Forum Machete,Modelism,Hobby: Figurine Heinkel H111 H6(Italeri) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Figurine Heinkel H111 H6(Italeri)

#1 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2009 - 07:25 AM

Buna ziua,

Mentionez ca sunt la prima mea macheta (cea din titlu') si am o mica dilema,nu referitoare la constructie(momentan :lol: ) cat la cateva figurine(si alte piese mai mici) care sunt prezente in cutie dar in scheme mi se spune "parts not for use".Ok,mesajul este clar dar totusi ma bate gandul sa le inglobez in macheta(figurinele).Intrebarile mele sunt:A-ti patit si voi asa ceva?Credeti ca vor da bine daca le inserez?In general in machetele de avioane se folosesc figurine?Va multumesc pentru rabdare!

#2 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 31 October 2009 - 11:05 AM

Salut si bun venit in lumea machetistilor!

Poti folosi figurile daca vrei, nu este nici o problema, figurinele de la He 111 incap si in cabina, am si eu o macheta (rupta acum si pe care fac teste) de he 111 italeri in care am figurinele inauntru

Aceasta postare a fost editata de norbi: 31 October 2009 - 11:06 AM


#3 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 31 October 2009 - 06:27 PM

In general aceste figurine sunt de calitate slaba sau cel mult medie, ca si expresivitate, naturalete, pozitii, etc.
De aceea multi machetisti experimentati prefera sa finalizeze avionul cu carlinga/cockpit-ul gol, fara piloti/figurine.
Pana la urma, este o chetsiune de gust si preferinte personale.
Fa asa cum iti place tie ...

#4 Useril este offline   Radu161 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Bucuresti/Arad

Postat 31 October 2009 - 08:41 PM

Am si eu exact aceeasi macheta. (inca nemontata :( )
Si mai tare e ca scrie mare pe cutie "Figures not included"

#5 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2009 - 05:52 PM

Multumesc mult pentru sfaturi,cred ca pana la urma am sa optez pentru carlinga goala.Am sa sa revin cu ea montata si vopsita si va astept cu pareri sper eu constructive :lol:

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 November 2009 - 10:37 AM

Aici sunt de dat doua raspunsuri:
1. Figurinele pot fi incluse sau nu in cocpit. Din pacate, asa cum s-a aratat si mai sus, de multe ori aceste figurine sunt de calitate indoielnica.
Apoi, in mod normal, avionul se prezinta fara pilot(i), cu exceptia cazurilor de diorame.
2."parts not for use". Este o specificatie clara. Acele parti nu vor fi folosite, ele facind parte din alte variante ale avionului/blindatului. O firma, cind face o matrita, se gindeste si la variantele ce vor urma, de aceea este posibil ca pe aceeasi rama sa gasesti si piese pentru acea varianta, dar care la macheta prezenta nu se folosec. Ex. Kitul de IAR 80 cu tun Mauser are ambele variante pentru baia trenului de aterizare: cea normala, apropiata si cea pentru Bo-Pi, mai departata. In cazul de mai sus se va folosi varianta cu baia trenului apropiata.

#7 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2009 - 03:24 PM

Multumesc pentru raspuns Z-mare,acum daca tot v-am prins pe aici si tinand cont ca sunt la inceput de drum,v-as intreba daca dupa ce vopsesc(folosesc vopsele acrilice de la Valejo) pot aplica un lac peste macheta?si daca da ,decalul se aplica dupa lacuire?

#8 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 03 November 2009 - 03:58 PM

Salut Blondu

Ordinea ar fi cam asta :
1. Montaj (unele piese necesita vopsire obligatorie inaintea montarii/pozitionarii pe ansamblul machetei)
2. Vopsire
3. Lac lucios
4. Decaluri
5. Lac mat/semimat, in functie de aparatul reprezentat, scara, preferinte personale, etc.

Eu as recomanda sa nu sari peste pasul 3, raportat la aplicarea decalurilor, in caz contrar risti sa ai pete inestetice de aer sub filmul transparent.
Pasul 5 e necesar pentru sigilarea decalurilor pe macheta, sau (cum am aratat la respectivul pas) in functie de macheta reprezentata.

Si, da, poti aplica atat lac acrilic mat/lucios la ambele operatiuni (pasul 3 si 5). Eu unul prefer sa folosesc un acrilic si ulterior unul email (sau invers), in acest mod, evitand riscul de a interfera unul cu celalalt, rezultand ceva ambiguu fata de ceea ce trebuie sa iasa la final.
O sa ti se posteze (sper) unele link-uri din forum, musai de citit !
Sa ai spor

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 November 2009 - 06:45 PM

AdiP ti-a raspuns foarte bine. Cam astea ar fi etapele. Ar mai trebui precizat ca inaite de vopsire trebuie sa speli macheta pentru a indeparta urmele de grasime, parf.
Pentru decaluri uite aici niste sfaturi: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/N-D...pe-macheta.html
Vezi ca vopselele Vallejo au uneori probleme cu aderenta la plastic. Daca folosesti masti ce trebuie "lipite" pe vopsea, e bine sa dai un strat subtire de grund inainte de a vopsi.

#10 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2009 - 04:30 PM

Buna ziua din nou,

Cand ai spus masti ce trebuiesc lipite pe vopsea sa foloseste grund la ce te-ai referit,Z-mare?(nedumerirea se refera la masti)Si apropo de vopsire daca 2 vopsele se intrepatrund pe macheta(adica ajung cu vopseaua de pe extrados peste cea de pe intrados nu pe o bucata f mare) se va forma o a treia nuanta?Referitor la camuflajul pe care o sa-l fac pentru avionul meu,este unul din linii drepte ,vindeti-mi si mie niste ponturi :lol: despre cum sa-l execut(metoda ,materiale folosite..etc)!Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

P.S Vopsirea de asamblu a avionului sa o fac cu partea ce inseamna geamuri ,montata sau nemontata?

#11 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 November 2009 - 07:18 PM

Vezi postareaBlondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:

Cand ai spus masti ce trebuiesc lipite pe vopsea sa foloseste grund la ce te-ai referit,Z-mare?


O sa incerc sa-ti raspund si eu, pana vine Z cu explicatiile mai ample si acordate cu mai multa rabdare decat mine.
Ai mai jos un exemplu de masti, folosite pentru subiectele aero :

http://www.cartula.r...erro-t2450.html


Vezi postareaBlondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:

..Si apropo de vopsire daca 2 vopsele se intrepatrund pe macheta(adica ajung cu vopseaua de pe extrados peste cea de pe intrados nu pe o bucata f mare) se va forma o a treia nuanta?


In general nu. Atentie la timpii de uscare a vopselelor pe care le folosesti, la diluanti, etc. Un raspuns amplu la ceea ce intrebi tu, nu prea isi are rostul, trebuind foarte multe de scris, raportat la multitudinea de posibilitati/combinatii din care ar putea rezulta o combinare a culorilor aplicate. Sau nu.
Cauta pe sectiunea Tehnici si vei gasi o sumedenie de raspunsuri la multitudinea intrebarilor scrise sau doar gandite.

Vezi postareaBlondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:

Referitor la camuflajul pe care o sa-l fac pentru avionul meu,este unul din linii drepte ,vindeti-mi si mie niste ponturi :lol: despre cum sa-l execut(metoda ,materiale folosite..etc)!Multumesc anticipat pentru raspunsuri!


Vopsirea in mai multe culori a unei machete, necesita diverse masti, in functie de modul de imbinare a culorilor pentru reprezentarea camuflajului, deci poti folosi banda adeziva gen Tamiya, cu aderenta suficient de slaba ca sa nu risti sa iei si vopseaua mascata de pe aparat, dupa aplicarea celei de-a doua culori ( o folosesti pentru delimitare neta-linii drepte) sau poti folosi acea "plastilina" -Patafix (recte vezi sectiunea Tehnici a forumului), Maskol (un fel de pasta cu uscare destul de rapida) care ulterior se jupoaie usor- in genul lipiciului scolar, pentru reprezentarea imbinarii gazate a doua sau mai multe culori, si asa mai departe. Pentru acordarea unor ponturi "ulterioare" din nou revin la sugestia citirii cu atentie a topicelor din sectiunea "tehnici". Inteleg ca e mult mai usor pentru tine sa intri pe acest topic si sa citesti raspunsurile dorite, insa munca pentru "mura-n gura" nu justifica scrierea unor postari lungi, care oricum au mai fost dezbatute de n'shpe mii de ori. Cauta, documenteaza-te, retine, pune in practica ce ai citit/retinut pe o macheta la care poti renunta daca ai gresit ceva, ulterior cand dai de greu, intreaba aici exact pe subiect si ti se va raspunde.
Din pacate, intrebarilor vagi si lungi, raspunsurile lamuritoare de cele mai multe ori nu prea se justifica. Vezi partea cu "mura-n gura".

Vezi postareaBlondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:

P.S Vopsirea de asamblu a avionului sa o fac cu partea ce inseamna geamuri ,montata sau nemontata?

Depinde de aparatul la care lucrezi, la cele mai multe insa, e bine sa vopsesti interiorul ramelor inainte, ulterior lipesti cupola (adicatelea carlinga=geamuri) la locul ei, maschezi zonele transparente cu unul din produsele mai sus exemplificate (cu exceptia patafix), si vopsesti ansamblul. Ulterior vopsirii dai jos "masca" de pe cupola, aplici lac lucios, pui decalurile, dupa uscare treci peste toata macheta cu lac mat, semimat, lucios, in functie de macheta reprezentata.

Alte subiecte obligatoriu de citit si retinut :
http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html
http://www.cartula.r...sa-de-bord.html
http://www.cartula.ro/forum/acril-combinat...mail-t2333.html
http://www.cartula.ro/forum/TEHNICI-pe-NET...tile-t2115.html
http://www.cartula.r...heta-t1519.html
etc, etc.
Sunt doar o mica parte a ceea ce este interesant sau util de citit si retinut, pentru aplicare ulterioara.

Sa ai spor si sa ne arati ce iese.
Adi

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 November 2009 - 07:28 PM

Citeaza

a ce te-ai referit,
Unele avioane sunt camuflate in doua culori. Daca vopsesti la pensula, nu-i problema decit de ...tremuratul miini ca sa demarci cele doua culori. Daca vopsesti cu aerograful si demarcatia nu este "gazata" (intrepatrunsa), trebuie sa folosesti o masca ca sa acoperi locul ce nu trebuie vopsit. Se folosesc diverse metode incepind cu hirtia de ziar lipita cu Pelicanol si terminind cu masti special facute pentru aceasta. Pentru ca atunci cind indepartezi masca de pe partea vopsita prima sa nu o iei cu vopsea cu tot, e bine ca, in cazul vopselelor Vallejo, sa folosesti un grund.

Citeaza

daca 2 vopsele se intrepatrund pe macheta
Nu, nu va rezulta o a treia culore, ci cea de a doua o va acoperi pe prima. Atentie la rosu insa, acesta are tendinta de a migra prin vopseaua depusa ulterior.

Citeaza

vindeti-mi si mie niste ponturi
Pai treaba e simpla. Daca vopsesti cu pensula, demarcatia o faci usor cu mina. Daca ai linii lungi (pe vapoare de exemplu) e mai nasol, e musai s afolosesti o masca. Daca foloseti aerograf, musai masca.
Eu fac asa:
- copie xerox, marita sau micsorata, dupa caz (ca sa fie de dimensiunea machetei, dupa schita din instructiuni;
- trasezi, aproximativ, folosind un creion (nu carioca, migreaza prin vopsea!!!!!!!!) sau putina vopsea foarte diluata, liniile de demarcatie dintre culori;
- vopsesti una din culori, de obicei cea mai usor de mascat sau cea mai deschisa la culoare;
- lasi sa se usuce cel putin o zi;
- din copia xerox, decupezi conturul pentru culoare vopsita dupa care faci mastile din banda adeziva din hirtie (ca folosita de zugravi) si le lipesti peste vopseaua depusa deja;.
- vopsesti a doua culoare;
Mai sunt si alte metode, dar asta, zic eu, e cea mai precisa.

Citeaza

Vopsirea de asamblu a avionului sa o fac cu partea ce inseamna geamuri ,montata sau nemontata
Depinde. Eu, in general, nu lipesc cupola, trenul de aterizare, grinzile de acrosare, elicile sau alte piese iesite in afara. Acestea sunt vopsite separat si lipite la final. Atentie la rama cupolelor: vopsesti, pe exterior (nu pe interior, grosimea cupolei creaza, la scarile la care lucram noi, decalaje suparatoare cind prinesti cupola sub un unghi dierit de cel perpendicular), ramele in culoare care trebuie sa fie la interior (RLM 66, sa zicem), lasi sa se usuce, apoi vopsesti culoarea corespunzatoare camuflajului (RLM 70, se zicem)
P.S. Hai ca ti-a mai dat detalii si AdiP

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 November 2009 - 07:37 PM


#13 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2009 - 10:35 PM

Salutare,

Stiu ca eu vin doar cu intrebari :drinks: dar sper in curand sa revin si cu pozele finale, piese lipite si intarite mai am vreo sansa sa le deslipesc intr-un fel? :-(

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 November 2009 - 09:34 AM

Citeaza

...piese lipite si intarite mai am vreo sansa sa le deslipesc intr-un fel?
Da, cu fierastraul! :-( Sanse minime, dar daca lipitura e de o zi, doua, poti incerca sa pui cu pensula Nitrosolv, atentie nu in exces, in zona lipiturii, lasi cam 10 - 15 minute, apoi tragi usor. Daca nu se lasa....asta e. :drinks:

#15 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

  Postat 15 November 2009 - 08:04 PM

Vezi postareaZ-mare, la 15 Nov 2009, 09:34, a spus:

Da, cu fierastraul! :-P Sanse minime, dar daca lipitura e de o zi, doua, poti incerca sa pui cu pensula Nitrosolv, atentie nu in exces, in zona lipiturii, lasi cam 10 - 15 minute, apoi tragi usor. Daca nu se lasa....asta e. :drinks:


Buna seara,

Multumesc pentru incurajari :drinks: ,si eu tzin la tine :drinks: ,lipitura oricum e mai demult asha ca o sa-l las cum este, pana la urma e prima macheta si e inevitabil sa mai fac si greseli.I'l be back! :drinks:

Aaa,shi apropo bun sfatul ala cu grundu,merge de minune vopseaua de la vallejo pe el! :-(

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 November 2009 - 09:35 AM

:drinks:

#17 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2010 - 03:06 PM

Buna la toata lumea,

Dupa lupte seculare care au durat aproape 30 de ani am reusit sa termin prima mea macheta ,rezultatul in imagini :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_044.jpg
  • Imagine atasata: Picture_037.jpg
  • Imagine atasata: Picture_045.jpg


#18 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2010 - 10:32 PM

Ar fi multe de comentat, dar la nivelul asta de baza sare in ochi faptul ca nu ai vopsit interiorul, mitralierele, tevile de esapament, si tot intradosul pare albul plasticului.

Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 27 July 2010 - 10:34 PM


#19 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2010 - 03:26 PM

Arata foarte bine pentru prima macheta. S-ar putea ca intradosul sa arate asa datorita supraexpunerii pozei.
Singura carcoteala a mea (care stie lumea ca sunt indulgent) este ca ai silvering la decalurile mari de pe fuselaj. Adica au prins aer sub ele si se vede filmul transparent. Ori ai sarit pasul 3 :hi: ori n-a fost destul de lucios pasul 3, ori e chiar prost decalul.
Data aviatoare poti sa incerci sa decupezi doar literele si sa nu mai pui si transparentul. E mai greu dar mai sigur. Dar eu dupa 17 ani si acum mai fac greseala asta....De lene. :clapping:

#20 Useril este offline   Blondu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 31-October 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2010 - 03:08 PM

Buna ziua,

Din cauza ca am fost grabit sa-mi expun macheta am postat cateva fotografii, care nu exprima ca sa zic asa:"realitatea din teren",vin acum cu un set nou facut la lumina zilei si sper eu sa fie cat mai exemplificatoare.Va multumesc celor doi pentru observatii (atat pozitive cat mai ales pentru cele negative,pentru Dragos P:toate piesele sunt vopsite inclusiv interiorul,este aceasi culoare cu a trenului de aterizare),pentru Wurger urmarindu-ti pana acum postarile mi-am dat seama ca esti destul de permisiv,(la etapa cu decalurile,cele cu numere mi-au facut figuri,dupa aplicarea lor am constatat ca era mai bine sa le atasez separat,am folosit doar apa,sper odata cu achizitonarea unei solutii sa mai rezolv din problema).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: heinkel_h111.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__2_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__3_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__4_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__7_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__8_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__13_.jpg
  • Imagine atasata: heinkel_h111__14_.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi