Coga Hanseatica constructie de zero
#132
Postat 20 August 2009 - 11:05 PM
tulaji, la 19 Aug 2009, 01:02, a spus:
Eu zic ca daca i-ai facut bordajul din mahon, apoi musai sa fie si catargele si vergile tot din mahon.
Nu cred ca e solutia ideala. Diferitele esente de lemn au pozitii bine stabilite in structura unei nave iar numai faptul ca arata bine nu justifica si utilizarea.
Spor!
#133
Postat 21 August 2009 - 09:06 AM
Navele reale de acum doua trei sute de ani se construiau din stejar (corpul) si rasinoase (arborada).Se folosea lemnul asta nu pentru ca arata bine ci pentru ca era rezistent si se gasea din abundenta.Nava reala e una, macheta acesteia este insa altceva.Aici criteriul de selectie al lemnului este impactul vizual pe care il are o macheta.De aceea ele sunt construite din esente de pomi fructiferi in cele mai multe cazuri; asta pentru ca pomii fructiferi au nuante de culori.Daca doriti sa vedeti machete vechi de doua sau trei sute de ani din Muzeul Marinei Regale Britanice din Londra o puteti face pe site-ul www.nmm.ac.uk/collections/index.cfm .Pe fisa de prezentare a fiecarui model, la materiale utilizate scrie "fruitwood" adica pom fructifer;si asta la zeci de modele. Asta nu pentru ca modelistii respectivi nu ar fi avut la indemana stejar pentru a respecta adevarul istoric, ci pentru ca lemnul colorat arata mai bine la machete.Stejarul are o textura mai grosolana si utilizarea lui in modelism face ca macheta sa piarda din acuratete.Se foloseste mai rar, pentru machete executate la scara mare.Jeli stiu ca a ales mahon pentru macheta pentru ca nu a mai avut lemn de prun, care e ciocolatiu. Asta se foloseste pentru a reprezenta o nava care a fost unsa cu seu de oaie, catran sau cu cele mai dadeau ei ca sa reziste lemnul la intemperii.Pe urma se mai adauga si patina timpului, pentru ca lemnul se innegrea dupa vreo zece ani de utilizare.Asta e motivul pentru care i-am sugerat lui Jeli ca daca a folosit mahon la corpul navei sa folosesca mahon si in continuare pentru ca nava sa para un intreg. Nu e si cazul puntii care era intretinuta zilnic si ocazional se mai si rindeluia.Asa ca puntea la o macheta se realizeaza dintr-un lemn deschis la culoare.
#134
Postat 21 August 2009 - 03:59 PM
multumim tulaji pt site-ul postat si pt expunerea ta.eu am folosit mahon pt corpul navei pt ca prun mai am putin.nu mi-ar fi ajuns sa fac tot corpul navei dar pt catarge as avea.ma gindesc insa ca lemnul de prun este unul mai greu de procurat,si de aceea cred ca voi folosi tot mahon pt catarge.peste vreo 5-6 luni se implinesc cam un an si jumatate de cind am procurat o parte din lemnul de prun si atunci voi avea mai mult.pina atunci este ca si cind nu il am.cealata parte de prun ce o am este taiat in luna decembrie.stiu ca nu se taie copacii in aceasta luna,dar asa l-a taiat cine mi la dat.copacul incurca montarea unor panouri solare si spre bucuria mea m-am ales si eu cu ceva din el.nu este mare si nu am prins chiar cind l-a taiat,iar 80% a ajuns in sobele de teracota.
#135
Postat 22 August 2009 - 08:21 AM
Si fiindca veni vorba de mahon, vezi ca daca te uiti pe site-ul meu www.shipmodels.ro la modelele yacht olandez si galera de Dunare ele au bordajul tot din mahon. Doar bordajul insa pentru ca la vremea aceea nu aveam mahon masiv.L-am folosit si eu la vremea aceea ca si tine ca inlocuitor de lemn de prun.Patina finala am dat-o cu acea solutie de benzina cu smoala de care ti-am spus la un moment dat, iar pe urma am aplicat un strat de ulei de in.Asta ca sa-ti faci o idee cam ce culoare ar avea nava ta terminata.
#136
Postat 04 November 2009 - 08:31 PM
#140
Postat 06 November 2009 - 06:59 PM
Bravo Jeli. Pentru cineva care se ocupa de un an si ceva de modelism, ai facut o treaba faina pana acum.Doua observatii: parama cu care se ridica verga pe catarg, face parte din categoria manevrelor mobile si nu se coloreaza. Ea trebuie sa aiba o culoare vecina cu albul.Pe urma felul in care ai realizat legatura capetelor de berbece nu e ok. Mai uita-te si tu pe alte site-uri sa vezi ce si cum.