Forum Machete,Modelism,Hobby: Mercedes L 4500 A (Zvezda + Aires + Hasegawa) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mercedes L 4500 A (Zvezda + Aires + Hasegawa) Zwei Kameraden

#61 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 December 2009 - 07:31 PM

Vezi postareamichi, la 7 Dec 2009, 16:50, a spus:

Frumos si ansamblul T18 & L4500 numai ca nu stiu cum s-ar fi comportata suspensia cu o asa incarcatura.


Da Michi,din acest motiv am spus ca "ipostaza" lui 4500 este o gluma.
Nu stiu cam care ar fi fost greutatea unui T18 fara turela(si poate fara motor);este foarte probabil ca ar fi depasit "posibilitatile" unui L4500.
Poate intr-un 6500!?...

Dupa acest episod,urmeaza cel de al doilea camarad,la care incep lucrul chiar din aceasta seara.
Primul va fi kitul Aires(rasina desigur),care ofera - pentru inceput - un motor complet de Me 109 G.Cand ansamblul arme+motor+interior,vor fi gata,va interveni Hasegawa,care imi va pune la dispozitie "simbiotul" ...:un Me 109 G.
Ele,impreuna vor forma al doilea "kamerad" al Mercedesului; adevaratul camarad.
Sper sa ma ridic la inaltimea scopului.

#62 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 December 2009 - 08:48 PM

Vezi postareaLonginus, la 7 Dec 2009, 19:31, a spus:

Da Michi,din acest motiv am spus ca "ipostaza" lui 4500 este o gluma.
Nu stiu cam care ar fi fost greutatea unui T18 fara turela(si poate fara motor);este foarte probabil ca ar fi depasit "posibilitatile" unui L4500.
Poate intr-un 6500!?...


Astea erau datele tehnice ale testoasei din carca teutonului :

Citeaza

Date tehnice: T-18 Model 1927
Greutate : 5,9 tone
Lungime : 4,39 m
Latime : 1,76m
Inaltime : 2,10 m
Blindaj : 16 mm
Arm.principal : 1 tun Hochkiss/Puteaux cal 37 mm,1 mitraliera Fyodorov,mod.28,cal. 7,62 mm
Motor : Fiat 3000 ter ,35CP
Raport Putere/greutate 3 CP/tona
Suspensie : Arcuri elicoidale verticale
Autonomie : 50 Km
Viteza : 17 Km/h

In nici un caz nu cred ca era in stare sa care-n spate acea neghiobie scoasa de rusi. Chiar daca am scoate din calcul turela -pe care eu unul as fi pus-o si pe ea in bena (loc ar fi avut :-D )- si tot ar ramane o greutate undeva in jurul a 5 tone si ceva.
Ar fi cocosat neamtul in cauza care si asa are spatele lasat putin pe partea stanga, pentru a primii ceea ce doreste Longinus sa-i puna in spinare.

Vezi postareaLonginus, la 7 Dec 2009, 19:31, a spus:

Dupa acest episod,urmeaza cel de al doilea camarad,la care incep lucrul chiar din aceasta seara.
Primul va fi kitul Aires(rasina desigur),care ofera - pentru inceput - un motor complet de Me 109 G.Cand ansamblul arme+motor+interior,vor fi gata,va interveni Hasegawa,care imi va pune la dispozitie "simbiotul" ...:un Me 109 G.
Ele,impreuna vor forma al doilea "kamerad" al Mercedesului; adevaratul camarad.
Sper sa ma ridic la inaltimea scopului.


Vezi ca le incurci putin :
Simbiotul este motorul, gazda e Hase, cu al sau mirific 109. Fie ca te raportezi la Stargate, fie ca vorbim strict de "macelarirea" unui kit frumos pentru a face loc "intrusului" ce va aduce un plus intregului ansambu.
Sa ai spor. Chiar sunt curios de reactiile confratilor de suferinta.
Boala grea mai nene...

#63 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 07 December 2009 - 10:05 PM

Sers,
Frumos camionul, felicitari !
Si ma bucur de deraierea in aviatie, voi urmari cu interes lcurarea :-D
Spor,
Bill :pardon:

#64 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 December 2009 - 09:05 AM

Multumesc baieti.
Bill,kitul Hase+Aires este,de fapt 1/32.
Am calculat diferenta intre 1/35 (Mercedesul) si 1/32(restul):ar rezulta o diferenta,in termeni reali, cam de 1,5 mm.
Prin comprimare(piese lipite "mai strans",pilite mai "la sange") cred ca reusesc sa reduc diferenta undeva la 0,8 mm ceea ce cred(sper) sa nu bata la ochi.
Marea grija a mea este ca nu prea am culorile corecte ale interiorului de ME 109.Mai caut.

#65 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 08 December 2009 - 09:42 AM

Salut,
Interesanta abordarea. In fond conteaza cum vor arata in final unul linga altul, dar diferenta de scara tot va exista. Cel mai important este sa-ti placa tie chiar si asa.
Probabil vorbim de un G6 asa ca trebuie sa folosesti RLM66. Il gasesti pe mai multe situri din Ro produs de mai multi fabricanti:Gunze, Agama, Vallejo. Tu erai, parca, fan de Tamiya insa la RLM-uri ei au niste combinatii absolut tembele, in loc sa le scoata dedicat precum altii. Dar probabil tu stiai deja aceste lucruri.
Spor,
Bill :-D

#66 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 December 2009 - 10:14 AM

Interior cocpit RLM66. Eu folosesc MM1723, desi un pic mai deschis decit culoarea "reala", merge mei bine la scara mica.

#67 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 December 2009 - 11:20 AM

Multumesc baieti.
Bill,da sunt fan Tamiya si stiu ca ei nu produc ,pt.avioane,culorile adecvate.
Diferenta de scara va exista,intr-adevar-din pacate nu gasesti avioane 1/35 decat cu foarte mici exceptii(Bronco produce-un Piper Cub 4 parca si un Fi Storch,in rest...).
Eu am ales un G6,inspirandu-ma dintr-o poza(pe care din pacate nu o mai am decat in memorie)in care apar un Bussig NAG de 4,5 tone(acelasi gabarit si capacitate cu MB L4500),luind in carca un Hurricane(un aparat mult mai voluminos si mai greu decat Me109).De aici a pornit ideea.

In alta ordine de idei: am inceput asamblarea motorului DB 605 (Aires,cum spuneam).Despre calitatea turnarii si detaliilor nu incap nici un fel de discutii:este pur si simplu divin.
Problema apare la vopsire:pe unele site-uri am vazut motorul(blocul motor,mai exact),vopsit intr-un soi de gri,mai mult sau mai putin inchis,in altele negru.Toate pozele provin din muzee,deci... :-D

#68 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 08 December 2009 - 01:49 PM

Daniel,
Foarte frumoasa ideea, dioramele aviatie-vehicule sunt un fix mai nou de-al meu, asa ca ma bucur mult sa vad o asemenea lucrare. Voi rasfoi pozele mele, am multe cu asemenea simbioze, si daca gasesc scena ti-o trimit.
Vom vedea cum arata in concubinaj, diferenta de scara este insignifianta daca tie iti place cum arata.
Spor,
Bill

#69 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 December 2009 - 08:23 PM

Multumesc Bill.

Asa era vopsit,in realitate,un DB 605?
Poze din muzeu(Belgia).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DB_605.JPG
  • Imagine atasata: DB_605_b.JPG
  • Imagine atasata: DB_605_c.JPG


#70 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 08 December 2009 - 10:34 PM

Salve,
DB605 al unui avion din Slovacia:
Imagine atasata: DB601.jpg
Poze foarte bune sunt in Verlinden, Lock On nr.28, Messerschmitt Bf-109 G2
Spor,
Bill

Aceasta postare a fost editata de Bill: 08 December 2009 - 10:40 PM


#71 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 December 2009 - 09:15 AM

Multumesc Bill.M-am lamurit si eu:blocul motor,turbina si canalizatia de aer de sub motor sunt negre(negru satinat);
micile componente ce se adauga motorului,sunt din aliaje(aluminiu in principal).Conductele de combustibil,pompa de injectie,etc.sunt aliaje(aluminiu) dar au o nuanta usor schimbata.
Am inceput asamblarea(vor fi si poze) dar micile repere din PE imi pun deja probleme,in sensul ca se desprind si se pierd.
Cu toate ca fazele de asamblare indica montarea acestor "chitibusuri" eu le voi lipi mai spre final,tocmai ca sa nu (mai)am surpriza ca nu le mai gasesc la locul lor :drinks:

#72 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 346
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tîrgoviște

Postat 09 December 2009 - 09:20 AM

Citeaza

Multumesc Bill.M-am lamurit si eu:blocul motor,turbina si canalizatia de aer de sub motor sunt negre(negru satinat);
Compresorul, că nu avea turbină.

#73 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 December 2009 - 09:42 AM

Perfect de acord,dar compresorul,ca sa-si poata face treaba,avea incorporata o turbina,nu?Eu la ea ma refer.

#74 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 December 2009 - 09:58 AM

Vezi postareaLonginus, la 9 Dec 2009, 09:42, a spus:

Perfect de acord,dar compresorul,ca sa-si poata face treaba,avea incorporata o turbina,nu?Eu la ea ma refer.


Nu cred ca avea turbina ca la motoarele diesel, la diesel compresorul baga fortat aer in cilindrii, pe cand la benzina, baga amestec carburant, pentru a compensa scaderea presiunii aerului cu cresterea inaltimii.Daca e ca la motorul de An-2, era actionat de motor...

#75 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 December 2009 - 10:05 AM

Fara turbina(sau cum sa-i zic?),compresorul cum comprima aerul ? In ce mod?

#76 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 December 2009 - 10:16 AM

Vezi postareaLonginus, la 9 Dec 2009, 10:05, a spus:

Fara turbina(sau cum sa-i zic?),compresorul cum comprima aerul ? In ce mod?

Era compresor centrifugal (cam asa arata in poza) actionat de arborele motor printr-un angrenaj probabil.La diesel, turbina e actionata de gazele de evacuare, iar ea actioneaza compresorul care comprima aerul pe canalizatia de admisie.

#77 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 December 2009 - 10:37 AM

Uite, am gasit un desen:


Imagine postata

[quote name='tomcat' date='9 Dec 2009, 10:32' post='99190']
Uite, am gasit un desen:


Imagine postata


Imagine postata

http://img526.images...549/db601na.jpg

Imagine postata

#78 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2009 - 10:38 AM

Acest motor era cu injectie si erasupra alimentat. Din desenele postatte se vede clar o turbina.Imagine atasata: monthly_12_2009/post-2196-1260346814.jpg
Nu stiu daca sistemul era cu turbosuflanta- adica "turbina care comprima aerul era actionata de rotorul altei turbine pus in miscare de gazele de esapament, sau
era cu compresor- adica o turbina (compresorul) era pus in miscare de catre un element al motorului (axa cu came, arbore cotit).
Nemtii lucrau de regula cu compresoare (ROOTS parca) vezi aici:
http://www.google.ro/search?client=firefox...%83utare+Google

Daca imi amintesc bine acest motor era dotat cu compresor, cel marcat cu rosu. El corespunde ca pozitie clar cu cea a prizei de aer prezenta pe partea stanga la capotajul avioanelor

#79 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 December 2009 - 10:46 AM

A nu se confunda turbina cu copresor, cel putin in aviatie.Turbina genereaza lucru mecanic sub actiunea a diferite fluide prin transformarea energiei cinetice sau chimice a acestora, compresorul utilizeaza lucru mecanic pentru comprimarea aerului si poate fi axial sau centrifugal.Atat comresorul cat si turbina au constructie asemanatoare dar actioneaza diferit.

#80 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 December 2009 - 11:28 AM

Vezi postareatomcat, la 9 Dec 2009, 10:46, a spus:

...transformarea energiei cinetice sau chimice a acestora...


aici n-am brodit-o, in loc de chimica, trebuia potentiala, transformarea energiei chimice a combustibilului e la ardere....

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi