Sherman M4A3E8 (Dragon 6183) Thunderbolt VII
#1
Postat 16 September 2009 - 11:43 PM
1. in instructiuni ptr drive sprocket , sunt 2 optiuni si nu stiu care se potriveste tancului ales de mine , din 37th Batalion , 4th Armour Division , 1945 Germania , piesa de sus (cu perforatii) sau piesa de jos (vezi foto) ;
2. periscoapele ce culoare ar trebui vopsite? am vazut modelul facut de marhaba, care cred ca a folosit clear green?
3.imi lipseste o piesa K (bandoul de cauciuc) pentru idler wheel, vezi foto, am doar 3 piese K si cu una in plus din piesele J , ce idei aveti pentru a face una?
4. daca ma poate ajuta cineva cu o poza a acestiu tanc, eu nu am reusit sa gasesc pe net sau nu am stiut unde sa caut
#2
Postat 17 September 2009 - 07:18 AM
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...agon/dr6183.htm
Subiectul in special ma bucura, deoarece Abrams a fost un personaj extraordinar.
Probabil ca a fost cel mai mare "as" yankeu ca si comandant de tanc, la concurenta cu Lafayette Pool, dar cu siguranta a fost cel mai talentat COMANDANT de blindate din armata de uscat a US, la comanda batalionului 37, apoi a "Combat Comand A", din Divizia 4.
A devenit celebru in septembrie '44 pe campiile de la Arracourt din Lorena, cand al sau batalion 37, echipat doar cu Sherman M4 cu tun de 75 ( tancul lui de atunci se numea "Thunderbolt V" ), a dat o lectie de neuitat gunoiului teuton numit Panther, din brigazile independente tocmai create in scopul contraofensivei complet si fara replica zdrobite atunci. Deasemenea, al sau batalion 37, a fost cel care a intrat primul in proaspat despresuratul Bastogne, in timpul bataliei din Ardeni.
La sfarsitul carierei ( si vietii, din pacate ), ajuns general si seful statului major al armatei de uscat, a fost intradevar nasul proiectului actualului MBT american, M1. Primul exemplar de preserie, folosit pentru teste si demonstratii, era botezat in cinstea lui cu numele si logo-ul "Thunderbolt".
Contrar la ce zice S.Zaloga in profilul color, Abrams a avut in timpul campanei Europene doar trei Sherman :
1. Thunderbolt V : M4(75)
2. Thunderbolt VI: M4A3(76)VVSS
3. Thunderbolt VII: M4A3(76)HVSS
Se pare ca, originalul "Thunderbolt" ( sau Thunderbolt 1 ), a fost de fapt un cal... Abrams fiind la inceputul carierei sale, ofiter de cavalerie...
Raspunsul pe scurt, la intrebarile tale:
1. Cum vezi si in fotografii, roata motoare este cea "fancy smooth".
2. Fratele Marhaba a ales o varianta foarte buna. Dar, poti sa-ti obsevi si tu obiectivul aparatului de fotografiat, CU OBTURATORUL DESCHIS... si poti sa-ti tragi singur o concluzie.
3. Aici problema este mai spinoasa... Sugerez sa apelezi la topicul "Cutia cu surplusuri" din GB-ul de Sherman. Sau... poate te ajuta un frate dibaci, cu o copie in rasina... ( Ce zici CAVALERE "Sica-cel-fara-de-Frica" ? )
4. Chestiunea asta, cred ca ti-am rezolvat-o multumitor, mai jos.
Apropo... de ce nu ai postat acest topic, in GB-ul Shermanist dedicat ?!?
Imagini atasate
#3
Postat 17 September 2009 - 11:29 AM
PS. pozele sunt foarte bine venite, multumesc inca odata
voi posta pe masura ce inaintez cu montatul , dar momentan voi incerca sa gasesc o solutie ptr bandoul de cauciu
#4
Postat 17 September 2009 - 11:44 AM
magica, la 17 Sep 2009, 12:29, a spus:
Cum naibilor sa "deranjezi"... DIN CONTRA, ne bucuram MULT sa fi langa noi !!!
Ma alatur si io rugamintii lui "magica" catre fratii administratori. Ar fi tare fain, daca se poate, ca acest topic sa fie acolo unde i-este locul. Adica in GB-ul Sherman !
#5
Postat 21 October 2009 - 09:22 PM
PS. in poza scanata din instructiunile de asamblare , ce este piesa B35 ? Dragon spune ca ar trebui vopsita "Burnt Iron "
#8
Postat 23 October 2009 - 05:41 AM
Mi-as permite sa-ti sugerez, sa inlocuiesti toate manerele ( trapele din fata, capacele puntii motorului, trapele turelei, etc. ) cu unele fabricate din sarma de un diametru corespunzator. Ar fi pacat sa le lasi asa, chiar si la 1/72, cu atat mai mult in aceasta odios de uriasa scara...
Pentru protectiile farurilor, sirenei si luminilor de pozitie, kitul nu ti-a oferit si piese din PE ?
As mai sugera sa reprezinti sudurile grosolane ale elementelor de blindaj suplimentar de pe turela, mai ales la imbinarea dintre ele si turela...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 23 October 2009 - 05:44 AM
#9
Postat 23 October 2009 - 07:34 AM
am o intrebare legata de antena. cum in kit nu este furnizata nici una, voi face una din stiren tras la cald . din pozele postate de tine reiese ca antena ar fi in spatele trapei incarcatorului ! dar ce este cu suportul care este atasat de spatele turelei?
Aceasta postare a fost editata de magica: 23 October 2009 - 07:36 AM
#10
Postat 23 October 2009 - 11:38 AM
magica, la 23 Oct 2009, 08:34, a spus:
Antena putea fi montata optional, in oricare din cei doi montanti ( discurile acelea ) din spatele turelei. Unele tancuri de comandament aveau chiar DOUA antene, in functie de aparatura montata la bord. In cazul de fata, cred ca era mai degraba montata in spatele cupolei comandantului, asa cum reiese din fotografia de mai jos.
Suportul atasat in spatele turelei pe extractorul de fum, era (impreuna cu toate celalalte suporturi din acea zona) pentru "MaDeuce" ( mitraliera M2HB ) demontata ( teava ) si stocata pentru mars. Vezi foto de mai jos, impreuna cu interpretarea lui Sensei Zaloga, asupra acestei chestiuni. Turela este tot una Dragon, in "odioasa scara".
#12
Postat 31 October 2009 - 07:43 AM
PS. eu am urmarit instructiunile celor de la dragon :d . acum astept o confirmare sa pot continua asamblarea tutuor zalelor :)
Aceasta postare a fost editata de magica: 31 October 2009 - 07:45 AM
#13
Postat 31 October 2009 - 08:40 AM
magica, la 31 Oct 2009, 07:43, a spus:
Pai da, sunt prima varianta de senile folosite la suspensia HVSS, adica modelul T66 "single dry pin".
Si da, le-ai montat corect, uite confirmarea mai jos :
#14
Postat 31 October 2009 - 11:55 AM
DRAGOS, la 31 Oct 2009, 08:40, a spus:
Si da, le-ai montat corect, uite confirmarea mai jos :
, multumesc, pot continua linistit, am intrebat caci instructiunile celor de la dragon erau un pic confuze