M-am alaturat si eu group-build-ului shermanistic, la randu-mi cu un model 'de export', de data asta imprumutat tovarasilor din Armata Rosie.
Dupa razboi rusii au incercat sa uite/minimizeze ajutorul primit de la puterile capitaliste in timpul Marelui Razboi pentru Apararea Patriei, desi, privind retrospectiv, efortul a fost colosal: aproape 450 000 de vehicule, majoritatea camioane, ~2000 de locomotive, peste 18 000 avioane cu munitia necesara, alimente. La capitolul tancuri, URSS a primit Matilda 2, Valentine, Churchill (diverse variante de productie), Tetrach de la englezi, M3 Stuart, M3 Lee si M4 Sherman de la americani. Desi unele eu fost privite pe buna dreptate inferioare omologilor sovietici (spre exemplu Churchill si Tetrach), majoritatea au fost bine primite, in special M4 Sherman (poate si pentru faptul ca uneori erau livrate cu cate o sticla de bourbon in culata tunului, cadou de la proletarii americani...).
Armata Rosie a folosit 4102 de tancuri Sherman, toate M4A2, impartite aproximativ egal intre cele inarmate cu tun de 75 (2007) si cele cu tun de 76mm (2095). Acestea au fost de pe toata durata productiei incluzand chiar M4A2 (76)W cu suspensie HVSS, folosite in Manchuria impotriva armatei japoneze.
Pagina 1 din 1
M4A2 Soviet Army Dragon 6188
#2
Postat 29 June 2009 - 12:35 AM
So, what's in the box? Macheta e din 2004, inainte ca DML sa-si lanseze noul val (superkit-urile 3 in 1 de panzer 4E si Tiger), asa ca nu este atat de burdusita de piese cum sunt cele mai recente. Alaturi de instructiuni, errata la instructiuni, decaluri si o foaie A4 'de lauda' sunt 5 culee:
A: partea de sus a sasiului cu majoritatea pieselor
B: turela T23 (new tool pe vremea aia)
C: periscoape si faruri (piese transparente)
D: galeti perforati (cred ca e varianta timpurie) si piese VVSS Raised Return Roller Arm + partea de jos a sasiului
F: burduful de la turela - piesa oarecum inutila, dar buna de pastrat pentru un Sherman ulterior (Coreea?)
V(x2): suspensia VVSS cu Straight Return Roller Arm si galeti neperforati (mostenita de la Firefly-ul la care lucreaza Alexie)
S: 19 cm de cablu metalic
MA: o mica foita cu fotodecupaje
2 senile T49 Three Bar Steel Cleat din vinil
Comparand macheta cu mai noile M4A2 USMC PTO si Sherman 3 Sicily (M4A2 by another name...), piesele comune sunt in mare parte identice, cu unele rafinamente subtile (in special partea de sus a sasiului la M4A2 USMC si grilele de la motor). Suspensia este identica, avand doar bolturile aplicate pe o parte a culeei (upgrade pe care, de altfel, nici macar nu l-am observat pana nu mi-a spus Alexie).
A: partea de sus a sasiului cu majoritatea pieselor
B: turela T23 (new tool pe vremea aia)
C: periscoape si faruri (piese transparente)
D: galeti perforati (cred ca e varianta timpurie) si piese VVSS Raised Return Roller Arm + partea de jos a sasiului
F: burduful de la turela - piesa oarecum inutila, dar buna de pastrat pentru un Sherman ulterior (Coreea?)
V(x2): suspensia VVSS cu Straight Return Roller Arm si galeti neperforati (mostenita de la Firefly-ul la care lucreaza Alexie)
S: 19 cm de cablu metalic
MA: o mica foita cu fotodecupaje
2 senile T49 Three Bar Steel Cleat din vinil
Comparand macheta cu mai noile M4A2 USMC PTO si Sherman 3 Sicily (M4A2 by another name...), piesele comune sunt in mare parte identice, cu unele rafinamente subtile (in special partea de sus a sasiului la M4A2 USMC si grilele de la motor). Suspensia este identica, avand doar bolturile aplicate pe o parte a culeei (upgrade pe care, de altfel, nici macar nu l-am observat pana nu mi-a spus Alexie).
#3
Postat 29 June 2009 - 01:17 AM
Dupa ce m-am inarmat cu niste cunostinte minime cu privire la M4A2 si am privit cu mai multa atentie pozele pe care le-am gasit, am tras cateva concluzii:
- in poze apare aproape exclusiv Straight Return Roller Arm
- desi senila T49 a fost folosita, in poze apare si T54 aproape la fel de des
Decalurile au inmatriculari pentru 2 vehicule, dintre care am ales tancul '154' Armata a 2a Tancuri, Berlin 1945.
L-am ales in special datorita faptului ca este singura poza in care apare frana de gura la tun. Din cate stiu, aceasta a aparut pe modelele tarzii de M4A2, si de aceea majoritatea pozelor cu asemenea tancuri nu o au. Astfel, ma scuteste de munca necesara reprezentarii capatului filetat la teava metalica (exista si asa ceva in kit) sau la cea din plastic. De asemenea, tancul are galeti decupati senile, T54E1 (pentru care o sa folosesc perechea DS fara extensii din kit-ul M4A2 USMC PTO), dar si un model diferit de roata motrice, pentru care momentan nu am solutie...
- in poze apare aproape exclusiv Straight Return Roller Arm
- desi senila T49 a fost folosita, in poze apare si T54 aproape la fel de des
Decalurile au inmatriculari pentru 2 vehicule, dintre care am ales tancul '154' Armata a 2a Tancuri, Berlin 1945.
L-am ales in special datorita faptului ca este singura poza in care apare frana de gura la tun. Din cate stiu, aceasta a aparut pe modelele tarzii de M4A2, si de aceea majoritatea pozelor cu asemenea tancuri nu o au. Astfel, ma scuteste de munca necesara reprezentarii capatului filetat la teava metalica (exista si asa ceva in kit) sau la cea din plastic. De asemenea, tancul are galeti decupati senile, T54E1 (pentru care o sa folosesc perechea DS fara extensii din kit-ul M4A2 USMC PTO), dar si un model diferit de roata motrice, pentru care momentan nu am solutie...
Aceasta postare a fost editata de Danu: 29 June 2009 - 01:19 AM
#4
Postat 29 June 2009 - 05:38 AM
Danu, la 29 Jun 2009, 02:17, a spus:
- in poze apare aproape exclusiv Straight Return Roller Arm...
...dar si un model diferit de roata motrice, pentru care momentan nu am solutie...
...dar si un model diferit de roata motrice, pentru care momentan nu am solutie...
Pai, bine-ai venit pre ulicioara noastra, bre Danule !
Pentru problema ta cu rotile tractoare, sigur ai solutie !
Apeleaza la "cutia cu surplusuri"... si sigur se va gasi un suflet milos, sa te ajute cu o pereche de roti "fancy smooth".
Trebe totusi, sa ma-ndoiesc de prima ta afirmatie !
TOATE modelele M4A2(76)W, au fost produse incepand cu primavara lui '44. Si, in acel moment, boghiul D47527 cu brat orizontal C100334 si distantier pentru rola de retur, era demult inlocuit ( sfarsitul lui '43 ) de boghiul cu brat inclinat C100823.
Par' egzamplu', in fotografia postata de matale, boghiurile au absolut EVIDENT "Raised Return Roller Arm" !
Io-te neste fotografii inspirationale, pentru delectarea lu' matale :
Arata acest topic
Pagina 1 din 1