Salut tuturor sunt nou in acest domeniu .
Am in plan sa fac o macheta de cale ferata care sa contina:
1) 2 sau 3 gari
2) 2 locomotive
3) 20 de vagoane diferite
4)Depozitit de vaghoane
5)binenteles sine
6)cateva cladiri afernte
7) detin cateva miniaturi turnu eiffel poate le includ in macheta
poate im mai im dati voi ideei
Ce am la momentul de fata este:
1) Un trenulet de jucarie cu locomotiva electrica, dar consider ca este prea mare
2)diverse motorase , roti dintate , carton ,lemn si indemanare in materie de bricolaj si home made-uri
As avea nevoie de:
1) niste poze cu asa ceva ca sa-m fac o ideea cam ce , unde si cum ar veni?
2)De sfaturi ,ideei etc.
3) De ajutoru vostru ca alfel nu mai scriam aici.
Am cateva intrebari:
Cam de cat spatiu este nevoie pentru a depozita asa ceva ?
Totul se face pe un placaj?
Cam care ar fi scarile la care se lucreaza?
Pagina 1 din 1
Macheta cu detoate
#2
Postat 22 September 2009 - 02:26 PM
Salut,
trebuie sa fii un pic mai explicit.
In domeniul modelismului feroviar poti apuca pe mai multe drumuri.
1. sa cumperi machete functionale de loko si vagoane, dup acare activitatea modelistica sa se desfasoare in domeniul confectionarii "zonei de rulare"
2. sa realizezi home made integral totul, o cale dificila care este mare consumatoare de timp.
Pana imi dai cateva detalii o sa sintetizez cate ceva.
Daca pleci pe ideea machetelor functionale cumparate, acestea sunt disponibile la mai multe scari: H0, TT, N si mai putin cunoscuta Z, vorbind aici doar de cele europene. Ordinea este de la mai mare catre mai mic. Pe H0 gasesti belsug de material rulant dar ai si posibilitatea a mult home made, deoarece scara permite. Totul este normat in http://www.morop.org...rmes/index.html care reprezinta normele de modelism feroviar. Urmeaza sa iti confectionezi tot ceea ce tine de infrastructura feroviara.
Daca pleci pe ideea de home made, iarasi machetele pot fi statice (cred ca nu te intereseaza) sau functionale. Poti opta pentru una din scarile consacrate ale modelismului feroviar, scari enuntate mai sus, din considerente de compatibilitate sau poti opta pentru orice alta scara folosita in modelism.
Pentru suprafata de rulare nu se foloseste de regula placaj. Se utilizeaza o structura din osb (ceva mai gros decat placajul) care se rigidizeaza cu rigle din lemn. Aceasta este structura bruta, care va fi acoperita ulterior de polistiren si de suportul pentru terasamentul sinelor de cale ferata. Imagini cu astfel de machete se gasesc cu miile (fara exagerare), da o cautare pe net, sau intra in paginile de profil fie din acest forum fie de pe lokomotiv.ro care este un forum de profil.
Inainte de a dezvolta, astept o clarificare in ceea ce priveste domeniul mai exact in care vrei sa intri.
trebuie sa fii un pic mai explicit.
In domeniul modelismului feroviar poti apuca pe mai multe drumuri.
1. sa cumperi machete functionale de loko si vagoane, dup acare activitatea modelistica sa se desfasoare in domeniul confectionarii "zonei de rulare"
2. sa realizezi home made integral totul, o cale dificila care este mare consumatoare de timp.
Pana imi dai cateva detalii o sa sintetizez cate ceva.
Daca pleci pe ideea machetelor functionale cumparate, acestea sunt disponibile la mai multe scari: H0, TT, N si mai putin cunoscuta Z, vorbind aici doar de cele europene. Ordinea este de la mai mare catre mai mic. Pe H0 gasesti belsug de material rulant dar ai si posibilitatea a mult home made, deoarece scara permite. Totul este normat in http://www.morop.org...rmes/index.html care reprezinta normele de modelism feroviar. Urmeaza sa iti confectionezi tot ceea ce tine de infrastructura feroviara.
Daca pleci pe ideea de home made, iarasi machetele pot fi statice (cred ca nu te intereseaza) sau functionale. Poti opta pentru una din scarile consacrate ale modelismului feroviar, scari enuntate mai sus, din considerente de compatibilitate sau poti opta pentru orice alta scara folosita in modelism.
Pentru suprafata de rulare nu se foloseste de regula placaj. Se utilizeaza o structura din osb (ceva mai gros decat placajul) care se rigidizeaza cu rigle din lemn. Aceasta este structura bruta, care va fi acoperita ulterior de polistiren si de suportul pentru terasamentul sinelor de cale ferata. Imagini cu astfel de machete se gasesc cu miile (fara exagerare), da o cautare pe net, sau intra in paginile de profil fie din acest forum fie de pe lokomotiv.ro care este un forum de profil.
Inainte de a dezvolta, astept o clarificare in ceea ce priveste domeniul mai exact in care vrei sa intri.
#3
Postat 22 September 2009 - 08:28 PM
stageexp, la 22 Sep 2009, 14:26, a spus:
... acestea sunt disponibile la mai multe scari: H0, TT, N si mai putin cunoscuta Z, vorbind aici doar de cele europene.
H0, TT, N si Z sunt ecartamente nu scari
Desi, uzul si gresit, se folesete H0 cand vorbesti despre scara 1/87 este gresit.
La 1/87 mai exista ecartamentele H0e si H0m, aceiasi Marie dar pe alte picioare, adicatelea suntem la scara 1/87 (in acceptita ta H0) dar rulam pe ecartament de 9, respectiv 12 mm

Daca tot ai amintit de Morop ...
#4
Postat 23 September 2009 - 09:14 AM
Da, LDH are dreptate.
Normele stabilesc terminologia corecta, adica o corespondenta intre raportul de reducere sau scara si ecartament pentru H0 cu 1:87, TT cu 1/120 si N cu 1:160.
Am povestit mai pe scurt despre ce este vorba, nu pentru a induce omul in eroare, ci folosind un termen de perceptie, care chiar daca nu este cel riguros satisface pe deplin puterea de intelegere.
Adica in modelismul static se foloseste clar ca si scara raportul numeric, dar, in cel feroviar multa lume nu foloseste raportul cu pricina ci face mai degraba referire la ecartament. Corespondenta este insa clara in mintea fiecaruia.
Normele stabilesc terminologia corecta, adica o corespondenta intre raportul de reducere sau scara si ecartament pentru H0 cu 1:87, TT cu 1/120 si N cu 1:160.
Am povestit mai pe scurt despre ce este vorba, nu pentru a induce omul in eroare, ci folosind un termen de perceptie, care chiar daca nu este cel riguros satisface pe deplin puterea de intelegere.
Adica in modelismul static se foloseste clar ca si scara raportul numeric, dar, in cel feroviar multa lume nu foloseste raportul cu pricina ci face mai degraba referire la ecartament. Corespondenta este insa clara in mintea fiecaruia.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1