p 38 lightning trumpeter 1/32
#5
Postat 21 September 2009 - 02:34 PM
Daca imi permiti, o serie de observatii care sper sa ajute pe cei care mai fac machete de P-38...
- Culoarea de interior e mult prea deschisa, verdele de interior e mai inchis, si n-are echivalente in "green zinc chromate"-urile de la Revell sau MM. Verdele in cauza era o combinatie de galben si negru, si era in consecinta oliv.
- franele de sub aripa stau inchise la sol. Erau actionate electric, nu 'se lasau'.
#6
Postat 21 September 2009 - 03:02 PM
cartula, la 21 Sep 2009, 15:34, a spus:
Daca imi permiti, o serie de observatii care sper sa ajute pe cei care mai fac machete de P-38...
- Culoarea de interior e mult prea deschisa, verdele de interior e mai inchis, si n-are echivalente in "green zinc chromate"-urile de la Revell sau MM. Verdele in cauza era o combinatie de galben si negru, si era in consecinta oliv.
- franele de sub aripa stau inchise la sol. Erau actionate electric, nu 'se lasau'.
asta inseamna ca la mai toate avioanele americante trebuie sa le schimb culoarea din interior?
sincer, nu am stiut cum trebuie sa stea dive-flapsurile alea, le-am pus deschise pentru a se vedea ca exista.
si inca un lucru: din lipsa de experienta nu am apilcat nici un wash sau prewash de frica sa nu stric macheta, am aplicat doar niste "farduri" de la tamyia pentru evacuarea de la motor.
#7
Postat 21 September 2009 - 07:08 PM
Citeaza
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004..._colours_us.htm si urmatoarele doua.
#8
Postat 21 September 2009 - 07:27 PM
Oricum, mai sunt amanunte destule, doar ca acum, cand e gata, nu prea se mai poate face o critica 'constructiva'. Dar ti-as spune ca un pic mai multa atentie la finisarea imbinarilor pe viitor ar ajuta foarte mult la aspectul final.
#9
Postat 21 September 2009 - 07:35 PM
cartula, la 21 Sep 2009, 20:27, a spus:
Oricum, mai sunt amanunte destule, doar ca acum, cand e gata, nu prea se mai poate face o critica 'constructiva'. Dar ti-as spune ca un pic mai multa atentie la finisarea imbinarilor pe viitor ar ajuta foarte mult la aspectul final.
concret, unde sa fiu atent la imbinari?
@Zmare: informatii de calitate acolo, insa...cum obtin totusi culoarea de interior de care am nevoie?
#10
Postat 21 September 2009 - 07:48 PM
- mi-au sarit in ochi imbinarile dintre partea superioara si cea inferioara ale fuselajului, din zona cabinei. Se vad rau. Respectivele imbinari nu sunt pe linii de panou, si deci nu trebuie sa se vada nimic la imbinarile in cauza.
- tot in ochi mi-au sarit coafele elicei, se vede imbinarea foarte rau
Ref. la culoare: Ori o potrivesti la ochi dupa poze, ori cauti ceva apropiat/echivalente. Cauta dupa US Interior Green. Exista la destui producatori. Chiar si MM are email in nuanta asta, doar ca e extrem de greu de gasit. Din pacate, n-as putea sa-ti spun ce echivalenta are la Revell, nu folosesc.
#12
Postat 21 September 2009 - 08:46 PM
cartula, la 21 Sep 2009, 20:48, a spus:
- mi-au sarit in ochi imbinarile dintre partea superioara si cea inferioara ale fuselajului, din zona cabinei. Se vad rau. Respectivele imbinari nu sunt pe linii de panou, si deci nu trebuie sa se vada nimic la imbinarile in cauza.
- tot in ochi mi-au sarit coafele elicei, se vede imbinarea foarte rau
Ref. la culoare: Ori o potrivesti la ochi dupa poze, ori cauti ceva apropiat/echivalente. Cauta dupa US Interior Green. Exista la destui producatori. Chiar si MM are email in nuanta asta, doar ca e extrem de greu de gasit. Din pacate, n-as putea sa-ti spun ce echivalenta are la Revell, nu folosesc.
am inteles. voi fi mai atent la imbinari. trebuie sa recunosc ca imbinarile mi-au luat cel mai mult timp.
@tibi22: voi cumpara de la xaba.ro daca e in cj. am vazut ca e acrilica, n-am mai folosit pana acum. sper sa nu am probleme.
multumesc de sfaturi.
#15
Postat 21 September 2009 - 09:16 PM
#16
Postat 21 September 2009 - 09:59 PM
Nu vreau sa fiu carcotas dar in instructiunile de la Italeri green zinc chromate e dat de la MM. De fapt problema e alta, MAI E VREO GRESEALA de genu asta sau altu,in instructiuni?
Green zinc chromate la ce se foloseste? adica unde e pe bune aceasta culoare (asta de curiozitate)
#17
Postat 21 September 2009 - 10:25 PM
Apropos, Italeri are o tona de chifle la instructiunile de vopsire pentru avioanele de prin WW2. Asta datorita faptului ca vopselele lor au fost facute sa fie compatibile cu FS595b, standardul american postbelic. Pentru aviatie moderna sunt SUPER vopselele lor, dar cand incearca sa potriveasca o culoare moderna cu cele din WW2 ies niste chestii dementiale uneori.
Vezi site-ul de l-a postat Z-Mare, e pe scurt dar destul de OK discutata problema culorilor US WW2.
Cand zici de ex. B-25, sa stii ca un B-25B nu-i vopsit la fel cu un B-25J... Ceva ani diferenta intre ele, alte standarde. Trebuie sa fii ceva mai specific.
#18
Postat 22 September 2009 - 02:12 AM
Nici culoarea pusa deja nu-i de aruncat. Fa un wash cu negru si brun (tus sa zicem) le amesteci cu un lac acrilic si cu putin detergent de vase si festelesti prin baia trenului si alte locuri inca accesibile. Amestecul fiind transparent va crea un filtru pt culoarea de baza. Fa incercari pana ajungi la ceva asemanator cu culoarea de ti-a aratat-o Tibi.
#19
Postat 26 September 2009 - 07:13 AM
DGDaniel, la 21 Sep 2009, 22:59, a spus:
Green zinc chromate la ce se foloseste? adica unde e pe bune aceasta culoare (asta de curiozitate)
Dupa cum ti-a zis si Cartula, daca te uitai pe site-ul postat de Z, aflai ca GZC este altceva decat Interior Green.