Pregatire pentru Expozitie FW 190A 8 in revizie si PZL 23 Karas "aglomerat"
#21
Postat 18 August 2009 - 08:02 AM
Din punctul meu de vedere, ceea ce vad mai sus constituie partea cea mai frumoasa a montarii unei machete, indiferent ca are aripi, senile, coca sau ochi.
E doar parerea mea.
-@ Wurger
-De ce plansa de bord arata ca fibra de carbon ?
Merci pentru imaginile postate.
#22
Postat 18 August 2009 - 09:57 AM
Sa-ti zic un secret, in unele locuri, care dupa lipire veneau in interior, nici nu am debavurat. Brrrr, sacrilegiu ! Si inca ceva, am de gand sa comit un sacrilegiu si mai mare. Sa vopsesc anumite rame de PE cu pensula. Nu, ca o sa ma dea astia afara de pe forum.
Adip, departe de mine sa tiu secret anumite chestii dar sa fiu caniche daca mai stiu ce plastic am pus la bord. Sa-ti zic insa cum am facut. Aveam un PE care mie mi se parea ca nu seamana cu ce am vazut in alte parti. Si atunci am luat o poza a unei alte machete (la 48) am micsorat-o cat mi-a trebuit si am scos-o color. Am copiat conturul pe un plastic subtire, ceva cartela de telefon sau vreun ABS ca nu detin Evergreen, si cercurile de la ceasuri. Am INgaurit ceasurile cu ce am avut pe-aproape si in spate am lipit poza color. Unde nu era destul de color am mai pus eu tempera, carioci. Pe urma cate o picatura de lac, ceva mai gros sa nu intinda culorile si gata bordu'. L-am dat cu negru, am mai pus cu alb ceva "inscriptii".....Ca la noi la tara. Cum sunt eu mai chior se vede bine. Daca esti rau intentionat se vede prost. Textura am observat-o si eu acu in poze si m-am gandit exact ca tine. La IAR 39 am vazut ca era vopsea texturata sa nu-l orbeasca reflexia pe dom' pilot. La crapceanu asta nu cred ca era asa.
Ba nu, rusiniiiica ! Mi-am adus aminte. Am folosit bordul dat de heller peste care am pus o folie gurita. Ca imi placea cum au scos giroscopul ala umflat.
Pe urma mi-am dat seama vazand o poza ca trebuia sa iasa si dosul mitralierei de pe bot undeva dar .....asta era demult....Pauzele lungi si dese......
#29
Postat 19 August 2009 - 01:53 PM
Succesuri tata Wurger, ca stiu ce te asteapta mai departe!
#30
Postat 19 August 2009 - 02:34 PM
Are niste chestii putin grosolane, ami ales prin cockpit dar in rest e destul de accurate. Eu m-am inspirat de aici cu multe chestii pe care asa cum a zis si Z nu le intelegeam.
http://www.internetmodeler.com/2008/june/a.../mirage_p23.php
Oricum, si asa si mi-au ramas niste coaste de consolidare nepuse. Altele pur si simplu s-au facut singure cum trebuiau - recte placa perforata de sub mitraliera dorsala - cand am inchis fuselajul s-a curbat inspre in sus. Cand m-am uitat la o poza am remarcat ca chiar asa era.
Tipul de la part le face fix dupa alea din muzeu, dar nu se prea sinchiseste ce o sa faca modelistu cu ele. Eu am frezat fuselajul ala de Heller pana a ajuns transparent (vezi poza mai sus) si tot nu-i tandi pe mandi.
Oricum, foaia Part nu are greseli. Problema e ca nu cred ca se va potrivi la tzanc pe nici un kit de Karas. Nici asta existent la 10 firma care e de fapt acelasi Heller (surprinzator de aproape de adevar) nici pe vreo rasina poloneza viitoare.
Avionul are un aer foarte particular si pare ca a fost proiectat pe bucati si pe parcurs: Asaaa, deci bombardierul va da cu nasu in geam cand va viza. Bun, decupam si facem o umflatura sa-i intre nasul. Eventual o piesa intersanjabila pentru carni sau coroiati....Si unuia ii zicem P23 A prim 24 si aluilalt P23 A secund 25 jumate.
Sa mor eu, incfa nu mi-am dat seama care erau alea cu far pe ambele jambe si care cu far doar pe cea dreapta si pe stanga o lanterna chinezeasca. Din poze am vazut ca noi am avut mai multe d-alea cu un singur far, pe care unii (probabil originari din sate neelectrificate) l-au vopsit.
Unele au 3 tuburi venturi, altele doar 2 si altele 1. Care-i faza, circulau in universuri paralele ?!
Ar mai fi inca multe intrebari si lacramatii dar am obosit.....Parca lucrez corabie d-aia in sticla.....cu dopul pus.
Vreau sa-l vopsesc pana plec in concediu, pe intuneric si ma astept sa fiu placut surprins cand l-oi vedea la intoarcere.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 August 2009 - 02:35 PM
#31
Postat 19 August 2009 - 03:08 PM
Bill, da fuga ca a iesit abia de 2 ani. Doar daca nu l-au retras de pe piata intre timp.
Are niste chestii putin grosolane, ami ales prin cockpit dar in rest e destul de accurate. Eu m-am inspirat de aici cu multe chestii pe care asa cum a zis si Z nu le intelegeam.
Multumesc Caline stiam ca a aparut varianta aceea. Eu pe asta-l astept:
KARAS ARR
sunt si inscris la precomanda...dupa cum ziceam de vreo 2 ani.
Oricum sunt cu ochii pe tine, in speranta ca vor scoate varianta asta cit mai repede.
Spor,
Bill
#32
Postat 19 August 2009 - 11:33 PM
BROBLEM ! Mare broblem cum ar zice Sadaf din colt, cand ii mucegaiesc smochinele. Cum tanti ma-sa vopsesc eu ramele astea din cliseul alaturat .....pre interior??? Astept idei si chiar si glume de prost gust.
#34
Postat 20 August 2009 - 12:31 AM
1-0-9, la 20 Aug 2009, 01:11, a spus:
Cred ca Eduard a vrut sa zica de culoarea corespunzatoare, nu sa vopsesti tu ceva.
Oricum, ai treaba multa, pentru ca, daca nu te potrivesti exact, grosimea geamurilor va amplifica erorile.
Io m-as baga si la o mascare atenta, pe etape, prin interior.
Daca te-a mancat, acum scarpina-te.
#37
Postat 20 August 2009 - 09:15 AM
Cred ca aia cu decaluri e cea mai permisiva......doar e vorba de apa.
Marker....as fi avut nevoie de un gri si mi-e teama ca daca era de sters cu izo capata o nuanta gri tot ansamblul.
Mascare atenta....He-he....Razi de mine.
Messerschmitt - nope, nu eram sigur ca nu ramane vopseaua lipita si zboara PE de la tensiuni. Si daca se intampla asta.....il faceam cado'.
109 te voi contacta telefonic pt know-how (tehnica de Mirajuri in slujba karashilor)
#38
Postat 17 September 2009 - 12:30 AM
Orice as fi pus riscam sa deteriorez piesele fine de fotodecupat sau rasina.
Am vazut intr-o carte metoda asta si am aplicat-o.
Foita de la plicurile de ceai, fixata pe margini cu mascol (clei textil Bison in cazul de fata). Hartia se uda in prealabil.
Pentru gaurile mai mari am folosit burete.