Forum Machete,Modelism,Hobby: Mercedes L 4500 A (Zvezda + Aires + Hasegawa) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mercedes L 4500 A (Zvezda + Aires + Hasegawa) Zwei Kameraden

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 October 2009 - 10:19 PM

Pana la urma am inceput: Mercedes L4500 4x4 de la Zvezda.Un kit care-mi facea cu ochiul de aproape un an;
- si am tot amanat sa-i dau atentie,desi presupuneam ca lucrurile vor merge bine,iar subiectul ma atragea.
In tot timpul ce-a trecut,m-am gandit cum ar trebui "tratat" Mercedes-ul.Acum,ca am inceput,m-am lamurit ca am de-a face cu ceva mai de soi: hotarat lucru,un mare plus pentru producatorul rus.
Sper sa ma achit cu bine de proiectul pe care tocmai l-am demarat.

- de inceput,arata cam asa(cu mentiune speciala pentru motor)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_002.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_003.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_005.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_006.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_008.jpg
  • Imagine atasata: Mercedes_L4500_engine_009.jpg


#2 Useril este offline   joccker 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:bucuresti

Postat 26 October 2009 - 07:01 AM

Salutare, foarte frumoasa uzura mototrului si evacuarea este absolut de efect, insa am observat bavuri ne indepartate pe care le-am marcat, oricum per ansamblu arata super.
Spor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zvezda.JPG

Aceasta postare a fost editata de joccker: 26 October 2009 - 07:03 AM


#3 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 26 October 2009 - 09:11 AM

Frumos inceput, am si eu kit-ul, asa ca o sa urmaresc topicul cu interes.O intrebare: evacuarea arata fain, cum ai procedat?

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 October 2009 - 09:51 AM

Multumesc. :rolleyes:
In primul rand:motorul nu este(inca)gata-l-am fixat pe batiu doar ca sa pot lucra mai usor;(mai am cateva artificii de facut), de fapt toata transmisia este asamblata doar de proba;
-pozitionarea anumitor elemente pe blocul motor sunt incorecte(asa cum le da Zvezda) - voi reveni cu poze;
-evacuarea este vopsita cu negru mat(Model Master email) peste care am aplicat creta pastel amestecata cu terebentina(se transforma in culoare/vopsea,ce se poate aplica foarte usor cu pensula).
- pentru zonele incercuite : la spatele motorului nu am insistat pentru ca odata montat tot compartimentul,zona aceea nu va fi vizibila; capacul chiulasei are o zona libera(cea incercuita de jocker),zona in care urmeaza a fi pus de mine un simulacru de garnitura; carcasele filtrelor de aer erau din tabla ambutisata,imbinata pe centru(axa de simetrie) deci acele bavuri(rosturi)existau si in realitate.Mai urmeaza sa adaug,pe langa conductele de combustibil pe care le vadeti,(scratchbuid),sistemul de racire,care nu apare dat de kit(voi reveni cu poze de muzeu).
Kitul asta chiar isi merita banii.Daca ar avea niscai PE-uri,ar taia mult din "aripile"concurentilor.

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 October 2009 - 01:31 PM

Excelent pina aici (atentie la bavuri! :rolleyes: )

#6 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 26 October 2009 - 01:38 PM

mi-ar placea foarte mult sa explici cum ai vopsit tot motorul,nu numai galeriile... si eu va trebui sa fac unul pentru masina mea, si as vrea sa arate cel putin tot atat de bine... :rolleyes:

#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 October 2009 - 04:20 PM

Motorul a fost vopsit cu AS 5(Tamiya spray),aplicat peste un strat de grund(primer) gri;restul sunt uleiuri(negru obsidian ).Cutia de viteze a fost vopsita cu "Metalizer" de la Model Master,aplicata peste un strat superficial de verde metalizat(acrilice Tamiya -obtinut din verde deschis+ metalized grey)
Mai urmeaza mici detalii si retusuri(sper sa ma tina nervii).

pozele despre care vorbeam:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DB_4500_A___motor_II.jpg
  • Imagine atasata: DB_4500_A___motor_IV.jpg
  • Imagine atasata: DB_4500_motor.jpg


#8 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 26 October 2009 - 04:41 PM

Din cite vad in pozele reale ale motorului cu filtrele de aer ai cam gresit putin. Nu cred ca bavurile care le-ai lasat pe ele sint corecte. Circumferinta cilindrului format intre cele doua cercuri metalice ale filtrului este din... hirtie de filtru...deci urmele de ambutisare (bavurile) nu au ce cauta acolo. Daca si `laterala` cilindrului (filtrului de aer) era din tabla unita prin ambutisare...aerul nu mai avea pe unde sa intre in motor decit daca tabla respectiva era gaurita sub forma unei site ceea ce nu este cazul aici. Din contra daca te plicitesti :) poti reprezenta partea laterala a filtrului de aer prin creearea unor santuri paralele deoarece kitul vad ca o reprezinta plana.

Aceasta postare a fost editata de orogos: 26 October 2009 - 04:53 PM


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 October 2009 - 08:37 PM

O sa vad ce pot face ca sa reprezint hartia de filtru.Am ceva idei,dar piesele sunt foarte mici,sper sa-mi iasa figura.O sa revin cu poze.

#10 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 26 October 2009 - 09:08 PM

Ma lamureste cineva si pe mine unde se vad gaurelele sitei filtrante sau lamelele cartusului de hartie, pentru ca, oricat incerc sa deduc din imagini (chiar si modificate putin) ceea ce scrieti voi, nu vad decat tabla. Fara urme de imbinare prin ambutisare pe cilindru. Doar pe capetele discurilor si daca intr-adevar e vorba de ambutisare, atunci nu poate fi vorba de filtre de aer
- ambutisarea necesitand nevoia de ermetizare, nu ?
Ceva modificari ale imaginii in cauza, poate ma lamuriti (daca voi vedeti altceva) :

Imagine atasata: filtre.jpgImagine atasata: filtre_2.jpgImagine atasata: filtre_3.jpgtre_3.jpg]

#11 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 26 October 2009 - 09:48 PM

Respectiva piesa trebuie sa fie filtrul de aer si se pare ca un filtru deserveste 3 cilndrii. Dar da acum cu pozele modificate este evident ca nu se vad lamelele cartusului de hirtie dar.....nici nu poti spune sigur ca acolo nu exista o sita filtranta pentru ca parca se vad ceva gaurele.Am fost orecum dus in eroare de faptul ca filtrele de ulei pt. motociclete au oarecum un design asemanator dar evident mult mai mici adica un cartus de hirtie dispus in stea la care se vad lamele intre doua cercuri metalice adica aproximativ ceea ce gasim si aici. Oricum trebuie sa exista sita respectiva pentru ca altfel nu vad cum functioneaza. Eu am avut in mina astfel de filtre de aer si pentru masina si pentru motocicleta, bine...moderne si intradevar toate aveau o sita filtranta/de protectie deasupra hirtiei de filtru si majoritatea erau de forma conica nu cilindrica. Ceea ce este evident insa este faptul ca acolo nu au ce sa caute bavurile respective.

#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 26 October 2009 - 10:16 PM

Vezi postareaorogos, la 26 Oct 2009, 21:48, a spus:

....nici nu poti spune sigur ca acolo nu exista o sita filtranta pentru ca parca se vad ceva gaurele.


Nici nu am spus asta, forma lor presupune un cartus filtrant aer, desi par cam mici.

Vezi postareaorogos, la 26 Oct 2009, 21:48, a spus:

Am fost orecum dus in eroare de faptul ca filtrele de ulei pt. motociclete au oarecum un design asemanator dar evident mult mai mici adica un cartus de hirtie dispus in stea la care se vad lamele intre doua cercuri metalice adica aproximativ ceea ce gasim si aici.


Sa nu confundam un diesel de 7200 cc la 120 Cp cu motoarele pe doua roti, parerea mea; desi de multe ori chiar si prin deductie ajungem la un consens sau un adevar universal valabil cautat.
Raman la ideea mea, par cam mici pentru deservirea a cate trei cilindrii fiecare la un total de 3600 cc. Se poate sa ma insel, neavand tangenta prea mare cu functionarea motoarelor Diesel.

Vezi postareaorogos, la 26 Oct 2009, 21:48, a spus:

...
Ceea ce este evident insa este faptul ca acolo nu au ce sa caute bavurile respective.


Corect.
Mai sunt cateva, dar las posesorul kitului sa le descopere si remedieze daca apreciaza necesar.

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 October 2009 - 10:45 PM

Cartusul filtrant pentru motoarele produse de Daimler Benz,Maybach aratacam asa :

Carcasa cartusului era evident lucrata prin ambutisare,urmata de roluire - modul de intrare al aerului in cartus este descris clar.

P.S. am refacut filtrele alea(o sa apara in pozele viitoare);ma bucura faptul ca dezbatem pe marginea subiectului,pe care nici nu l-am inceput bine(si cat inca mai am !!).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 October 2009 - 10:58 PM


#14 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 27 October 2009 - 01:37 AM

Draga AdiP faptul ca motorul este de 7200 sau 450 de cmc nu conteaza. Modul de functionare al filtrului respectiv este acelasi doar dimensiunea lui este alta. Mie sincer nu mi se par filtrele respective subdimensionate pentru a deservi 3 cilindrii fiecare. 

Aceasta postare a fost editata de orogos: 27 October 2009 - 01:42 AM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2009 - 09:01 AM

As avea nevoie de putin ajutor din partea voastra,baieti,anume:

- pe partea dreapta a motorului,langa ventilator,se afla un mic motor auxiliar,de la care coboara un furtun;eu cred ca auxiliarul respectiv este de fapt un mic compresor - asigura aerul pentru frane.Voi ce credeti?
Si daca este asa cum am presupus,care ar fi traseul tevilor de aer?

Mercedes-ul avea cilindrul de aer comprimat,fixat pe sasiu,pe partea dreapta,deci ar fi plauzibil.

#16 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2009 - 05:06 PM

Sigur este compresor.

Vezi postareaLonginus, la 27 Oct 2009, 10:01, a spus:

Mercedes-ul avea cilindrul de aer comprimat,fixat pe sasiu,pe partea dreapta,deci ar fi plauzibil.

Cilindru sau butelie ? Trimite-mi date despre locul unde pot gasi informatii, poze despre Mercedes L 4500 A si cred ca o lamurim.

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2009 - 06:41 PM

l-am descris eu inadecvat:este vorba despre butelie.Inca nu am gasit poze cu partea dreapta a masinii,dar mai caut.

In versiunea "Maultier" se poate vedea butelia respectiva:aceasi pozitionare si aceleasi dimensiuni:
uita-te aici.

...sau mai bine aici

#18 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2009 - 06:57 PM

Salut!
Parca aici se vede ceva mai bine:
http://good-times.we...573076210zkDLrp



www.network54.com/Forum/110741/thread/1236607...



Poti sa-mi trimiti o scanare a indtr. de montaj ?





http://good-times.we...573076210zkDLrp

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2009 - 07:04 PM

Da,acela este - in primul link pe care l-ai pus.E clar un rezervor de aer,ce nu putea avea decat rostul de a deservi franele.
In pozele postate de mine(cele din muzeu) - in a treia poza - se vede micul compresor. Asta mi-i clar.Vreau sa "adaug" tevile de aer comprimat-traseul de la compresor pana la rezervor.Daca acest traseu trece prin interiorul sasiului(sectiune in forma de "C") atunci nu prea mai conteaza.Daca tevile alea trec pe exteriorul sasiului,merita sa ma complic.

Planurile de asamblare nu te ajuta defel.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 October 2009 - 07:06 PM


#20 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2009 - 07:35 PM

De regula trec prin interior. De "vazut" ar trebui sa se "vada" conductele care intra/ies din butelie. Pe burta buteliei exista obligatoriu o supapa de purjare a apei din condens care se vede. Are marimea unui hexagon de 20. Altfel circuitul conductelor este destul de complicat functie de tipul sistemului.

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi