Figurine Heinkel H111 H6(Italeri)
#1
Postat 31 October 2009 - 07:25 AM
Mentionez ca sunt la prima mea macheta (cea din titlu') si am o mica dilema,nu referitoare la constructie(momentan ) cat la cateva figurine(si alte piese mai mici) care sunt prezente in cutie dar in scheme mi se spune "parts not for use".Ok,mesajul este clar dar totusi ma bate gandul sa le inglobez in macheta(figurinele).Intrebarile mele sunt:A-ti patit si voi asa ceva?Credeti ca vor da bine daca le inserez?In general in machetele de avioane se folosesc figurine?Va multumesc pentru rabdare!
#2
Postat 31 October 2009 - 11:05 AM
Poti folosi figurile daca vrei, nu este nici o problema, figurinele de la He 111 incap si in cabina, am si eu o macheta (rupta acum si pe care fac teste) de he 111 italeri in care am figurinele inauntru
Aceasta postare a fost editata de norbi: 31 October 2009 - 11:06 AM
#3
Postat 31 October 2009 - 06:27 PM
De aceea multi machetisti experimentati prefera sa finalizeze avionul cu carlinga/cockpit-ul gol, fara piloti/figurine.
Pana la urma, este o chetsiune de gust si preferinte personale.
Fa asa cum iti place tie ...
#6
Postat 03 November 2009 - 10:37 AM
1. Figurinele pot fi incluse sau nu in cocpit. Din pacate, asa cum s-a aratat si mai sus, de multe ori aceste figurine sunt de calitate indoielnica.
Apoi, in mod normal, avionul se prezinta fara pilot(i), cu exceptia cazurilor de diorame.
2."parts not for use". Este o specificatie clara. Acele parti nu vor fi folosite, ele facind parte din alte variante ale avionului/blindatului. O firma, cind face o matrita, se gindeste si la variantele ce vor urma, de aceea este posibil ca pe aceeasi rama sa gasesti si piese pentru acea varianta, dar care la macheta prezenta nu se folosec. Ex. Kitul de IAR 80 cu tun Mauser are ambele variante pentru baia trenului de aterizare: cea normala, apropiata si cea pentru Bo-Pi, mai departata. In cazul de mai sus se va folosi varianta cu baia trenului apropiata.
#8
Postat 03 November 2009 - 03:58 PM
Ordinea ar fi cam asta :
1. Montaj (unele piese necesita vopsire obligatorie inaintea montarii/pozitionarii pe ansamblul machetei)
2. Vopsire
3. Lac lucios
4. Decaluri
5. Lac mat/semimat, in functie de aparatul reprezentat, scara, preferinte personale, etc.
Eu as recomanda sa nu sari peste pasul 3, raportat la aplicarea decalurilor, in caz contrar risti sa ai pete inestetice de aer sub filmul transparent.
Pasul 5 e necesar pentru sigilarea decalurilor pe macheta, sau (cum am aratat la respectivul pas) in functie de macheta reprezentata.
Si, da, poti aplica atat lac acrilic mat/lucios la ambele operatiuni (pasul 3 si 5). Eu unul prefer sa folosesc un acrilic si ulterior unul email (sau invers), in acest mod, evitand riscul de a interfera unul cu celalalt, rezultand ceva ambiguu fata de ceea ce trebuie sa iasa la final.
O sa ti se posteze (sper) unele link-uri din forum, musai de citit !
Sa ai spor
#9
Postat 03 November 2009 - 06:45 PM
Pentru decaluri uite aici niste sfaturi: http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/N-D...pe-macheta.html
Vezi ca vopselele Vallejo au uneori probleme cu aderenta la plastic. Daca folosesti masti ce trebuie "lipite" pe vopsea, e bine sa dai un strat subtire de grund inainte de a vopsi.
#10
Postat 04 November 2009 - 04:30 PM
Cand ai spus masti ce trebuiesc lipite pe vopsea sa foloseste grund la ce te-ai referit,Z-mare?(nedumerirea se refera la masti)Si apropo de vopsire daca 2 vopsele se intrepatrund pe macheta(adica ajung cu vopseaua de pe extrados peste cea de pe intrados nu pe o bucata f mare) se va forma o a treia nuanta?Referitor la camuflajul pe care o sa-l fac pentru avionul meu,este unul din linii drepte ,vindeti-mi si mie niste ponturi despre cum sa-l execut(metoda ,materiale folosite..etc)!Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
P.S Vopsirea de asamblu a avionului sa o fac cu partea ce inseamna geamuri ,montata sau nemontata?
#11
Postat 04 November 2009 - 07:18 PM
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
O sa incerc sa-ti raspund si eu, pana vine Z cu explicatiile mai ample si acordate cu mai multa rabdare decat mine.
Ai mai jos un exemplu de masti, folosite pentru subiectele aero :
http://www.cartula.r...erro-t2450.html
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
In general nu. Atentie la timpii de uscare a vopselelor pe care le folosesti, la diluanti, etc. Un raspuns amplu la ceea ce intrebi tu, nu prea isi are rostul, trebuind foarte multe de scris, raportat la multitudinea de posibilitati/combinatii din care ar putea rezulta o combinare a culorilor aplicate. Sau nu.
Cauta pe sectiunea Tehnici si vei gasi o sumedenie de raspunsuri la multitudinea intrebarilor scrise sau doar gandite.
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
Vopsirea in mai multe culori a unei machete, necesita diverse masti, in functie de modul de imbinare a culorilor pentru reprezentarea camuflajului, deci poti folosi banda adeziva gen Tamiya, cu aderenta suficient de slaba ca sa nu risti sa iei si vopseaua mascata de pe aparat, dupa aplicarea celei de-a doua culori ( o folosesti pentru delimitare neta-linii drepte) sau poti folosi acea "plastilina" -Patafix (recte vezi sectiunea Tehnici a forumului), Maskol (un fel de pasta cu uscare destul de rapida) care ulterior se jupoaie usor- in genul lipiciului scolar, pentru reprezentarea imbinarii gazate a doua sau mai multe culori, si asa mai departe. Pentru acordarea unor ponturi "ulterioare" din nou revin la sugestia citirii cu atentie a topicelor din sectiunea "tehnici". Inteleg ca e mult mai usor pentru tine sa intri pe acest topic si sa citesti raspunsurile dorite, insa munca pentru "mura-n gura" nu justifica scrierea unor postari lungi, care oricum au mai fost dezbatute de n'shpe mii de ori. Cauta, documenteaza-te, retine, pune in practica ce ai citit/retinut pe o macheta la care poti renunta daca ai gresit ceva, ulterior cand dai de greu, intreaba aici exact pe subiect si ti se va raspunde.
Din pacate, intrebarilor vagi si lungi, raspunsurile lamuritoare de cele mai multe ori nu prea se justifica. Vezi partea cu "mura-n gura".
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
Depinde de aparatul la care lucrezi, la cele mai multe insa, e bine sa vopsesti interiorul ramelor inainte, ulterior lipesti cupola (adicatelea carlinga=geamuri) la locul ei, maschezi zonele transparente cu unul din produsele mai sus exemplificate (cu exceptia patafix), si vopsesti ansamblul. Ulterior vopsirii dai jos "masca" de pe cupola, aplici lac lucios, pui decalurile, dupa uscare treci peste toata macheta cu lac mat, semimat, lucios, in functie de macheta reprezentata.
Alte subiecte obligatoriu de citit si retinut :
http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html
http://www.cartula.r...sa-de-bord.html
http://www.cartula.ro/forum/acril-combinat...mail-t2333.html
http://www.cartula.ro/forum/TEHNICI-pe-NET...tile-t2115.html
http://www.cartula.r...heta-t1519.html
etc, etc.
Sunt doar o mica parte a ceea ce este interesant sau util de citit si retinut, pentru aplicare ulterioara.
Sa ai spor si sa ne arati ce iese.
Adi
#12
Postat 04 November 2009 - 07:28 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Eu fac asa:
- copie xerox, marita sau micsorata, dupa caz (ca sa fie de dimensiunea machetei, dupa schita din instructiuni;
- trasezi, aproximativ, folosind un creion (nu carioca, migreaza prin vopsea!!!!!!!!) sau putina vopsea foarte diluata, liniile de demarcatie dintre culori;
- vopsesti una din culori, de obicei cea mai usor de mascat sau cea mai deschisa la culoare;
- lasi sa se usuce cel putin o zi;
- din copia xerox, decupezi conturul pentru culoare vopsita dupa care faci mastile din banda adeziva din hirtie (ca folosita de zugravi) si le lipesti peste vopseaua depusa deja;.
- vopsesti a doua culoare;
Mai sunt si alte metode, dar asta, zic eu, e cea mai precisa.
Citeaza
P.S. Hai ca ti-a mai dat detalii si AdiP
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 November 2009 - 07:37 PM
#14
Postat 15 November 2009 - 09:34 AM
Citeaza
#15
Postat 15 November 2009 - 08:04 PM
Z-mare, la 15 Nov 2009, 09:34, a spus:
Buna seara,
Multumesc pentru incurajari ,si eu tzin la tine ,lipitura oricum e mai demult asha ca o sa-l las cum este, pana la urma e prima macheta si e inevitabil sa mai fac si greseli.I'l be back!
Aaa,shi apropo bun sfatul ala cu grundu,merge de minune vopseaua de la vallejo pe el!
#19
Postat 28 July 2010 - 03:26 PM
Singura carcoteala a mea (care stie lumea ca sunt indulgent) este ca ai silvering la decalurile mari de pe fuselaj. Adica au prins aer sub ele si se vede filmul transparent. Ori ai sarit pasul 3 ori n-a fost destul de lucios pasul 3, ori e chiar prost decalul.
Data aviatoare poti sa incerci sa decupezi doar literele si sa nu mai pui si transparentul. E mai greu dar mai sigur. Dar eu dupa 17 ani si acum mai fac greseala asta....De lene.
#20
Postat 29 July 2010 - 03:08 PM
Din cauza ca am fost grabit sa-mi expun macheta am postat cateva fotografii, care nu exprima ca sa zic asa:"realitatea din teren",vin acum cu un set nou facut la lumina zilei si sper eu sa fie cat mai exemplificatoare.Va multumesc celor doi pentru observatii (atat pozitive cat mai ales pentru cele negative,pentru Dragos P:toate piesele sunt vopsite inclusiv interiorul,este aceasi culoare cu a trenului de aterizare),pentru Wurger urmarindu-ti pana acum postarile mi-am dat seama ca esti destul de permisiv,(la etapa cu decalurile,cele cu numere mi-au facut figuri,dupa aplicarea lor am constatat ca era mai bine sa le atasez separat,am folosit doar apa,sper odata cu achizitonarea unei solutii sa mai rezolv din problema).