Conditii de participare la CN si CE de navomodelism sfaturi si sugestii
#21
Postat 03 July 2009 - 08:31 PM
modelele pe care le am nu corespund standardelor impuse de...mine,ca sa participe la concurs.clubul merge, dar numai pe veliere rc,si ceva viteza electric.voi vorbi cu cei de la club,sa vad ce e de facut.imi scot antrenorul de la naftalina daca e cazul...vad eu.
#23
Postat 04 July 2009 - 10:53 AM
tulaji, la 3 Jul 2009, 22:10, a spus:
te sfatuiesc sa suni la federatie si sa vorbesti cu secretarul federatiei Mihai Zanciu
Mihai Zanciu e secretar general. Secretar federal este Conu Marius.
Poti vorbi cu oericare dintre ei sau cu Dan Lucian (0744.262.648 daca l-o mai avea p'asta) care nu doar ca este vicepresedinte, dar felia lui este chiar navo.
Bafta!
#25
Postat 12 July 2009 - 10:05 PM
Planurile nu se lasa asa aiurea pe mese pe la competitii, ca daca se intampla sa dispara, valoarea competitionala a machetei e zero. Fotografiile unde apar machete alaturi de planuri, surprind momentul prezentarii modelului cu documentatia aferenta in fata comisiei de albitri. Am vazut un domn (in poze) care prezinta un catalog cu fotografii. Alea pot fi fotografii ale navei reale (daca exista asa ceva).Este posibil (dar nu obligatoriu ) sa vii si cu asa ceva ca o documentatie complementara La o competitie internationala fiecare modelist prezinta planul sau monografia (o carte despre nava respectiva-vezi editura ANCRE spre exemplu) dupa care a lucrat.E bine ca documentatia sa fie cat mai solida pentru ca munca pe un model e cam aceeasi, insa sunt sanse sa realizezi un model de calitate mai buna.Eu la San Felipe am avut un jaf de plan (5 coli) destul de sarac in detalii (spre exemplu nu-mi arata grosimea manevrelor fixe si mobile,scripetii erau toti de aceeasi marime).Pe San Felipe am luat argint, poate stii. Am mai avut documentatie complementara (L Art du Modelisme-Bernard Frolich) unde am apucat sa vad cum se executa unele detalii pe niste modele de inalt nivel.Cartea asta nu am prezentat-o insa la arbitraj. Nu e bine sa te prezinti la concurs cu planuri pe format coala ministeriala, copiate din revista Modelism spre exemplu.Teoretic e posibil dar poti face impresie proasta.E important sa nu-ti pierzi sau sa nu uiti planul acasa (au mai fost cazuri).In cazul asta te poti prezenta in fata comisiei de albitri si fara documentatie, insa esti penalizat cu 15 puncte si practic nu mai ai sanse sa iei vreo medalie.Cum e cu arbitrajul nu are rost sa mai spun aici dar daca te intereseaza intreaba-ma. La campionatul national se intampla mai rar ca un albitru sa-i ceara unui modelist sa prezinte planurile machetei. Acolo arbitrajul se desfasoara in absenta modelistilor, iar in penultima zi se afisaza lista cu rezultatele.
#30
Postat 19 July 2009 - 05:06 PM
dupa ce am petrecut o jumatate de zi cu topicul lui romashenco,ma vad obligat sa pun urmatoarea intrebare:care sunt criteriile dupa care se arbitreaza (evalueaza) un model?
si tot eu... spune-mi (da-mi)un link unde sa vad vreo poza, ceva,cu un c3b si un c3d...daca le requin este c3d,cum arata un c3b?
si tot eu... spune-mi (da-mi)un link unde sa vad vreo poza, ceva,cu un c3b si un c3d...daca le requin este c3d,cum arata un c3b?
#31
Postat 19 July 2009 - 06:39 PM
Un C3b putea fi si Pandora, pentru ca era un model realizat in intregime din lemn nevopsit, culorile lui fiind obtinute din lemnul utilizat.Un alt exemplu poti sa vezi pe www.shipmodels.com.ua nava Royal Sovereign (acolo e prezentata insa in lucru,lemn utilizat par african si abanos).Un C3b este o nava terminata in intregime (fara coaste lasate la vedere) dar fara vopsea pe ea; si in intregime din lemn.Asa cum ti-am mai spus insa, categoria asta insa exista mai mult pe hirtie. Legat de arbitraj.La fiecare concurs exista cate trei comisii de cate 5 arbitri care fac treaba la mai multe categorii de concurs.Fiecare modelist se prezinta in fata comisiei de arbitri in urma unei programari afisate in cadrul competitiei.Modelistul se prezinta acolo cu macheta si documentatia aferenta.Fiecare arbitru in parte acorda patru note separate care adunate vor reprezenta nota finala acordata de el , modelului respectiv.Criteriile de evaluare sunt:calitatea executiei modelului, calitatea vopsirii suprafetelor (max 50 de puncte).Urmatorul criteriu este impresia artistica, aspectul modelului in ansamblu (max 10 de puncte).Alt criteriu este volumul de munca, gradul de dificultate al piesei(20 de puncte).Ultimul criteriu stabileste conformitatea machetei cu planulde executie; se verifica scara, existenta tuturor detaliilor care figureaza in plan; alegerea corecta a culorilor navei, aspectul natural al materialelor nepictate (lemn, corzi, metale). acest ultim criteriu este evaluat si el la max 20 de puncte.In urma arbitrajului facut de fiecare arbitru in parte, rezulta 5 note care pot fi de maxim 100 puncte. Cea mai mare si cea mai mica nota se taie si se face o medie intre cele trei note ramase.Rezulta astfel o nota finala acordata de comisia de arbitri modelului, care poate fi maxim 100de puncte.De la 95 la 100 de puncte se acorda medaliile de aur.De la 90 la 94,66 medaliile de argint, de la 85 la 89,66 medaliile de bronz, sub 85 de puncte nimic.Nu exista locul 1,2,3.E ca si cum NAVIGA ar spune astea sunt piese de categoria 1,2,3 iar sub 85 de puncte nu indeplinesc standardele NAVIGA.Ti-am spus la un moment dat ca daca te prezinti fara plan esti penalizat 15 puncte si acum cred ca intelegi ce efecte are asta.Daca ai obtinut o medalie cu o macheta la o competitie internationala de anul asta, nu e o garantie ca se va intampla la fel peste un an sau doi (prezentandu-te cu aceeasi macheta) pentru ca poti prinde alta comisie de albitri, deci alti ochi care-ti evalueaza munca iar in concurs pot fi prezente modele vechi dar si modele noi.
#32
Postat 19 July 2009 - 07:17 PM
multumesc.voi dormi ceva mai linistit incepand cu seara asta!!macheta pe care tocmai o incep va fi lucrata exact in stilul lui romashchenko.mergand pe premisa ca,(prin absurd)nu as pierde nici un punct la celelalte criterii de arbitraj,in mod cert, cu nina nu pot obtine nota buna la capitolul volum de munca!concluzia este ca va fi o macheta de sacrificiu,pe care o pot face 'repede' ca sa ies la campionat mai devreme.dar, asa cum ai spus si tu,e inceputul unui lung razboi...iar eu timp am!
#33
Postat 19 July 2009 - 08:06 PM
Asa am procedat si eu.Am iesit la inceput cu cateva piese mai usoare la campionatul national.Pentru mine nu era importanta medalia obtinuta acolo ci pozitia modelelor mele din clasamentul afisat la finalul campionatului national. Aveam astfel ocazia sa compar piesele mele cu cele premiate afara.Pe urma aflandu-ma acolo trageam de alti modelisti cu mai multa experienta decat mine, sa-mi spuna ce defecte vad la machetele mele. Nu ma interesa sa aud laude politicoase ci critici din care sa pot invata ceva, si fiecare vedea alte greseli.Pe urma cand m-am simtit "copt" pentru Europene m-am apucat de Le Protecteur.Cu el am luat prima medalie in Polonia (Gdansk-2003) si pot sa-ti spun ca ma "costat" opt ani de modelism.Daca te uiti la rezultatele unui campionat European sau Mondial de modelism pe site-ul federatiei mondiale (www.naviga.org/results.htm -la section C) o sa vezi ca majoritatea pieselor expuse afara iau o medalie si o sa-ti para simplu.In realitate nu e asa pentru ca toti modelistii care expun acolo au trecut cam prin ce am trecut si eu. Aici ma refer la clasele C1,2,3,4,5. Pentru mine unul, eu zic ca a meritat efortul, pentru ca acuma cu toate iesirile astea pe la concursuri pe afara, simt ca fac ceva deosebit in viata.