Mercedes L 4500 A (Zvezda + Aires + Hasegawa) Zwei Kameraden
#104
Postat 10 January 2010 - 12:59 PM
Diferenta de scara este destul de putin sesizabila,m-am straduit s-o mai diminuez,pe cat posibil.La drept vorbind,in momentul in care am "imbinat" cele doua kituri,am facut ochii mari,vazind diferenta de gabarit.Imi parea de-a dreptul neverosimila.Apoi am "verificat" realitatea,folosind o figurina 1/35,pe care am postat-o de proba,pe rand,langa cele doua modele,luate separat;atunci lucrurile au inceput sa se lamureasca:
intr-adevar Me-ul era urias pe langa camion,era evident ca si in realitate lucrurile stateau la fel.
Ceea ce m-a chinuit,de fapt,a fost "grefarea" kitului de la Aires(motor,batiu motor,post de pilotaj cu tot interiorul,conceput anume pt.un G-u)peste kitul Hasegawa (de fapt un ME 109 K ref.nr.08173,pentru ca nu gasisem disponibil nici un "G"-u la 1/32).
Aici lucrurile incepeau sa devina de-a dreptul dramatice,in special la imbinarea batiului+motor si a bateriei armelor,cu restul:era nevoie de modificari gen rasina,cu sau peste,plastic.Atunci mi-a venit ideea cu prelata(ma rog,carpele care acopera avionul).De fapt cautam o idee de a masca neajunsurile si nepotrivirile dintre cele doua kituri de Me-u.
Eram destul de disperat,pentru ca urma sa pun poze,aici pe forum,sa le vedeti toti(ca nu puteam sa las topicul "Zwei Kameraden" in aer!!)si imi devenea tot mai clar ca ma voi face de ras.
Pe urma am facut cu nervii la culori,in lipsa unui ghid de vopsire,in special pentru motor si toate restul.
Desigur,tot ansamblul se poate imbunatati(chiar mult,daca as mai avea rabdare,nervi etc.sa-i fac,de pilda,toate cablurile si conductele motorului )
Una peste alta,ma bucura ca "m-am scos" cat de cat,onorabil cu toata povestea asta.
Nu prea cred ca o sa mai repet o figura d-asta,cel putin nu prea curind.
#106
Postat 10 January 2010 - 01:47 PM
Desi prin alte topice nu-mi permit sa-mi dau cu parerea, in al tau o voi face.
Asa cum am mai zis si joi seara ma repet si aici; public fiind, poate reusesc sa te impulsionez putin.
Parerea mea :
1.Defineste culoarea prelatei mari (cea mica merge si asa)
2. Schimba cutele de pe stanga prelatei din orizontale in verticale-oblice, nici chiar stranse nu stiu in ce masura vor sugera naturaletea faldurilor create prin strangerea pe fuselaj.
3. Coboara colturile prelatei in partea din spate pentru a sugera caderea/greutatea naturala, eventual pune franghii ce sugereaza o posibila strangere a ei pentru trasportul pasarii (musai bucle largi) cu capetele eventual dispuse spre fata masinii.
4. Cauciuc (cum am mai zis-UZAT) pus in nasul pasarii din bena, sugerand protectia la o posibila franare atat a axului zburatoarei cat si a herenvolk-ului din cabina.
5. Daca aparatul nu-i pus jos fortat, fa bine si pune-i si niste conducte, tre' doar chef si o juma' de ora din timpul tau liber.
6. Ar fi fost bine daca-i coborai putin si suspensia spate la masina, acum e cam tardiv...
A, si sa nu uit :
-Carpa rosie cu buline, fa-mi placerea si pune-o.
Oricum, te mai bazai la cap si diseara la mine. Ca de altfel in ultimii 20 de ani, right ?
Spor si keep up. Subiecte sunt destule, curiosi asemenea. Inclusiv eu.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 10 January 2010 - 01:52 PM
#108
Postat 10 January 2010 - 04:45 PM
Acuma,chestia cu carpa de semnalizare,agatata in coada...eu stiu? ...si musai rosie cu buline albe?
Crios,ok,in pozele de fabrica e in regula cu tevariile si cablurile,de altfel am toata(aproape)schema acestor fire.M-ai convins,le voi "depune"si eu impreuna cu toate conductele aferente.Sa vad ce-o sa iasa.
#109
Postat 10 January 2010 - 04:58 PM
Pe alea n-am sa le numar niciodata si chiar daca as sti ca lipseste careva, tot nu scriam.
Special am pus doua poze. In prima motorul aproape ca lipseste din cadru.
Am vrut sa-ti atrag atentia ca ceva nu este in regula cu ce se vede in aceste trei poze:
Bafta!
#111
Postat 10 January 2010 - 05:17 PM
Mai ai si de taiat si de pus si partea de dedesubt pentru ca zona de incastrare sa fie cat de cat ok.
Asta daca nu cumva pui prelata peste. In situatia asta, ca sa para real ar trebui sa acoperi si cabina si o parte din motor.
Fireste, daca nu cumva, deja ai apelat la una dintre solutii, lucru care ar face inutila interventia mea.
Dar, inditerent daca mai faci sau nu ceva, felicitari pentru toata munca deosebita depusa.
Bafta!
#112
Postat 10 January 2010 - 05:23 PM
O sa vad cum o mai scot la capat si cu partea asta.
#113
Postat 13 January 2010 - 12:10 AM
#116
Postat 06 June 2013 - 09:38 AM
Din pacate what you see, is what you get. Nu am planuri cu si despre motor.
De fapt, din cuprinsul topicului reiese ca am avut anumite probleme cu detaliile motorului si colegii m-au ajutat cu sfaturi si idei, care cum a putut si cum s-a priceput.
Oricum, topicul fiind inca deschis, orice alte adaugiri, aici (poze,planuri,schite,idei) cred ca pot fi adaugate.
#117
Postat 06 June 2013 - 10:00 AM
Planse tehnice privind motoarele DB montate pe 109 se mai gasesc si ele. Depinde doar ce nivel de detaliere se cauta.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 June 2013 - 10:08 AM
#118
Postat 06 June 2013 - 10:21 AM
N-am fost eu destul de clar, acuma-mi dau seama: Bussul cerea niste detalii cu motorul camionului L4500.
Asa ca, daca "se exista" si se poate, rugam frumos little help.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 June 2013 - 10:26 AM
#119
Postat 06 June 2013 - 01:17 PM
Ma interesa in mod special partea dreapta a motorului, cea cu rampa de injectie si aprindere si partea cu filtrele de aer care sunt si niste variante mai mari.
Aceasta postare a fost editata de Buss: 06 June 2013 - 01:25 PM
#120
Postat 06 June 2013 - 02:08 PM
Nu stiu care a fost sursa de inspiratie a rusilor, dar in foto de mai sus s-ar putea sa vedem un exemplar reconditionat putin mai...altfel.
Intr-adevar poze de epoca sau schite/planuri/axonometrii cu motorul DB de pe camion...nu prea sunt (asta ca sa nu spun ca nu sunt deloc!).