Pagina 1 din 1
Junkers F-13 "EURASIA" 1/72
#1
Postat 19 July 2009 - 10:50 PM
Intodeauna mi-au placut avioanele perioadei interbelice,cand se incercau sute de variante si doar cateva reuseau cu adevarat.
Unul si poate primul avion comercial adevarat reusit ,a fost Junkers F-13 ,o realizare deosebita deoarece nu respecta tiparul epocii (lemn+paza) ,fiind construit complet din aluminiu ,o solutie ce prefigura viitorul aviatiei. Specific epocii, (si la moda) era tabla ondulata,ce acoperea constructia ,multe alte Junkers-uri avand acest invelis ,poate cel mai celebru fiind Ju-52 "Tante Ju".
S-a intamplat ca intr-o zi prietenul Blue Max sa-si achizitioneze o carte despre compania germano-chineza EURASIA, asa ca atunci cand am vazut-o am gasit un subiect interesant si exotic. M-a impresionat temeritatea acelor oameni (piloti) ce plecau de la Berlin la Shanghai intr-o cabina deschisa (moda epocii), agatati intr-o elice de lemn invartita de 6 cilindrii,ce trebuiau sa functioneze mii si mii de kilometri...Si binenteles sa fi si pasager era o incercare!
Mai jos vedeti cateva pagini scanate,in principal cu subiectul acestui topic Ju F-13 EURASIA .IV ,traseul strabatut ,alte avioane ale companiei ,accidente... Priviti ce figuri aveau acel trib de chinezi de langa un Junkers W 33 aterizat fortat, probabil pentru ei era ca o zeitate sau OZN. Oricum au fost amabili, au servit echipajul cu lapte de yac si au pozat intru nemurire.
Junkers-ul "meu" dupa cateva curse a sfarsit sub bombele japoneze in 1937...
Am plecat in constructia modelului de la kit-ul revell vechiut dar bun la 1/72 dealtfel si singurul.Cea mai mare modificare a fost ampenajul vertical (model W 33). Kit-ul continea si piese pentru doua flotoare(varianta amfibiu) ,le-am taiat si am compus noul ampenaj cautand sa mentin onduleurile! Apoi revell a dau un esapament unic colector in partea de sus a botului,pozele aratau 6 pipe in partea dreapta ce pleaca spre inapoi intr-o teava,deci am tras plastic la cald si am compus piesa.I-am mai construit si generatorul de pe coama fuzelajului,precum si o patina la bechie. A urmat distractia vopsirii: am mascat cu solutie de tempera+sapun cuvintele chinezesti(ideograme?)pe aripi, apoi am vopsit peste si am spalat dupa uscarea vopselei,iesind la suprafata chinezismele.Pe fuzelaj a fost cosmar ,am compus cuvintele litera cu litera (decal din cutia cu ramasite),si simbolurile chinezesti tot din bucatele de decal alb. Apoi totul sigilat cu future si lasat asa ,stralucitor cum i-ar sta bine unui avion civil.
Mai jos poze cu macheta>
In speranta ca nu v-am plictisit ,va doresc SPOR!
Vali
...
Unul si poate primul avion comercial adevarat reusit ,a fost Junkers F-13 ,o realizare deosebita deoarece nu respecta tiparul epocii (lemn+paza) ,fiind construit complet din aluminiu ,o solutie ce prefigura viitorul aviatiei. Specific epocii, (si la moda) era tabla ondulata,ce acoperea constructia ,multe alte Junkers-uri avand acest invelis ,poate cel mai celebru fiind Ju-52 "Tante Ju".
S-a intamplat ca intr-o zi prietenul Blue Max sa-si achizitioneze o carte despre compania germano-chineza EURASIA, asa ca atunci cand am vazut-o am gasit un subiect interesant si exotic. M-a impresionat temeritatea acelor oameni (piloti) ce plecau de la Berlin la Shanghai intr-o cabina deschisa (moda epocii), agatati intr-o elice de lemn invartita de 6 cilindrii,ce trebuiau sa functioneze mii si mii de kilometri...Si binenteles sa fi si pasager era o incercare!
Mai jos vedeti cateva pagini scanate,in principal cu subiectul acestui topic Ju F-13 EURASIA .IV ,traseul strabatut ,alte avioane ale companiei ,accidente... Priviti ce figuri aveau acel trib de chinezi de langa un Junkers W 33 aterizat fortat, probabil pentru ei era ca o zeitate sau OZN. Oricum au fost amabili, au servit echipajul cu lapte de yac si au pozat intru nemurire.
Junkers-ul "meu" dupa cateva curse a sfarsit sub bombele japoneze in 1937...
Am plecat in constructia modelului de la kit-ul revell vechiut dar bun la 1/72 dealtfel si singurul.Cea mai mare modificare a fost ampenajul vertical (model W 33). Kit-ul continea si piese pentru doua flotoare(varianta amfibiu) ,le-am taiat si am compus noul ampenaj cautand sa mentin onduleurile! Apoi revell a dau un esapament unic colector in partea de sus a botului,pozele aratau 6 pipe in partea dreapta ce pleaca spre inapoi intr-o teava,deci am tras plastic la cald si am compus piesa.I-am mai construit si generatorul de pe coama fuzelajului,precum si o patina la bechie. A urmat distractia vopsirii: am mascat cu solutie de tempera+sapun cuvintele chinezesti(ideograme?)pe aripi, apoi am vopsit peste si am spalat dupa uscarea vopselei,iesind la suprafata chinezismele.Pe fuzelaj a fost cosmar ,am compus cuvintele litera cu litera (decal din cutia cu ramasite),si simbolurile chinezesti tot din bucatele de decal alb. Apoi totul sigilat cu future si lasat asa ,stralucitor cum i-ar sta bine unui avion civil.
Mai jos poze cu macheta>
In speranta ca nu v-am plictisit ,va doresc SPOR!
Vali
...
#11
Postat 21 July 2009 - 12:04 AM
Excelent surprinsa TEMERITATEA acelor aviatori care intr-adevar aveau un curaj la limita nebuniei. Avand in vedere cat de sigure erau aparatele la acea vreme si faptul ca un pilot trebuia sa fie in acelasi timp mecanic, geograf, explorator, sociolog, meteorolog, toatea astea incununate de inventivitate si viteza de reactie, ne putem da seama ca a porni in astfel de intreprinderi era egal cu un "zbor" spatial in zilele noastre.
Oare cine s-ar mai incumeta acum.
Pilotii de atunci erau in acelasi timp sportivi de performanta, participau la raiduri automobilistice si ajutau la organizarea de actiuni caritabile, folosindu-se de inraurirea celebritatii lor.
Ar fi pacat sa fie uitati si iata ca o frumoasa echipa - Vali - BlueMax - a finalizat un proiect din care avem toti multe de invatat.
Felicitari si sa ma scuzati daca m-am lasat purtat de valul entuziastmului.
Poate avem sansa sa-l vedem pe F13 si la expozitia de la Muzeul Tehnic. S-ar potrivi de minune in decor.
Calin
Oare cine s-ar mai incumeta acum.
Pilotii de atunci erau in acelasi timp sportivi de performanta, participau la raiduri automobilistice si ajutau la organizarea de actiuni caritabile, folosindu-se de inraurirea celebritatii lor.
Ar fi pacat sa fie uitati si iata ca o frumoasa echipa - Vali - BlueMax - a finalizat un proiect din care avem toti multe de invatat.
Felicitari si sa ma scuzati daca m-am lasat purtat de valul entuziastmului.
Poate avem sansa sa-l vedem pe F13 si la expozitia de la Muzeul Tehnic. S-ar potrivi de minune in decor.
Calin
#12
Postat 22 July 2009 - 08:55 AM
Cartea mi-a fost semnalata de prietenul Ruy din Portugalia, caruia ii multumesc inca odata pe aceasta cale.
Subiectul e fascinant si cartea e minunata. La final este un fel de postfata/rezumat in limba chineza, pt. eventualii cititori chinezi.
Ca si Vali sunt pasionat de tematica aviatica interbelica.
Asa ca m-am bucurat mult, cand Vali si-a exprimat interesul in acest proiect.
Inca n-am vazut lucrarea pe viu, dar din ce vad in poze e super.
Bravo Vali !!
Promit sa-mi mai cumpar carti care sa te inspire !!!
Subiectul e fascinant si cartea e minunata. La final este un fel de postfata/rezumat in limba chineza, pt. eventualii cititori chinezi.
Ca si Vali sunt pasionat de tematica aviatica interbelica.
Asa ca m-am bucurat mult, cand Vali si-a exprimat interesul in acest proiect.
Inca n-am vazut lucrarea pe viu, dar din ce vad in poze e super.
Bravo Vali !!
Promit sa-mi mai cumpar carti care sa te inspire !!!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1