Salutare!Big Brother -ilor,ma strofoc sa vopsesc un MIG...La unele nuante au iesit destul de bine atat culoarea cat si aspectul...Dar la altele(vopseluri)a aparut efectul de glasspapier...Cauze?
1. Mana proasta...
2. Omu prost (adica eu)
3. Presiune mare la compresor....
4. Altele (pe care leastept de la voi)
Am folosit vopsea si diluant Revell email,am spalat componentele cu apa si detergent inainte de vopsire.
Va multumesc anticipat !
Pagina 1 din 1
Ajutor la vopsire
#3
Postat 28 September 2009 - 01:38 PM
1. Mana proasta...Nu cred. Si cu putin egsăasaiz se rezolva si asta!
2. Omu prost (adica eu). A, in nici un caz!!!!!
3. Presiune mare la compresor...E, aici cam ai dreptate. Unde a aparut acel aspect, la imbinarea a doua planuri perpendiculare sau pe o suprafata dreapta? In primul caz, e fenomenul de buid-up ( http://www.cartula.r...Build-t148.html ). In cel de al doilea caz pot fi mai multe aspecte: vopsea uscata pe ac, ac strimb, orificiul capacului duzei obturat partial, descentare accentuata duza/capac duza, vopsea prea putin diluata sau diluant incorect, vopsea proasta (veche, cu efect de maioneza sau care are tendinta de a se "brinzi"), presiune prea mare la aer, (in mod normal ea trebuie sa fie undeva intre 0,8 si 1 bar), vopsitul de la prea mare distanta!
4. Altele (pe care leastept de la voi) Una din cauzele de mai sus sau...toate!
Cel mai adesea efectul apare cind vopseaua este insuficient diluata si pulverizarea se face de la prea mare distanta. In acest caz, picaturile de vopsea se "unesc" pe drum si cad de macheta aproape uscate, aparind acel aspect nisipos. Efectul este mai pregnant la vosele mate (din cauza agentului de matuire) decit la cele lucioase.
Un diluant care se evapra "prea rapid" poate sa-ti dea acelasi efect, mai ales daca se combina cu o distanta de pulverizare prea mare.
PS. Efectul nu prea tine cont daca vopseaua e acrilica sau email!
2. Omu prost (adica eu). A, in nici un caz!!!!!
3. Presiune mare la compresor...E, aici cam ai dreptate. Unde a aparut acel aspect, la imbinarea a doua planuri perpendiculare sau pe o suprafata dreapta? In primul caz, e fenomenul de buid-up ( http://www.cartula.r...Build-t148.html ). In cel de al doilea caz pot fi mai multe aspecte: vopsea uscata pe ac, ac strimb, orificiul capacului duzei obturat partial, descentare accentuata duza/capac duza, vopsea prea putin diluata sau diluant incorect, vopsea proasta (veche, cu efect de maioneza sau care are tendinta de a se "brinzi"), presiune prea mare la aer, (in mod normal ea trebuie sa fie undeva intre 0,8 si 1 bar), vopsitul de la prea mare distanta!
4. Altele (pe care leastept de la voi) Una din cauzele de mai sus sau...toate!
Cel mai adesea efectul apare cind vopseaua este insuficient diluata si pulverizarea se face de la prea mare distanta. In acest caz, picaturile de vopsea se "unesc" pe drum si cad de macheta aproape uscate, aparind acel aspect nisipos. Efectul este mai pregnant la vosele mate (din cauza agentului de matuire) decit la cele lucioase.
Un diluant care se evapra "prea rapid" poate sa-ti dea acelasi efect, mai ales daca se combina cu o distanta de pulverizare prea mare.
PS. Efectul nu prea tine cont daca vopseaua e acrilica sau email!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 September 2009 - 01:39 PM
#5
Postat 28 September 2009 - 03:48 PM
salut,
imi permit sa intervin si eu impartasind din experienta mea cu spray-urile.
Aici duza este OK, presiunea de asemenea si cu toate acestea apare acest fenomen atunci cand distanta este prea mare.
Ideea este ca apare atunci cind vopseaua se usuca inainte de a ajunge pe suprafata de destinatie.
Fizic exista doua cauze: distanta prea mare, sau, viteza prea mare, in cazul vostru(aerograf) presiune prea mare.
Cauzele 1 si 2
1. Mana proasta
2. Omu prost (adica eu).
dupa cite te stiu eu, lasa-le deoparte.
imi permit sa intervin si eu impartasind din experienta mea cu spray-urile.
Aici duza este OK, presiunea de asemenea si cu toate acestea apare acest fenomen atunci cand distanta este prea mare.
Ideea este ca apare atunci cind vopseaua se usuca inainte de a ajunge pe suprafata de destinatie.
Fizic exista doua cauze: distanta prea mare, sau, viteza prea mare, in cazul vostru(aerograf) presiune prea mare.
Cauzele 1 si 2
1. Mana proasta
2. Omu prost (adica eu).
dupa cite te stiu eu, lasa-le deoparte.
#6
Postat 29 September 2009 - 07:26 AM
Z-mare, la 28 Sep 2009, 14:38, a spus:
1. Mana proasta...Nu cred. Si cu putin egsăasaiz se rezolva si asta!
2. Omu prost (adica eu). A, in nici un caz!!!!!
3. Presiune mare la compresor...E, aici cam ai dreptate. Unde a aparut acel aspect, la imbinarea a doua planuri perpendiculare sau pe o suprafata dreapta? In primul caz, e fenomenul de buid-up ( http://www.cartula.r...Build-t148.html ). In cel de al doilea caz pot fi mai multe aspecte: vopsea uscata pe ac, ac strimb, orificiul capacului duzei obturat partial, descentare accentuata duza/capac duza, vopsea prea putin diluata sau diluant incorect, vopsea proasta (veche, cu efect de maioneza sau care are tendinta de a se "brinzi"), presiune prea mare la aer, (in mod normal ea trebuie sa fie undeva intre 0,8 si 1 bar), vopsitul de la prea mare distanta!
4. Altele (pe care leastept de la voi) Una din cauzele de mai sus sau...toate!
Cel mai adesea efectul apare cind vopseaua este insuficient diluata si pulverizarea se face de la prea mare distanta. In acest caz, picaturile de vopsea se "unesc" pe drum si cad de macheta aproape uscate, aparind acel aspect nisipos. Efectul este mai pregnant la vosele mate (din cauza agentului de matuire) decit la cele lucioase.
Un diluant care se evapra "prea rapid" poate sa-ti dea acelasi efect, mai ales daca se combina cu o distanta de pulverizare prea mare.
PS. Efectul nu prea tine cont daca vopseaua e acrilica sau email!
2. Omu prost (adica eu). A, in nici un caz!!!!!
3. Presiune mare la compresor...E, aici cam ai dreptate. Unde a aparut acel aspect, la imbinarea a doua planuri perpendiculare sau pe o suprafata dreapta? In primul caz, e fenomenul de buid-up ( http://www.cartula.r...Build-t148.html ). In cel de al doilea caz pot fi mai multe aspecte: vopsea uscata pe ac, ac strimb, orificiul capacului duzei obturat partial, descentare accentuata duza/capac duza, vopsea prea putin diluata sau diluant incorect, vopsea proasta (veche, cu efect de maioneza sau care are tendinta de a se "brinzi"), presiune prea mare la aer, (in mod normal ea trebuie sa fie undeva intre 0,8 si 1 bar), vopsitul de la prea mare distanta!
4. Altele (pe care leastept de la voi) Una din cauzele de mai sus sau...toate!
Cel mai adesea efectul apare cind vopseaua este insuficient diluata si pulverizarea se face de la prea mare distanta. In acest caz, picaturile de vopsea se "unesc" pe drum si cad de macheta aproape uscate, aparind acel aspect nisipos. Efectul este mai pregnant la vosele mate (din cauza agentului de matuire) decit la cele lucioase.
Un diluant care se evapra "prea rapid" poate sa-ti dea acelasi efect, mai ales daca se combina cu o distanta de pulverizare prea mare.
PS. Efectul nu prea tine cont daca vopseaua e acrilica sau email!
Multumesc Tata Z.Fenomenul a aparut pe aripi(am aplicat patafix si am vopsit camuflajul)Cred ca este vorba despre acul aerografului...Am un aerograf rusesc,mostenire de la Gopo(sa-i dea Dumnezeu sanatate)
Problema este ca am fost destul de atent de fiecare data cand l-am curatat,dar cine stie...poate am atins acul in vreun fel.
Multumesc de sfaturi,si cred ca o sa egsăasaiz cu niste cerneala sa-mi mai formez mana.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1