Pagina 1 din 1
Conectare compresor cu aerograf
#1
Postat 15 October 2009 - 09:23 AM
Salutare,
Am achizitionat recent compresorul AS-189 de la HobbyX si furtunul de cuplaj BD-24. Aveam mai demult un aerograf rusesc - tipul "Alex". Problema e ca nu stiu de unde as putea lua si ce piesa trebuie sa iau ca sa conectez furtunul de cuplaj cu aerograful respectiv.
Pentru cei care stiu.. va rog sa ma ajutati .
Toate cele bune!
Am achizitionat recent compresorul AS-189 de la HobbyX si furtunul de cuplaj BD-24. Aveam mai demult un aerograf rusesc - tipul "Alex". Problema e ca nu stiu de unde as putea lua si ce piesa trebuie sa iau ca sa conectez furtunul de cuplaj cu aerograful respectiv.
Pentru cei care stiu.. va rog sa ma ajutati .
Toate cele bune!
#2
Postat 16 October 2009 - 09:47 AM
Salut,
gasesti conectica la orice magazin cu piese pentru instalatii, cele pentru apa sunt ok si pentru aer comprimat.
De regula este vorba despre trecerea de la 1/4" la 3/8" se gasesc piese din alama pentru asa ceva.
Nu imi dau seama din poza ce are compresorul. Daca foloseste o mufa rapida, de tipul celor industriale pentru aer comprimat, se gaseste si o trecere de la filet la acest tip de conector.
gasesti conectica la orice magazin cu piese pentru instalatii, cele pentru apa sunt ok si pentru aer comprimat.
De regula este vorba despre trecerea de la 1/4" la 3/8" se gasesc piese din alama pentru asa ceva.
Nu imi dau seama din poza ce are compresorul. Daca foloseste o mufa rapida, de tipul celor industriale pentru aer comprimat, se gaseste si o trecere de la filet la acest tip de conector.
#3
Postat 16 October 2009 - 09:55 AM
Rogi un strungar sa-ti faca o reductie/adaptor intre furtun si aerograf, alta cale nu-i! Acum eu nu stiu ce diametru/filet are mufa furtunului, dar cred ca poti sa-i faci un filet corespunzator diret pe stutul aerografului. Din pacate nu-l am la indemina sa fac o poza, eu asa am rezolvat problema.
#5
Postat 16 October 2009 - 10:55 AM
La furtunul de cuplaj scrie: Adaptor G1/8". Deci banuiesc (nu ma prea pricep) ca asta inseamna ca merge cu aerografe care au filet 1/8". Dar cu filet-ul rusescului, nu prea se pupa :(. Deci o fi M5? Cum imi dau seama si ce as putea face? Evident ramane varianta strungarului, dar nu cunosc asa de multi :).
Furtunul de cuplaj merge direct la compresor, fara alti conectori intermediari.
Eventual o sa revin cu niste poze.. dar am un feeling ca Z-mare are dreptate :((.
Furtunul de cuplaj merge direct la compresor, fara alti conectori intermediari.
Eventual o sa revin cu niste poze.. dar am un feeling ca Z-mare are dreptate :((.
#7
Postat 16 October 2009 - 04:45 PM
Ai grija la filetul aerografului. Fiind rusesc acesta poate avea filet "pe stanga" . Adica in momentul in care vrei sa insurubezi reductia sa fie nevoie sa o rotesti spre stanga nu spre dreapta . De aceea studiaza si acest aspect inainte sa mergi sa-ti faci piesa !
#8
Postat 16 October 2009 - 06:58 PM
Aproape sigur furtunul respectiv are 1/4".
Nu-mi dau seama cu certitudine din fotografie, dar am cumparat unul care arata similar si are conectica respectiva.
Eu am folosit un adaptor 1/4" la 3/8", se gaseste aproape sigur conectica, mai cauta inainte de a apela la strungar.
Nu-mi dau seama cu certitudine din fotografie, dar am cumparat unul care arata similar si are conectica respectiva.
Eu am folosit un adaptor 1/4" la 3/8", se gaseste aproape sigur conectica, mai cauta inainte de a apela la strungar.
#9
Postat 16 October 2009 - 07:41 PM
Stageexp, eu cred ca mult mai probabil n-ai fost atent ce problema are Mike, si vorbesti in necunostinta de cauza. Daca tot incercam sa ajutam, primul pas e sa vedem daca si zicem bine ce zicem...
Daca te uiti la furtunul despre care e vorba, scrie destul de clar pe pagina (link-ul e in postare) ca filetul furtunului este de 1/8" in capete. Daca ne mai uitam nitel, Mike vrea sa conecteze furtunul in cauza la un alt aerograf si acolo are probleme.
Poate n-oi fi vazut eu printre cele cateva zeci de aerografe p-alea bune, dar nici unul n-avea cupla de 1/4" pe corp. Nici n-ar avea cum, ca e cam mare. Daca vorbim de un pistol de vopsit industrial, acolo da, ai 1/4"...
Deci, Mike, tind sa cred ca problema ta de a face un adaptor de la 1/8" la filetul de pe aerograf, n-ar fi prea complicata. Dar cum n-ai precizat pe unde te gasesti... As avea pe-acasa si tarozi+filiere de 1/8", si cam tot ce se poate pe filet metric... Doar sa nu te grabesti, si sa zici ce filet e defapt... Cu pas pe stanga tare ma indoiesc, rusesc sau nu, ca nu se prea folosesc filete 'pe invers' la asa ceva...
Daca te uiti la furtunul despre care e vorba, scrie destul de clar pe pagina (link-ul e in postare) ca filetul furtunului este de 1/8" in capete. Daca ne mai uitam nitel, Mike vrea sa conecteze furtunul in cauza la un alt aerograf si acolo are probleme.
Poate n-oi fi vazut eu printre cele cateva zeci de aerografe p-alea bune, dar nici unul n-avea cupla de 1/4" pe corp. Nici n-ar avea cum, ca e cam mare. Daca vorbim de un pistol de vopsit industrial, acolo da, ai 1/4"...
Deci, Mike, tind sa cred ca problema ta de a face un adaptor de la 1/8" la filetul de pe aerograf, n-ar fi prea complicata. Dar cum n-ai precizat pe unde te gasesti... As avea pe-acasa si tarozi+filiere de 1/8", si cam tot ce se poate pe filet metric... Doar sa nu te grabesti, si sa zici ce filet e defapt... Cu pas pe stanga tare ma indoiesc, rusesc sau nu, ca nu se prea folosesc filete 'pe invers' la asa ceva...
#10
Postat 17 October 2009 - 04:09 PM
Deci m-am lamurit.. filetul pe aerograf e normal, nu pe "invers" si este un M5, cum banuia cartula mai devreme. Furtunul are cuplaj 1/8'' deci imi trebuie un adaptor de la 1/8'' la M5 (un adaptor care sa fie "tata" ptr cuplaj furtun si "mama" ptr cuplaj aerograf). cartula crezi ca poti face asa ceva? Daca ma poti ajuta ar fi grozav, eu nu ma prea grabesc... Altfel, o sa incerc varianta cu strungarul..
Aceasta postare a fost editata de Mike: 17 October 2009 - 04:09 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1