barca din chioscul cu ziare, mari corabii
#141
Postat 14 October 2005 - 02:40 PM
http://www.aranako.c...20Astillero.htm
Pe macheta din imagine se vede steagul spaniei.
si din timpul constructiei. Pentru tipul respectiv a fost prima nava construita.
http://www.aranako.c.../SJBAUTISTA.htm
Bafta!
#142
Postat 14 October 2005 - 04:43 PM
Un shogun ceva mai "ciudat" pentru vremurile lui si pe care se pare ca il chema Date Masamune a dispus realizarea unui galion care sa aduca cu el si inbunatatirea relatiilor cu Spania urmand ca acesta sa faca drumuri intre cele doua tari. Galionul a fost gata in 45 de zile si s-a numit Date Maru pentru japonezi si ceva mai tarziu, spaniolii l-au numit San Juan Bautista.
N-am gasit inca nicaieri daca shogunul le-a donat/vandut spaniolilor galeonul, sau a fost redenumit ramanand in continuare proprietatea lui.
Max, se pare ca ceva dreptate a avut ala pe site.
Mai sap!
Bafta!
PS M-am grabit un pic cu traducerea sarind peste destul de multe pasaje carora nu le-am dat inportanta la inceput. Povestea este mai ampla. Am sa revin cu amanunte dupa ce termin de tradus intreg artcolul pe care l-am gasit (e in spaniola).
Inca o data bafta!
#143
Postat 14 October 2005 - 05:07 PM
crios, la Oct 14 2005, 05:43 PM, a spus:
Mai sap!
Bafta!
Si eu odata cu el, nu ?! :hammer:
Mai, mai, of, of !!
PS: gata, m-am hotarit ! Daca pun mana pe corabia asta, eu o voi face sub inmatriculare japoneza , heavy weathering, etc. :hammer:
PPS: asa-i crios, japonezii au vandut-o la spanioli pana la urma ...
"April 1618 the ship arrived to the Philippines, where She was sold to the Spanish government there, with the objective of building up defenses against the Dutch."
Interesanta povestea .... :idea:
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 14 October 2005 - 05:17 PM
#144
Postat 14 October 2005 - 05:19 PM
Sti ca sunt obiectiv asa ca am sa spun exact ce am gasit.
Bafta!
PS Ti-ai citit e-mailul pe gmail?
#145
Postat 15 October 2005 - 07:51 AM
In secolul al XIV-lea apar primele mentiuni referitoare la un astfel de nava cu panze.
Deosebirile intre galion si caraca erau pe vremea aia foarte mici.
Linia galeonului devine mai fina o data cu trecerea timpului. Pastreaza totusi castelele inalte de la pupa si prova si au intre 2 si 4 catarge.
Dimensiunile sunt diverse dar cele mai frecvent intalnite sunt 28m lungime cu 9m latime.
Velatura galioanelor este velatura mixta cu vele patrate pe trinchet (catargul din prova) si catargul mare si cu vela triunghiulara pe artimon (catargul din pupa).
Destinatia principala a galionului era ca nava de transport/comert dar, era dotat cu tunuri pentru a se putea apara de eventualele atacuri ale piratilor.
Portughezii au fost cei care se fac "vinovati" de aparitia galioanelor de linie urmati la ceva vreme de catre spanioli care le-au folosit in mai toate bataliile.
In general galionul avea trei catarge dar spre exemplu "Great Harry" a avut patru, iar "Le Grand Francois" a avut chiar cinci catarge.
Galioanele aveau si un mare defect inca din constructie. Din cauza amplasarii prea inalte a puntii inferioare, centrul de greutate ajungea prea sus lucru care ducea la instabilitate in echilibru a navei. Deficienta asta a facut ca unele galioane sa se scufunde fara a avea gauri de apa.
Filip al II-lea s-a folosit de galioane atunci cand a facut "Invincibila Armada" Erau galioane de mic tonaj constituite in "flotilele de aur si argint" . Erau denumite "Flotile de aur si argint" pentru ca aveau rolul prponderent de a trensporta spre "casa" bogatiile pradate de corabii. Acest tip de nava a fost majoritar in in flota lui Filip al II-lea.
In anul 1577, la Deptford, englezii construiau "Revenge", nava amiral a lui Francisc Drake in campania inpotriva "Invincibilei Armada". "Revenge" era un galion de 500t si care avea patru catarge.
Sursa de inspiratie: "Epopeea navelor"- Alexandru Retinschi - editura"Albatros"/1972
#149
Postat 17 October 2005 - 07:53 AM
#153
Postat 17 October 2005 - 07:59 AM
#155
Postat 17 October 2005 - 08:31 AM
In mod normal dupa instructiunile lor, lac ar trebui folosit inca de la primul numar si cum nu este inclus in primul numar nu cred ca va fi inclus nicaieri.
Oricum, achizitionarea lacului sau baitului nu constituie o problema.
Bafta!
#156
Postat 17 October 2005 - 04:23 PM
edy
#157
Postat 17 October 2005 - 05:12 PM
Citeaza
Ceea ce este dat vis-a-vis de a construi este pentru incepatori.
Unul care n-a facut asa ceva si vrea sa faca va putea sa faca galionul doar dupa indicatiile date de fabricant.
Chestia care se spunea acolo despre calitatea pieselor, pot sa sun (inca o data) ca sunt taiate cu CNC-ul cu freza nu cu laser. Ajustari se faca doar pe ici si colo la inbinari folosind un pic de smirghel.
Si daca tot vorbea cineva pe acolo despre calitatea pieselor ar trebui sa stie ca acele coaste nu sunt finisate pentru ca este o operatie care se face atunci cand toate coastele sun montate pe intreaga chila. Atunci se face pasuirea pentru ca inbracarea cocii sa nu dea abateri de forma.
Bafta si ...... Edy, nu mai lua toate prostiile in seama.
#158
Postat 18 October 2005 - 12:50 PM
Am cumparat azi numarul 4. S-a introdus in revista si un anunt pe o foaie A5 prin care se anunta intreruperea colectiei. Se pare ca datorita modernizarii si a unor imbunatatiri ...
La paragraful urmator '... cu speranta ca aceasta va fi temporara.'
Daca se suna la numarul dat si-si lasa numele, adresa, nr. de telefon va primi gratuit numerele 5 si 6 cand se va publica din nou.
#160
Postat 18 October 2005 - 01:50 PM
oricum sunt multe de calculat astfel incat nimeni sa nu fie dezamagit.
va tin la curent cu orice schimbare si va anunt din timp cand o sa fie republicata si unde.
edy