Forum Machete,Modelism,Hobby: GMC 353 CCKW fuel tank- Heller+CMK 1/35 - - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

GMC 353 CCKW fuel tank- Heller+CMK 1/35 - "Atenţie,transport benzină"!!

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 June 2009 - 01:03 PM

Lovit fiind de pasiunea(mai degrabă obsesia) conversiilor,transformărilor,etc. am hotărât cu mai mult timp în urmă să procedez la (încă)o asemenea transformare.Astfel fiind,mi-am îndreptat atenţia spre ceea ce oferă piaţa,fără să plec de la un model anume; altfel spus am plecat de la premisa"ce există în vânzare,ce se poate obţine şi cine cu cine potriveşte?"
Printre multe( surprinzător de multe) posibilităţi deschise( şi mă refer numai la 1/ 35),l-am găsit şi pe GMC-ul cisternă de combustibil. Şi aşa apare un nou protagonist pe piaţă.
Kitul,de bază să-i zic aşa, a fost ales cel cu seria 81121 al celor de la Heller,care dincolo de orice dubiu,oferă cea mai bună opţiune,mai ales dacă luăm în calcul preţul de vânzare( sub 10 euro,pe moduni !!). Calitatea kitului este peste media oferită,de obicei,de acest producător- începînd de la "ingineria" kitului,continuînd cu numărul de părţi componente -233- şi de ce nu,cu calitatea turnării şi corectitudinea în scară-
Pentru realizarea "schimbării" am avut în calcul(din nou cea mai ieftină variantă),resin-kitul celor de la CMK,nr 3019,ce oferă tot de ce ai nevoie pentru realizarea unui "fuel tank".
Desigur există alternative- la bază se poate opta pentru kitul Tamya,iar conversia poate viza alte variante ale aceluiaşi GMC,ca de pildă Workshop,Club cinema,ba parcă există si ceva de genul "cantină".Tot resinuri şi tot 1/35.
Eu am ales opţiunile cele mai ieftine,compatibile şi uşor de "împreunat" :hi:


Comparînd ceea ce există in cutie-aici mă refer în mod anume la CMK- am constat că trebuie avute în vedere anumite erori în planul de asamblare.În concret,este vorba de locul în care se fixează roata de rezervă,în cazul versiunii "fuel tank" şi referindu-mă strict la GMC 353,anume suportul roţii trebuie plasat în spatele cabinei nu pe partea stângă a şasiului.

Eroarea (dacă putem să-i spunem aşa) aparţine celor de la CMK,dar este scuzabilă,pentru că resin kitul de conversie,este de fapt partea din spate a kitului lor(tot resin),care reproduce un Studebaker fuel tank(îl găsiţi complet,pe moduni). Totuşi,cehii au avut buna inspiraţie sa producă şi să vândă şi separat,sub formă de kit-conversion,acest "segment" al maşinii,ceea ce,după cum vedeţi,dă ocazia transformării chiar şi a unui GMC.
Atenţie însă la detalii-voi reveni asupra lor la momentul potrivit.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 June 2009 - 01:04 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 June 2009 - 02:15 PM

... deci asta(văd că l-au scumpit) http://www.moduni.de/product_info.php/cPat...ucts_id/1581121
împreună cu asta http://www.moduni.de/product_info.php/cPat...ucts_id/6003019

ar trebui să rezulte un "Deuce and a Half" benzinar.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 June 2009 - 02:16 PM


#3 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 02 July 2009 - 07:48 PM

Salut Longinus,
I was waiting for this a long time to work
I will watch with interest.
Good work my friend.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2009 - 09:36 PM

Hi Saber.I'm glad you're back.


This conversion is interesting,indeed.
Some transformations of the basic kit,are necessary,but minimal.I will mention them step by step.
First turned,chassis is.
:hi:

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 July 2009 - 09:27 PM

După o vreme,am reuşit să pun una peste alta piesele şasiului,transmisia,motorul,cabina si desigur roţile.
Aliniamentele lasă uneori de dorit,atenţie sporită la axele transmisiei.
Este totuşi,un Heller.
Am adăugat ceva fire şi ţevi la motor,plus conductele de frână.
...cam aşa se prezintă acum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 July 2009 - 10:01 PM

... am încercat şi ceva spălări,"nimic serios"

astea şi gata

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Gmc_002.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_001.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_010.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_013.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_011.jpg


#7 Useril este offline   joccker 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:bucuresti

Postat 12 July 2009 - 10:27 PM

Imi place cum a iesit motorul, insa ultima roata spate dreapta este inclinata, cred ca sta sa se usuce si sa cada :rolleyes:

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2009 - 04:35 PM

Roţile spate(toate) au un grad mare de libertate.Asta înseamnă că se rotesc liber(ca şi alea de pe faţa,de altfel) însă datorită lipsei de încărcare,au poziţii de genul ăsta.După ce voi monta platforma şi cisternele de benzină care sunt din răşină,turnate masiv,maşina va căpăta încărcare pe spate iar roţile vor călca pe sol "la perfecţie".
Acum şasiul este pur şi simplu prea uşor.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2009 - 10:21 PM

Odată cu asamblarea şasiului,kitul Heller îşi arată limitele.
Motorul nu potriveşte pe şasiu aşa cum ar fi de dorit,ţeava de eşapament este pur şi simplu prea lungă,asamblarea filtrului de aer pe batiul motorului va împiedica(în viitor) montarea corectă a bridelor ce susţin radiatorul(asta nu apare în pozele deja postate),axul cardanic pt.transmisia faţă se " încontrează" cu cele ale transmisiei spate,în aşa fel încât tind să scoată cutia de viteză din suport(deci trebuiesc scurtate),roţile duble de pe spate sunt mobile,dar "bălăngăne"(scuzaţi expresia) în toate părţile-alternativa ar fi să le lipiţi ,plus încă alte şicane mărunte.Sunt necesare destul de multe "corecturi".Totuşi francezii s-au străduit să scoată un "Jimmy" onorabil.

Am spus cea mai bună opţiune?
Am vrut să spun cea mai ieftină. Cea mai bună este,totuşi,Tamiya.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 July 2009 - 10:35 PM


#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 August 2009 - 09:27 PM

După un timp(3 săptămâni) am făcut ceva progrese.
Mai este până la gata destul de mult,acum se prezintă astfel:



am modificat grilele de protectie ale farurilor;cele din turnare nu prea aveau de-a face cu realitatea(parerea mea):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Gmc_006.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_009.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_010.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_011.jpg
  • Imagine atasata: GMC_020a.jpg
  • Imagine atasata: GMC_016.jpg


#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 August 2009 - 03:32 PM

Alte mici modificări ar fi in compartimentul motor,inclusiv brida de susţinere a capotei.
Suspensiile faţă au fost uşor "ajustate" astfel incât,din profil,maşina să arate impresia de incărcare pe punţile spate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Gmc_013.jpg
  • Imagine atasata: GMC_015.jpg


#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4838
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 August 2009 - 09:43 PM

Fain ,( conversii - conversii :whistle: ). Imi place tare mult forma degajata/lejera a masinii .Imi aduce aminte de atmosfera din filmele de razboi din anii 60-70 .Ce imatriculare planuiesti sa-i faci ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 August 2009 - 09:52 PM


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 August 2009 - 03:10 PM

Kitul CMK ofera o coala de decaluri,inmatriculare USA(evident),dar nu specifica unitatea sau de pe ce front.
:whistle:
Voi folosi aceasta inmatriculare,in locul celei Heller,care nu potriveste unui "fuel tank".

#14 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 06 August 2009 - 11:17 PM

This is very good idea to shown us the engine detail :whistle:

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 August 2009 - 07:39 PM

Thank you Saber. :whistle:
It was a shame to remain invisible,especially because I put some things in addition.

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 August 2009 - 09:24 PM

99,9% gata(mai lipsesc mici detalii) insa o impresie poate fi facuta deja.
"Jimmy" fuel truck asa cum mi-a iesit mie:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Gmc_001.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_002.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_003.jpg
  • Imagine atasata: Gmc_004.jpg


#17 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 16 August 2009 - 09:47 PM

:whistle: Frumoas final dupa multa munca,rabdare si pricepere ! 99,9% perfecta :-D
Felicitari !

#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 17 August 2009 - 09:00 AM

Ceva-ceva poate mai trebuie facut pe masina (stii tu ce) dupa gustul meu.
-Oricum, acel rest de 0,1%, de cele mai multe ori ramane/preferam sa ni-l imaginam pe machetele pe care fiecare reuseste sa le termine.
Astept sa-l vad pe "confratele" sau din tabara opusa; pana atunci insa, ai de onorat o promisiune vis-a-vis de group building :whistle:

-Keep'em coming !
:-D

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 17 August 2009 - 09:04 AM


#19 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 17 August 2009 - 01:27 PM

Frumoasa masinarie!
Nici nu zic ca-i pictata la pensula.Ai o colectie frumoasa.Te invidiez!

#20 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 17 August 2009 - 01:40 PM

Arata foarte fain GMC-ul cisterna, acum dupa ce l-ai "convertit".Am si eu unul de la Tamiya, dar o sa-l fac camion, plin cu butoaie si canistre, asa ca al tau va fi o sursa de inspiratie privind detaliile de sub capota si vopsirea, apropo, ai folosit vopsele Tamiya?

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi