Forum Machete,Modelism,Hobby: Supermarine Spitfire Mk. I - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Supermarine Spitfire Mk. I Tamiya 1/48

#1 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 22 July 2009 - 10:32 PM

Salutare tuturor!

Doresc sa va prezint ultima mea lucrare care defapt a fost "projectul" secundar si totusi am reusit sa-l termin mai repede decit principalul meu proiect care este P 51 D Mustang.
Inainte de va lasa cu fotografiile, vreu sa va scriu doar citeva cuvinte despre acest bine cunoscut model.
Macheta este foarte bine turnata, si cu exceptia unor foarte mici imperfectiuni la imbinarea intradosul aripii cu fuselajul nu am avut de chituit nimic. Macheta este grunduita cu grund Tamiya, vopselele sunt interior Tamiya si Gunze, exterior Tamiya conform instructiunilor. Lacurile folosite sunt Tamiya X 22 si Microscale Micro Flat Finish.
Decalurile au fost bune si au reactionat foarte bine ( spre surprindere mea! ) la Micro Set si Micro Sol. La Micro sol se zbirceau dupa care se netezeau exact ca decalurile Cartograf! Literele DW O au folia transparenta decupata si in interior si in exterior. Defapt cu exceptia decalurilor rotunde toate decalurile au marginile transparente taiate!
Macheta este in general OOB totusi nu am inclus pilotul, dar am optat la un set de centuri Eduard foarte frumoase.
Problema am avut doar cu partile transparente care au fost inbaiate in Future si care sau albit datorita umiditatii din interiorul machetei. Aici topicul deschis cu privire la acest subiect .
Cam asta ar fi ce am de spus, va las cu citeva fotografii! Sper sa va placa! ;-)
Salutari, Tibi

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Spitfire_01.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_02.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_03.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_04.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_05.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_06.jpg
  • Imagine atasata: Spitfire_07.jpg

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 22 July 2009 - 10:35 PM


#2 Useril este offline   joccker 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:bucuresti

Postat 22 July 2009 - 10:54 PM

Frumoasa lucrare, imi place, dar am cateva remarci poate nu prea bine intemeiate, anume:
- din cate vad ai facut urme de fum de la evacuari pe fuselaj, avand in vedere ca macheta este ffff curata nu cred ca ar trebui sa fie acolo, sau daca tot sunt acolo ai putea sa faci evacuarile putin arse.
- locasurile unde sunt retrase rotile nu ar fi trebuit sa aiba o alta culoare cumva?
Astept cu mare interes sa termini mustangul, cu ocazia asta am vazut ce o sa ma astepte si pe mine cand o sa am destul curaj sa il incep.
;-) :wacko: :good:

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 22 July 2009 - 11:14 PM

Salut Jocker!
Ma bucur ca ati place macheta. Legat de remarca ta, macheta nu este curata, are preshading chiar daca nu l-am facut atit de accentuat si am sa mai fac si putin chipping (cind ma simt in stare). Din fotografie nu se vede bine, pentru ca le-am fotografiat in seara aceasta, dar in realitate preshadingul mi-a iesit foarte frumos! Legat de calitatea vopsirii sunt foarte multumit!
Baia trenului de aterizare este o dilema. Din instruciuni nu reiese alta culoare, din putinele fotografii cu aceasta varianta unele au baia intr-o noanta usor mai inchisa, altele nu. Eu m-am lipit de informatia furnizata de Tamiya care poate nu sunt neaparat corecte.
Legat de fum, da poate am exagerat putin, dar mie imi place si este un mic pas in a invata cum sa murdaresti o macheta!
Salut si succes la Mustang!
Tibi

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 22 July 2009 - 11:14 PM


#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2009 - 02:20 AM

Arata super.

Carcoteli, constructive sper.
- daca n-ai lipit partea mobila a cupolei, incearca sa faci rost candva de un set vacuformat (Pavla vindea asa ceva ieftin). Rezolvi doua probleme dintr-un foc.
- foarte interesanta schema de vopsire, ai identificat o poza a aparatului? Ce mi-a sarit in ochi, lipsa cocardelor sub aripi, lipsa zonelor rosii din zona gurilor de foc, burta integral sky. Nu e nemaivazut, doar ca e rara o asemenea schema. Parca doar cateva luni prin 1940 a fost folosita.

Baia trenului de aterizare era in culoarea din jur la Mk1 vopsit cu Sky. Cel putin asta am vazut in toate pozele.

#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 July 2009 - 07:44 AM

Buna Cartula!

Iti multumesc pentru comentarii! ;-)
Carcotelile sunt la mine intotdeauna binevenite, numai asa pot sa imi imbunatatesc calitatea lucrarilor!
Legat de carlinga, nu este lipita, am fixat-o cu un bob de patafix. Pot sa o mai repar nu-i problema, si daca nu imi place cum iese mai am doua cupole date la kit pe care le pot futuriza si vopsii . :wacko:
Schema de vopsire este cea data de Tamiya si am respectat toate culorile si amestecul acestora.
Cocarde se pare ca nu sunt pe intradosul aripii la acesta escadrila! Si aici am respectat instructiunile Tamiya. Vezi poza atasata. Stiu ca Spitfire a fost vopsit in multe variante, cele mai multe avind schema A (daca nu ma insel). Eu am schema B. Lipsa zonelor rosii din zona gurilor de foc, ei, aici am stat mult timp si m-am gindit ce sa fac. Puteam sa tai si sa vopsesc niste decaluri sau puteam sa vopsesc pur si simplu acele zone. Dar sincer, nu am vrut sa fac un model prea viu colorat, si mi-am zis "la dracu, le fac fara".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Instructiuni_Spitfire_MK.I.JPG

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 23 July 2009 - 07:44 AM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 July 2009 - 07:56 AM

Foarte reusit! ;-) :wacko: In legatura cu "patratele" rosii de pe aripi. Din ce stiu eu, erau niste "sigilii" pe cere le puneam armurierii peste teava armelor dupa ce armau avionul si semnalau faptul ca avionul este pregatit. Dupa confruntare, aceste sigili apareau zdrentuite, semn ca s-a tras. Deci, parerea mea, ele ar trebui sa fie acolo.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 July 2009 - 07:57 AM


#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 July 2009 - 08:01 AM

Iti multumesc pentru parerea si informatia ta! Acum macheta ramane asa dar urmatorul Spitfire va avea aceste sigilii! Le voi face din decaluri, exact cum m-am gindit.

#8 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 23 July 2009 - 08:47 AM

Imi plac mult lucrarile tale Tibi. Felicitari si pentru Spitfire, e nemaipomenit ;-)

#9 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 23 July 2009 - 10:04 AM

Deasupra Kent-ului, in iunie 1940 :

Imagine atasata: 610sqdn_spit1.jpg

Sa fie acelea oare cocarde ? Par totusi cam mici pentru respectiva perioada.
Oricat am marit imaginea, nu deduc amplasarea sigiliilor rosii la arme. Iar in legatura cu all Sky, imaginea nu este relevanta.

@ Tibi22
Frumoasa masina, poate putin prea curata pe intrados (mai ales in zona baii trenului), dupa gustul meu.
;-)

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 July 2009 - 11:12 AM

@ norbi - Multumesc! si tu te descurci bine! ;-)

@ AdiP - multumesc pentru poza postata, nu stiu ce sa zic, daca sunt sau nu cocardele. Greu de spus.
Referitor weathering in zona trenului de aterizare ( si nu numai ) am sa mai fac cite ceva dar in zilele urmatoare. Dupa cum am scris mai sus, vreu sa fac si putin chipping, dar acum ma concentrez asupra Mustang-ului, vreu sa-l termin si pe asta ca sa pot lucra la Stuka si un alt project...

#11 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2009 - 02:11 PM

Frumos. Felicitari, intradevar incanta privirea.
Sigiliile erau realizate din banda adeziva de culoare rosie sau un orange mai "sangeriu". Marcau faptul ca armamentul este pregatit, dar totodata se foloseau cu credinta ca protejeaza tevile de praf si de umezeala saligna. Se pare ca primii care au adoptat metoda au fost armurierii marinei. Au fost utilizate mai mult pt. gurile mitralierelor. A fost o procedura obligatorie, dar cu siguranta ca au existat si exceptii.

#12 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 23 July 2009 - 04:00 PM

Vezi postareaZ-mare, la 23 Jul 2009, 08:56, a spus:

Foarte reusit! ;-) :wacko: In legatura cu "patratele" rosii de pe aripi. Din ce stiu eu, erau niste "sigilii" pe cere le puneam armurierii peste teava armelor dupa ce armau avionul si semnalau faptul ca avionul este pregatit. Dupa confruntare, aceste sigili apareau zdrentuite, semn ca s-a tras. Deci, parerea mea, ele ar trebui sa fie acolo.



Scuze pentru off topic si scuze ca, corectez pe cine corectez, dar pe patratele rosii au fost o solutie adoptata pentru ca se depunea gheata pe langa si in tevi si blocau mecanismul de tragere pana ajungeau sa traga (am vazut pe Discovery Chanel). De fapt era un fel de panza lipita strat peste strat de aceea in unele poze zici ca e o caramida.

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 July 2009 - 01:40 PM

DGDaniel. Nu-i vorba de oftopic sau de a corecta pe cineva. Sunt informatii bine venite. Ceea ce spui tu pare plauzibil, putind fi si acesta un motiv in plus de a pune acele sigilii!
AdiP, unghiul, lumina si natura emulsiei pot face ca acele sigilii sa nu se vada in pozele de mai sus. Desi parca in dreptul primului crac de la litera "D", la avionul DW O K, s-ar intrezari ceva...

#14 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 July 2009 - 01:56 PM

Cateva corectii.

Zonele rosii erau intr-adevar panza. Erau direct 'gaurite', n-aveau rol de a vedea daca s-a tras sau nu. Aveau rolul de a 'atenua' undele de soc de la gura de foc. Dupa cum am zis, puteau foarte usor sa lipseasca. Sau pur si simplu sa fie vopsite la aceeasi nuanta. Greu de observat, doar cu o poza de aproape de tot se observa. (nu erau ca niste 'caramizi', erau foarte subtirele, 2-3 straturi de panza laminate, parca)
N-aveau nici o legatura cu gheata, sau 'izolarea' de praf, sau marcarea faptului ca armamentul e sau nu pregatit. Pe majoritatea Spitfire, armamentul era incalzit.
Incalzirea armamentului era realizata fie cu aer rezidual de la radiatoare, fie 'imbunatatit', preluand gaze arse de la evacuarile motorului. In functie de varianta.

Ceva detalii despre Spitfire, se gasesc si pe aici.
http://www.spitfiresite.com/reference/vari...re-wings-01.htm

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi