GB I. A. R. 80 -81 , etc . iar GB ?
#1
Postat 18 September 2009 - 06:01 PM
#5
Postat 20 September 2009 - 03:12 PM
De asta vorbesc
Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 20 September 2009 - 03:14 PM
#7
Postat 20 September 2009 - 05:03 PM
Si alte cateva detalii AICI
Si cam asa stau acum:
Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 20 September 2009 - 05:51 PM
#9
Postat 20 September 2009 - 06:57 PM
Z-mare, la 20 Sep 2009, 19:10, a spus:
Mersi @Z-mare . La asta ma gandeam si eu dar mai astept poate are si altcuneva o alta parere . Ce pernite ? nu cred ca aveau asa ceva ! Cred ca sub fund era parasuta (sau una dintre ele)
Multam si spor
#11
Postat 20 September 2009 - 08:46 PM
paul, la 20 Sep 2009, 18:11, a spus:
Asa-zisele "M"-uri nu au fost un tip ca atare ci au fost avioane din serii diferite aduse la standardul IAR81C ceea ce inseamana ca detaliile puteau fi intr-o multime de feluri diferite. Cel mai bine e sa gasesti o poza cu avionul respectiv.
Radu
#12
Postat 20 September 2009 - 10:54 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 September 2009 - 10:59 PM
#14
Postat 21 September 2009 - 12:15 AM
-imbinarea aripilor cu fuselajul(partea unde se vede mult chit)
-imbinarea din fata bordului(nu se potriveste bine si am fost nevoit sa pilesc)
-butucul si coafa elicei( butucul e din 2 bucati si are un disc care vine in fata lui pe acelasi ax si a necesitat pilire si chituire-coafa elicei nu avea cele 3 gauri pentru palele elicei egale ca adancime si ca forma eu aici am cam dat-o in bara ca nu mi-a iesit
-capotele motorului nu se imbina perfect
-aripile nu se aliniaza( nici la bordul de atac/de fuga nici la capetii de plan unde am fost nevoit sa chituiesc si nici la locasele trenului de aterizare )
Sincer ca o parere personala singurul lucru care nu-mi place la acest kit e solutia aleasa de producator pentru realizarea butucului si a coafei elicii. In rest lucru ca la orice kit.
Oricum fiind singurul kit disponibil si corect eu sincer il recomand oricui . Are nevoie de putina dragoste si rabdare pentru a arata cat e de frumos .
P.S. Multumiri Domnului Pavel si Parc Models pentru ceea ce au facut pentru noi cei ce il iubim pe IAR 80
P.P.S Multumesc @Axor pentru poze
Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 21 September 2009 - 12:17 AM
#16
Postat 21 September 2009 - 09:48 AM
Citeaza
Numai bine si spor la lucru
Nu folositi ca model IAR -ul din muzeul miltar. Este o replica, deci nu poate fi considerat avionul original. Doar cateva piese sunt originale ( motorul,etc) si doar unele elemente respecta cat de cat originalul ( cum ar fi ampenajele).
In privinta coloritului interior. La primele 80-uri ( probabil primele 50) au fost lasat aluminiu ( cartea tehnica de la IAR 80 no2 il prezinta asa) dar la seriile ulterioare s-a folosit culoarea gri ( grund de protectie). Pt scaun este posibil ambele variante (aluminiu sau gri). Pernitele nu se prea foloseau deoarece parasuta era folosita in loc.
#17
Postat 21 September 2009 - 10:42 AM
Daca aveti nevoie de informatii despre IAR80, cautati in colectia Modelism (scutiti-ma de "huo"-ul obligatoriu ). In 1984 au publicat niste imagini din lista de piese de schimb si un profil cu structura interioara. In 1989 au publicat desenele lui Dan Iloiu care inca raman cele mai bune pana la acest moment. Stiu ca unii dintre voi veti spune ca astea nu se mai gasesc, dar Modelism au niste CD-uri cu intreaga colectie Modelism scanata si se gasesc acolo informatiile de care aveti nevoie. Ca de obicei, va indemn sa nu faceti o "moaca" intreband pe unde pot fi furgasite scanurile astea - investiti un ban in acele CD-uri ca merita. Apropos, scanurile din Modelism se mai gasesc si pe la "Robin Huzii care ia de la bogati si da la sarmani" dar sa stiti ca fara legenda care explica ce inseamna toate reperele sunt doar pe jumatate folositoare si duc la confuzii (care se vad deja si in acest thread).
Dupa aceea va recomand sa cumparati cartea lui Dan Antoniu (Radu-Dan pe acest forum) "Vanatorul IAR-80", publicata la Modelism (scutiti-ma de "ce fac astia pentru modelism?"-ul obligatoriu ). , care explica TOT ce vreti sa stiti despre IAR80 in cuvinte clare - nu va fi confuzie despre tipurile de IAR80, camuflaj, armament, etc daca cititi cartea. Am deja o a doua editie a cartii, prima am facut-o varza citind-o de atat de multe ori pana ce s-a dus adezivul care tine paginile.
Apoi, va recomand aceeasi carte tradusa in franceza si scoasa de Editions TMA acum un an in conditii grafice mai bune cu desene in plus si profile color.
Iar in final, daca vreti poze cu IAR-80 asa cum era el, va recomand sa dati o raita prin setiunea Walkaround a acestui sit unde Cantacuzino a pus o adevarata comoara.
Radu
#18
Postat 21 September 2009 - 11:35 AM
P.S. Interiorul locasului trenului de aterizare precum si jambele si verinele de actionare erau vopsite in culoarea intradosului aripii ?
Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 21 September 2009 - 11:38 AM
#19
Postat 21 September 2009 - 01:02 PM
Citeaza
Da, din pacate, singurele IAR-uri pe care le avem nu pot fi luate de bune, desi al doilea, cel de la Muzeul Aviatiei a fost realizat de niste entuziasti. (cel de la Muzeul Militar, din cite stiu eu, a fost un proiect de diploma al unor elevi de liceu industrial, profil aviatie, de la Brasov).
Atentie la elicea din kit, e pe invers, adica "bordul de atac" al elicii este pe deapta, deci acesta vine "in fata" (Invers ca la Bf-109, ca sa fiu mai clar!)
Citeaza
- seria de avioane IAR 81, cu numerele 91 - 105 si 151 - 157 (in care se incadreaza kit-ul de la Parcmodels) dupa primirea tunurilor Mauser vor redeveni IAR80A,
- IAR 81C cu numerele 301 - 435 ramine ca varianta initiala.
Citeaza
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2009 - 01:04 PM
#20
Postat 21 September 2009 - 02:30 PM
Inca o data scuze.