Forum Machete,Modelism,Hobby: vopsea amestecata cu lac - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

vopsea amestecata cu lac ati incercat?

#1 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 06 August 2009 - 09:01 PM

am un ferrari f1 la care instructiunile spun ca vopseaua de baza (rosie) trebuie amestecata cu lac inainte de aplicare. vopseaua e formata din 2 nuante de rosu , una lucioasa si un semi mata.
din cate stiu eu inainte se da vopseaua si dupa se sigileaza cu lac, nu?

#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2009 - 10:37 PM

Amandoua metodele duc cam la acelasi rezultat.

Aplicarea de lac peste vopsea e preferabila, adaugarea de lac in vopsea e practic o diluare a vopselei , si uneori asta nu este de dorit. Depinde de situatie si de vopselele/lacurile folosite.

In locul tau, nu m-as complica cu amestecatul, ci as lacui dupa.

#3 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 07 August 2009 - 07:16 AM

ok.legat de lacuirea de dupa, e ok daca aplic cu pensula lac revell la 2 zile dupa ce se usuca vopseaua sau e profi sa dau cu spray? rezultatele difera in vreun fel?

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 August 2009 - 09:46 AM

Da, rezultatele difera, mai ales pe suprafete mari. Oricit te-ai stradui si oricit de fluid ar fi lacul, tot ramin dire de la pensula. Foloseste spray sau aerograf.

#5 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 07 August 2009 - 09:52 AM

mai am 3 intrebari

1.cauciucurile de f1 merg date cu lac? peste tot vad ca sunt la fel de lucioase ca masina
2. decalurile se pun inainte sau dupa lac? daca se pun dupa, cat timp se lasa la uscat?
3.cat timp trebuie sa treaca intre datul straturilor de lac?

multumesc

#6 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 August 2009 - 12:16 PM

Salut!

Uite raspunsurile :
1.
In vrimul rind, cauciucurile vin slefuite cu un smirghel mai fin la ud sau uscat ( cum vrei tu) ar fi bine sa faci un suport pe care-l prinzi la masina de gaurit si la turatie mica sa slefuiesti usor roata. Rotile de la Revell sunt in general slabe calitativ si necesita slefuire ( numai pe partea care ruleaza roata!) dar si cele de exemplu de la Tamiya au nevoie de acest tratament deoarece toate au resturi de cauciuc exact pe mijocul partii de rulare. Partile laterale ale rotilor sa le lasi asa, datorita faptului ca lucesc, decalurilor vor adera mai bine. Aplicarea decalurilor dupa punerea cauciucurilor pe janta! Se poate lacuii cu un lac mat dar in strat subtire si trebuie sa maschezi janta!
2.
Eu aplic citeva straturi de lac si peste decaluri, in cazul machetelor auto nu numai pentru a le sigila, ci pentru a avea si acelasi luciu. Lacul peste decaluri nu este obligatoriu!!!! Acum la lacul lucios trebuie sa fii atent pentru ca lacuri enamel sau laquer ( Tamiya din spray seria TS ) dizolva decalurile ( sunt patit ). Deci de preferat ar fi un lac acrilic diluat cu apa sau alcool. Alternativa ar mai fi Future daca stapinesti bine aplicarea lui pe modele!

3. La lacuri acrilice este bine sa dai la interval de o ora cite un strat subtire. Uscarea lacului acrilic poate fi problematic, mai ales cel lucios, de aceea lasa macheta sa se usuce bine ( chiar si 1 saptamana ). La ansamblarea machetei te sfatuiesc sa folosesti manusi de latex, altfel risti sa ramai cu amprente pe macheta!

Succes!
Apropo, faci cumva macheta asta ? :whistle:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC08272.JPG

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 07 August 2009 - 12:17 PM


#7 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 07 August 2009 - 01:12 PM

nu. al meu e din 2005. din cate vad asta e un 2003 sau 2007. mersi mult de sfaturi, o sa ma ajute mult, e prima masina f1 de genul asta.

#8 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 August 2009 - 01:23 PM

A da, deci modelul din 2005. Al meu este un F2007, doresc sa fac varianta marelui premiu al SUA - Kimi R.
Macheta mea este badarana, si am multe de subtiat. Sunt curios cum este macheta ta.
Daca te ajuta inca asta : Tutorial video Ferrari . Este un tutorial nou cu mai multe parti aparut pe youtube de citeva zile. Acolo vezi multe tehnici legat de vopsire, decaluri, roti cu "pick-up" si lacuire / lustruire!
Daca mai ai probleme scrie aici, incerc sa te mai ajut!
Succes!

#9 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 07 August 2009 - 03:27 PM

in ce sens badarana? a mea a fost ok, n-am intampinat dificultati in mod special

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 August 2009 - 04:49 PM

Vezi postareaoctav_x, la 7 Aug 2009, 16:27, a spus:

in ce sens badarana? a mea a fost ok, n-am intampinat dificultati in mod special


De exemplu elementul aerodinamic de pe laterale, am avut de ras 1,5 mm din stiren. Macheta nu este prea grozav turnata si are multe "mold lines" care trebuie slefuite, de la bot pina la coada! Nu zic de aripile deportante, care continua acest trend! Totul este mult prea gros, de asta spun ca este badaran. Dar cu "putina" munca sigur iese ceva frumos. Kit-urile Revell la final arata bine, problema este sa te tina nervii pina ajungi acolo!

Numai bine, Tibi

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Element_aero_kit.jpg
  • Imagine atasata: Element_aero_subtiat.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 07 August 2009 - 04:56 PM


#11 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 01 September 2009 - 08:55 AM

cu ce se poate dilua lacul? si cum se subtiaza lacul spray?

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 September 2009 - 08:07 PM

Citeaza

cu ce se poate dilua lacul?
Depinde de tipul lacului!

Citeaza

si cum se subtiaza lacul spray?
Lacul din spray nu trebuie diluat!

#13 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 24 September 2009 - 09:11 AM

am si eu o intrebare. cum se obtine acel finish lucios caracteristic in general la auto? adica aproape oglinda. eu incerc sa fac avioane ww2 si acolo nu e nevoie de luciu de obicei. am aerograf, am lac mat si la lucios de la MM, dar, trebuie sa recunosc am incercat sa lacuiesc o anume suprafata de plastic cu lac lucios si...rezultatul a fost ca e lucios, dar nu e neted; nu e ca sticla. exista o metoda speciala? imi scapa ceva?

#14 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 24 September 2009 - 09:52 AM

Da exista metode pentru a obtine o suprafata "sticla". Este greu de obtinut cu putina experienta!
De regula sunt doua metode :
- se aplica vopsea lucioasa ( 4 - 5 straturi!) iar dupa uscare se lustruieste cu pasta pentru lustruit . Pentru modelism exista citeva marci de paste, dar se pare ca numai doua marci sunt bune la mai multe marci de vopsele - Tamiya Compound / Course, Fine, Finish si marca Finishers. In final se aplica o ceara ( exemplu Tamiya Wax ) pentru luciul de iti ia ochii! :pardon:
- alta metoda este cu lac lucios ( incolor ) care se aplica peste suprafata vopsita. Lustruirea tot cu pasta si ceara.

Pentru machetele auto, multi modelisti folosesc lacuri 2 K ( folosit la vopsitorii auto) , adica un lac acrilic si intaritor. In functie de intaritorul folosit si a conditiilor atmosferice, acesta se usuca mai repede sau mai incet. Avantajul este ca dupa uscare, lacul devine ca sticla ! ( si ca luciu si ca tarie ) . Sunt multi modelisti care aplica acest lac atit de bine incit nu este nevoie de polishare ( lustruire ). in cazul in care acest lac se usuca cu efectul "coaja de portocala" se poate slefuii cu smirghel de 2000 la ud. Dupa netezirea suprafetei se poate lustruii cu pasta si ceara.

Uite aici un tutorial cum se lustruieste corect o macheta auto : Use Rubbing Compound

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 24 September 2009 - 09:59 AM


#15 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 24 September 2009 - 11:14 AM

Vezi postareatibi22, la 24 Sep 2009, 10:52, a spus:

Da exista metode pentru a obtine o suprafata "sticla". Este greu de obtinut cu putina experienta!
De regula sunt doua metode :
- se aplica vopsea lucioasa ( 4 - 5 straturi!) iar dupa uscare se lustruieste cu pasta pentru lustruit . Pentru modelism exista citeva marci de paste, dar se pare ca numai doua marci sunt bune la mai multe marci de vopsele - Tamiya Compound / Course, Fine, Finish si marca Finishers. In final se aplica o ceara ( exemplu Tamiya Wax ) pentru luciul de iti ia ochii! :pardon:
- alta metoda este cu lac lucios ( incolor ) care se aplica peste suprafata vopsita. Lustruirea tot cu pasta si ceara.

Pentru machetele auto, multi modelisti folosesc lacuri 2 K ( folosit la vopsitorii auto) , adica un lac acrilic si intaritor. In functie de intaritorul folosit si a conditiilor atmosferice, acesta se usuca mai repede sau mai incet. Avantajul este ca dupa uscare, lacul devine ca sticla ! ( si ca luciu si ca tarie ) . Sunt multi modelisti care aplica acest lac atit de bine incit nu este nevoie de polishare ( lustruire ). in cazul in care acest lac se usuca cu efectul "coaja de portocala" se poate slefuii cu smirghel de 2000 la ud. Dupa netezirea suprafetei se poate lustruii cu pasta si ceara.

Uite aici un tutorial cum se lustruieste corect o macheta auto : Use Rubbing Compound


multumesc mult, m-am edificat. lacul lucios incolor de la (tes1561) MM este bun sau exista altele mai indicate?

#16 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 24 September 2009 - 11:34 AM

Vezi postareasteelnox, la 24 Sep 2009, 12:14, a spus:

multumesc mult, m-am edificat. lacul lucios incolor de la (tes1561) MM este bun sau exista altele mai indicate?


Nu am folosit lac lucios MM. Eu folosesc Tamiya X 22, Gunze Sangyo Top Coat Gloss si experimentez cu lac 2K cu intaritor. Am mai folosit si Tamiya TS 13 (spray) dar am aplicat peste un model cu decalurile puse si mi le-a stricat! De atunci lucrez cel mai mult cu Tamiya X 22.
Nu zic ca astea sunt cele mai bune, dar eu m-am obisnuit cu astea si cu astea lucrez. Rezultatul nu este asa de rau, se poate si mai bine, dar depinde de mine nu de material!

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 September 2009 - 12:13 PM

Citeaza

...a fost ca e lucios, dar nu e neted; nu e ca sticla...
Orice lac, aplicat peste vopseaua mata nu face mare lucru. Pentru a obtine un luciu perfect trebuie ca vopseaua mata sa fie lustruita inaite cu ajutorul unei bucati de pisla sau fetru. De ce asta? Vopseua mata, ca deaia-i mata, contine agentul de matuire (normal, nu?) care este un fel de "pudra". Aceasta ramine "in relief" pe suprafata, imrastiind lumina (1). Daca eu dau cu lac lucios peste suprafata mata nu fac decit se estompez in mica masura acel relief (2), de aceea se impune o slefuire inainte de aplicarea lacului lucios (3).
Eu folosec lac auto Sinto, nu am amvut niciodata probleme cu el!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lac_lucios.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 September 2009 - 12:13 PM


#18 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 24 September 2009 - 04:09 PM

Z, de unde cumperi SInto? La magazine cu produse auto am incercat si eu si n-am gasit iar la brico aveau doar mat

#19 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 24 September 2009 - 05:05 PM

Vezi postareaZ-mare, la 24 Sep 2009, 13:13, a spus:

Orice lac, aplicat peste vopseaua mata nu face mare lucru. Pentru a obtine un luciu perfect trebuie ca vopseaua mata sa fie lustruita inaite cu ajutorul unei bucati de pisla sau fetru. De ce asta? Vopseua mata, ca deaia-i mata, contine agentul de matuire (normal, nu?) care este un fel de "pudra". Aceasta ramine "in relief" pe suprafata, imrastiind lumina (1). Daca eu dau cu lac lucios peste suprafata mata nu fac decit se estompez in mica masura acel relief (2), de aceea se impune o slefuire inainte de aplicarea lacului lucios (3).
Eu folosec lac auto Sinto, nu am amvut niciodata probleme cu el!


nu am folosit deloc vopsea mata, doar am aplicat lac lucios MM in cateva straturi peste macheta. insa rezultatul este cel din imagini. ideea cu slefuitul fin cred ca e buna...trebuie sa fac rost de fetru.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: neted1.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_09_2009/post-1813-1253804595.jpg


#20 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 24 September 2009 - 09:48 PM

Aplicarea lacului lucios nu este atit de usoara! Si eu am crezut ca este usor dar sa dovedit a fi mai greu decit vopsitul! Numai din spray ai sansa de a aplica lacul neted (asa cum iti place!)
A fost nevoie de multe teste pina am ajuns la un rezultat cit de cit bun! Eram enervat sa vad o suprafata atit de neregulata cum ai tu in poza! Eu diluez lacul (acrilic) mai mult de 50% lac 50% diluant cit se zice ca ar fi corect. Eu diluez minim 40% lac 60% diluant! Astfel lacul este mai fluid, si are timp sa se mai netezeasca. De asemenea presiunea este mica, eu incerc sa nu depasesc 1 bar, de regula incerc cu ceva mai putin.
Atasat ti-am desenat metoda mea de lacuire. Incep intotdeauna de la stinga spre dreapta si merg in "S" si de sus in jos. Cu rosu am incercat sa iti reprezint cam cum trebuie sa lacuiesti, cu o usoara suprapunere pe rinduri iar cind faci intoarcerea este bine sa nu o faci pe model! Cu albastru am desenat acelasi lucru dar ca sa distingi mai bine am ales dunga spray mai subtire.

Mai testeaza! Succes!

Vezi postareaoctav_x, la 24 Sep 2009, 17:09, a spus:

Z, de unde cumperi SInto? La magazine cu produse auto am incercat si eu si n-am gasit iar la brico aveau doar mat


Bricostore...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Lacuire.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 24 September 2009 - 09:49 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi