Coga Hanseatica constructie de zero
#101
Postat 25 July 2009 - 08:14 PM
daca citeai atent vedeai ca am scris ca nu are rost sa fac toate inelele,pentru ca nu se vor vedea.iti poti permite sa pui o piesa pe un plan atunci cind ai un plan bun.daca urmaresti al doliea "plan"pe care l-am pus,si pui piesele pe el vei vedea ca sint aproape ca in plan,singura diferenta ar fi ca fiecare inel este mai lat cu 0,5 mm,si partea din spate care nu este inca la cota.daca iei desenul unei tevi din primul "plan" si il pui peste un desen din cel de a al doilea plan,vei vedea ca nu corespund nici ele intre ele.eu m-am ghidat doar dupa cotele scrise pe plan.
#104
Postat 26 July 2009 - 03:09 PM
acuma ar fi minunat daca un cunoscator de limba germana ar traduce ce scrie pe eticheta.sunt convins ca fiecare dintre noi isi doreste un borcan cu chestie de aia...sunt convins ca exista si in romania,trebuie doar sa stim ce cautam!sa o caram de prin germanii mi se pare un picut cam dificil...
#105
Postat 26 July 2009 - 05:08 PM
gobi71, la 26 Jul 2009, 16:09, a spus:
acuma ar fi minunat daca un cunoscator de limba germana ar traduce ce scrie pe eticheta.sunt convins ca fiecare dintre noi isi doreste un borcan cu chestie de aia...sunt convins ca exista si in romania,trebuie doar sa stim ce cautam!sa o caram de prin germanii mi se pare un picut cam dificil...
Solutie din aia de innegrit alama m-ar interesa si pe mine.Jeli ar fi util si pentru noi daca ai afla si ne-ai spune si noua la ce folosesc germanii din Germania solutia aia minune a ta.Intr-o carte de-a unui modelist francez (Frolich) am citit ca tipul foloseste pentru innegrit alama o solutie,"tourmaline liberon".Am pus pe google cuvintele astea doua si am gasit o firma www.choiceful.com care vinde ceva solutie de invechit metale tot pe la vreo 8 euro.Ma gandesc ca am putea cauta prin hipermarcheturile de pe la noi (gen bricostore) o solutie de invechit piesele de metal de la mobila veche.Oricum, daca afla careva ceva, sa dea un semnal.
#106
Postat 26 July 2009 - 06:01 PM
solutia asta a fost luata de pe un site de modelism.este speciala pt innegrit tevile de tunuri.eu am vazut-o pe un site la un tip care o folosea la tevile de la nava lui.sper sa revin cit mai repede cu un site, de unde puteti cumpara asa ceva.livrarea se face si in romania.amicul meu a platit cu card in germania si pachetul l-am primit eu.apoi i-am trimis banii prin western union.
asa arata tevile dupa ce au fost innegrite
asa arata tevile dupa ce au fost innegrite
#107
Postat 26 July 2009 - 06:54 PM
Mersi anticipat.Arata bine patina de pe tevile astea, le mai vazusem.Apropo de tevile de la San Felipe, vezi ca ele ar trbui sa fie de trei dimensiuni; mari pe puntea inferioara, mici pe puntile descoperite si medii pe puntea intermediara.Dar avand in vedere ca San Felipe e prima ta nava, ele merg si asa.(la fel si sabordurile de artilerie).
#109
Postat 27 July 2009 - 06:35 PM
Utilizarea tevilor de tun de diferite marimi e un STANDARD valabil pentru TOATE navele de linie, deci si pentru San Felipe.Se foloseau tevi de tun de calibre diferite amplasate cum ti-am spus, pentru ca astfel o nava de linie era mai stabila pe apa.Toate navele San Felipe pe care le-ai vazut tu pe net sunt kit-uri MANTUA asamblate sau modele executate aproximativ la scara prin tari bananiere (Mauritius,Madagascar,etc) cu scopul de a le vinde cat mai ieftin.Si acuma sa-ti spun cum e cu kit-urile; producatorii de kit-uri le mai "dreg" ca sa zic asa. La un kit toate tevile de tun au aceeasi dimensiune cu toate ca nu e corect.Scripetii au aceleasi dimensiuni cu toate ca la o nava reala nu e asa. La fel si cu capetele de berbece.Barca de salvare e o "coaja de ou"din lemn pe care se aplica chila si se imbraca in fasii de furnir (solutia constructiva pe care ai adoptat-o tu pentru barcuta de la coga hanseatica e mai aproape de adevar decat cea oferita de un kit). Ti-am dat doar cateva exemple. Strategia unui producator de kit-uri este sa simplifice cat de cat procesul tehnologic pentru ca el sa poata vinde produsul lui la un pret rezonabil. De aceea sfatul meu este sa nu te inspiri pe cat posibil dupa ceea ce vezi la un kit.Am gasit totusi pe net un San Felipe bine lucrat de catre un modelist spaniol (Antoni Grau Parientes).Tipul are saptezeci si ceva de ani si o experienta de 39 de ani de modelism.Ai sa vezi ca si macheta lui are tevi de tun de diferite marimi. La capitolul sculpturi ma bate, insa e limpede ca a folosit o documentatie mai buna pentru nava, decat am eu sau tu. Arunca si tu o privire: www.modelismonaval.com/magazine/Barcelona2007/galeria4.html (mai in josul paginii).
#110
Postat 27 July 2009 - 06:42 PM
multumesc pentru informatii.sint foarte utile si foarte la subiect.cit despre nava san felipe pe care ai pus-o o stiu.stiu tot acel site.toate navele de acolo sint bijuterii.oricum acum este tirziu sa mai schimb tevile de tun la san felipe.am taiat odata puntile si sincer sa fiu nu as mai face inca o data acest lucru.mai bine as incepe de la inceput.
#113
Postat 31 July 2009 - 10:39 PM
Sper sa nu 'deviez' subiectul, dar am vazut mai sus ca exista ceva interes pentru solutia de innegrit alama.
Eu mi-am cumparat de aici:
http://www.finescale...age.php?pid=102
4GBP 50ml sau 14GBP 250ml
Azi am apucat sa o testez, si merge excelent, se obtine un strat uniform, foarte rezistent, si o culoare frumoasa care poate fi lustruita sau lasata 'mata'.
Eu mi-am cumparat de aici:
http://www.finescale...age.php?pid=102
4GBP 50ml sau 14GBP 250ml
Azi am apucat sa o testez, si merge excelent, se obtine un strat uniform, foarte rezistent, si o culoare frumoasa care poate fi lustruita sau lasata 'mata'.
#119
Postat 05 August 2009 - 10:15 PM
http://www.regner-dampftechnik.de/ asta este adresa de unde amicul meu a cumparat solutia de innegrit alama.problema este ca nu prea stiu cum se comanda de pe pagina asta.amicul meu spunea ceva de complectat un formular,in care trebuie scris numarul articolului......cam nasol