avioane si elicoptere din motive obiective si subiective.
Un motiv subiectiv ar fi ca sunt incantat de aproape orice masinarie cu motor, din punct de vedere al modelismului, in toate formele sale. unul obiectiv ar fi ca am mai multe machete cumparate de prin magazine inainte de a deveni pasionat de comertul online.
Declar din start ca sunt machete facute fara mari pretentii, la nivel de incepator. Daca voi avansa in timp ca si calitate a modelelor va fi ok, daca nu ramane placerea inerenta a constructiei.

Fara prea multe cuvinte.
Cateva cuvinte despre avion.
Este un bombardier dezvoltat de rusi dupa razboi, fiind utilizat insa si de multe alte tari ale pactului estic, inclusiv de Romania, din cele citite intr-o carte care trateaza acest bombardier.
Au fost fabricate mai multe versiuni ale acestui bombardier.
IL 28 bombardier cu trei locuri
Il 28 D de lunga distanta cu aplicatie nucleara
Il 28 U pentru antrenamente
Il 28 A pentru determinari atmosferice
Il 28 REB dedicat razboiului electronic
Il 28 RTR pentru recunoastere electronica
Il 28 P varianta civila
Il 28 R recunoastere tactica
Mai existau variantele S si T mai putin utilizate

Date tehnice:
lungime 17.6 m
anvergura 21.5 m
inaltime 6.7 m
motorizare doua reactoare de tip Klimov

Kitul achizitionat de mine este unul de la Trumpeter.
Iata cateva imagini ale avionului real (de fapt desene din manualul care trateaza acest tip de avion).

Dupa asamblare, chituire, slefuire cu problemele inerente mie la transparenta cupolelor :lol: am incercat o schema de culoare indicata de trumpeter.
Dupa mai multe incercari, a unor esecuri datorate si problemelor de vospire, am renuntat dupa cum se va vedea incercand o altfel de schema de culoare ce mi s-a parut mai apropiata de realitate.
Catev aimiagini ale incercarilor de vopsire initiale.

Am astupat locasurile rotilor, al trapei de transport cu plastelina, pentru a evita contaminarea in timpul vopsirii exterioare.
Pentru cupole am folosit un produs similar maskolului, un cauciuc lichid de protectie.

A doua vopsire s-a bazat pe o nuanta de baza albastru argintiu, cu modele de camuflaj de culoare gri. Acestea mi-au iesit prea inchise, trebuia sa obtin din ceea ce am vazut pe desene o nuanta de gri argintiu mai deschis.

Cateva imagini (observ ca prbabil datorita intervalului mic intre postari toate imaginile sunt alturate).

Am confectionat un soclu din polistiren, din dorinta de a expune si tipurile de incarcaturi care pot fi utilizate optional.
Dupa lacuire si aplicarea decalurilor am lipit macheta pe soclu.

Aici am si cateva intrebari pentru cei mai experimentati ca mine.
Centrul de greutate determina ca avionul sa aiba o pozitie bizare. Puteam sa il conving sa stea in pozitie orizontala daca lipeam si roata din fata, dar am renuntat pentru a obtine o postura mai dinamica a machetei. Intrebarea ar fi: se practica adaugarea unor contragreutati daca este cazul pentru echilibrare?

De asemenea am folosit ata neagra ce nu arata prea bine, mai ales ca am lacuit ulterior lipirii ei.
A doua intrebare vine inerent: se foloseste de regula ata (montata mai cu talent) sau se prefera sarma de diametru corespunzator?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Il01.jpg
  • Imagine atasata: Il02.jpg
  • Imagine atasata: Il03.jpg
  • Imagine atasata: Il04.jpg
  • Imagine atasata: Il05.jpg
  • Imagine atasata: Il07.jpg
  • Imagine atasata: Il08.jpg
  • Imagine atasata: Il06.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0221.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0223.jpg
  • Imagine atasata: IMG_02191.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0372.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0374.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0375.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0378.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0380.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0381.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0384.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0387.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0390.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0392.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0393.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0394.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0395.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0397.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0398.jpg


#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 06 November 2009 - 09:58 AM

Arata foarte fain! Poate la cauciucuri ar fi trebuit sa matuiesti putin negrul! In rest :lol:

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 November 2009 - 10:12 AM

Citeaza

Am astupat locasurile rotilor, al trapei de transport cu plastelina
Nu mai folosi plastelina, e unsuroasa si o sa ai probleme! Foloseste patafix sau curpapir umed ori servetel, de asemenea umezit.

Citeaza

Acestea mi-au iesit prea inchise, trebuia sa obtin din ceea ce am vazut pe desene o nuanta de gri argintiu mai deschis.
Nu te mai lua dupa desenele de pe cutie, acele culori sunt 90% eronate! Il-28 este metalic, deci trebuie vopsit in aluminiu. Pentru camuflajul in doua culori trebuie sa consulti documentatia, ca sa vezi exact ce culori s-au folosit!

Citeaza

se practica adaugarea unor contragreutati daca este cazul pentru echilibrare?
Musai si obligatoriu! Avioanele WWII sau moderne, pe sitem cu roata in bot, au, 99% din cazuri, nevoie de echilibrate, altfel stau "pe coada". Uneori, in prospectul ce le insoteste, este indicata greutatea si pozitia ei. Din experienta stiu ca aceste indicatii sunt cam aiurea. (am avut un avion in care imi spuneau sa pun, in bot, nu stiu cite zeci de grame. Locul era asa de mic incit, sa fi folosit uraniu, si tot nu puteam echilibra macheta!)
Pentru echilibrare zic sa faci asa:
- asamblezi, la rece macheta. (adica o lipesti cu scoci). Pui pe ea tot ce e in spatele trenului de aterizare principal (ampenaje, tunuri, nacele etc);
- bagi niste scobitori (daca se poate) in locul trenului de aterizare. Daca nu, marchezi, pe extrados, locul cu un creion;
- vezi unde ai loc sa pui greutatile (bot, sub cocpit, motoare etc). Acest loc trebuie sa fie cit mai departe posibil de punctul de sprijin (jambe) pentru ca sa poti pune o greutate cit mai mica.
- din plumb, tai o bucata, ochimetric, si o pui, pe deasupra, in locul respectiv. Daca macheta cade in bot "cam tare" mai usurezi bucata, daca nu cade, mai adaugi plumb. Greutatea e buna cind macheta, pusa pe scobitori sau un suport subtire, montat in dreptul semnelor, sta ferm in bot. Unii recomanda alice de plumb. Nu prea e rentabil, mai ales cind locul unde trebuie puse e mic si greutatea mare, deoarece volumul este cupat doar in proportie de 60 - 70% de plumb, restul e aer sau lipici.
- dupa ce afli greutatea corecta, cu un ciocanel mai mic, bin batere, ii dai forma ca sa intre in locasul ales.
- lipeste greutatea acolo, folosindu-te de bucati de stiren sau lipici bicomponent. Nu folosi lipici pentru plastic. Deoarcece acesta e necesar in cantitati mari, in timp, iti va ataca plasticul pe dinauntru si va deforma macheta.
- la final, montind partile din fata jambelor (cupola, tunuri, roata de bot, radare etc) pozitia normala a avionului va fi intarita.

Citeaza

se foloseste de regula ata
In machetism nu se foloseste ata decit cu mici exceptii. Se folosete firul de nylon de pescuit de diametru corespunzator, fir de par, animal sau uman, fir de otel sau nichelina, fire de stiren trase la cald. Firele de cupru sint foarte plastice si, in timp, se lasa.
Atentie la chituirea si slefuirea zonelor de lipire (semifuselaje, incastrare aripa, etc).
Inca o data, nu mai folosi plastelina, las aurme de grasime. Cauta pe la magazinele de birotica, Patafix. Acesta e ca si plastelina, dar nu lasa urme de grasime. http://www.cartula.r...deziv-t928.html

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 06 November 2009 - 11:05 AM

Z-mare,
multumesc pentru sfaturi.
Ca de obicei la obiect, utile si izvorate din profesionalism.

Acuma, ca sa fiu sincer cu vopsitul, treaba a stat cam asa. Initial am vrut sa plec de la desenele de pe cutia kitului, dar am intampinat dificultatile despre care am vorbit, mai ales la zonele semicirculare de pe motoare.
Ulterior am facut rost de cartea in format pdf care trateaza acest avion, unde in lipsa unei rezolutii foarte bune, am mers pe ideea unui gri care dupa parerea mea vira in albastru ca si culoare generala, petele de camuflaj fiind realizate cu un gri foarte deschis, aproape argintiu (in carte). Mai exista acolo si o varianta exotica, cu nuante de maro, la care am renuntat.

O sa tin cont de toate parerile, si voi incerca sa-mi imbunatatesc tehnica.
In lipsa de talent, voi marsa pe cantitate (incercarea de a obtine experienta prin cat mai multe kituri asamblate).

#5 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2009 - 07:08 PM

Remarc faptul ca ai urmarit cu grija niste tehnici uzuale. Chiar daca de data asta rezultatl n-a fost perfect, exercitiul va face sa nu ai probleme.
Incearca sa urmaresti o schema de vopsire clara. Ai consumat ceva timp pentru documentare, dar nu ai aplicat strict ce ai aflat (schema dupa care e "dat" verdele pare bizara pe ici, pe colo - continuitatea intre aripa si motor, zonele de intrados).
Prezentarea e interesanta.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 06 November 2009 - 07:09 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi