Am ravasit prin cutii (la cate poze am adunate e mai comod de pastrat in cutii) si am gasit cateva dar calitatea nu mi-a permis, cu toata bunavointa, sa le scanez satisfacator decat pe astea. Fiecare din locomotive avea un nume care era folosit in locul numarului si retin ca cea din imagine se numea Filimon (de la Filimon Sarbu). La ,,tampoane'' sunt cei 4 oameni ce deserveau garnitura
aici e imaginea mai ampla
iar aici e un turn de apa pentru alimentarea locomotivelor. Cosmelia servea atat pentru protectie la inghet a rezrevorului pe timp de iarna cat si ca depozit pentru carbuni si lemn de foc.
si aici o mica drezina de serviciu cu motor cu explozie. Era o montura pe un boghiu de vagon, cu un motor de 15 CP pe benzina si transmisia cu curele trapezoidale, pe fulii, de la motor la axul din spate. Singurele comenzi erau ambreiajul,la pedala, acceleratia,un levier ca cele de la franele de bicicleta si frana, tip mansa, pe care era fixat si levierul de acceleratie. Facea un zgomot infernal si topaia ca o capra, la o viteza destul de mare pe o cale de rulare destul de denivelata.
Linia a functionat in principal pentru transportul lemnului din exploatarile de pe valea Tarcau (jud.Neamt,cea de unde a coborat si Vitoria Lipan) la intreprinderile de prelucrare de la Tarcau si Piatra Neamt, dar si a personalului care lucra in exploatari si a locuitorilor de pe vale, scop in care unele curse programate erau complectate cu 1 - 2 vagoane de calatori si unul de coletarie. O data cu cresterea parcului auto, a fost desfiintat tronsonul de cale ferata de la Piatra Neamt pana la punctul intermediar Atelierele Octombrie Rosu (mai cunoscut Bocancea) unde erau si depourile si atelierele de reparatii si unde de asemeni era si un important centru de prelucrare a lemnului. E perioada in care ,,am aparut'' eu ca pustan printre locomotive. Ce pot sa mai adaug e ca fabrica de prelucrare de la Tarcau avea si are si acum in functiune pentru angrenarea gaterelor o imensa masina cu aburi de 500 CP, navala, adaptata scopului si care mult timp a antrenat si un generator electric ce alimenta utilajele din unitate.
Sper sa nu fi plictisit si daca se doreste pot complecta cu amanunte in domeniu.
Spor!