Sherman El Alamein
#2
Postat 20 August 2009 - 02:20 PM
Imi plac mult efectul de prafuire intilnit pe blindatele teatrului african si detaliile foarte realiste.
Te felicit si pentru alegerea acestei inmatriculari mai fistichie.
Respect !
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 20 August 2009 - 02:20 PM
#3
Postat 20 August 2009 - 02:25 PM
Avand in vedere ca niciodata nu m-au atras formele "Ronson-ului", nu ma pronunt fata de corectitudinea machetei, dar :
-Ca si vopsire si reprezentare a efectelor pe masina, nu pot decat sa afirm : SUPERB !!!!
Bine echilibrat, eu unul nu vad nimic care sa-mi sara in ochi vis-a-vis de incarcarea laterala, s.a.m.d.
-Daca asta era motivul pentru care te-am pus absent la GB-ul "teuton", scuzele mele. Meriti cu brio acordarea unei "scutiri medicale".
Cred ca o sa-mi revizuiesc atitudinea fata de aceasta masina....
#4
Postat 20 August 2009 - 02:26 PM
Adi, nici eu nu tare eram fan "Ronson", dar dupa ce m-au lovit miseleste niste frati dragi, cu niste kituri, m-am contaminat.
Motivul disparitiei de care vorbesti este ca sunt in curs de "facere" a unei diorame cu shermanul asta si un Bedford QL, nu neaparat la El Alamein , dar tot undeva in Africa de Nord.
Mai pun ceva poze mai mari.
Aceasta postare a fost editata de marhaba: 20 August 2009 - 02:33 PM
#8
Postat 20 August 2009 - 05:11 PM
Citeaza
Frate Adi, are mai multe motivări, dar nu le-a adus īncă la şcoală, chiulangiul.
Spor!
#9
Postat 20 August 2009 - 05:19 PM
Pen'ca io nu-s Mike Starmer, ca sa comentez acuratetea colorilor BritanicoElAlameiniste :
http://www.network54.com/Forum/47208/threa...a+Desert+Pink+2
... si pen'ca oricum, io personal, nu dau foarte multe parale pe agitatiunea in jurul "corectitudinii cromaticomodelistice"... socot deci ca aceasta chestiune, e la gustul orsicui.
Pot doar sa-ti spui, cu multa bucurie, ca asa zisul tau "Ronson" este de departe ( chiar si pentru ochisorii nonronsonistilor ) cel mai aratos din cele ce se mai facura, pe mioriticile noastre plaiuri ! Cu drag io te felicit si te complimentez ! Si-mi salt si bascul, pentru calitatea fotografiilor !
Prea bine-ai ilustrat matale, modesta silueta a acestei modeste "aprinzatoare"... ce treaba crunt de bine-si facu ea... in parjolirea si de-a pururi trecerea in nefiinta, a mult preaslavitului gunoi teuton !
#10
Postat 20 August 2009 - 05:32 PM
Doar dpdv estetic as avea cava de comentat. Prelata verzulie pusa la uscat mi se pare prea mult.
Arata exccelent ca executie, arata a fi ceva cauciucat, dar parca rupe prea tare linia machetei - eu zic ca era suficienta plasa de camo rulata la baza cutiei blindate, sau prelata respectiva mergea mai stransa, mai creata.
#11
Postat 20 August 2009 - 06:54 PM
Alexelu, prelata aia are rolul de a masca decalul cu "dundee" pe care l-am "semidistrus" . N-am avut alta varianta de a drege busuiocul. O sa incerc s-o mai incretesc in final cind il voi pune in diorama.
Acum altceva: BUNUL prieten Dragos mi-a atras atentia asupra unor greseli si omisiuni pe care le-am facut. N-a facut-o public ca sa-mi menajeze sensibilitatile balegoase. Multam draga frate, voi avea intotdeauna ceva de invatat de la tine.
Dupa cum urmeaza:
- filtrele de aer le-am pus invers - adica cu susu-n jos - greseala stupida
- lipsa protectiilor la lampile din spate - asta din cauza instructiunilor dragonistice care nu le mentioneaza drept care nici nu mi-am batut capul
- NEprelucrarea imbinarii dintre partea de sus si cea de jos a turelei (plus astuparea gaurii respective) - omisiune, neatentie (si lene ?!?)
- mantaua tunului plus teava sunt in varianta tirzie ceea ce nu pusca cu ce trebuie
Drept care am purces de-am reparat dupa cum m-am priceput, adica am chituit treaba la turela, am pus protectiile, am intors filtrele si am schimbat mantaua si teava cu totul.
Aceasta postare a fost editata de marhaba: 20 August 2009 - 06:57 PM
#12
Postat 20 August 2009 - 08:12 PM
In prima postare, la capitolul laude, am uitat sa mentionez doua chestii importante.
1. La prea multe modele de Sherman, realizate preaspaniol si megadeconcurs, in tot felul de ipostaze dramaticociupite si superruginite, un amanunt ignorat in mod stupidospaniol ma deranjeaza foarte : TOATE periscoapele sunt inchise ! Ma bucur mult, ca tu, pe toate le-ai deschis !
2. In proiecte Shermaniste inspirate de aceeasi omnipotenta scoala, de bonton este sa-ngramadesti bagaje, pana la limita ruperii suspensiei... dar acestea, mai niciodata nu-s ancorate sau legate... Din nou ma bucur ca tu n-ai sfidat legile gravitatiei si, te-ai asigurat ca ale tale n-au sa zboare in primele minute de mars !
Cat despre filtrele VORTOX... aici cred c-ar mai merge-o incercare...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 20 August 2009 - 08:24 PM
#13
Postat 20 August 2009 - 11:26 PM
marhaba, la 20 Aug 2009, 19:54, a spus:
....
Drept care am purces de-am reparat dupa cum m-am priceput, adica am chituit treaba la turela, am pus protectiile, am intors filtrele si am schimbat mantaua si teava cu totul.
1. Eram aproape sigur, dupa pozitia un pic nefireasca.
2. Cand anume ai apucat sa faci toate astea ???
Inca o data, FELICITARI!
#14
Postat 21 August 2009 - 07:11 AM
alexelu_marinelu, la 21 Aug 2009, 00:26, a spus:
2. Cand anume ai apucat sa faci toate astea ???
Inca o data, FELICITARI!
Nu a fost chiar mare lucru. Protectiile lampilor din spate le-am lipit cu cianoacrilat. Teava si mantaua au iesit usor dupa ce am dezlipit piesa de siguranta din interiorul turelei. Le-am inlocuit cu mantaua fara "urechi" si a doua teava care o dau in kit (usor, aproape imperceptibil evazata spre gura). Filtrele de aer m-am chinuit un pic sa le dezlipesc dupa care le-am lipit tot gresit (Dragos dixit). Trebuie sa le mut ceva mai sus. Turela am chituit-o si slefuit-o. In mod normal acolo ar trebui sa apara un mic cordon de sudura , dar asta chiar nu-l mai pun. In rest din aerograf a mers totul usor.
#17
Postat 22 August 2009 - 12:43 AM
Daca e pus intr-un peisaj adecavat si faci poza alb-negru, habar nu-ti dai seama ca-i macheta.
Desi pentru mine sermanul e doar un cotetz inalt si nu suficient de nimic, a constituit totusi un adversar de temut pentru gunoiul teuton reprezentat de Pz II, Pz III si alte camioane blindate cu cele mai groase prelate
Nu, serios - felicitari pentru macheta....Putea sa fie si wermacht '47. Importante sunt aptitudinile machetistului in a reprezenta detalii cat mai realiste.
#18
Postat 22 August 2009 - 06:06 AM
#20
Postat 22 August 2009 - 12:34 PM
wurger, la 22 Aug 2009, 01:43, a spus:
Pentru cineva atent la amanuntele atat de grosolane si neartistice ale realitatii istorico-tehnologice... si nedrapate in aburul legendelor urbane de doua parale gaurite... ar observa cu uimire ca, pe langa Pz.II ( inferior majoritatii masinilor altor natii din generatia lui ), Pz.III si pana la un punct Pz.IV, au reprezentat varful tehnologic teuton... din punct de vedere rezonabil si logic. Rusii au cazut in fund de uimire, cand au aflat ca teutonii au scos din fabricatie Pz.III-ul, inlocuind-ul cu gunoaiele monstruoase si stupide care au urmat.
Ce pot sa zic... dulce si spumoasa e gargara teutonomitologica, inventata si regonflata cu voie de la stapanirea yankee, in anisorii de varf ai razboiului rece... cand orice forma de propaganda si razboi psihologic era buna, sa mai astampere panica data de cosmarul nesfarsitelor hoarde blindate sovietice... Aceeasi schema a fost aplicata un deceniu mai tarziu si in cazul bushidomitologismului... mai tarziu, deh, caci asazisiisamurai calcasera si mai rau pe becul jupanilor yankei.
Ma rog... pentru orsicare ar pohti sa se declare sastisit de damful fetid si vetust al snoavelor prefabricat-simplificatoare, recomand o lectura atenta a urmatoarei cartulii... care v-ar produce poate o epifanie, INCLUSIV asupra tembelismului yankeu :