vopsea amestecata cu lac ati incercat?
#1
Postat 06 August 2009 - 09:01 PM
din cate stiu eu inainte se da vopseaua si dupa se sigileaza cu lac, nu?
#2
Postat 06 August 2009 - 10:37 PM
Aplicarea de lac peste vopsea e preferabila, adaugarea de lac in vopsea e practic o diluare a vopselei , si uneori asta nu este de dorit. Depinde de situatie si de vopselele/lacurile folosite.
In locul tau, nu m-as complica cu amestecatul, ci as lacui dupa.
#5
Postat 07 August 2009 - 09:52 AM
1.cauciucurile de f1 merg date cu lac? peste tot vad ca sunt la fel de lucioase ca masina
2. decalurile se pun inainte sau dupa lac? daca se pun dupa, cat timp se lasa la uscat?
3.cat timp trebuie sa treaca intre datul straturilor de lac?
multumesc
#6
Postat 07 August 2009 - 12:16 PM
Uite raspunsurile :
1.
In vrimul rind, cauciucurile vin slefuite cu un smirghel mai fin la ud sau uscat ( cum vrei tu) ar fi bine sa faci un suport pe care-l prinzi la masina de gaurit si la turatie mica sa slefuiesti usor roata. Rotile de la Revell sunt in general slabe calitativ si necesita slefuire ( numai pe partea care ruleaza roata!) dar si cele de exemplu de la Tamiya au nevoie de acest tratament deoarece toate au resturi de cauciuc exact pe mijocul partii de rulare. Partile laterale ale rotilor sa le lasi asa, datorita faptului ca lucesc, decalurilor vor adera mai bine. Aplicarea decalurilor dupa punerea cauciucurilor pe janta! Se poate lacuii cu un lac mat dar in strat subtire si trebuie sa maschezi janta!
2.
Eu aplic citeva straturi de lac si peste decaluri, in cazul machetelor auto nu numai pentru a le sigila, ci pentru a avea si acelasi luciu. Lacul peste decaluri nu este obligatoriu!!!! Acum la lacul lucios trebuie sa fii atent pentru ca lacuri enamel sau laquer ( Tamiya din spray seria TS ) dizolva decalurile ( sunt patit ). Deci de preferat ar fi un lac acrilic diluat cu apa sau alcool. Alternativa ar mai fi Future daca stapinesti bine aplicarea lui pe modele!
3. La lacuri acrilice este bine sa dai la interval de o ora cite un strat subtire. Uscarea lacului acrilic poate fi problematic, mai ales cel lucios, de aceea lasa macheta sa se usuce bine ( chiar si 1 saptamana ). La ansamblarea machetei te sfatuiesc sa folosesti manusi de latex, altfel risti sa ramai cu amprente pe macheta!
Succes!
Apropo, faci cumva macheta asta ?
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 07 August 2009 - 12:17 PM
#8
Postat 07 August 2009 - 01:23 PM
Macheta mea este badarana, si am multe de subtiat. Sunt curios cum este macheta ta.
Daca te ajuta inca asta : Tutorial video Ferrari . Este un tutorial nou cu mai multe parti aparut pe youtube de citeva zile. Acolo vezi multe tehnici legat de vopsire, decaluri, roti cu "pick-up" si lacuire / lustruire!
Daca mai ai probleme scrie aici, incerc sa te mai ajut!
Succes!
#10
Postat 07 August 2009 - 04:49 PM
octav_x, la 7 Aug 2009, 16:27, a spus:
De exemplu elementul aerodinamic de pe laterale, am avut de ras 1,5 mm din stiren. Macheta nu este prea grozav turnata si are multe "mold lines" care trebuie slefuite, de la bot pina la coada! Nu zic de aripile deportante, care continua acest trend! Totul este mult prea gros, de asta spun ca este badaran. Dar cu "putina" munca sigur iese ceva frumos. Kit-urile Revell la final arata bine, problema este sa te tina nervii pina ajungi acolo!
Numai bine, Tibi
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 07 August 2009 - 04:56 PM
#13
Postat 24 September 2009 - 09:11 AM
#14
Postat 24 September 2009 - 09:52 AM
De regula sunt doua metode :
- se aplica vopsea lucioasa ( 4 - 5 straturi!) iar dupa uscare se lustruieste cu pasta pentru lustruit . Pentru modelism exista citeva marci de paste, dar se pare ca numai doua marci sunt bune la mai multe marci de vopsele - Tamiya Compound / Course, Fine, Finish si marca Finishers. In final se aplica o ceara ( exemplu Tamiya Wax ) pentru luciul de iti ia ochii!
- alta metoda este cu lac lucios ( incolor ) care se aplica peste suprafata vopsita. Lustruirea tot cu pasta si ceara.
Pentru machetele auto, multi modelisti folosesc lacuri 2 K ( folosit la vopsitorii auto) , adica un lac acrilic si intaritor. In functie de intaritorul folosit si a conditiilor atmosferice, acesta se usuca mai repede sau mai incet. Avantajul este ca dupa uscare, lacul devine ca sticla ! ( si ca luciu si ca tarie ) . Sunt multi modelisti care aplica acest lac atit de bine incit nu este nevoie de polishare ( lustruire ). in cazul in care acest lac se usuca cu efectul "coaja de portocala" se poate slefuii cu smirghel de 2000 la ud. Dupa netezirea suprafetei se poate lustruii cu pasta si ceara.
Uite aici un tutorial cum se lustruieste corect o macheta auto : Use Rubbing Compound
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 24 September 2009 - 09:59 AM
#15
Postat 24 September 2009 - 11:14 AM
tibi22, la 24 Sep 2009, 10:52, a spus:
De regula sunt doua metode :
- se aplica vopsea lucioasa ( 4 - 5 straturi!) iar dupa uscare se lustruieste cu pasta pentru lustruit . Pentru modelism exista citeva marci de paste, dar se pare ca numai doua marci sunt bune la mai multe marci de vopsele - Tamiya Compound / Course, Fine, Finish si marca Finishers. In final se aplica o ceara ( exemplu Tamiya Wax ) pentru luciul de iti ia ochii!
- alta metoda este cu lac lucios ( incolor ) care se aplica peste suprafata vopsita. Lustruirea tot cu pasta si ceara.
Pentru machetele auto, multi modelisti folosesc lacuri 2 K ( folosit la vopsitorii auto) , adica un lac acrilic si intaritor. In functie de intaritorul folosit si a conditiilor atmosferice, acesta se usuca mai repede sau mai incet. Avantajul este ca dupa uscare, lacul devine ca sticla ! ( si ca luciu si ca tarie ) . Sunt multi modelisti care aplica acest lac atit de bine incit nu este nevoie de polishare ( lustruire ). in cazul in care acest lac se usuca cu efectul "coaja de portocala" se poate slefuii cu smirghel de 2000 la ud. Dupa netezirea suprafetei se poate lustruii cu pasta si ceara.
Uite aici un tutorial cum se lustruieste corect o macheta auto : Use Rubbing Compound
multumesc mult, m-am edificat. lacul lucios incolor de la (tes1561) MM este bun sau exista altele mai indicate?
#16
Postat 24 September 2009 - 11:34 AM
steelnox, la 24 Sep 2009, 12:14, a spus:
Nu am folosit lac lucios MM. Eu folosesc Tamiya X 22, Gunze Sangyo Top Coat Gloss si experimentez cu lac 2K cu intaritor. Am mai folosit si Tamiya TS 13 (spray) dar am aplicat peste un model cu decalurile puse si mi le-a stricat! De atunci lucrez cel mai mult cu Tamiya X 22.
Nu zic ca astea sunt cele mai bune, dar eu m-am obisnuit cu astea si cu astea lucrez. Rezultatul nu este asa de rau, se poate si mai bine, dar depinde de mine nu de material!
#17
Postat 24 September 2009 - 12:13 PM
Citeaza
Eu folosec lac auto Sinto, nu am amvut niciodata probleme cu el!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 September 2009 - 12:13 PM
#19
Postat 24 September 2009 - 05:05 PM
Z-mare, la 24 Sep 2009, 13:13, a spus:
Eu folosec lac auto Sinto, nu am amvut niciodata probleme cu el!
nu am folosit deloc vopsea mata, doar am aplicat lac lucios MM in cateva straturi peste macheta. insa rezultatul este cel din imagini. ideea cu slefuitul fin cred ca e buna...trebuie sa fac rost de fetru.
Imagini atasate
#20
Postat 24 September 2009 - 09:48 PM
A fost nevoie de multe teste pina am ajuns la un rezultat cit de cit bun! Eram enervat sa vad o suprafata atit de neregulata cum ai tu in poza! Eu diluez lacul (acrilic) mai mult de 50% lac 50% diluant cit se zice ca ar fi corect. Eu diluez minim 40% lac 60% diluant! Astfel lacul este mai fluid, si are timp sa se mai netezeasca. De asemenea presiunea este mica, eu incerc sa nu depasesc 1 bar, de regula incerc cu ceva mai putin.
Atasat ti-am desenat metoda mea de lacuire. Incep intotdeauna de la stinga spre dreapta si merg in "S" si de sus in jos. Cu rosu am incercat sa iti reprezint cam cum trebuie sa lacuiesti, cu o usoara suprapunere pe rinduri iar cind faci intoarcerea este bine sa nu o faci pe model! Cu albastru am desenat acelasi lucru dar ca sa distingi mai bine am ales dunga spray mai subtire.
Mai testeaza! Succes!
octav_x, la 24 Sep 2009, 17:09, a spus:
Bricostore...
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 24 September 2009 - 09:49 PM