M4A1 Sherman Normandy Dragon 1:72
#1
Postat 09 September 2009 - 03:18 PM
Cateva cuvinte pentru inceput:
Inainte sa aleg producatorul, am cautat cat am putut de bine review-urile pe site-urile braille scale pentru Sherman. Din cate am vazut eu, acesta este cel mai complet si mai corect reprezentat 1:72. Asa ca, dupa trei kituri Revell, am optat pentru Dragon. La nivel de prima impresie, mi s-a parut ca am trecut de la Dacie la Mercedes. Si nu vreau sa spun ca Revell nu face kituri extraordinare la 1:72, dar cel putin la prezentare/ambalare bag seama ca Dragon e mai bun, adevarat, la un pret mai mare. Bomboana pe tort la acest kit o reprezinta setul PE, o experienta total noua pentru mine.
Din ce-am citit prin review-uri, problemele ar fi lipsa unui capac de rezervor si o problema mai veche cu boghiurile, rezolvata intre timp de Dragon. Alta problema ar fi ca rotile sint turnate in aceeasi pozitie, iar alinierea perfect simetrica a reperelor rotilor este foarte nenaturala pentru un ochi vigilent. Nu stiu cat de mult voi putea sa indrept aceste neajunsuri. In general, nu sint atat de perfectionist incat sa stric bucuria lucrului la un proiect cu mici amanunte daca acestea nu sint prea grave.
Cam atatea am aflat eu; daca aveti sfaturi sau sugestii, nu ezitati!
#2
Postat 09 September 2009 - 07:39 PM
Alegerea kitului este una fericita, pentru ca adevarat zici, in materie de Sherman 1/72, Dragonezii au o serie de kituri foarte generoasa... care acopera "aproape" toate variantele principale... si sunt de departe cele mai bune IN PLASTIC. Kiturile sunt in general corecte, cu mici erori pe ici si pe colea, mostenire de la cele in "monstruoasa scara" 1/35.
Cel ales de tine, M4A1/75, este unul timpuriu ( al doilea aparut ) in seria lor... si are de aceea mai multe erori si omisiuni, decat cele mai recente.
Daca ai un kit din editiile mai noi, ai probabil culeea cu boghiuri "corectate" si culeea turelei cu piese optionale si in plus.
http://www.172shermans.com/kitreviews/Drag...ormandyprev.htm
Pe langa problemele subliniate de Doug Chaltry, ti-as mai atrage atentia asupra catorva :
- Carcasa transmisiei este lipsita de "urechile" pentru "inelele" de remorcare.
- Stopurile si protectiile lor, sunt plasate prea in fata. Stopurile trebuie sa fie aliniate cu muchia din spate a corpului blindat superior. Priveste cu atentie fotografiile !
- Lipsesc bridele pentru cablul de remorcare, de pe laterala stanga a corpului superior. De asemenea, pe muchia inferioara a lateralelor corpului superior, trebe sa fie niste platbande cu gauri pentru suruburi, spatiate relativ egal, pe toata lungimea lor. Acestea sunt suporturile de montare, pentru aripile paranoroi.
Din inmatricularile oferite in cutie, ti-as recomanda pe "DERBY", pen'ca poti sa-l faci cu ce ai in cutie, fara prea mari modificari... doar ceva "adaugiri".
Ca modificari, vezi ca cele doua guri de aerisire din spate ( de fapt capacele compartimentelor pentru "grousers", adica pintenii pentru zapada/noroi ), sunt montate ATIPIC, INVERS, cu fata spre spate. Vezi fotografia marcata cu sageata rosie.
Ca adaugiri, ar fi platforma pentru bagaje de pe capacul motorului si "portbagajul" improvizat, sudat in spatele turelei.
In profilul lui S.Zaloga, consider ca reprezentarea galetilor este o interpretare eronata. Daca privesti cu atentie fotografiile, vei observa ca DERBY nu are galeti turnati, cu "spite"... ci plini, "stantati", asa cum ai primit in kit.
Deasemenea, interpretarea camuflajului este ERONATA ( fiind o carte mai veche a "Senseiului" ) ! NU ESTE olive drab cu pete de "earth brown", ci cu pete de NEGRU ! ACESTA a fost camuflajul oficial in nord-vestul Europei, incepand cu operatiunea Cobra, din iulie '44.
Ai toata simpatia si respectul meu, pentru proiectul tau braillist !
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 09 September 2009 - 07:53 PM
#4
Postat 12 September 2009 - 12:02 PM
Dragos, sper ca n-am stricat nimic pana acum, ca nu mai am puterea sa rectific :)
Sistemul de inchidere al trapelor l-am facut exclusiv dupa indicatiile Dragon, pentru ca nu am gasit nici macar o poza detaliata pe net.
#5
Postat 12 September 2009 - 03:28 PM
florinjenica, la 12 Sep 2009, 13:02, a spus:
Florin, ai lucrat foarte ingrijit si frumos.
Carnaciorii aceia grosolani care unesc partea trapelor dinspre turela cu balamalele, sunt defapt niste arcuri de contrabalans pentru mentinerea lor in pozitie deschisa.
Respectivele arcuri, faceau parte din programul de "modernizare" aplicat cam de la inceputul lui '44, impreuna cu acele "custi" de protectie pentru periscoape. Tancurile anterioare acestei date, nu au montate pe trape aceste doua chestii. Daca vrei sa-l faci pe "DERBY", trebe sa le iei in considerare...
Uite aici mai jos niste fotografii, chiar daca nu sunt de la M4A1. Trapele sunt identice.
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 12 September 2009 - 03:33 PM
#6
Postat 12 September 2009 - 03:57 PM
Ai grija la "aparente" ! Respectiva brida ( piesa separata la Dragon ) era turnata integral pe carcasa diferentialului, DECI nu trebuie sa ai nicio urma de imbinare.
Linie de asamblare, poate sa fie intre ea si coca.
Nu uita de urechile pentru inelele de remorcare, "uitate" de Dragonezi. Le gasesti printre piesele "neutilizate". Chiar daca sunt pentru alt tip de carcasa, le poti adapta la cea pe care o ai.
Ai grija cand montezi mecanismele de tensionare ale rotilor intinzatoare !!! Sunt facute aiurea de Dragonezi, CU SUSUL IN JOS !
Cele trei suruburi de frictie trebuie sa fie JOS. Dar, nu poti sa faci asta, daca nu tai ambele piese acolo unde ai liniile rosii pe fotografie. Montezi prima data mecanismul de tensionare in pozitie corecta, apoi, dupa ce se usuca adezivul, montezi si suporturile pentru roti !
La boghiuri, poate ar merita sa-ncerci sa subtiezi oleaca patinele de retur... Daca ai chef si chemare, un minim de detalii in plus, ar fi cele patru bolturi ale patinei si cele trei suruburi prezoane pentru frictia bratelor oscilante...
NU UITA ca locasurile pentru luminile de pozitie din spate si protectile lor, sunt PREA IN FATA. Lampile trebuie sa fie aliniate cu muchia din spate a corpului blindat. Cam asa :
Scuze, mi-am permis sa postez niste fotografii in topicul tau... poate te inspira si te ajuta...
#7
Postat 12 September 2009 - 09:50 PM
Zarurile au fost aruncate, am montat aerisirile invers, deci va fi Derby. Usor-usor, sper sa-l scot la capat, desi pare cea mai grea alegere din cele patru inmatriculari.
Multumesc inca o data pentru sprijin!
#8
Postat 14 September 2009 - 06:01 PM
#11
Postat 20 September 2009 - 10:27 PM
Sunt impresionat de grija si dragostea pe care-o arati acestui proiect.
Am impresia ca ai mesterit ceva in plus si la boghiuri...
Ti-as sugera o centura de sudura, in jurul bazei extractorului de fum de pe turela.
Sa tai cele doua inele de ridicare de pe "gun shield". Sunt o caracteristica mai timpurie, nespecifica pentru DERBY.
Si... bravo si pentru ultima serie de fotografii...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 20 September 2009 - 10:29 PM
#12
Postat 21 September 2009 - 08:26 PM
#13
Postat 22 September 2009 - 07:33 AM
florinjenica, la 21 Sep 2009, 21:26, a spus:
Pai, n-ai facut nicio prostie.
Ai lipit corect respectiva piesa, care-i flansa interioara a turelei, pe care se monteaza in SURUBURI numitul "gun shield".
Ai mai jos cateva pagini din BIBLIE, care or sa-ti lamureasca chestiunea. Nu uita sa tai cele doua inele de ridicare, pe care le vezi si in fotografii. Variantele mai tarzii de "gun shield" M34A1, nu le mai aveau. Deci, nici "DERBY" !
#14
Postat 24 September 2009 - 12:56 PM
Cum sa montez sirena? Pe aparatoarea laterala cum zice Dragonu sau frontal cum am vazut in frumoasele poze ale lui Jim Lewis si nu numai?
Chiar, ce parerea ai despre lucrarea lui? Cat de corecta e? Mie imi place foarte tare.
http://www.guntruck....derbypage1.html
Exista oare si alte poze de epoca cu Derby? Am rascolit netul ore in sir si n-am gasit...
#15
Postat 24 September 2009 - 02:02 PM
florinjenica, la 24 Sep 2009, 13:56, a spus:
Chiar, ce parerea ai despre lucrarea lui? Cat de corecta e? Mie imi place foarte tare.
................................................................................
........................................
Exista oare si alte poze de epoca cu Derby? Am rascolit netul ore in sir si n-am gasit...
Florin, sirena trebe montata cum a pus-o Lewis, in cusca de protectie "timpurie". Asa este TIPIC pentru M4A1(75) tarzii. Pe aripa, se monteaza doar la M4A1/75 timpurii si medii ( ca lot de productie ), asa cum am pus-o io, la al meu COMIC. Pentru BATTLING BITCH, va trebui s-o montez ca la DERBY al tau.
Ma bucur ca ai gasit singur modelul lui Lewis, mi-am tot propus sa-ti dau link-ul si am uitat mereu... scuze...
In afara de galeti ( interpretarea gresita, dupe nea' Zaloga ), consider ca-i foarte CORECT, inclusiv interpretarea data de el "portbagajelor".
Mai exista o singura fotografie, din fata, in lungul drumului, fotografiata de langa acel Pz.IV distrus, in care un M4A1/75 se apropie... si, PROBABIL este DERBY.
Nu pot s-o postez acum, dar am s-o caut si am s-o pun acilea... desi, nu cred ca o sa te-ajute prea mult...
#16
Postat 25 September 2009 - 08:48 AM
Este facuta in acelasi loc si in acelasi moment, face parte dintr-o serie ( reportaj ) mai mare, de fotografii.
Este foarte POSIBIL ca acel M4A1(75), sa fie DERBY... dar, chiar daca nu-i... cu siguranta este un tanc identic din aceeasi unitate. Deci, configuratia lui si tipul marcajelor este la fel, asa ca, te poti inspira linistit.
Remarca faptul ca litera de identificare a companiei, este vopsita si pe scutul exterior al tunului ( "rotor shield" ), sus.
Pentru detaliile sirenei si altele... arunca-ti un ochi si asupra chestiei REALE, in cele doua pagini de mai jos :
http://www.toadmanst...es.com/m4a1.htm
http://www.toadmanst...m/m4a1chino.htm
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 September 2009 - 08:52 AM
#17
Postat 25 September 2009 - 04:31 PM
Iata ce-am mai lucrat:
Am mesterit ceva pe la boghiuri, incercand sa dau gaurile de rigoare. Din pacate, imi lipseste un burghiu suficient de fin. O sa incerc sa improvizez cumva.
Multumesc ca-ti rupi din timp sa mai ajuti si niste ageamii ca mine si scuze pentru intrebarile intr-un limbaj total atehnic uneori :)
ps. MG antiaeriana e necesara pe Derby? Te intreb pentru ca din kit lipsesc elementele de prindere plus cele doua manere ale mitralierei
#18
Postat 25 September 2009 - 06:07 PM
Sunt sigur ca si tu, la randul tau, vei proceda la fel cu alti mai tineri frati.
Hmmm... despre M2HB "Ma deuce", ce sa-ti zic. In mod normal le purtau mai tot timpul pe turela, in scopuri anti-infanterie. Caci de anti-aeriana ( scopul originar ) n-aveau nevoie. STIU ca in unele kituri brailliste Dragoneze, mitraliera este incompleta ( stiu, caci detin toate acele kituri ). Este incompleta, pen'ca idiotul de chinez care a proiectat culeele, a plasat restul pieselor pe culeea pentru turela T23...
Dar, de ne uitam atent la fotografia lui DERBY... putem trage concluzia ca IN ACEL MOMENT nu o avea montata pe inelul trapei comandantului. Deci... "ai scapat"... TOTUSI, nu uita sa gauresti stutul suportului de pe trapa. Alt lucru uitat de dibaciul nostru chinez.
BRAVO, ai corectat problema urechilor lipsa de pe carcasa diferentialului.
Si sirena ai montat-o dragalas, DAR... canalizatia electrica nu ajunge acolo. Acea canalizatie electrica este de fapt un tub metalic care protejeaza conductorului si iese exact deasupra aripii din stanga fata, acolo unde originar a fost montata sirena la modelele timpurii. Uite aici, cum am facut io la COMIC :
Postez mai jos doua fotografii lamuritoare, sper io. In cea mai mare se vede clar stutul prin care iese canalizatia.
Cat despre boghiuri... abia acum vad ca ai modelul vechi ( al lui Dragon ) si eronat. Eroarea consta in faptul ca genial de dobitocul chinez care le-a proiectat, a reprezentat articulatia bratelor oscilante SUB carcasa bogiului... si buza inferioara a carcasei prea scurta . Apoi le-au corectat pentru toate kiturile ulterioare si chiar si pentru reeditarile recente ale acestui kit. Chaltry explica bine aici diferenta :
http://www.172shermans.com/kitreviews/Drag...ormandyprev.htm
http://www.172sherma...VVSScompare.htm
Singurul remediu fezabil si civilizat, este sa prelungesti buza inferioara, astfel ca sa acopere articulatia. Acum nu am posibilitatea, dar maine am sa postez niste fotografii cu modul meu de a rezolva problema.
Gaurile... singurul spiral cat de cat civilizat ar fi un 0.3mm, desi oricum SI CU ACESTA dai gauri supradimensionate. Totusi, relativ credibile...