Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfaturi incepatori - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfaturi incepatori

#1 Useril este offline   guesswho 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 12-September 09

Postat 12 September 2009 - 09:03 AM

Sunt nou in luma modelismului si pana cum am facut doar machete care nu necesitau vopsire. Vreau sa stiu cam ce ar trebui pt un set complet de vopsire cu airbrush, adica trebuie un compresor sau ceva de genu. Mentionez ca pt inceput nu vreau sa fie foarte costisitor. Si niste sfaturi/tehnici de vopsire ma intereseaza, gen mascarea geamurile & stuff.

Aceasta postare a fost editata de guesswho: 12 September 2009 - 09:03 AM


#2 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2009 - 03:20 PM

bine-ai ajuns in lumea minunata a modelismului.

Vopsire machete cu airbrush, adica aerograf necesita sursa de aer comprimat sau plamani de superman.
Pentru incercari (si hotarari) poti cumpara o doza de aer de la un magazin de modelism (machete.ro, HobbyX). Pe la bricostore sau alte d-astea se gasesc aerografe simple pe care le poti folosi sa dai o singura culoare.
Faza cu butelia e ca se termina relativ repede si spre sfarsit nu mai are suficienta presiune. Te tine cam 1-2 avioane mici.

Mascarea partilor transparente (vitrate) se poate face cu scoci de hartie pe care-l tai dupa cum iti trebuie cu multa maiestrie.
O alta modalitate este folosirea unor solutii speciale de mascare ce contin latex si dupa vopsire se jupoaie de unde sunt aplicate. Daca nu vrei sa investesti 10 lei intr-un din asta, poti sa-ti faci din aracet (de la librarie - BIC sa zicem) cu putin detergent de vase lichid si apa. Crema asta se usuca c eva mai greu dar se poate masca cu ea.

And stuff....

#3 Useril este offline   guesswho 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 12-September 09

Postat 12 September 2009 - 04:33 PM

si cam ce surse de aer comprimat se gasesc?

Aceasta postare a fost editata de guesswho: 12 September 2009 - 04:35 PM


#4 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 12 September 2009 - 04:59 PM

butelia de aer comprimat pentru pistoale cu alice, pompa de bicicleta,sau de masina.da nu cred ca iti sunt de folos.cred deci ca vei opta pentru un compresor.cauta prin topicele mai vechi, si mai si gaseste topicul in care se trateaza pe larg problema compresoarelor. vei ajunge la concluzia ca unul bun e vreo 7 mil...daca ajungi la concluzia asta,si nu ai bani destui pentru el,nu te grabi sa iei unul mai ieftin... da-i cu pensula pana vei avea toti banii.in acelasi mod gasesti informatii si despre aerografe.

#5 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 12 September 2009 - 05:03 PM

Pai..evident un compresor de aer. In functie de priceprea ta si a fondurilor disponibile ai cam urmatoarele alternative: compresor hobby dedicat a carui principale avantaje sint dimensiunile mici si zgomotul redus pe care il produce, unul facut home made (motor de frigider,etc) sau compresor bricostore,metro,etc. Compresoarele de hoby pot costa mult (unul bun, alea ieftine nu le recomand) in schimb de la magazinele mai sus amintite +Bricostore,etc poti gasi la `oferta` un compresor foarte bun si cu 3 mil ROL.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 September 2009 - 06:12 PM

Citeaza

butelia de aer comprimat pentru pistoale cu alice, pompa de bicicleta,sau de masina.
De ce nu si butelie de aer pentru scafandrii.... :whistle:
Acuma serios vorbind, singura solutie viabilea este un compresor, cum spuneau si cei de mai sus, fie unul "de fabrica", fie unul "facut acasa".
http://www.cartula.ro/Articole/Unelte-inst....-comprese.html
In privinta arografului, inainte de al achizitiona, trebuie sa te gindesti ce vrei sa facu cu el.
Daca te gindesti sa vopsesti niste suprafete pur si simplu sau folosind masti, e bun si unul simpla actiune, ceva de genul celor din poza 1 si 2.
Daca vrei sa faci treburi mai complicate (desene pe masini sau casti moto, camuflaje "in pastrav" sau alte chestii artistice), ai nevoie de un aerograf dubla actiune, ceva de genul celui din poza 3.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mase91_04.jpg
  • Imagine atasata: BadgerAirbrushTool702.jpg
  • Imagine atasata: aaronngu77_11.jpg


#7 Useril este offline   AcidCod3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 September 2009 - 11:04 AM

As avea si eu ceva intrebari pentru voi. Ce parere aveti de compresorul AS-189 de la http://www.hobbyx.ro/produs.lista.html?cat...&subcat=291si de aerograful BD-180K de la http://www.hobbyx.ro/produs.lista.html?cat...=292&page=4. Mersi

#8 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 13 September 2009 - 12:12 PM

Si unul si celalalt sunt OK.
Am un AS-189 si n-am de ce sa ma plang de el. BD-180K n-am, dar am BD-180 (180- chior) si e "perfect".

#9 Useril este offline   AcidCod3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 September 2009 - 12:57 PM

mersi de raspuns, acuma trebuie sa vad cum o sa fie cu transportul, din cate am vazut compresorul e destul de greu (22 kg scria la descriere), is curios cat o sa iasa taxele de curierat :whistle:

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 September 2009 - 02:25 PM

Eu ti-as recomanda BD 13oK, adica asta http://www.hobbyx.ro...espre.4852.html BD 180K are in plus un "regulator" de presiune montat sub cupa care nu prea este eficient, mai mult te incurca. Daca vrei un aerogarf cu o singura duza, iti recomand asta http://www.hobbyx.ro...espre.2052.html

#11 Useril este offline   AcidCod3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 September 2009 - 07:26 PM

Mersi mult de recomandare, adevarul e ca si eu ma gandeam la "regulatorul" ala si nu prea stiam ce e cu el. Vreau aerograf cu cel putin 2 duze, ma gandesc ca pentru suprafete mai mari merge un 0.5 si pentru detalii mai fine un 0.2 sau 0.3 si se pare ca 130K si 180K le au pe toate 3. In prima faza ma gandeam la 180K pt. ca are cupa mai mare, dar banuiesc ca nu trebuie cantitati asa mari de vopsea

#12 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 September 2009 - 02:53 PM

Ma sfacai si eu desi discutiile in sens au mai fost dezbatute. Desi cam primitiv dar pentru inceput, ca idee poate satisfacator (eu am folosit asa ceva ca solutie de moment,fara investitii fiindca aveam elementele) poate te poti folosi de un compresor auto la 12V racordat la o camera careia ii mai montezi o valva mecanica la care sa iti racordezi aerograful. Controlul pornit/oprit e manual desi se poate automatiza, solutia e primitiva si neprofesionala dar pana la ceva mai evoluat poate fi folosita cu rezultate satisfacatoare. Z-mare e AS in domeniu si e necesar de urmat sfaturile sale daca vrei sa iti dotezi atelierul cu scule performante dar pana atunci cred ca merita incercate orice alternative care sa te multumeasca fara investitii majore pana la o solutie finala si mai ales tinand cont de faptul ca ,,orice improvizatie care functioneaza ramane definitiva''.

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 September 2009 - 08:08 PM

Citeaza

Z-mare e AS in domeniu
Magulit de apreciere, dar nu sunt chiar asa mare AS (poate un popa, acolo :pardon:) ci doar incerc sa ajut cu sfaturi cit mai pertinente (zic io!).
Ca si acum: nu zic ca solutia cu compresor de masina si camera nu ar merge, dar...cit dai pe compresor (care nu e deloc fiabil!), cit dai pe camera (care se dezumfla destul de repede), cit dai pe transformator, iti iei un compresor de frigider la mina a doua, compresor pe care apoi il poti folosi in dezvoltarea unui generator de aer in toata regula (vezi Viopa, de exemplu!)

#14 Useril este offline   AcidCod3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 18 September 2009 - 10:40 PM

Mersi de sugestii si idei, dar comanda pentru compresor si aerograf a fost deja facuta :pardon: . Acum astept cu nerabdare sa pun mana pe ele si sa incep sa invat una alta :-D

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 September 2009 - 04:28 PM

Citeaza

sa incep sa invat una alta

- citeste cu atentie prospectele, atit la aerograf, cit si la compresor
- primele exerecitii de aerografiere fa-le cu apa cu putine cerneala. Vopseaua mai tirziu.
http://www.cartula.ro/Articole/Tehnici/Fol...n-6-lectii.html

#16 Useril este offline   AcidCod3 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 07-September 09
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 19 September 2009 - 06:05 PM

Am vazut articolul ala si mi se pare interesant si pe ala ma si bazam pentru inceput :pardon:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi