Coga Hanseatica constructie de zero
#181
Postat 25 November 2009 - 08:20 PM
pina la urma am tiat toate grijelele din poza de mai sus si le-am refacut.de data asta am dat cu smoala pe ata ce am folosit-o.
clestisorul din pozele de mai jos l-am gasit intr-o trusa de manichiura-pedichiura pe care am cumparat-o cu 10 lei.de acolo am si pila aceea de unghi cu praf diamantat.pt mine acel clestisor taie mai bine decit orice unghiera.a doua zi m-am dus sa mai cumpar o trusa doar pentru acel clestisor dar nu am mai gasit.
clestisorul din pozele de mai jos l-am gasit intr-o trusa de manichiura-pedichiura pe care am cumparat-o cu 10 lei.de acolo am si pila aceea de unghi cu praf diamantat.pt mine acel clestisor taie mai bine decit orice unghiera.a doua zi m-am dus sa mai cumpar o trusa doar pentru acel clestisor dar nu am mai gasit.
#182
Postat 12 December 2009 - 04:54 PM
am reusit sa mai leg citeva parime la nava mea.spre deosebire de planul pe care il urmez am legat straiul mare(cred ca asa se numeste parima care este legata in virful catargului principal si ancorata de baza catargului din fata) de catargul din fata.in planul meu era legat de peretele cabinei de la prova.
#190
Postat 23 December 2009 - 11:10 PM
aici nu sunt de acord cu tine. intr-adevar, la un moment dat, cand le rasucesti, se vede foarte nasol, dar atunci sunt abia pe la jumatate din cat e necesar sa fie rasucite. ca idee, grosimea finala e de 1,8 mai mare decat a firului individual.
eu procedez asa: masor distanta intre capete si calculez cam cat reprezinta 20%. asta este distanta pe care trebuie sa o parcurga capatul fara roti dintate. chiar daca la un moment dar s-ar putea sa ti se para prea mult, te asigur ca e bine. dupa aceea, lucrez la capatul cu manivela si invart firele pana cand mai parcurge inca vreo 10%. practic, in acest moment, franghia este gata. eu insa mai invart manivela putin, dupa care trag de franghie inapoi si ii dau drumul. dupa ce am facut asta de 2 ori, cand am taiat-o, e perfecta. nu se destrama absolut deloc.
eu procedez asa: masor distanta intre capete si calculez cam cat reprezinta 20%. asta este distanta pe care trebuie sa o parcurga capatul fara roti dintate. chiar daca la un moment dar s-ar putea sa ti se para prea mult, te asigur ca e bine. dupa aceea, lucrez la capatul cu manivela si invart firele pana cand mai parcurge inca vreo 10%. practic, in acest moment, franghia este gata. eu insa mai invart manivela putin, dupa care trag de franghie inapoi si ii dau drumul. dupa ce am facut asta de 2 ori, cand am taiat-o, e perfecta. nu se destrama absolut deloc.
#197
Postat 06 February 2010 - 08:23 AM
jeli, la 5 Feb 2010, 01:59, a spus:
ei,nici chiar asa.norocul incepatorului.
da-i inainte cu tupeu.am cateva observatii de facut la lucrarea ta si anume;din poze se observa un decalaj la baghetele aplicate pe lateral la babord fata de tribord si inaltimea catargului mi se pare prea mare in raport cu nava(s-au sunt deformari datorate unghiului de fotografiere)in rest totul e ok !acu din ce-am mai vazut si eu (ma refer la lucrari executate de pro)intradevar se lucreaza cu esente de lemn nobil (mahon-cedru-palisandru etc)tocmai pt-ca acestea se pot finisa mult mai bine decat celelalte,arata bine si sunt rezistente.referitor la barcuta incearca bambus(la caldura se indoaie foarte usor-la aragaz)-betisoare de bambus gasesti in metro-hornbach-praktiker.multumesc pentru materialele trimise mai ales dispozitivul de facut scari(in 3 min. fac o scara-inainte imi lua o ora!!)capitolu 3-foarte bine ca ai scule pt-ca si eu consider ca orice meserias fara scule e ca pasarea fara pene(bine cu strungu ne-ai rupt gura)da o bormasina e super utila si nici din cale afara de prohibitiva(TRAIANE-ca vad ca ti la glume-si eu stiu de unu care a taiat barele de fier ale celulei in care era inchis cu firu de par-da a durat 50 de ani!)capitolu 4-CRIOS-nu te supara pe FRIGATE asa e el mai zice si bune cateodata(e drept cam rar)dar dak o sa fi asa de obstructionist nu o sa mai avem cu cine ne contra pe forum,deh-democratia implica si pareri contra.capitolu5-CORSARE de ce taci?deci dati navala oameni buni pe forum cu toate ideile care va trec prin cap indiferent dak au legatura sau ba cu subiectul !!! apropo capitolele 1 si 2 lipsesc pt-ca n-au fost scrise. POSTATI-POSTATI-LUCRATI !!!
#198
Postat 07 February 2010 - 11:21 PM
kaine, la 6 Feb 2010, 09:23, a spus:
CRIOS-nu te supara pe FRIGATE asa e el mai zice si bune cateodata(e drept cam rar)dar dak o sa fi asa de obstructionist nu o sa mai avem cu cine ne contra pe forum,deh-democratia implica si pareri contra.
Simpatica pledoarie, ca si statistica de altfel.
.
Multumesc si cele bune.
#199
Postat 08 February 2010 - 02:52 PM
kaine, la 6 Feb 2010, 08:23, a spus:
CRIOS-nu te supara pe FRIGATE ....
Nu ma supar chiar asa usor. Ideea de baza (si cu regrete, s-a "revarsat" asupra lui frigate-264 si a lui traian) este ca daca cineva aduce un argument cei ce-l contreaza ar fi bine sa vina si ei cu argumente. Aia cu seamana, dar nu aduce si cu aia "asa e ca ma gandesc eu ca asa e" nu aduce nimanui nici un beneficiu asa cum nici supararea mea fata de unul sau altul n-aduce nimic.
Asa cum am mai spus:
crios, la 11 Nov 2009, 23:41, a spus:
Ma inclin cu draga inima in fata unui argument real care sa ma contrazica. Pana atunci ...
Si nu doar in situatia asta.
In rest, chiar nu prea mai vin cu sfaturi si argumente pentru ca timpul meu este destul de limitat si nu am vreme sa ma chinui sa tot reargumentez.
Bafta!