Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
Cand ai spus masti ce trebuiesc lipite pe vopsea sa foloseste grund la ce te-ai referit,Z-mare?
O sa incerc sa-ti raspund si eu, pana vine Z cu explicatiile mai ample si acordate cu mai multa rabdare decat mine.
Ai mai jos un exemplu de masti, folosite pentru subiectele aero :
http://www.cartula.r...erro-t2450.html
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
..Si apropo de vopsire daca 2 vopsele se intrepatrund pe macheta(adica ajung cu vopseaua de pe extrados peste cea de pe intrados nu pe o bucata f mare) se va forma o a treia nuanta?
In general nu. Atentie la timpii de uscare a vopselelor pe care le folosesti, la diluanti, etc. Un raspuns amplu la ceea ce intrebi tu, nu prea isi are rostul, trebuind foarte multe de scris, raportat la multitudinea de posibilitati/combinatii din care ar putea rezulta o combinare a culorilor aplicate. Sau nu.
Cauta pe sectiunea Tehnici si vei gasi o sumedenie de raspunsuri la multitudinea intrebarilor scrise sau doar gandite.
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
Referitor la camuflajul pe care o sa-l fac pentru avionul meu,este unul din linii drepte ,vindeti-mi si mie niste ponturi
![:lol:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/dribble.gif)
despre cum sa-l execut(metoda ,materiale folosite..etc)!Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Vopsirea in mai multe culori a unei machete, necesita diverse
masti, in functie de modul de imbinare a culorilor pentru reprezentarea camuflajului, deci poti folosi banda adeziva gen Tamiya, cu aderenta suficient de slaba ca sa nu risti sa iei si vopseaua
mascata de pe aparat, dupa aplicarea celei de-a doua culori ( o folosesti pentru delimitare neta-linii drepte) sau poti folosi acea "plastilina" -Patafix (recte vezi sectiunea Tehnici a forumului), Maskol (un fel de pasta cu uscare destul de rapida) care ulterior se jupoaie usor- in genul lipiciului scolar, pentru reprezentarea imbinarii gazate a doua sau mai multe culori, si asa mai departe. Pentru acordarea unor ponturi "ulterioare" din nou revin la sugestia citirii cu atentie a topicelor din sectiunea "tehnici". Inteleg ca e mult mai usor pentru tine sa intri pe acest topic si sa citesti raspunsurile dorite, insa munca pentru "mura-n gura" nu justifica scrierea unor postari lungi, care oricum au mai fost dezbatute de n'shpe mii de ori. Cauta, documenteaza-te, retine, pune in practica ce ai citit/retinut pe o macheta la care poti renunta daca ai gresit ceva, ulterior cand dai de greu, intreaba aici exact pe subiect si ti se va raspunde.
Din pacate, intrebarilor vagi si lungi, raspunsurile lamuritoare de cele mai multe ori nu prea se justifica. Vezi partea cu "mura-n gura".
Blondu, la 4 Nov 2009, 16:30, a spus:
P.S Vopsirea de asamblu a avionului sa o fac cu partea ce inseamna geamuri ,montata sau nemontata?
Depinde de aparatul la care lucrezi, la cele mai multe insa, e bine sa vopsesti interiorul ramelor inainte, ulterior lipesti cupola (adicatelea carlinga=geamuri) la locul ei, maschezi zonele transparente cu unul din produsele mai sus exemplificate (cu exceptia patafix), si vopsesti ansamblul. Ulterior vopsirii dai jos "masca" de pe cupola, aplici lac lucios, pui decalurile, dupa uscare treci peste toata macheta cu lac mat, semimat, lucios, in functie de macheta reprezentata.
Alte subiecte obligatoriu de citit si retinut :
http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Gra...panourilor.html
http://www.cartula.r...sa-de-bord.html
http://www.cartula.ro/forum/acril-combinat...mail-t2333.html
http://www.cartula.ro/forum/TEHNICI-pe-NET...tile-t2115.html
http://www.cartula.r...heta-t1519.html
etc, etc.
Sunt doar o mica parte a ceea ce este interesant sau util de citit si retinut, pentru aplicare ulterioara.
Sa ai spor si sa ne arati ce iese.
Adi